Prędkość faktyczna a wskazania prędkościomierza

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez wicekk » 26 sie 2005, 20:21

MartiniS napisał(a):przy danej liczbie obrotow, na danym biegu, przed i po zmianie rozmiaru opon, predkosciomierz pokaze dokladnie to samo

A ja pozwole sie z tym nie zgodzic poniewaz zeby przy tym samym biegu i tych samoch obrotach uzyskac ta sama predkosc przy np. mniejszych kolach, to nie ma sily ale trzeba zmienic obroty na wyzsze poniewaz trzeba wiekszych obrotow w skrzyni zeby te z kolei mogly potoczyc koleczka z wieksza predkoscia a wiadomo ze licznik predkosciomierza napedzany jest walkiem ze skrzyni biegow.
My tych obrotow nie zwiekszamy tylko z przyzwyczajenia jezdzimy taka sama technika jazdy wiec szybkosciomierz przy mniejszych kolkach pokazuje na za duzo niz faktycznie jedzimy.
Inaczej cale te zamieszanie z rozmiarami opon a wskazaniami licznikow nie mialo by sensu, bo jak twierdzisz i tak pokaze to samo, wiec co sie zmieni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez Italiano » 26 sie 2005, 20:33

wicekk napisał(a): wiec co sie zmieni?

Zmienia się tylko prędkość żeczywista.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez wicekk » 26 sie 2005, 22:01

Italiano napisał(a):Zmienia się tylko prędkość żeczywista.

Dobra, masz racje.
Licznik szybkosci zawsze pokazuje ta sama predkosc wzgledem obrotow (oczywiscie w danym samochodzie) a zmienia sie jedynie predkosc rzeczywista pojazdu, dokladnie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez MartiniS » 27 sie 2005, 00:02

Ałaj, a miało być tak pięknie <płacze> Nie umiem już prosciej napisac, jesli nadal nie...to proponuje pobawić sie przerzutkami w rowerze, a jeszcze lepiej adapterem polożyć mrówke (niech sobie biega :) ) na obracającą się płyte i wszystko sie wyjaśni :) , ja się poddaje :|
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Bimbak » 27 sie 2005, 12:43

MartiniS napisał(a):Ałaj, a miało być tak pięknie

<lol>
wicekk napisał(a):A ja pozwole sie z tym nie zgodzic

a jednak się zgodziłeś :P
wicekk napisał(a):Italiano napisał:
Zmienia się tylko prędkość żeczywista.

Dobra, masz racje.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez nemi » 27 sie 2005, 12:51

Panowie, może jest na tym świecie forum fizyków, kinematyków i innych jajogłowych – powinniście uderzyć właśnie tam z problemem :P. Jeszcze trochę i pobijecie sławne wątki z HP :|.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Italiano » 27 sie 2005, 12:52

Bo wiecie tak w zasadzie to jest bardzo proste tylko skomplikowane. I w zasadzie to łatwo zrozumieć tylko nie wiadomo o co chodzi. Bo przecierz jest tak jak jest, tylko jak jest? <jelen>
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez nemi » 27 sie 2005, 12:55

Italiano napisał(a):Bo wiecie tak w zasadzie to jest bardzo proste tylko skomplikowane. I w zasadzie to łatwo zrozumieć tylko nie wiadomo o co chodzi. Bo przecierz jest tak jak jest, tylko jak jest?

"ogień krzepnie, blask ciemnieje,
ma granice nieskończony"
Franciszek Karpiński

Italiano, nie zastanawiałeś się nad pisaniem wierszy? Oksymorony masz opanowane do perfekcji :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Italiano » 27 sie 2005, 13:02

nemi napisał(a): Oksymorony

A cóż to za potfur- oksymoron :> <diabełek>
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez nemi » 27 sie 2005, 13:06

Italiano napisał(a):A cóż to za potfur- oksymoron

ja tam jestem niby informatyk, a nie polonista :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez MartiniS » 27 sie 2005, 14:13

Moze jeszcze raz od poczatku i troche łatwiej, sluchajcie uwaznie, bo nie bede powtarzal... :)

Predkosc, stosunek zmiany wektora położenia do czasu tej zmiany.
dS
--- = V
dt
Prościej mówiac, droga dzielona przez czas potrzebny na przebycie tej drogi. Wszystko jasne jak dotad? :)

Wezmiemy teraz obracajacą się obręcz i otoczymy ją sznurkiem po obwodzie. Wiemy, że długość tego sznurka bedzie O = 2*PI*R. Dwa konce sznurka zwiazujemy wezelkiem, wykonujemy cały obrot obreczy, az wezelek wykona cały obrot, czyli 360*. Obrot rzecz jasna wykonujemy ze stala predkoscia "w", ktora wyraza sie wzorem:

dA
----- = w A – alpha, kat o jaki obroci sie obrecz, t – czas potrzebny na ten obrot
dt

zatem mamy:

dS * w
---------- = V
dA

Predkosc kątowa w, zalezna od obrotow osi napedowe. kat obrotu stały, bo interesuje nas tylko 1 pelen obrot 360*.

Widac zatem, ze predkosc teraz zalezy jedynie od przebytej drogi dS.
Pamietamy, że obserwujemy cały czas droge zawiazanego wezełka, droga przez niego przebyta rowna sie dlugosci naszego sznurka. S=O=2*Pi*R...a dlugosc ta jak widac zalezy jedynie od promienia obreczy.

Doswiadczenie powtarzamy dla dwoch obreczy o roznych R, widac, ze skoro dlugosc sznurka bedzie mniejsza, zmiejsza sie licznik naszego wyrazenia opisujacego V, zatem V rowniez bedzie mniejsza.

Musimy przy tym cały czas pamietać, że to wszystko dotyczy tej predkosci ktorą mierzą nam niebieskie smerfy z radarem zza krzakow w Koziej Wólce, a nie tego co nasze oczka widza na predkosciomierzu, to jest niezmienne, tam dlugosc sznureczka sie nie zmienia :)

Teraz to juz naprawde prosciej nie umiem <lol>
Ostatnio edytowano 27 sie 2005, 14:20 przez MartiniS, łącznie edytowano 1 raz
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Italiano » 27 sie 2005, 14:18

<jelen> A ja myślałem że już rozwiązaliśmy ten problem.

Italiano napisał(a):wicekk napisał:
wiec co sie zmieni?

Zmienia się tylko prędkość żeczywista.
.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez MartiniS » 27 sie 2005, 14:21

Tak, miejmy to juz za soba, bo zaczynam watpic czy to co pisze to prawda :)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Italiano » 27 sie 2005, 15:38

Tak, przeczytałem wszystkie wypowiedzi i stwierdzam że każdy miał racje, tylko to opisywał na swój sposób :) . Czyli reasumując: jakie zmiany będą przy montarzu kół mniejszych albo większych? Jeżeli będziemy się sugerować licznikiem, no to on nam będzie wskazywał taką samą prędkość z różnymi kołami, będzie za to się zmieniać prędkość rzeczywista. Jężeli będziemy się sugerować jakimś radarem bądź G-tehem, to jeżeli on będzie wskazywał stałą prędkość ( a która jest w tym momencie prędkością rzeczywistą), to nasz licznik w tym momencie będzie wskazywał różne prędkości, w zależności od wielkości kół. Teraz to byle Bawół zaskoczy o co biega. <lol>


MartiniS napisał(a):Teraz to juz naprawde prosciej nie umiem


To to ja bym nazwał prostym opisem, qrcze już prościej nie można. :]
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

Moderator

Moderatorzy Moto