Strona 1 z 2

System 4WS

PostNapisane: 24 lut 2004, 22:38
przez olaf
O co chodzi z tymi kołami , klijent popróbował <ganja>

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=21587796

PostNapisane: 24 lut 2004, 23:50
przez MarcinS
Pewnie ma dwie kierownice <ganja> <glupek2>

Re: O co chodzi

PostNapisane: 24 lut 2004, 23:52
przez Adam626GD
olaf napisał(a):O co chodzi z tymi kołami , klijent popróbował <ganja>

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=21587796
,

Pewnie jakiś szrot, skoro cea tak niska. A 4 koła skretne to 4WS – bylo takie rozwiazanie w mazdzie. Tył tez skrecał

PostNapisane: 25 lut 2004, 00:06
przez XsiX
A 4 koła skretne to 4WS – bylo takie rozwiazanie w mazdzie.

taki patent stosowano w wielu samochodach np. cytryna zx :D

PostNapisane: 25 lut 2004, 00:21
przez Paweł
np. cytryna zx


Pierwsze slysze!? Moze chodzi o "belke skretną" <lol>

Pozdrawiam.

PostNapisane: 25 lut 2004, 04:05
przez Smirnoff
Nie no belka skrętna to z deka co innego – przy 4WS normalnie wszystkie cztery koła skręcają równocześnie, co przedkłada sie na zaciesnianie zakrętów (nie "wyrzuca" tyłu po zewnętrznej) oraz na komfort parkowania na ciasnych parkingach :D. Tak więc klient sie chyba nie najarał tylko mówi do rzeczy. (o ile oczywiscie ma ten system w swojej 626).
Pozdro
Smirnoff

PS
Działa to mniej więcej jak na "rysunku": :D

/ ---- / przednie koła
|````|
|````|
|````|
/ ---- / tylne koła

PostNapisane: 25 lut 2004, 05:05
przez Paweł
Albo tak:

/ ---- / przednie koła
|````|
|````|
|````|
\ ---- \ tylne koła

...i nie bylo to stosowane w wielu samochodach. a belka skretna to sposob sprezynowania tylnego zawieszenia i nie wiem co mial mysli xsix mowiac o zetiksie...

PostNapisane: 25 lut 2004, 05:15
przez MarcinS
Albo tak po dzwonie:

/ ----- \ przednie koła
|````|
|````|
|````|
\ ----- / tylne koła

hahaha

PostNapisane: 25 lut 2004, 08:12
przez XsiX
ups czyli strzeliłem gafę <lol>

PostNapisane: 25 lut 2004, 08:42
przez Adam626GD
ups czyli strzeliłem gafę


NIe wiem jak z cytryną, ale Mazda 626 GD miała stricte skretne tylne koła. A nie belke skretna. były siłowniki do skrecania tylnych kół

PostNapisane: 25 lut 2004, 09:08
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 25 lut 2004, 09:28
przez Morder
\ ---- / przednie koła
|````|
|````|
|````|
/ ---- \ tylne koła

a może tak ? <lol>

PostNapisane: 25 lut 2004, 09:35
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 25 lut 2004, 09:38
przez Morder
mamusiu a on sie ze mnie smieje :(

PostNapisane: 25 lut 2004, 11:01
przez Kruk11
W ZXie to te tylne koła chyba się skręcają pod wpływem siły odśrodkowej, coś jak w nowych 9-3 sportsedanach tylko nazywa się inaczej ;)

PostNapisane: 25 lut 2004, 11:51
przez xXx
Citroen Xsara – Skrętne koła tylne.

PostNapisane: 25 lut 2004, 13:09
przez michal_krakoof
tco_tm napisał(a):
np. cytryna zx


Pierwsze slysze!? Moze chodzi o "belke skretną" <lol>

Pozdrawiam.

no to szkoda...przytocze chociazby Nissan zx300 czy tez Mitsubishi 3000 GT ... :D

PostNapisane: 25 lut 2004, 16:36
przez Paweł
Citroen Xsara – Skrętne koła tylne.


To nie sa skretne kola!

...ZX to samo i pare innych samochodow, m.in. Porsche 928 (ale tam sprawa odbywa sie na wahaczach niezaleznego zawieszenia). To jest system, gdzie tylne zawieszenie (cala belka lub wahacz) ma tak geometrycznie ustawione punkty mocowania, ze pod wplywem sily dzialajacej na kolo podczas jazdy (sila napedowa i bezwladnosci kontra tarcie) geometria ulega _minimalnym_ zmianom, co polepsza trakcje.

W przypadku 626 GD/GE, 929 HD, Prelude i niewielu innych samochodow majacych dopisek "4WS" chodzi o to, ze kazde kolo jest zamocowane na zwrotnicy i moze obracac sie dokladnie tak jak normalnie robia to kola przednie (oczywiscie w innym zakresie). Calosc jest dodatkowo sterowana tak, aby przy malych predkosciach kola wzgledem siebie skrecaly sie tak jak na moim rysunku, kiedy promien zawracania jest mniejszy, a przy wiekszych tak, jak narysowal to Smirnoff, gdzie samochod zachowuje wieksza stabilnosc toru jazdy.

Natomiast tak, jak narysowal to Morder, to kola ustawiaja sie w mojej mazdzie co 2000km. <lol>

Pozdrawiam.

PostNapisane: 26 lut 2004, 10:34
przez xXx
No, no TCO......to nam wytłumaczyłeś...he he.

PostNapisane: 26 lut 2004, 19:20
przez mtaranti
mazda 626 z lat 92-97 ale chyba tylko te z 2,5 silnikiem jak odnajde stary katalog samochodowy z 93r firmy ADAC to napisze cos wiecej