Mazda 3 z automatyczną skrzynią biegów – proszę o opinię
Witam. Szukam auta i w związku z tym mam do was pytanie. Jak sprawuje się skrzynia automatyczna w M3? Szukam auta wyłącznie z automatyczną skrzynią i koniecznie z silnikiem benzynowym. Nie umiem chyba już używać manuala, a automatami jeżdżę od zawsze.
Zastanawia mnie tylko jak sprawuje się ten konkretny automat i z jakim silnikiem najlepiej go połączyć: 1.6 czy 2.0. Czy istnieją europejskie wersje 2.0 i czy wersja amerykańska jest godna polecenia? Czy biegi zmieniają się szybko, i płynnie i jak w ogóle z trwałością i awaryjnością automatu? Moje wcześniejsze automaty miały silniki 1.6 i wystarczały do normalnej jazdy, zazwyczaj po mieście. Czy należy zwracać uwagę na coś konkretnego w skrzyni podczas zakupu i eksploatacji? Czy należy wymieniać olej w automacie? Nie znalazłem na forum jednoznacznej opini na ten temat, a w ASO twierdzą, że nie. Nigdy nie wymieniałem oleju w automacie i nie miałem z tego powodu problemów. 
- Od: 12 mar 2011, 18:28
- Posty: 7
Mam M3 2005 2,3 automat 4-biegowy z instalacją LPG, sprawuje się nieźle, auto bardzo dynamiczne szczególnie w zakresie pow. 3tys obrotów. Auto mam od nowości.
Przy kupnie zwróć uwagę na przebieg auta, jęli ma więcej niż 50tys. zapytaj czy był zmieniany olej w skrzyni, i sprawdź jego kolor (na miarce-powinna być po prawej stronie nad silnikiem), jeśli kolor oleju jest ciemny to pewnie nie był wymieniany i trzeba by było to zrobić.
Ja osobiście jeżdżę automatami od jakichś 6 lat i nigdy nie miałem z żadnym problemów, miałem chryslera, 2 hondy, i teraz mazdę zdecydowanie polecam.
P.S.
Auto nie należy do zbyt ekonomicznych bo potrafi spalić o mieście 13-15l paliwa, ale i tak jest to jedno z niewielu aut które daje przyjemność z jazdy.
Przy kupnie zwróć uwagę na przebieg auta, jęli ma więcej niż 50tys. zapytaj czy był zmieniany olej w skrzyni, i sprawdź jego kolor (na miarce-powinna być po prawej stronie nad silnikiem), jeśli kolor oleju jest ciemny to pewnie nie był wymieniany i trzeba by było to zrobić.
Ja osobiście jeżdżę automatami od jakichś 6 lat i nigdy nie miałem z żadnym problemów, miałem chryslera, 2 hondy, i teraz mazdę zdecydowanie polecam.
P.S.
Auto nie należy do zbyt ekonomicznych bo potrafi spalić o mieście 13-15l paliwa, ale i tak jest to jedno z niewielu aut które daje przyjemność z jazdy.
-
pwlm32005
Mam M3 2.0 benzyna automat wersja USA. Skrzynia pzełącza bardzo płynnie, kick-out również pozwala na bardzo pewne przyspieszenie podczas wyprzedzania. Przydałby się 5 bieg ale jest tzw "nadbieg" i nawet fajnie to działa bo redukuje obroty silnika. Tak jak poprzednik napisał minusem jest spore spalanie – wyliczyłem średnie na poziome 9-10 litrów. Co do wymiany oleju to sie nie wypowiem bo nie wiem, ale skoro serwisy sprzedają olej hydrauliczny Dexelia ATF M-V (taki jest zalecany do M3) 4-speed transaxle 7.2 L (7.6 US qt, 6.3 Imp qt) to chyba trzeba to co jakiś czas/przebieg wymienic/dolać.
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Mam M3 2.0 4AT z 2004 roku z USA i co prawda przebieg mam niewielki jak na ten wiek, bo raptem 75 tysi, to jak na razie oprócz spalania nie mam zastrzeżeń do autka. Co do wymiany oleju, to już wiele słyszałem opinii, nawet do takich żeby wymieniać co 15 tys.
To mój pierwszy automat, ale ojciec miał Forda też z USA i zrobił nim ponad 200 tys. nie wymieniając oleju. Ja dostałem tylko takie wskazówki: sprawdzać olej i jak jest czysty (w M3 piękny różowiutki
), a autko na pochyłym po zwolnieniu hamulca się nie stacza, to jeździć i cieszyć się swobodą rąk. No i oczywiście "za często nie dawać mu w du.." 

To mój pierwszy automat, ale ojciec miał Forda też z USA i zrobił nim ponad 200 tys. nie wymieniając oleju. Ja dostałem tylko takie wskazówki: sprawdzać olej i jak jest czysty (w M3 piękny różowiutki
- Od: 16 maja 2010, 18:15
- Posty: 45
- Skąd: Stolica
- Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)
Witam serdecznie!
Proszę o informację jaką prędkość obrotową ma silnik benzynowy wersji:
– 1.6l przy 120km/h oraz przy 150km/h, jak przyspiesza od 60-120 jaki czas? jakie spalanie w mieście i trasa 120km/h
– 2.0l przy 120km/h oraz przy 150km/h, jak przyspiesza od 60-120 jaki czas? jakie spalanie w mieście i trasa 120km/h
Obecnie jeżdżę 131KM 323f z manualna skrzynia. Przy wyprzedzaniu od 3,5tys obr można wyprzedzić bez problemu po kilka aut. Przyspiesza bardzo szybko, z czego jestem bardzo zadowolony.
Jak jest ze skrzynia automatyczna?
Powiedzmy czy przy silniku 1,6 jak nagle depnę w pedał to czy ona od razu redukuje bieg czy się zastanawia i trwa to z 1-2sek?
Kolejna sprawa to czy mieliście jakieś problemy z nimi? co się często dzieje ze skrzynia? jakie awarie są typowe i jaki koszt naprawy?
A teraz ogólnie o samochód:
– czy coś wam w środku stuka puka? zwłaszcza z tylu?
– Zawieszenie jest twardsze czy raczej beznadziejnie miekkie jak w większości niemieckich aut?
A może jest ktoś z Wrocławia z takim autkiem i dałby się przejechać?? Oczywiście stawiam piwko! ;–)
Bardzo proszę o chociaż część odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Proszę o informację jaką prędkość obrotową ma silnik benzynowy wersji:
– 1.6l przy 120km/h oraz przy 150km/h, jak przyspiesza od 60-120 jaki czas? jakie spalanie w mieście i trasa 120km/h
– 2.0l przy 120km/h oraz przy 150km/h, jak przyspiesza od 60-120 jaki czas? jakie spalanie w mieście i trasa 120km/h
Obecnie jeżdżę 131KM 323f z manualna skrzynia. Przy wyprzedzaniu od 3,5tys obr można wyprzedzić bez problemu po kilka aut. Przyspiesza bardzo szybko, z czego jestem bardzo zadowolony.
Jak jest ze skrzynia automatyczna?
Powiedzmy czy przy silniku 1,6 jak nagle depnę w pedał to czy ona od razu redukuje bieg czy się zastanawia i trwa to z 1-2sek?
Kolejna sprawa to czy mieliście jakieś problemy z nimi? co się często dzieje ze skrzynia? jakie awarie są typowe i jaki koszt naprawy?
A teraz ogólnie o samochód:
– czy coś wam w środku stuka puka? zwłaszcza z tylu?
– Zawieszenie jest twardsze czy raczej beznadziejnie miekkie jak w większości niemieckich aut?
A może jest ktoś z Wrocławia z takim autkiem i dałby się przejechać?? Oczywiście stawiam piwko! ;–)
Bardzo proszę o chociaż część odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Wypowiem się tylko odnośnie 1,6. Jest to silnik stanowczo za słaby na automat. Juz w manualu nie jest najlepiej na trasie z obciążeniem. Jeśli jeździsz często na trasie to tylko 2.0. Spalanie tylko o 1L więcej ale przyjemność z jazdy dużo większa.
- Od: 11 sie 2011, 15:32
- Posty: 45
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007
Zgadzam się z przedmówcą, 2.0 wydaje się być idealnym rozwiązaniem do Mazdy 3, przy czym jeśli teraz jeździsz 130 konnym autkiem, to silnikiem 1.6 możesz się rozczarować.
- Od: 4 paź 2011, 09:17
- Posty: 454 (0/2)
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR
Mam 2 litrowa benzyne w automacie, wersja ze stanów takze 4 biegowy automat, bardzo zadowolony jestem z tego automatu, to moj pierwszy automat, super wygoda, skrzynia chodzi bez zarzutu(przejechałem na razie 10 tys km), dobre przyspieszenie , jak sie depnie pedał opór to ma niezle odejscie, czasem przegonię autko na obwodnicy mojego miasta to jak wcisne gaz w podłoge to zmiana biegu z 3 na 4 odbywa sie przy predkosci 150km/h pozniej jade 180km/h i tu juz czuc ze auto slabnie, juz slabo sie rozpedza. Zmiana biegów z 1na 2 i z 2 na 3 jest odczuwalna, z 3 na 4 nie czuc jak przerzuca, jest jeszcze tip tronic ale nie korzystam z niego bo ten automacik jest boski w miescie, srednie spalanie jak sie krece duzo w miescie i okolicach 10 litrów, takze jestem bardzo zadowolony i polecam.
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
Scotty napisał(a):Mam 2 litrowa benzyne w automacie, wersja ze stanów takze 4 biegowy automat, bardzo zadowolony jestem z tego automatu, to moj pierwszy automat, super wygoda, skrzynia chodzi bez zarzutu(przejechałem na razie 10 tys km), dobre przyspieszenie , jak sie depnie pedał opór to ma niezle odejscie, czasem przegonię autko na obwodnicy mojego miasta to jak wcisne gaz w podłoge to zmiana biegu z 3 na 4 odbywa sie przy predkosci 150km/h pozniej jade 180km/h i tu juz czuc ze auto slabnie, juz slabo sie rozpedza. Zmiana biegów z 1na 2 i z 2 na 3 jest odczuwalna, z 3 na 4 nie czuc jak przerzuca, jest jeszcze tip tronic ale nie korzystam z niego bo ten automacik jest boski w miescie, srednie spalanie jak sie krece duzo w miescie i okolicach 10 litrów, takze jestem bardzo zadowolony i polecam.
Mogę tylko potwierdzić co napisał SCOTTY
"Kick down" zawsze sprawia ze pojawia się uśmiech na mojej twarzy a auto jest naprawdę dynamiczne
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Skrzynia 4-biegowa ma dodatkowo nadbieg, czyli tak jakby była 5 biegowa.
Co do obrotów to postaram się sprawdzić jak będę wracał z pracy.
EDIT.
ok sprawdziłem
Sorki za słabą jakość (kiepska droga)

Co do obrotów to postaram się sprawdzić jak będę wracał z pracy.
EDIT.
ok sprawdziłem
Sorki za słabą jakość (kiepska droga)

MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Prośba do użytkowników M3 2.0 z USA automat 4-biegowy:
Czy mógłby ktoś zmierzyć u siebie długość bagnetu od poziomu oleju w skrzyni biegów ? (od plastikowej rączki do końca bagnetu).
Ostatnio zauważyłem że, jak ruszałem na nie do końca rozgrzanym silniku (obroty jałowe 1200-1100 obr/min) to do czasu jak olej w skrzyni się nie rozgrzał, 1 i 2 bieg działały prawidłowo, ale 3 bieg przez chwilę nie wskakiwał (efekt taki jakbym wrzucił N). Po niecałej minucie jazdy na 2 biegu już wszystkie biegi działały prawidłowo.
Niedawno zmierzyłem poziom oleju w skrzyni i wyszło mi że jest go za dużo. Podczas przeglądu w ASO wypuszczono nieco oleju aby wyrównać poziom do właściwego. Ponieważ jednak silnik nie zdążył pewnie dobrze ostygnąć, wyglądało że wszystko jest ok.
Teraz jak ruszam przy obrotach jałowych (1200-1100), to nawet 1 bieg nie wchodzi. A raz nawet zapaliła się kontrolka skrzyni (AT). Ale jak obroty jałowe spadną poniżej 900 obr/min to już wszystko jest OK – auto jest dynamiczne i przejścia biegów są prawie niezauważalne.
Na dobrze rozgrzanym silniku mam nieco poniżej 800 obr/min (na biegu jałowym).
Być może moje podejrzenia są głupie, ale chciałbym się upewnić czy czasem nie mam wstawionego bagnetu od innego modelu (zbyt długiego).
A może po prostu pada skrzynia. Auto ma 3 lata. W USA przejechało 7000 mil (8 miesięcy). Więc chyba trochę za szybko by to było
Odpowiedź dla wtyku:
spalanie średnie w/g komputera: 9.8
przy 120km/h ok 3000 obr/min
Czy mógłby ktoś zmierzyć u siebie długość bagnetu od poziomu oleju w skrzyni biegów ? (od plastikowej rączki do końca bagnetu).
Ostatnio zauważyłem że, jak ruszałem na nie do końca rozgrzanym silniku (obroty jałowe 1200-1100 obr/min) to do czasu jak olej w skrzyni się nie rozgrzał, 1 i 2 bieg działały prawidłowo, ale 3 bieg przez chwilę nie wskakiwał (efekt taki jakbym wrzucił N). Po niecałej minucie jazdy na 2 biegu już wszystkie biegi działały prawidłowo.
Niedawno zmierzyłem poziom oleju w skrzyni i wyszło mi że jest go za dużo. Podczas przeglądu w ASO wypuszczono nieco oleju aby wyrównać poziom do właściwego. Ponieważ jednak silnik nie zdążył pewnie dobrze ostygnąć, wyglądało że wszystko jest ok.
Teraz jak ruszam przy obrotach jałowych (1200-1100), to nawet 1 bieg nie wchodzi. A raz nawet zapaliła się kontrolka skrzyni (AT). Ale jak obroty jałowe spadną poniżej 900 obr/min to już wszystko jest OK – auto jest dynamiczne i przejścia biegów są prawie niezauważalne.
Na dobrze rozgrzanym silniku mam nieco poniżej 800 obr/min (na biegu jałowym).
Być może moje podejrzenia są głupie, ale chciałbym się upewnić czy czasem nie mam wstawionego bagnetu od innego modelu (zbyt długiego).
A może po prostu pada skrzynia. Auto ma 3 lata. W USA przejechało 7000 mil (8 miesięcy). Więc chyba trochę za szybko by to było
Odpowiedź dla wtyku:
spalanie średnie w/g komputera: 9.8
przy 120km/h ok 3000 obr/min
- Od: 20 mar 2009, 01:20
- Posty: 30
- Skąd: Choszczno
- Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan
Cały bagnet z rączką gumową ma u mnie długość 65,5 cm, długosc samej rączki gumowej 5,6 cm czyli sam drut ok 60cm , ja kupiłem auto z przebiegiem 1700 mi, teraz ma ok 7 tys mil i skrzynia jak i auto chodzi bez zarzutu , a lubie pojezdzic nieco dynamicznie i skrzynia troszke czasami dostaje w kość, ale depcze jak silnik osiagnie temperature, na zimnym bez szaleństw. Przy biegu jałowym i rozgrzanym silniku mam identyczne obroty jak Ty.
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
Witam
Przymiarzam się do zakupu mazdy 2,0 w benzynie z automatem. Poproszę o napisanie Waszych wrażeń. Trochę poczytałem o niemieckich skrzyniach DSG, prawdopodobnie jest świetna. Może ktoś ma porównanie. Z góry dziękuję
pozdrawiam Jacek
Przymiarzam się do zakupu mazdy 2,0 w benzynie z automatem. Poproszę o napisanie Waszych wrażeń. Trochę poczytałem o niemieckich skrzyniach DSG, prawdopodobnie jest świetna. Może ktoś ma porównanie. Z góry dziękuję
pozdrawiam Jacek
- Od: 26 wrz 2005, 21:03
- Posty: 10
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r
Nigdy nie jechałem M3 BL w automacie ale z tego co wiem do DSG nie ma co jej porownywac...
Nie wiem jaka jest obecnie montowana w mazdzie 3, prawdopodobnie inna bo 5 biegowa.
Z tego co słyszałem, to Skyactive to świetna skrzynia ale będzie montowana już w tym roku ale czy do Polski będą takie trafiały.
I jeszcze jedna sprawa
, jeszcze zobaczę czy się zdecyduję na nową mazdę czy na używaną, jak będzie używana to wolałbym się dowiedzieć o starszej wersji czy jest sens kupować.
Na razie tyle wiem ile piszą w tym artykule
http://moto.onet.pl/1645594,1,mazda-sky ... ml?node=20
cytat z powyższego linku:
"Mazda Skyactiv – Jak sprawić, by różnica między silnikiem nisko- i wysokoprężnym została zatarta, klasyczny „automat” zmieniał biegi jak dwusprzęgłowy, a auto jeździło jak po sznurku dając radość z jazdy? Na to wszystko odpowiedź jest jedna – Mazda Skyactiv. Zobacz naszą relację z wyjątkowych testów technologii Mazda Skyactiv – Mazda"
Z tego co słyszałem, to Skyactive to świetna skrzynia ale będzie montowana już w tym roku ale czy do Polski będą takie trafiały.
I jeszcze jedna sprawa
Na razie tyle wiem ile piszą w tym artykule
http://moto.onet.pl/1645594,1,mazda-sky ... ml?node=20
cytat z powyższego linku:
"Mazda Skyactiv – Jak sprawić, by różnica między silnikiem nisko- i wysokoprężnym została zatarta, klasyczny „automat” zmieniał biegi jak dwusprzęgłowy, a auto jeździło jak po sznurku dając radość z jazdy? Na to wszystko odpowiedź jest jedna – Mazda Skyactiv. Zobacz naszą relację z wyjątkowych testów technologii Mazda Skyactiv – Mazda"
- Od: 26 wrz 2005, 21:03
- Posty: 10
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości