Strona 1 z 1

Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 8 mar 2011, 20:59
przez Renesis
Założyłem ten wątek, ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak to jest z wyścigami 24 godzinnymi a naszą Mazdą? Dlaczego w ogóle zakazano startować bolidom napedzanym silnikiem Wankla. I dlaczego ostatnio ciągle wygrywa Diesel? Czy przepisy faworyzują Diesla? Nie mogę ogarnąć nigdzie odpowiedzi na te pytania. Mam nadzieję, że tutaj się dowiem :)

Re: Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 8 mar 2011, 22:35
przez Paweł
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, potrzeba speca, który regulamin FIA wraz z wszystkimi załącznikami ma w jednym palcu, a do tego potrafi przywołać wszystkie zmiany z ostatnich 12 lat oraz podać dokładne daty ich wprowadzenia. Dopiero wtedy można próbować czytać między wierszami.

Pewne jest jedno – od dawna regulamin dla silników opartych o licencję NSU/Wankla jest niekorzystny.

Re: Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 9 mar 2011, 01:15
przez Renesis
Trochę znalazłem, ale to i tak mało:

Diesel może mieć 5,5 litrów pojemności, natomiast benzyna tylko 4,0. Oczywiście mowa o silnikach doładowanych (benzyna atmosferyczna może mieć 6,0). Pomimo większej pojemności Diesla, może on również być wyposażony w mocniejszą turbinę.

Dzięki temu mieliśmy w 2010 r.:
-Audi R15 TDI
V10 5,5 600 km i 1050 Nm ON
-Lola-Aston Martin B09/60
V12 6,0 600 km i 700 Nm PB
-Ginetta-Zytek GZ09S
V8 4,5 635km 583Nm PB

Do tego należy oczywiście dodać, że Diesel spala mniej paliwa, dlatego żadziej tankuje :)

Mam nadzieję, że nigdzie nie popełniłem błędu.

Re: Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 9 mar 2011, 09:51
przez brii
Renesis napisał(a):Do tego należy oczywiście dodać, że Diesel spala mniej paliwa, dlatego rzadziej tankuje

Przy wyścigach na dystans to jest najważniejsza zaleta diesla.

Re: Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 9 mar 2011, 11:27
przez nemi
Renesis napisał(a):Do tego należy oczywiście dodać, że Diesel spala mniej paliwa, dlatego rzadziej tankuje

Coś mi świta, że przepisy określają również ilość paliwa zabieranego na "pokład". Żeby szanse były wyrównane – auto z silnikiem wysokoprężnym ma mniejszy zbiornik.
Chciałbym zaznaczyć, że jest to wiedza z jakichś forumowych dyskusji gdzieś w czeluściach internetu, więc nic pewnego ;).

Re: Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 9 mar 2011, 12:14
przez Renesis
Też gdzieś czytałem o pojemnościach baku, ale dotyczyło to raczej poszczególnych klas. Z różnych relacji z ostatniego Le Mans wynika, że Diesel nie ma wcale mniejszego baku :) Szkoda, że na ten temat jest tak mało info :|

Re: Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 11 cze 2011, 16:20
przez pioterbezkitu
Diesel ma jeśli się nie mylę o 10l mniejszą pojemność baku i w transmisji dziś mówili, że wprowadzono jakieś dłuższe tankowanie.

I niestety diesle na prowadzeniu.

Re: Le Mans 24h a RE

PostNapisane: 12 cze 2011, 16:44
przez Riki
pioterbezkitu napisał(a):niestety diesle na prowadzeniu.


Nie od dziś wiadomo jaki silnik jest stworzony do bicia długich dystansów...... :) tutaj brii ma rację, dochodzi do tego kwestia spalania, ja dodałbym jeszcze kilka.