Nierozsądny serwis auta przez poprzedniego właściciela..czy moze odbić sie na mnie??

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez radek0105 » 16 lip 2011, 20:43

Witam.
Kupilem mazde 3 z 2007 z przebiegiem 130,00km. Auto oczywiscie serwisowane co roku..tylko ze serwis przypada srednio co 30,000km jezeli liczac wiek madzi <płacze> olej jest wlany 10W40 i nic nie ubywa.. Po rozmowie z mechanikiem doradzil zeby zrobic plukanke silnika(niby jakis nagar ze starego oleju moze byc jak byl rzadko zmieniany) i zalac 5W30..i teraz mam pewne obawy czy napewno po takiej plukance i zalaniu syntetykiem nie zacznie mi ubywac oleju..lub jeszcze cos innego <płacze> Prosze o jakies porady..czy zostac na 10W40 bez plukanki (tylko wymiana oleju) czy zrobic plukanke i zalac 5W30..??
Moja madzia to model 1.6 benzyna 105Km rok2007 i w sedanie.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 20:22
Posty: 12

Postprzez marcin255 » 16 lip 2011, 21:41

Możesz zostać na dobrym 10W 40 ( taki jest też zalecany) , w BA robiłem płukankę przy 180 tys.km i zalałem 5W40 nic nie ciekło .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Blumek » 16 lip 2011, 22:32

marcin255 napisał(a):Możesz zostać na dobrym 10W 40 ( taki jest też zalecany)

Potwierdzam to co pisze kolega, i też zaznaczam "Dobrym 10 W 40", jednak ja osobiście jakbym miał cały suchy silnik to nie bałbym się wlać 5 W 30.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez toyo » 17 lip 2011, 13:44

też miałem taki dylemat ( moja też od nowości na 10 w 40 ) – ja zostałem na 10 w 40 Motul
jedni twierdzili że mogę zmienić na syntetyk a inni by nie ryzykowali , nie zaryzykowałem , płukankę też zrobiłem Motulem
a co do syntetyk jak od nowości lata na 10w40 – działa na psychikę że mam syntetyk
poruszałem temat na forum Niemcy leją 10 W 40 dlaczego nie wiadomo
obecne 10 w 40 to nie lotos z PRLu ( gile i gluty ) tym bardziej taki olej jak motul
moje zdanie jest takie lejesz 5w30 ( ryzykujesz- ja się bałem ) lejesz 10w40 masz jak teraz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez radek0105 » 17 lip 2011, 15:10

Jade jutro do mechanika na zmiane oleju. Zrobi plukanke i zaleje z powrotem 10W40..wole jednak nie probowac zmiany na rzadszy olej..chociaz bylby bardziej szczesliwy majac 5W30 ale.. Aha mechanik wspominal o plukance nie olejem ale jakims preparatem ktory wlewasz zostawiasz samochod na 15min a potem spuszczasz olej..(ten preparathttp://wynns.pl/top/do%20oleju/47246%20engin%20flush%20diesel.php) probowal ktos cos podobnego? Aha i mobil 10W40 czy to dobry olej?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 20:22
Posty: 12

Postprzez toyo » 17 lip 2011, 15:23

no taka właśnie płukanka (są różnych producentów) zabieg w 100 % bezpieczny , co do Mobila to jest dużo lepszych olejów a cena podobna – nie oszczędzaj na oleju
poszukaj na forum jest sporo tematów dot. olejów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez radek0105 » 17 lip 2011, 16:49

Heh..szukalem wczesniej troche na forum i sie troche zdziwilem..bo duza czesc userow leje castrol..ktory moim zdaniem jest do d...a inf mam z stad: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=11168 Co jest lepsze od mobila? Wlewalem kiedys do mojej starej mazdy 323 Valvoline 10W40 i zostalo mi jeszcze go troche:) dopiero sobie o nim przypomnialem:) Dobry jest? Nie znam sie kurcze najlepiej na olejach <zawstydzony> Co byscie polecali?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 20:22
Posty: 12

Postprzez marcin255 » 17 lip 2011, 17:27

Dexelia 10W40
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Blumek » 17 lip 2011, 18:00

radek0105 napisał(a):Valvoline 10W40

osobiście mam teraz valvoline 5W30 na razie jestem zadowolony
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mtaranti » 21 sie 2011, 10:03

jakoś nie rozumiem takich opinii że jak zaleje olej 5w40 zamiast 10w 40 lub 5w30 zamiast 10w40 mialoby niby cieknąc z silnika roszczelnić się itp.......
wg mnie to są bzdury jeśli auto miało w instrukcji przewidziany np 5w30 no to nierozumiem czemu ma słuzyć zalanie 10w40. chyba tylko że tańszy.
jezeli miało by cieknąć itp. to silnik już się konczy i zalanie nawet 20w50 nic już nie pomoże
należy zauważyć że im niższa pierwsza liczba tym łatwiej auto odpala w chłodne dni czy zima i szybciej elementy są smarowane
Osobiście miałem mazdę 626 której przebieg zbliżał sie do 500 tys. z czego prawie 200 tys na gazie-gdzie po założeniu gazu za radą mechaniora zalałem tani 15w40 skończło sie na wymianie pierścieni (nie mówie że było to bezpośrednia przyczyną ale myśle że miało wpływ na szybszą wymianę) ale po wymianie pierścieni zalałem 10w40 i śmigała aż miło 0,6-0,7 l na 10 tys.
fakt że ten duży przebieg odkryłem dopiero gdy wymienić musiałem żarówki w podswietleniu w sumie już przed planowana sprzedażą (poprzedni właściciel niestety przekręcił licznik -stawiam na 100 tys ale może było i więcej)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez radek0105 » 21 sie 2011, 12:59

Witam.
Zalalem jednak mobila 10W40.. Moim zdaniem skoro auto zapewne bylo od nowosci zalewane takim olejem(10W40) to i takiego bede sie trzymac..zwlaszcza ze w ksiazce ow olej jest rowniez dozwolony.. Co do rozszczelnienia silnika przy zmianie oleju to nie wiem czy to prawda ale czytalem duzo opini ze silnik zaczal brac olej w wiekszych ilosciach i gdzieniegdzie cieknac.. Takze wole dmuchac na zimne.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 20:22
Posty: 12

Postprzez RobertPi » 21 sie 2011, 21:52

pitero1 napisał(a):Witam.
Co do rozszczelnienia silnika przy zmianie oleju to nie wiem czy to prawda ale czytalem duzo opini ze silnik zaczal brac olej w wiekszych ilosciach i gdzieniegdzie cieknac.. Takze wole dmuchac na zimne.

Ten konkretny silnik czy wypowiadasz się ogólnie? Zalecany olej to 5W30 a 10W40 jest dozowlony, ale pamiętaj też o klasie jakościowej a nie tylko lepkościowej.
Jak silnik zaczyna brać olej w dużych ilościach albo zaczyna cieknąć to należy się zainteresować jego stanem, a nie zmianą oleju na gęstszy. Jak silnik się kończy ( pierścienie, zawory, uszczelniacze zaworów, uszczelki pod głowicą, pod porywą zaworów, pod miską ) to zmiana oleju na gęstszy nic nie pomoże.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1172 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez toyo » 22 sie 2011, 13:18

zalecane są wszystkie trzy tj. 5w30 , 10w40, 5w20 i niema mowy o jakiś dozwolonych ( książka – zalecane- oleje- strona 248 )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez 911mc » 22 sie 2011, 17:34

Właśnie ja mam zalany 10W40 w dieselku czemu byłem bardzo zdziwiony. Fakt że przebieg 170 tys ...
Furka nadal jeździ na tym olejku i jak na chwilę obecną jest ok , stan oleju bez zmiany NORMA :D
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez radek0105 » 22 sie 2011, 17:52

RobertPi napisał(a):
pitero1 napisał(a):Witam.
Co do rozszczelnienia silnika przy zmianie oleju to nie wiem czy to prawda ale czytalem duzo opini ze silnik zaczal brac olej w wiekszych ilosciach i gdzieniegdzie cieknac.. Takze wole dmuchac na zimne.

Ten konkretny silnik czy wypowiadasz się ogólnie?



U mnie silnik jest suchy i oleju nie ubywa.. Chodzilo mi ogolnie bo wpisywalem w google czy jest mozliwosc zmiany oleju z 10W40 na 5W30.. i ludzie roznie pisali co im sie przytrafialo.. Niektorzy zmienili i nie odczuli zadnej roznicy a niektorym zaczal olej ubywac..
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 20:22
Posty: 12

Postprzez toyo » 22 sie 2011, 18:41

Bardzo dużo samochodów sprowadzonych z Niemiec jest zalane od nowości 10w40 ( poruszałem kiedyś temat na forum – dlaczego tak robią do dziś nie wiadomo <co?> , nie sądzę aby szfab kierował się ceną oleju <nie> , to jest coś innego tylko CO ?
moja też zalana była 10w40 <szok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto