Zabezpieczenie antykorozyjne auta
Strona 1 z 1
Czym/jaką metodą najlepiej zabezpieczyć spód auta? Na przeglądzie gość stwierdził, że spód nie jest najlepszy i że w mojej byłej 14-to letniej Hondzie wyglądało to sporo lepiej. Chciałbym wobec tego jakoś to poprawić zabezpieczająć podwozie antykorozyjnie. Kiedyś popularne były preparaty Valvoline, nie wiem co jest obecnie polecane. Jakieś sugestie?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
I teraz Valvoline robi najlepsze produkty. Musisz sie zaopatrzyc w trzy srodki Tectyl Bodysafe, Tectyl 190 Black i Tectyl ML. Ja tym robilem madzie. Szczegoly na stronie producenta
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Czy srodki, ktore naklada sie z tzw. spray'u maja sens, czy tylko pistolet na sprezone powietrze i zasobnik (jak w kazdym szanujacym sie warsztacie)?
the right man in the wrong place...
Mumin, mogę grzecznie zapytać: po co ci ta robota? Masz niezbyt stare autko z ocynkowaną blachą na które firma wystawia gwarancję na 12 lat (tak sądzę). Masz takie kaprycho czy brak Ci innej roboty w samochodzie? 
http://madou-belochka.ru/a7d15
Xavier napisał(a):Mumin, mogę grzecznie zapytać: po co ci ta robota? Masz niezbyt stare autko z ocynkowaną blachą na które firma wystawia gwarancję na 12 lat (tak sądzę). Masz takie kaprycho czy brak Ci innej roboty w samochodzie?
Nie, na brak roboty przy aucie nie narzekam.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Chm..., u mnie jest OK. Ostatnio wlazłem pod autko, bo musiałem właśnie poprawić zabezpieczenie, które przerysowałem wjeżdżając na "najazd" (miał cholernie wysokie progi
). Oprócz tych rys, które sam zrobiłem podwozie było w bdb. stanie. Pokryte jest dość grubą warstwą zabezpieczającą. Mogłem to ocenić bo rysy zrobiłem do gołej blachy lśniącej ocynkiem. Niestety nie mam pojęcia czy warstwa, którą mam jest oryginalna (firmowa) czy zabezpieczył tak poprzedni właściciel w Niemczech. Powiem Ci jedno, ta maź co kupiłem (w firmie zabezpieczającej blacharkę) na pewno się nie umywa do tego co było. Myślę, że jeśli autko nie było bite lub przy innej okazji ktoś nie zepsuł ocynku to możesz spać spokojnie. Detale takie jak fotele można faktycznie osobno zabezpieczyć. Choć mnie to trochę dziwi, że ci się tak posypały i to razem z podłogą.
A co Ty masz na podwoziu??? Jest czymś pomalowane?
Dzisiaj zaglądałem pod mój fotel i jest raczej OK. ale obejrzę dokładniej przy najbliższej okazji. Jeśli mam się czegoś czepić to raczej tego, że mechanizm przesuwający fotel ma minimalny luz. Ale ponoć dość często to się zdarza.

Dzisiaj zaglądałem pod mój fotel i jest raczej OK. ale obejrzę dokładniej przy najbliższej okazji. Jeśli mam się czegoś czepić to raczej tego, że mechanizm przesuwający fotel ma minimalny luz. Ale ponoć dość często to się zdarza.
Xavier napisał(a):Chm..., u mnie jest OK. Ostatnio wlazłem pod autko, bo musiałem właśnie poprawić zabezpieczenie, które przerysowałem wjeżdżając na "najazd" (miał cholernie wysokie progi). Oprócz tych rys, które sam zrobiłem podwozie było w bdb. stanie. Pokryte jest dość grubą warstwą zabezpieczającą. Mogłem to ocenić bo rysy zrobiłem do gołej blachy lśniącej ocynkiem. Niestety nie mam pojęcia czy warstwa, którą mam jest oryginalna (firmowa) czy zabezpieczył tak poprzedni właściciel w Niemczech. Powiem Ci jedno, ta maź co kupiłem (w firmie zabezpieczającej blacharkę) na pewno się nie umywa do tego co było. Myślę, że jeśli autko nie było bite lub przy innej okazji ktoś nie zepsuł ocynku to możesz spać spokojnie. Detale takie jak fotele można faktycznie osobno zabezpieczyć. Choć mnie to trochę dziwi, że ci się tak posypały i to razem z podłogą.
A co Ty masz na podwoziu??? Jest czymś pomalowane?
Dzisiaj zaglądałem pod mój fotel i jest raczej OK. ale obejrzę dokładniej przy najbliższej okazji. Jeśli mam się czegoś czepić to raczej tego, że mechanizm przesuwający fotel ma minimalny luz. Ale ponoć dość często to się zdarza.
Nie wiem, co jest na podwoziu bo na przeglądzie był mój tato i to on rozmawiał z tym gościem i schodził z nim pod samochód. Ja jeszcze nie miałem okazji tego obejrzeć. Nie wiem czemu te fotele tak pordzewiały. Może poprzedni właściciele trzymali to auto w jakichs wilgotnych pomieszczeniach... Gdyby było u mnie od nowości to raczej by tak nie wyglądało.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
No tak...Musisz więc "pozwiedzać" swoje autko w poszukiwaniu innych słabych miejsc (nie licz za bardzo na "fachowców", bo mogą chcieć Cię naciągnąć
– rdzę sam zdiagnozujesz). Zabezpiecz co się da i będzie GIT! Jeśli chodzi o środki to rynek jest dość szeroki – dla każdego coś miłego, coś sobie wybierzesz. Jedź do kilku firm (lub podzwoń) zajmujących się zabezpieczeniami. Popytaj co, czym i jak. Sam będziesz wiedział co wybrać Jedno jest dla mnie pewne – tak zabezpieczyć jak w fabryce- raczej się nie da. Trzeba by autko wybebeszyć do gołej blachy. Powodzenia!

http://madou-belochka.ru/a7d15
Xavier napisał(a):No tak...Musisz więc "pozwiedzać" swoje autko w poszukiwaniu innych słabych miejsc (nie licz za bardzo na "fachowców", bo mogą chcieć Cię naciągnąć– rdzę sam zdiagnozujesz). Zabezpiecz co się da i będzie GIT! Jeśli chodzi o środki to rynek jest dość szeroki – dla każdego coś miłego, coś sobie wybierzesz. Jedź do kilku firm (lub podzwoń) zajmujących się zabezpieczeniami. Popytaj co, czym i jak. Sam będziesz wiedział co wybrać Jedno jest dla mnie pewne – tak zabezpieczyć jak w fabryce- raczej się nie da. Trzeba by autko wybebeszyć do gołej blachy. Powodzenia!
Dzięki. Już jestem zdecydowany. Jest w pobliżu mojego miejsca zamieszkania gość, który profesjonalnie zajmuje się zabezpieczaniem aut środkami Valvoline. Mam zamiar tam się udać. Zabezpieczenie samego spodu kosztuje 300zł. Zrobię to i może jeszcze progi bo drzwi i słupki to chyba niekoniecznie (wtedy cena byłaby prawie podwójna).
Pozdrawiam.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości