benzyna E-10

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez andrzej129 » 16 lut 2011, 21:08

Witam
mieszkam w niemczech ,juz praktycznie wszedzie tu dostepne jest paliwko z bio dodatkiem o nazwie benzin E-10 ,sprawdzilem wszystkie nowe mazie 2,3,5,6 ...moga to cos tankowac,czy mial ktos juz z tym paliwem do czynienia i jakie sa odczucia i jak to sie ma dla silnika <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2007, 12:39
Posty: 31
Skąd: Jastrzebie Hamburg
Auto: M6 2.3 a+.07 GG

Postprzez Pankuba » 18 lut 2011, 19:04

andrzej129 napisał(a):Witam
mieszkam w niemczech ,juz praktycznie wszedzie tu dostepne jest paliwko z bio dodatkiem o nazwie benzin E-10 ,sprawdzilem wszystkie nowe mazie 2,3,5,6 ...moga to cos tankowac,czy mial ktos juz z tym paliwem do czynienia i jakie sa odczucia i jak to sie ma dla silnika <co?>


Na forum Mazdy w DE na razie jest nastrój wyczekiwania. Tzn. ludzie tankują starą Super, która jest jeszcze raczej dostępna. Deklarują, że jak Super zniknie, będą zalewać Super Plus.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Murray » 26 lut 2011, 16:07

LISTA AUT KTÓRE MOGĄ JEŹDZIĆ NA BENZYNIE E10 (WEDŁUG ADAC ORAZ DAT)

Poniższe modele mogą być zasilane paliwem E10:
MAZDA: 2,3,5,6
MAZDA: MX-5(III generacja od numeru VIN:JMZNC)
MAZDA: RX-8
MAZDA: CX-7
MAZDA: CX-9

Wiecej w Poradniku Auto Świat Nr 2,luty 2011 dział Eksploatacja...
Jest też wspominka jakich szkód może dokonać paliwo E10 w autach...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Xionc » 8 mar 2011, 13:31

http://www.auto-swiat.pl/1-czy-paliwo-e ... la-silnika

Za 10 lat, jak będziemy jeździć na paliwie w którym przeważa alkohol i nic się złego nie będzie działo, zobaczycie, że to bzdura.

W Brazylii 86% nowych samochodów już w 2008r jeździła na mieszanki, co się dzieje teraz to nie wiem (edit: w 2010 90%). Ale warto przeczytać: http://www.auto-swiat.pl/1-auto-na-alko ... w-brazylii

Za moment w UE pojawią się samochody Flex Fuel a pomysłowi Polacy zaraz znajdą sposób żeby każdy samochód dało się zasilać taką mieszanką.

I jeszcze coś, w USA też jest rynek takich paliw i amerykańskie Flex Fuel mogą jeździć na mieszance 85% etanolu.

DA SIĘ? I jeszcze rolnicy by mieli co robić.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Pankuba » 9 mar 2011, 23:02

Xionc napisał(a):DA SIĘ? I jeszcze rolnicy by mieli co robić.

Nie wiem, czy w warunkach EU produkcja takiego paliwa może być tak tania jak w Brazylii (relatywnie do ceny "tradycyjnego" paliwa), ale: na razie E-10 jest per saldo droższe, mimo dotowania. Cena za litr niby niższa, ale wyższe jest spalanie. Jest sporo badań wskazujących na to, że stosowanie paliw z podwyższoną zawartością etanolu jest mniej ekologiczne.

BTW: Amerykańce raczej narzekają na benzynę z 10% etanolu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez brii » 10 mar 2011, 11:25

Pankuba napisał(a):Jest sporo badań wskazujących na to, że stosowanie paliw z podwyższoną zawartością etanolu jest mniej ekologiczne.

Raczej wręcz przeciwnie – mimo większego spalania zanieczyszczeń jest mniej.
Do bilansu trzeba dodać, że rosnący surowiec do produkcji etanolu pochłania zanieczyszczenia z powietrza, produkcja paliwa z ropy dodaje nowe – nie liczy się tylko wynik spalania, ale ujęcie globalne.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pankuba » 10 mar 2011, 12:30

brii napisał(a): ujęcie globalne.

No właśnie, w ujęciu globalnym niemieckim instytutom zatrudnionym przez organizacje ekologiczne wyszło, że produkcja rolnicza takiego paliwa oraz jego spalanie jest mniej eko niż produkcja zwykłego paliwa. Bardzo dużo surowca, duże powierzchnie upraw, przy dużym nakładzie produkcji, a w efekcie stosunkowo niewielka ilość paliwa.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Murray » 10 mar 2011, 13:33

UE i ekolodzy szukają w <dupa> mózgu...jak zwykle... <killer>
Chodzi niby o oszczędzanie, ekologie i nowe technologie...
A tak naprawdę chodzi o ograniczenie aut na drogach, psucie tych już posiadanych spalinowych oraz kupywanie eko szajsu na 4 kołach. Potem podłączanie do prądu na 8 godz. auta bo trzeba naładować bateryjkę (tylko że prąd który pobieramy to też daję się we znaki dla klimatu i protfela jak wiadomo są jeszcze palarnie węgla (elektrownie) albo muszę jechać na benzynie by podładować akumulatorki (spaliny) w eko aucie... <lol>
Przykład szajsu to filtry DPF czy FAP to totalna droga, ekologiczna porażka w autach wysokoprężnych...
Klimat od dawna jest zwalony na świecie przez zmiany naturalne, ingerencję człowieka i elektrownie węgla, elektrownie nowe atomowe. Oby nigdy nie doszło do awarii tych drugich...
Jest źle po staremu ale i po nowemu też nie będzie lepiej... KASA KASA KASA!!! i wyzysk !!!

P.S. Ciekawostka: Jest Polak co zrobił że auto po odpaleniu zaczyna się przełączać jak gaz i palić alkohol etylowy...samoróba... :D gorzej jak Policjant zatrzyma wyczuje % i zapyta: pił Pan a kierowca..
Ja nie tylko samochód... :P
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez brii » 10 mar 2011, 15:15

Tak – normy czystości są tylko po to żeby wydymać nasze portfele. Najlepiej wrócić do czasów dwusuwów i diesli z lat 70tych – 80tych, śmiesznych osiągów i tak czystego powietrza, że z odległości miasta nie było widać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 10 mar 2011, 15:46

brii napisał(a):Tak – normy czystości są tylko po to żeby wydymać nasze portfele.

Ja bym to odczytywał nieco inaczej...
Mamy w aucie filtr DPF, do którego produkcji potrzeba jakichś materiałów, których produkcja z kolei pewnie jest kosztowna i wymaga zanieczyszczenia środowiska. To akurat trudno mi ocenić.
Wiemy natomiast, że spaliny po przepuszczeniu przez ten filtr spełniają normę X. Czy ktokolwiek słyszał, jak czyste są spaliny podczas, gdy filtr wypala swoją zawartość? Czy wtedy spaliny są tak samo czyste? A może są 5 razy bardziej toksyczne?
Patrząc na globalną eksploatację auta (powiedzmy 300.000 km) musimy poświęcić pewnie sporą ilość paliwa na wypalanie, a gdy ktoś jeździ po mieście będzie to z pewnością ilość znacząca idąca może nawet w setki litrów.
Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem i przeprowadzam własne, proste rozumowanie, więc najzwyczajniej w świecie mogę się mylić, ale... Np. mamy dwa takie same auta: jedno z DPF, drugie bez. Oba śmigają 300.000 km przez 15 lat. Auto bez DPF spala przez ten czas np. 100 litrów paliwa mniej (czyli ani nie zużyje surowca, ani też nie wypuści w atmosferę ani jednej szkodliwej cząsteczki z tego powodu). Auto bez DPF może mieć stosowany mniej zaawansowany olej, więc pewnie mniej energii potrzeba do wyprodukowania go. Nie wiem jak często trzeba byłoby zmieniać olej w obu przypadkach. Etc.
Postawiłbym pytanie: ile szkodliwych gazów i innych cząstek wypuszczą z siebie oba auta przez 15 lat? Czy na pewno uwzględniając całkowity koszt produkcji i eksploatacji filtra DPF będzie oszczędność środowiska czy wręcz przeciwnie w stosunku do auta bez filtra?

Podobnie auta hybrydowe i elektryczne: ile energii potrzeba do wyprodukowania akumulatorów, ile tak naprawdę elektrownia wypuści trujących gazów do produkcji prądu do tego auta, jak bardzo szkodliwe są zużyte akumulatory i jak bardzo zatrujemy środowisko ponownie je przetwarzając?

Jeszcze raz zaznaczam, że to moje luźne przemyślenia... Mnie po prostu nie przekonuje norma emisji spalin nowiutkiego auta – nikt nigdy mi nie udowodnił, że ekologiczne rozwiązania są rzeczywiście ekologiczne w sensie globalnym – od początku procesu produkcji, do śmierci samego produktu.

I jeszcze jedno: ktoś idzie do salonu po nowiutkiego Diesla. Z pewnością spełnia on wyśrubowane normy czystości spalin. Po 50.000 km dynamicznie ruszając spod świateł potrafi puścić czarnego "bąka". Czy auto wciąż spełnia tą samą normę, co wyjeżdżając z salonu?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 10 mar 2011, 16:49

Co do DPFa to jego celem nie jest zmniejszenie toksycznych spalin, ale zmienienie ich składu na mniej toksyczny. Silniki diesla i benzynowe przez nowe normy emisji spalin palą wbrew pozorom więcej niż mniej. Ogólnie można zubożyć mieszankę i to znacznie redukując przy tym zużycie paliwa (nawet o 30%) ale spaliny będą przez to bardziej toksyczne. W mediach modnym tematem jest emisja dwutlenku węgla, cały czas trąbią, że powinno go być mniej, ale normy emisji dążą do tego by redukować ilość NOx i C a w zamian za to produkować więcej ogólnie nieszkodliwego CO2. DPF zamienia C w CO2 używając dodatkową dawkę paliwa – tu nie chodzi o oszczędność a o czystość.
DPFy zbierają złe opinie bo ludzie są informowani przy zakupie, że samochód z takim filtrem był projektowany do nieco innej jazdy niż przeciętna tutaj.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pankuba » 10 mar 2011, 17:52

nemi napisał(a):Nie wiem jak często trzeba byłoby zmieniać olej w obu przypadkach

Nie zapominając o okazjonalnej konieczności wymiany samego DPF ;)

brii napisał(a):DPFy zbierają złe opinie bo ludzie są informowani przy zakupie, że samochód z takim filtrem był projektowany do nieco innej jazdy niż przeciętna tutaj.

Albo już jakiś czas po zakupie ;)
Niezależnie od tego, kto i kiedy powinien być poinformowany, DPF nie jest tak korzystny dla środowiska jak oczekiwano. Nie mówiąc już o tym, że auto z DPF jest droższe przy zakupie i często podczas eksploatacji dla samego kierowcy.

Żeby wrócić do tematu: Nie wiem, na ile rządy EU patrzyły na wymieniony wyżej przykład brazylijski, planując wprowadzanie benzyny z wyższą zawartością etanolu. Są jednak poważne instytucje, które wskazują na wady tego rozwiązania, również jeśli chodzi o zwiększoną awaryjność tych samochodów, które niby powinny być przystosowane do takiego paliwa.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez brii » 11 mar 2011, 09:17

Pankuba napisał(a):poważne instytucje, które wskazują na wady tego rozwiązania, również jeśli chodzi o zwiększoną awaryjność tych samochodów, które niby powinny być przystosowane do takiego paliwa.

Masz może jakieś namiary na takie dane – z chęcią bym zobaczył, bez nich możemy sobie dyskutować o niczym ;)

Murray napisał(a):UE i ekolodzy szukają w mózgu...jak zwykle...

Murray napisał(a):Przykład szajsu to filtry DPF czy FAP to totalna droga, ekologiczna porażka w autach wysokoprężnych...

Sądzę, że winni problemów nie są Ci którzy wprowadzają normy ale producenci. Ci którzy zastosowali DPFa dawali w wielu przypadkach pupy po całości (chociaż znam przypadki ludzi którzy mają DPFa, wiedzą jak go eksploatować i problemów nie mają, poza chwilowym wyższym spalaniem – ale z tym się liczyli). Z drugiej strony są producenci którzy wdrożyli FAPa i rozwiązania oparte o mocznik – użytkownicy ich samochodów często nawet nie wiedzą, że mają filtry cząstek stałych jeśli serwisują samochód w ASO albo regularnie u Pana Tadzia który wie co robi.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pankuba » 11 mar 2011, 09:46

brii napisał(a):
Pankuba napisał(a):

Masz może jakieś namiary na takie dane – z chęcią bym zobaczył, bez nich możemy sobie dyskutować o niczym ;)

Informacje na ten temat mam z niemieckich gazet: BMW i Daimler twierdzą, że niezależnie od wieku i typu silnika benzynowego, wskutek zwiększonego udziału etanolu zwiększa się również ilość wody w paliwie, olej jest bardziej rozrzedzony, szybciej się starzeje. Co za tym idzie, zachowanie dotychczasowych interwałów wymiany oleju skróci wiek silnika. Daimler i BMW zalecają częstsze kontrolowanie stanu oleju (może przybywać "oleju"), a same zapowiadają przeprowadzenie dodatkowych testów ...

Problem mogą mieć też niektóre systemy ogrzewania postojowego. Z tym że dotyczy to wyłącznie aut, w których są stosowane inne rozwiązania niż Webasto i Eberspächer. Te dwie firmy przebadały sprawę i dały zielone światło dla E-10.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez brii » 11 mar 2011, 10:29

Pankuba napisał(a):z niemieckich gazet

Zbyt wiele razy się na takim źródle zawiodłem żeby traktować je serio, z resztą kilka lat temu niemieckie gazety wyrażały się pozytywnie o biopaliwach a teraz te same piszą negatywnie mimo tego, że samochody i paliwa się nie zmieniły a zmieniły się interesy ;)

Woda w silniku akurat jest żadnym problemem – szybko odparowuje jeśli nie jeździ się non-stop na baaaardzo krótkich odcinkach :) Z resztą przy spalaniu benzyny też powstaje jej multum.
Co do etanolu i wody w paliwie – nie wiem czy kojarzysz, ale jeśli w baku znajdzie się woda (np.: ze skraplania) to doskonałym sposobem jej związania i pozbycia się jest dolanie do paliwa etanolu! Etanol jest higroskopijny. Szansa na pojawienie się wody w baku w którym jest paliwo z etanolem jest mniejsza niż w analogicznym baku z czystą benzyną :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pankuba » 11 mar 2011, 13:35

brii napisał(a):
Pankuba napisał(a):z niemieckich gazet

Zbyt wiele razy się na takim źródle zawiodłem żeby traktować je serio

Nie wyrywaj z kontekstu, ewentualnie czytaj poprawnie :) : z niemieckich gazet, które referują stanowisko BMW i Daimlera, to nie są domysły jakiegoś dziennikarza motoryzacyjnego. Z tego, co pamiętam, czytałem o tym w wydaniu online "Die Welt".


brii napisał(a): jeździ się non-stop na baaaardzo krótkich odcinkach :)

Czy widzisz analogię do eksploatacji silników z DPF ? :)

brii napisał(a):Z resztą przy spalaniu benzyny też powstaje jej multum.
Co do etanolu i wody w paliwie – nie wiem czy kojarzysz, ale jeśli w baku znajdzie się woda (np.: ze skraplania) to doskonałym sposobem jej związania i pozbycia się jest dolanie do paliwa etanolu! Etanol jest higroskopijny. Szansa na pojawienie się wody w baku w którym jest paliwo z etanolem jest mniejsza niż w analogicznym baku z czystą benzyną :)

Wszystko to prawda, spalanie benzyny uwalnia duże ilości wody, jednak z jakiegoś powodu jeden czy drugi inżynier BMW zakłada możliwość jej nadmiernego kondensowania na ścianach cylindrów, jeśli tego etanolu byłoby dużo w komorze spalania ...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez brii » 11 mar 2011, 14:01

Jakim sposobem woda może się kondensować podczas pracy silnika? Dostaną nobla jeśli w jakiś sposób udowodnią, że woda może się kondensować przy takich temperaturach ;)
Poza tym systemy chłodzenia silników wtryskiem wody do komory spalania muszą powodować chyba natychmiastowe eksplozje tych silników (a montuje się takowe przy głębokim tuningu) ;)
Pewnie chodzi o to, że niektóre elementy systemu paliwowego nie są gotowe na kontakt z alkoholem albo o to, że w konstrukcji gniazd zaworowych nie przewidziano odpowiedniego zakresu temperatur (strzelam bo nie wiem jaka jest temperatura spalania benzyny vs benzyny + etanol).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pankuba » 11 mar 2011, 16:31

brii napisał(a):Jakim sposobem woda może się kondensować podczas pracy silnika? Dostaną nobla jeśli w jakiś sposób udowodnią, że woda może się kondensować przy takich temperaturach ;)

Częściowo odnalazłem źródła: "Das Wasser kondensiert aus den Verbrennungsgasen und gelangt ins Öl, das dadurch verdünnt wird und schneller altert.“
http://www.welt.de/wirtschaft/article12 ... Autos.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez jaTEC » 13 mar 2011, 21:41

Ja też mieszkam w niemczech i słyszałem o E10 ,ale i tak leje cały czas super plus.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2011, 22:15
Posty: 89
Skąd: Frankfurt/M - Kluczbork
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 2014

Postprzez Murray » 14 mar 2011, 01:12

To lej dalej..... :P bo wszystko co Bio to nie pewne...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości

Moderator

Moderatorzy Moto