Strona 1 z 1

Instalacja wodorowa

PostNapisane: 7 sty 2012, 21:02
przez Barteq0014
Ostatni znalazłem o tym trochę informacji ,a dokładnie ,że można go stosować do diesli jaki i benzyn.
Zasada działania i taki zestaw oraz wykonanie:
http://allegro.pl/kompletna-instalacja- ... 96752.html
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zbu ... -w-aucie-1
http://www.youtube.com/watch?v=1H-eISZyPDY
http://www.youtube.com/watch?v=UoeNHwxh ... re=related
Myślę,że w naszych silnikach też można byłoby takie coś zamontować.Takie coś też potrafiłbym zrobić.
Co o tym myślicie.Trochę mało wypowiedziałem się bo pisałem na "szybko" :D
PS.można wpisać w internecie HHO i znajdziecie prawie wszystko.

PostNapisane: 7 sty 2012, 21:50
przez Grzyby
Barteq0014 napisał(a):Co o tym myślicie

Że nie powinno być w tym dziale. Nie ma nic wspólnego z usterkami silników diesla.

Prędzej do MOTO lub HP.

PostNapisane: 7 sty 2012, 22:09
przez Barteq0014
Grzyby napisał(a):
Barteq0014 napisał(a):Co o tym myślicie

Że nie powinno być w tym dziale. Nie ma nic wspólnego z usterkami silników diesla.

Prędzej do MOTO lub HP.


W takim razie proszę o przeniesienie :D
Chciałbym takie coś zrobić tylko proszę o opinie i porady.

PostNapisane: 7 sty 2012, 23:54
przez akostarek
Wg mnie dość ryzykowna zabawa, wodór spala się bardzo gwałtownie i "daje" dużo ciepła, jak silnik zniesie takie obciążenie cieplne i mechaniczne? Nie mam też pewności jak będzie przebiegał proces spalania, wodór ma chyba temp samozapłonu sporo wyższą od oleju napędowego, więc będzie się zapalał od spalanej mieszanki? Z drugiej strony, do zapłony wodoru potrzeba stosunkowo małej ilości energii, więc może będzie się spalał już przy dawce pilotującej <co?>

EDIT: po przeczytaniu kilku "recenzji" tego wynalazku, nie ma co sobie głowy zawracać :) na wolnych silnik 1,6 ciągnie koło 7g powietrza na sekundę, przy pełnym ogniu do 120 g/s, wydajność tej instalacji raczej nie zapewni zbyt dużej ilości wodoru (za mały prąd) :) Do tego to nie jest instalacja wodorowa, HHO to gazowa mieszanina wodoru i tlenu w proporcji 2:1, ludzie piszą, że podanie tego do komory spalania powoduje powstanie pary wodnej i spowolnienie procesu spalania :P jakoś nie wydaje mi się, żeby tak wybuchowa mieszanka (HHO) w cieplutkim cylindrze i wysokim ciśnieni zamieniła się w parę wodną :P Dodatkowo udział masowy wodoru w HHO to jakieś 11%...

EDIT2: na elektrodzie jest sporo wątków o tym, wynika z nich tyle, że energia potrzebna do wytworzenia HHO poprzez elektrolizę jest większa, niż energia pozyskana ze spalania tej mieszaniny. Bilans ujemny, nie opłaca się :)

PostNapisane: 9 sty 2012, 20:00
przez liberum
na tym forum zasada HHO i innych alternatywnych mechanizmów zasilania samochodu było już kilka razy...

PostNapisane: 14 sty 2012, 10:32
przez megabebzon
liberum napisał(a):na tym forum zasada HHO i innych alternatywnych mechanizmów zasilania samochodu było już kilka razy...

Zgadza się Ale i tak wszystko sprowadza się do problemu: jak to zrobić, żeby produkowany z wykorzystaniem energii elektrycznej wodór podczas spalania dawał więcej pałera niż zużyto na jego produkcję. Jak dotychczas naukowcom się nie wiedzie, ale wodór to paliwo przyszłości. Natomiast prezentowanym gadżetem osobiście bym przepompował sprzedawcy powietrze pod stringami.

Re: Instalacja wodorowa

PostNapisane: 14 sty 2012, 12:33
przez Irek.k
Tańszą metodą jest podawanie pary wodnej do kolektora dolotowego ;)
http://www.dailymotion.com/video/xm60zy ... _lifestyle