Strona 1 z 2

Mazda 6 GH 2.0 Jaką wersje wybrac

PostNapisane: 5 sty 2012, 18:32
przez Łukasz82
Cześć.

Pewnie ten wątek już się na forum pojawił, ale pierwszy raz w nim uczestniczę i go nie znalazłem. Przymierzam się do zakupu Mazdy 6. Jestem raczej zdecydowany na wersję 2.0 B 155 KM (ew. 2.2 D 163, ale mało prawdopodobne ze względu na sporą różnicę w cenie i planowane przebiegi).
Mam w związku z tym pytanie – ile realnie spala ta wersja na 100 km, jeżdżąc głównie w trasie, powiedzmy 3/4 trasa, 1/4 miasto. Nie jest to warunek zakupu, ale ciekawość – słyszałem, że potrzebuje średnio między 8-10 l/100. Jakie są Wasze doświadczenia?
Jak spisuje się ogólnie ten model jeśli chodzi o awaryjność? Na co szczególnie warto zwrócić uwagę przy wyborze takiego auta jako lekko używanego? Pytam, gdyż biorę również pod uwagę opcję kupna rocznego auta z niewielkim przebiegiem.
Z góry Wam dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Re: Mazda 6 2.0

PostNapisane: 5 sty 2012, 19:10
przez Speed
Hej


Opinie o modelu masz tutaj viewtopic.php?f=124&t=53475&view=unread#unread <czytaj>

I jeszcze zerknij tutaj viewtopic.php?f=124&t=113799&view=unread#unread <czytaj>

Co do sprawdzenia to jako roczny samochód po polecę jakieś ASO albo zaufany warsztat.

Pozdrawiam
Speed


polak900 Oczywiście mój błąd , poprawione.

Re: Mazda 6 2.0

PostNapisane: 5 sty 2012, 19:37
przez polak900
mam taki silnik i prz przebiegu 60% trasa a 40% miasto spala mi obecnie wyliczone 7,2 l komp pokazuje 7,4 l ,prędkości zróżnicowane ale max 150 km/h np przy wyprzedzaniu większej ilości pojazdów
Komputer nigdy nie pokazywał mi więcej niż 9,5 l przy korkach

jak na razie mam zrobione ponad 16k km i nic poważnego się nie działo
jak nie robisz dużych przebiegów to według mnie ten model to rozsądny wybór
ale od razu napiszę Ci, że w porównaniu z D 2,2 jest różnica w dynamice na korzyść diesela
ja wybrałem benzynę i jestem z niej zadowolony

[Usunięte]

PostNapisane: 5 sty 2012, 19:55
przez polak900
PostTen post został usunięty przez Speed 5 sty 2012, 21:03.
Powód: porządki

Re: Mazda 6 2.0

PostNapisane: 7 sty 2012, 11:14
przez Łukasz82
Cześć.
Dzięki za info. W przyszłym tygodniu będę miał okazję sprawdzić jak jeździ to auto (benzyna). Nie potrzebuję szaleć za kierownicą, ale dobra dynamika czasami się przydaję. Jeżdżę podobnym wielkościowo autem ze 160-konnym dieslem i zdaję sobie sprawę że taka benzyna nie będzie porównywalna. Liczę tylko, że przepaści nie będzie.

Pozdrawiam.

Re: Mazda 6 2.0

PostNapisane: 7 sty 2012, 14:52
przez polak900
oczywiście to wszystko zależy od tego jaką masz nogę
pozdro
przepaści nie będzie, ale odczujesz brak dołu w benzynie, moja rada to dłużej na każdym biegu niż zwykle to robiłeś w dieselu i wtedy ok

PostNapisane: 7 sty 2012, 19:11
przez Barthez
polak900 napisał(a):przepaści nie będzie, ale odczujesz brak dołu w benzynie, moja rada to dłużej na każdym biegu niż zwykle to robiłeś w dieselu i wtedy ok

inaczej mówiąc należy jechać w innym przedziale obrotów
2000-3000 – diesel
3000-4000 – benzyna
i będzie w miarę podobnie

PostNapisane: 8 sty 2012, 04:23
przez grabu122
Łukasz82 napisał(a):Jeżdżę podobnym wielkościowo autem ze 160-konnym dieslem i zdaję sobie sprawę że taka benzyna nie będzie porównywalna. Liczę tylko, że przepaści nie będzie.

Dieslem o porównywalnej mocy nie rozpędzisz się od 0 do 120km/h używając tylko i wyłącznie drugiego biegu :P Co oczywiście nie jest żadnym argumentem.....
Ale miło nieraz zredukować i poczuć te 'benzynowe konie' na wysokich obrotach.... w miejscu gdzie diesel dawno już się zdławił i potrzebował wyższego biegu.
Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>

PostNapisane: 8 sty 2012, 13:42
przez bartosz51
grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>


Będziesz raczej mocno zawiedziony ;)

PostNapisane: 8 sty 2012, 13:52
przez polak900
bartosz51 napisał(a):
grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>


Będziesz raczej mocno zawiedziony ;)

dokładnie od tej prędkości nie idzie, nie ma cudów
ale od 80 km/h daję radę już

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:00
przez Barthez
wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
jeśli chcecie miarodajnych wyników postawcie diesla i benzynę o podobnej mocy na kresce lub rolce – ale z automatami ;) i wtedy sprawdzajcie który lepiej przyśpiesza ;)

ps
chętnie się ustawie na rolce (na wiosne) z jakimś dieslem do 150KM z manualem co by porównać przyśpieszenia na poszczególnych biegach :P

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:04
przez polak900
Barthez napisał(a):wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
jeśli chcecie miarodajnych wyników postawcie diesla i benzynę o podobnej mocy na kresce lub rolce – ale z automatami ;) i wtedy sprawdzajcie który lepiej przyśpiesza ;)

ps
chętnie się ustawie na rolce (na wiosne) z jakimś dieslem do 150KM z manualem co by porównać przyśpieszenia na poszczególnych biegach :P


przyspieszenie nie jest ważne
najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:11
przez Grzyby
polak900 napisał(a):najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną

ŁOT?
Czym dla Ciebie jest elastyczność?

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:14
przez polak900
Grzyby napisał(a):
polak900 napisał(a):najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną

ŁOT?
Czym dla Ciebie jest elastyczność?


bez komentarza

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:18
przez Grzyby
Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.

polak900 napisał(a):bez komentarza

to nie pisz nic

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:21
przez polak900
Grzyby napisał(a):Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.

polak900 napisał(a):bez komentarza

to nie pisz nic


np to jest elastyczność: jest okresem czasu, w którym samochód potrafi rozpędzić się na jednym biegu przyśpieszając z zadanej prędkości, do prędkości na przykład o 30 km/h wyższej.

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:22
przez polak900
polak900 napisał(a):
Grzyby napisał(a):Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.

polak900 napisał(a):bez komentarza

to nie pisz nic


np to jest elastyczność: jest okresem czasu, w którym samochód potrafi rozpędzić się na jednym biegu przyśpieszając z zadanej prędkości, do prędkości na przykład o 30 km/h wyższej.

według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:34
przez Grzyby
No nie do końca :)
Bo co jeśli prędkością startową będzie 60km/h a docelową 90km/h?
Klekot zrobi to duuużo wolniej (a w zasadzie to nie ma szans na 90km/h na dwójce w szóstce z klekotem) :P

Elastyczność jest ważna dla osób które nie lubią dużo machać lewarkiem i dzięki niej mogą jechać na czwórce np. 60km/h i sprawnie przyspieszyć.

polak900 napisał(a):według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna

Ale tylko w przypadku porównywania silników o podobnych mocach.

Inną sprawą jest zakres prędkości na poszczególnych biegach. Benzyniak np. na trójce pojedzie od 40km/h do 130-150km/h, diesel tego nie potrafi.

PostNapisane: 8 sty 2012, 14:45
przez polak900
Grzyby napisał(a):No nie do końca :)
Bo co jeśli prędkością startową będzie 60km/h a docelową 90km/h?
Klekot zrobi to duuużo wolniej (a w zasadzie to nie ma szans na 90km/h na dwójce w szóstce z klekotem) :P

Elastyczność jest ważna dla osób które nie lubią dużo machać lewarkiem i dzięki niej mogą jechać na czwórce np. 60km/h i sprawnie przyspieszyć.

polak900 napisał(a):według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna

Ale tylko w przypadku porównywania silników o podobnych mocach.

Inną sprawą jest zakres prędkości na poszczególnych biegach. Benzyniak np. na trójce pojedzie od 40km/h do 130-150km/h, diesel tego nie potrafi.


pewnie że tak bo możesz go wprowadzić na wyższe obroty niż D
ale przy wyprzedzaniu np klekot zbiera się szybciej bo ma turbinę, która swoje robi
co innego jak benzyna ma turbo

PostNapisane: 8 sty 2012, 15:19
przez bartosz51
Ja napisałem tak:

bartosz51 napisał(a):
grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>


Będziesz raczej mocno zawiedziony ;)


Ty napisałeś tak:

Barthez napisał(a):wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.


I teraz ja: być może, nie znam się na tym. Takie były po prostu moje wrażenia, kiedy sprzedałem szóstkę GG z silnikiem diesla i kupiłem szóstkę z silnikiem benzynowym. Wyjechałem nią z salonu i właśnie (z dotychczasowego przyzwyczajenia) zacząłem przyśpieszać z 60 km/h na "czwórce". I jak już gdzieś wspominałem myślałem, że się poryczę ;).
Ot i tyle. Stąd moje słowa o mocnym zawodzie. Skądinąd z "oczkiem" były. Trzeba zmienić przyzwyczajenia. Prawdopodobnie.