Jak zmniejszyć moc i spalanie mazdy 6 z silnikiem 2,3 l
1, 2
Witam
Po pierwsze chciałbym przywitać wszystkich wielbicieli marki Mazda.
Aktualnie mam Nissana Almerę z 1999 roku, i przyszedł czas na zmiany.
Moje kryteria były proste:
– duże kombi
– benzyna (Diesel nie wchodzi w grę, jeśli jest tu jakiś orędownik to szkoda czasu na przekonywanie mnie)
– silnik min 1,6 do 2,0 moc 100-120 km
– przyzwoite spalanie (do 10 l gazu w trybie mieszanym)
– podatność na LPG, (względy ekonomiczne)
Wybór padł na Mazdę 6 najlepiej z silnikiem 1,8 lub 2,0
Nie spieszy mi się więc rozglądam się spokojnie i szukam czegoś fajnego,
I tu zaczyna się zabawa, trafiłem kilka ofert mazdy z silnikami 2,3 l 166 km. Niestety spalanie jest dla mnie nie do przyjęcia nawet na LPG, taka moc jest mi zbędna.
Wiem że rasowemu wielbicielowi mocy scyzoryk otworzy się w kieszeni szczególnie po wstępie z adnotacjami o LPG, ale czy istnieje możliwość ograniczenia mocy jakimkolwiek sposobem który będzie wiązał się także z zmniejszeniem spalania i osiągów do mniej więcej poziomu silnika 1,8 lub 2,0.
Często widać jakieś posty o zmniejszeniu pojemności w motorach, ale na taki pomysł w samochodzie nikt nie wpadał , a przynajmniej nie znalazłem tego.
Zaraz padną pytania:
– Dlaczego nie kupię sobie po prostu auta 1,8 – otóż znalazłem kilka aut które z tymi silnikami są znacznie tańsze, rzędu 7-8 tys zł,
– Dlaczego wstawiam takie pytanie o zmniejszenie mocy w dziale o Tuningu (w domyśle zwiększeniu mocy auta) otóż moim zdaniem dział pt. Tuning to miejsce gdzie zaglądają fachowcy i entuzjaści techniki którzy wiedzą jak działa silnik, co można zrobić i jaki będzie miało to wpływ na pracę, i spalanie silnika, kto jeśli nie wy lepiej będzie się orientował ile co kosztuje i czy w ogóle się da coś zrobić .Jednocześnie mam nadzieje że potraktujecie to jako bardzo nietypowe wyzwanie.
– pytania po co, odpuść sobie i inne tego typu bez podania argumentów proszę zachowajcie dla siebie.
Dzięki za wyrozumiałość
Pozdrawiam
Loki
Po pierwsze chciałbym przywitać wszystkich wielbicieli marki Mazda.
Aktualnie mam Nissana Almerę z 1999 roku, i przyszedł czas na zmiany.
Moje kryteria były proste:
– duże kombi
– benzyna (Diesel nie wchodzi w grę, jeśli jest tu jakiś orędownik to szkoda czasu na przekonywanie mnie)
– silnik min 1,6 do 2,0 moc 100-120 km
– przyzwoite spalanie (do 10 l gazu w trybie mieszanym)
– podatność na LPG, (względy ekonomiczne)
Wybór padł na Mazdę 6 najlepiej z silnikiem 1,8 lub 2,0
Nie spieszy mi się więc rozglądam się spokojnie i szukam czegoś fajnego,
I tu zaczyna się zabawa, trafiłem kilka ofert mazdy z silnikami 2,3 l 166 km. Niestety spalanie jest dla mnie nie do przyjęcia nawet na LPG, taka moc jest mi zbędna.
Wiem że rasowemu wielbicielowi mocy scyzoryk otworzy się w kieszeni szczególnie po wstępie z adnotacjami o LPG, ale czy istnieje możliwość ograniczenia mocy jakimkolwiek sposobem który będzie wiązał się także z zmniejszeniem spalania i osiągów do mniej więcej poziomu silnika 1,8 lub 2,0.
Często widać jakieś posty o zmniejszeniu pojemności w motorach, ale na taki pomysł w samochodzie nikt nie wpadał , a przynajmniej nie znalazłem tego.
Zaraz padną pytania:
– Dlaczego nie kupię sobie po prostu auta 1,8 – otóż znalazłem kilka aut które z tymi silnikami są znacznie tańsze, rzędu 7-8 tys zł,
– Dlaczego wstawiam takie pytanie o zmniejszenie mocy w dziale o Tuningu (w domyśle zwiększeniu mocy auta) otóż moim zdaniem dział pt. Tuning to miejsce gdzie zaglądają fachowcy i entuzjaści techniki którzy wiedzą jak działa silnik, co można zrobić i jaki będzie miało to wpływ na pracę, i spalanie silnika, kto jeśli nie wy lepiej będzie się orientował ile co kosztuje i czy w ogóle się da coś zrobić .Jednocześnie mam nadzieje że potraktujecie to jako bardzo nietypowe wyzwanie.
– pytania po co, odpuść sobie i inne tego typu bez podania argumentów proszę zachowajcie dla siebie.
Dzięki za wyrozumiałość
Pozdrawiam
Loki
-
loki
loki napisał(a):– Dlaczego nie kupię sobie po prostu auta 1,8 – otóż znalazłem kilka aut które z tymi silnikami są znacznie tańsze, rzędu 7-8 tys zł,
Coś w tym złego?
Uparłeś się na wersję 2.3 która ma za dużą moc jak dla Ciebie i za dużo pali, więc czemu po prostu nie kupisz 1.8 lub 2.0?
Ludzie... trochę pomyślunku.
Młody.
Przy swoich założeniach jednak musisz poszukać mniejszego silnika, dłubanina jest bezcelowa jeśli idzie o włożone pieniądze vs wynik i późniejsze komplikacje. Do tego krążą opinie, że ponoć silnik 2.3 nie jest zbyt udaną konstrukcją i jest dosyć zawodny...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
loki napisał(a):...czy istnieje możliwość ograniczenia mocy jakimkolwiek sposobem który będzie wiązał się także z zmniejszeniem spalania i osiągów do mniej więcej poziomu silnika 1,8 lub 2,0.
Oczywiście. Musisz dokonać swap'u na jeden z Twoich docelowych silników

loki napisał(a):Dlaczego wstawiam takie pytanie o zmniejszenie mocy w dziale o Tuningu (w domyśle zwiększeniu mocy auta) otóż moim zdaniem dział pt. Tuning to miejsce gdzie zaglądają fachowcy i entuzjaści techniki którzy wiedzą
Na tak postawione pytania dział Ogólny/Moto jest jednak odpowiedniejszy.
Co do ograniczania zużycia paliwa, jeśli nie będziesz wykorzystywał "dodatkowej" mocy w większym silniku, to przy tym samym nadwoziu i tym samym rodzaju skrzyni biegów spalanie będzie porównywalne z mniejszymi jednostkami. Najprostszą modyfikacją będzie więc klocek pod pedałem lub zwężka na dolocie.
brii napisał(a):Do tego krążą opinie, że ponoć silnik 2.3 nie jest zbyt udaną konstrukcją i jest dosyć zawodny...
Też o nich słyszałem, ale nigdzie nie mogę znaleźć. Wiesz coś więcej? Interesuje mnie ten silnik w BK.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Też o nich słyszałem, ale nigdzie nie mogę znaleźć. Wiesz coś więcej? Interesuje mnie ten silnik w BK.
No właśnie nie wiem nic więcej, dlatego napisałem, że krążą opinie. Wiele znaków na niebie i ziemi wskazuje, że to ten sam blok co w MPS (ale też na 100% potwierdzenia nie ma) a na tamten nikt nie narzeka. Silnik ogólnie w zestawieniu z 3 na tle pozostałych jednostek wydaje się interesujący
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/24 ... -dead.html
Nie chce mi się szukać wszystkich choć było ich multum
Nie chce mi się szukać wszystkich choć było ich multum
-
Arkadius 73
Z założonych 10 LPG w trybie mieszanym to i 1,8 raczej nie spełni w tej budzie moim zdaniem.
Moje BG 1,8 sporadycznie schodzi do 10 LPG, a wazy 950 kilo, mx3 1050 kilo i też raczej nie notuję mniejszych wartości. A gdzie do wagi 6 i silnika 2,3.
Moim zdaniem np. Punto max 1,4 i lekka noga.
Moje BG 1,8 sporadycznie schodzi do 10 LPG, a wazy 950 kilo, mx3 1050 kilo i też raczej nie notuję mniejszych wartości. A gdzie do wagi 6 i silnika 2,3.
Moim zdaniem np. Punto max 1,4 i lekka noga.
Pomijajac to , ze takie dluganie jest kompletnie bezsensowne to osobiscie nie polecam Ci silnika 2.3 .
Mialem go w jednej z Mazd 3. Rownolegle mialem tez Mazde 3 z silnikiem 2.0. Mazda z silnikiem 2.0 osiagami byla lepsza od tej z 2.3, po drugie palila znacznie mniej . 2.3 w miescie palila ok 14-15 litrow.
Kolejny powod dyskrymijuacy silnik 2.3 to jego awaryjnosc. Wiem bo mialem. W aucie np. poszly wszystkie panewki , zatem silnik nadawal sie do remontu. Bardzo czesto sie zdarzalo, ze na dystansie np. 200 km potrafil zjesc caly olej. Odpusc sobie, to jest kiepski silnik, do ktorego chcesz dolozyc LPG , i jeszcze jakies grzebanie uskuteczniac. Bedzie to mialo dramatyczne skutki, zaufaj mi.
Kup sobie 1.8 lub 2.0 ( nimi tez nie zejdziesz ponizej 10 l w miescie ) i miej spokoj
Mialem go w jednej z Mazd 3. Rownolegle mialem tez Mazde 3 z silnikiem 2.0. Mazda z silnikiem 2.0 osiagami byla lepsza od tej z 2.3, po drugie palila znacznie mniej . 2.3 w miescie palila ok 14-15 litrow.
Kolejny powod dyskrymijuacy silnik 2.3 to jego awaryjnosc. Wiem bo mialem. W aucie np. poszly wszystkie panewki , zatem silnik nadawal sie do remontu. Bardzo czesto sie zdarzalo, ze na dystansie np. 200 km potrafil zjesc caly olej. Odpusc sobie, to jest kiepski silnik, do ktorego chcesz dolozyc LPG , i jeszcze jakies grzebanie uskuteczniac. Bedzie to mialo dramatyczne skutki, zaufaj mi.
Kup sobie 1.8 lub 2.0 ( nimi tez nie zejdziesz ponizej 10 l w miescie ) i miej spokoj
To jeszcze trzeba by ustalić co to jest dynamiczna jazda po mieście 
Toyota Starlet to jedyny samochód na PB, który mi palił mi mniej niż 9 na mieście.
Chyba, że nowsze silniki mniej palą.
Toyota Starlet to jedyny samochód na PB, który mi palił mi mniej niż 9 na mieście.
Chyba, że nowsze silniki mniej palą.
Dawidoski napisał(a):Coś w tym złego?
Uparłeś się na wersję 2.3 która ma za dużą moc jak dla Ciebie i za dużo pali, więc czemu po prostu nie kupisz 1.8 lub 2.0?
Ludzie... trochę pomyślunku.
Kolega loki trochę źle sformułował zdanie. Po prostu chodziło mu o to, że wersja z 2.3 jest tańsza od 1.8 o te 7 tysięcy
Ja bym wybrał 2.0 w tej budzie. 1.8 wydaje mi się, że spali to samo jak nie więcej z racji wagi pojazdu. Nie jeździłem zbyt długo 2.0 w 6, ale wydaje mi się, że 10l w trybie mieszanym to realny wynik do osiągnięcia.
2.0 przy normalniej jeździe w trybie mieszanym 9.5 l spokojnie.W trasie jest już gorzej ok 14l.Ale to też zależy od wagi buta 
I z tego co czytałem/wiem silnik 2.0 jest najmniej awaryjny i chyba do normalnej jazdy więcej/mniej nie trzeba
I z tego co czytałem/wiem silnik 2.0 jest najmniej awaryjny i chyba do normalnej jazdy więcej/mniej nie trzeba
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
chmooreck napisał(a):Tomek6 napisał(a):Coś tutaj nie gra... W trasie więcej niż w mieszanym?
Zależy jakie prędkości i styl jazdy.
Przy 180km/h nie będzie ekonomicznie.
Tak, ale przecież z reguły mówiąc o spalaniu w trasie mamy w domyśle jazdę na ostatnim biegu z prędkościami zamykającymi się gdzieś w granicach powiedzmy 140km/h + ew. redukcje przy wyprzedzaniu. Tak czy siak 14l, o których pisze mlodyMazda to trochę abstrakcja przy zdrowym silniku 2.0.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości