Mazda 3 z automatyczną skrzynią biegów – proszę o opinię

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez szym » 21 mar 2011, 21:22

Witam. Szukam auta i w związku z tym mam do was pytanie. Jak sprawuje się skrzynia automatyczna w M3? Szukam auta wyłącznie z automatyczną skrzynią i koniecznie z silnikiem benzynowym. Nie umiem chyba już używać manuala, a automatami jeżdżę od zawsze. ;) Zastanawia mnie tylko jak sprawuje się ten konkretny automat i z jakim silnikiem najlepiej go połączyć: 1.6 czy 2.0. Czy istnieją europejskie wersje 2.0 i czy wersja amerykańska jest godna polecenia? Czy biegi zmieniają się szybko, i płynnie i jak w ogóle z trwałością i awaryjnością automatu? Moje wcześniejsze automaty miały silniki 1.6 i wystarczały do normalnej jazdy, zazwyczaj po mieście. Czy należy zwracać uwagę na coś konkretnego w skrzyni podczas zakupu i eksploatacji? Czy należy wymieniać olej w automacie? Nie znalazłem na forum jednoznacznej opini na ten temat, a w ASO twierdzą, że nie. Nigdy nie wymieniałem oleju w automacie i nie miałem z tego powodu problemów. :)
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 18:28
Posty: 7

Postprzez andrzej72 » 23 mar 2011, 22:14

<spoko>
Jest Mazda jest Jazda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 19:52
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 AT USA

Postprzez pwlm32005 » 24 mar 2011, 13:32

Mam M3 2005 2,3 automat 4-biegowy z instalacją LPG, sprawuje się nieźle, auto bardzo dynamiczne szczególnie w zakresie pow. 3tys obrotów. Auto mam od nowości.
Przy kupnie zwróć uwagę na przebieg auta, jęli ma więcej niż 50tys. zapytaj czy był zmieniany olej w skrzyni, i sprawdź jego kolor (na miarce-powinna być po prawej stronie nad silnikiem), jeśli kolor oleju jest ciemny to pewnie nie był wymieniany i trzeba by było to zrobić.
Ja osobiście jeżdżę automatami od jakichś 6 lat i nigdy nie miałem z żadnym problemów, miałem chryslera, 2 hondy, i teraz mazdę zdecydowanie polecam.
P.S.
Auto nie należy do zbyt ekonomicznych bo potrafi spalić o mieście 13-15l paliwa, ale i tak jest to jedno z niewielu aut które daje przyjemność z jazdy.
pwlm32005
 

Postprzez Lukaszgracz » 25 mar 2011, 13:38

Mam M3 2.0 benzyna automat wersja USA. Skrzynia pzełącza bardzo płynnie, kick-out również pozwala na bardzo pewne przyspieszenie podczas wyprzedzania. Przydałby się 5 bieg ale jest tzw "nadbieg" i nawet fajnie to działa bo redukuje obroty silnika. Tak jak poprzednik napisał minusem jest spore spalanie – wyliczyłem średnie na poziome 9-10 litrów. Co do wymiany oleju to sie nie wypowiem bo nie wiem, ale skoro serwisy sprzedają olej hydrauliczny Dexelia ATF M-V (taki jest zalecany do M3) 4-speed transaxle 7.2 L (7.6 US qt, 6.3 Imp qt) to chyba trzeba to co jakiś czas/przebieg wymienic/dolać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez Macinek » 27 mar 2011, 14:19

Mam M3 2.0 4AT z 2004 roku z USA i co prawda przebieg mam niewielki jak na ten wiek, bo raptem 75 tysi, to jak na razie oprócz spalania nie mam zastrzeżeń do autka. Co do wymiany oleju, to już wiele słyszałem opinii, nawet do takich żeby wymieniać co 15 tys. <co?>
To mój pierwszy automat, ale ojciec miał Forda też z USA i zrobił nim ponad 200 tys. nie wymieniając oleju. Ja dostałem tylko takie wskazówki: sprawdzać olej i jak jest czysty (w M3 piękny różowiutki :) ), a autko na pochyłym po zwolnieniu hamulca się nie stacza, to jeździć i cieszyć się swobodą rąk. No i oczywiście "za często nie dawać mu w du.." ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez wtyku » 4 paź 2011, 16:57

Witam serdecznie!
Proszę o informację jaką prędkość obrotową ma silnik benzynowy wersji:
– 1.6l przy 120km/h oraz przy 150km/h, jak przyspiesza od 60-120 jaki czas? jakie spalanie w mieście i trasa 120km/h
– 2.0l przy 120km/h oraz przy 150km/h, jak przyspiesza od 60-120 jaki czas? jakie spalanie w mieście i trasa 120km/h

Obecnie jeżdżę 131KM 323f z manualna skrzynia. Przy wyprzedzaniu od 3,5tys obr można wyprzedzić bez problemu po kilka aut. Przyspiesza bardzo szybko, z czego jestem bardzo zadowolony.
Jak jest ze skrzynia automatyczna?
Powiedzmy czy przy silniku 1,6 jak nagle depnę w pedał to czy ona od razu redukuje bieg czy się zastanawia i trwa to z 1-2sek?

Kolejna sprawa to czy mieliście jakieś problemy z nimi? co się często dzieje ze skrzynia? jakie awarie są typowe i jaki koszt naprawy?

A teraz ogólnie o samochód:
– czy coś wam w środku stuka puka? zwłaszcza z tylu?
– Zawieszenie jest twardsze czy raczej beznadziejnie miekkie jak w większości niemieckich aut?


A może jest ktoś z Wrocławia z takim autkiem i dałby się przejechać?? Oczywiście stawiam piwko! ;–)

Bardzo proszę o chociaż część odpowiedzi.

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez MichalWin » 4 paź 2011, 18:53

Wypowiem się tylko odnośnie 1,6. Jest to silnik stanowczo za słaby na automat. Juz w manualu nie jest najlepiej na trasie z obciążeniem. Jeśli jeździsz często na trasie to tylko 2.0. Spalanie tylko o 1L więcej ale przyjemność z jazdy dużo większa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 15:32
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007

Postprzez Jericho » 5 paź 2011, 17:01

Zgadzam się z przedmówcą, 2.0 wydaje się być idealnym rozwiązaniem do Mazdy 3, przy czym jeśli teraz jeździsz 130 konnym autkiem, to silnikiem 1.6 możesz się rozczarować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez Scotty » 5 paź 2011, 21:02

Mam 2 litrowa benzyne w automacie, wersja ze stanów takze 4 biegowy automat, bardzo zadowolony jestem z tego automatu, to moj pierwszy automat, super wygoda, skrzynia chodzi bez zarzutu(przejechałem na razie 10 tys km), dobre przyspieszenie , jak sie depnie pedał opór to ma niezle odejscie, czasem przegonię autko na obwodnicy mojego miasta to jak wcisne gaz w podłoge to zmiana biegu z 3 na 4 odbywa sie przy predkosci 150km/h pozniej jade 180km/h i tu juz czuc ze auto slabnie, juz slabo sie rozpedza. Zmiana biegów z 1na 2 i z 2 na 3 jest odczuwalna, z 3 na 4 nie czuc jak przerzuca, jest jeszcze tip tronic ale nie korzystam z niego bo ten automacik jest boski w miescie, srednie spalanie jak sie krece duzo w miescie i okolicach 10 litrów, takze jestem bardzo zadowolony i polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:01
Posty: 40
Skąd: lubelskie
Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA

Postprzez Blumek » 5 paź 2011, 21:11

323F Sportive 131KM nie ma co porównywać do 'trójki" 1,6 105 KM, może nawet do 2.0 L. Konkretnie chodzi mi o stosunek masy do mocy.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez jerrry » 6 paź 2011, 14:38

Scotty napisał(a):Mam 2 litrowa benzyne w automacie, wersja ze stanów takze 4 biegowy automat, bardzo zadowolony jestem z tego automatu, to moj pierwszy automat, super wygoda, skrzynia chodzi bez zarzutu(przejechałem na razie 10 tys km), dobre przyspieszenie , jak sie depnie pedał opór to ma niezle odejscie, czasem przegonię autko na obwodnicy mojego miasta to jak wcisne gaz w podłoge to zmiana biegu z 3 na 4 odbywa sie przy predkosci 150km/h pozniej jade 180km/h i tu juz czuc ze auto slabnie, juz slabo sie rozpedza. Zmiana biegów z 1na 2 i z 2 na 3 jest odczuwalna, z 3 na 4 nie czuc jak przerzuca, jest jeszcze tip tronic ale nie korzystam z niego bo ten automacik jest boski w miescie, srednie spalanie jak sie krece duzo w miescie i okolicach 10 litrów, takze jestem bardzo zadowolony i polecam.


Mogę tylko potwierdzić co napisał SCOTTY
"Kick down" zawsze sprawia ze pojawia się uśmiech na mojej twarzy a auto jest naprawdę dynamiczne
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez wtyku » 6 paź 2011, 15:17

Czyli jak dobrze rozumiem na USA była skrzynia 4biegowa a na EU 5 biegowa?

Nie pamiętacie ile jest obr silnika przy 120km/h?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez jerrry » 6 paź 2011, 15:25

Skrzynia 4-biegowa ma dodatkowo nadbieg, czyli tak jakby była 5 biegowa.
Co do obrotów to postaram się sprawdzić jak będę wracał z pracy.


EDIT.
ok sprawdziłem :)
Sorki za słabą jakość (kiepska droga)
Obrazek
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez wtyku » 15 paź 2011, 13:28

wielkie dzieki za informacje!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez webaster » 24 paź 2011, 14:16

Prośba do użytkowników M3 2.0 z USA automat 4-biegowy:
Czy mógłby ktoś zmierzyć u siebie długość bagnetu od poziomu oleju w skrzyni biegów ? (od plastikowej rączki do końca bagnetu).

Ostatnio zauważyłem że, jak ruszałem na nie do końca rozgrzanym silniku (obroty jałowe 1200-1100 obr/min) to do czasu jak olej w skrzyni się nie rozgrzał, 1 i 2 bieg działały prawidłowo, ale 3 bieg przez chwilę nie wskakiwał (efekt taki jakbym wrzucił N). Po niecałej minucie jazdy na 2 biegu już wszystkie biegi działały prawidłowo.

Niedawno zmierzyłem poziom oleju w skrzyni i wyszło mi że jest go za dużo. Podczas przeglądu w ASO wypuszczono nieco oleju aby wyrównać poziom do właściwego. Ponieważ jednak silnik nie zdążył pewnie dobrze ostygnąć, wyglądało że wszystko jest ok.

Teraz jak ruszam przy obrotach jałowych (1200-1100), to nawet 1 bieg nie wchodzi. A raz nawet zapaliła się kontrolka skrzyni (AT). Ale jak obroty jałowe spadną poniżej 900 obr/min to już wszystko jest OK – auto jest dynamiczne i przejścia biegów są prawie niezauważalne.
Na dobrze rozgrzanym silniku mam nieco poniżej 800 obr/min (na biegu jałowym).

Być może moje podejrzenia są głupie, ale chciałbym się upewnić czy czasem nie mam wstawionego bagnetu od innego modelu (zbyt długiego).
A może po prostu pada skrzynia. Auto ma 3 lata. W USA przejechało 7000 mil (8 miesięcy). Więc chyba trochę za szybko by to było :(

Odpowiedź dla wtyku:
spalanie średnie w/g komputera: 9.8
przy 120km/h ok 3000 obr/min
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 01:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan

Postprzez Scotty » 28 paź 2011, 16:32

Cały bagnet z rączką gumową ma u mnie długość 65,5 cm, długosc samej rączki gumowej 5,6 cm czyli sam drut ok 60cm , ja kupiłem auto z przebiegiem 1700 mi, teraz ma ok 7 tys mil i skrzynia jak i auto chodzi bez zarzutu , a lubie pojezdzic nieco dynamicznie i skrzynia troszke czasami dostaje w kość, ale depcze jak silnik osiagnie temperature, na zimnym bez szaleństw. Przy biegu jałowym i rozgrzanym silniku mam identyczne obroty jak Ty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:01
Posty: 40
Skąd: lubelskie
Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA

Postprzez jackk01 » 13 sty 2012, 19:42

Witam
Przymiarzam się do zakupu mazdy 2,0 w benzynie z automatem. Poproszę o napisanie Waszych wrażeń. Trochę poczytałem o niemieckich skrzyniach DSG, prawdopodobnie jest świetna. Może ktoś ma porównanie. Z góry dziękuję :)
pozdrawiam Jacek
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 21:03
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r

Postprzez radzi89 » 13 sty 2012, 20:03

Nigdy nie jechałem M3 BL w automacie ale z tego co wiem do DSG nie ma co jej porownywac...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez ZOOMik » 15 sty 2012, 19:06

jackk01 napisał(a):Przymiarzam się do zakupu mazdy 2,0 w benzynie z automatem.

Ze Skyactiv-Drive?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jackk01 » 15 sty 2012, 23:27

Nie wiem jaka jest obecnie montowana w mazdzie 3, prawdopodobnie inna bo 5 biegowa.
Z tego co słyszałem, to Skyactive to świetna skrzynia ale będzie montowana już w tym roku ale czy do Polski będą takie trafiały. :(
I jeszcze jedna sprawa :D , jeszcze zobaczę czy się zdecyduję na nową mazdę czy na używaną, jak będzie używana to wolałbym się dowiedzieć o starszej wersji czy jest sens kupować.

Na razie tyle wiem ile piszą w tym artykule
http://moto.onet.pl/1645594,1,mazda-sky ... ml?node=20
cytat z powyższego linku:
"Mazda Skyactiv – Jak sprawić, by różnica między silnikiem nisko- i wysokoprężnym została zatarta, klasyczny „automat” zmieniał biegi jak dwusprzęgłowy, a auto jeździło jak po sznurku dając radość z jazdy? Na to wszystko odpowiedź jest jedna – Mazda Skyactiv. Zobacz naszą relację z wyjątkowych testów technologii Mazda Skyactiv – Mazda"
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 21:03
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto