Strona 1 z 1

Continental ContiSportContact 5 P – ekstremalnie sportowa

PostNapisane: 16 lut 2011, 13:34
przez CezaR83
Nowość na Tylne łapki... ;)

Continental otwiera nowy rozdział w historii opon sportowych dzięki nowej ContiSportContact 5 P. Firma z zadowoleniem podkreśla, że uzyskała już akceptacje producentów samochodów i czołowych firm tuningowych. Co więcej, nowa letnia opona została zaprojektowana tak, że idealnie wpasowuje się w niszę stworzoną przez producentów samochodów, która powstała w wyniku zapotrzebowania na nowoczesne technologicznie opony dla Audi TT RS, Mercedesa AMG C 63 i innych czołowych aut sportowych. W przeszłości tego typu samochody były zwykle wyposażane w opony z istniejących już serii, przystosowywane do spełniania wysokich wymagań producentów. Obecnie Continental ma nowy produkt zaprojektowany nie tylko z myślą o sektorze części oryginalnych, ale także rynku wtórnego.

Przednia i tylna oś – korzyści z posiadania różnych wzorów bieżnika
Dla aut o wyjątkowo mocnych silnikach, z napędem na tylną oś, montaż opon różnych rozmiarów na osiach daje duże korzyści pod względem przyspieszania, hamowania i prowadzenia. Jeżeli opony na osi skrętnej i napędowej zostały zaprojektowane specjalnie do efektywnego przenoszenia powstających sił, może to jeszcze bardziej poprawić dynamikę samochodu.

Opona ContiSportContact 5 P została opracowana, aby zapewnić optymalne przenoszenie sił przyspieszania z tylnej osi mocnych,wyczynowych aut. Wiązało się to z zaprojektowaniem bieżnika w taki sposób, by duża powierzchnia przylegania zapewniała maksymalne przenoszenie sił. Dwa wytrzymałe centralne żebra asymetrycznego bieżnika zapewniają optymalną przyczepność. Opony gwarantują także, że żadna część siły napędowej nie zostanie utracona, nawet przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu. Jednocześnie struktura bloków na zewnętrznym barku opony oznacza dobre przenoszenie sił bocznych. Ma to bezpośredni wpływ na prowadzenie, ponieważ ruchy kierownicy przenoszone są szybko i efektywnie.

Chcąc wzmocnić ten efekt, inżynierowie pozbyli się jednego z dwóch centralnych żeber opony dedykowanej na przednią oś, by jeszcze bardziej poszerzyć strukturę bloków dla lepszego prowadzenia. (Uwaga: konkursowe słowo klucz „Oficjalny”)Aby uzyskać jak najkrótszą drogę hamowania i zapobiec deformowaniu się bloków bieżnika w środkowej części opony, są one połączone i wspierane przez krótkie krawędzie.

Konstrukcje opon na oś przednią i tylną zostały idealnie dopasowane do siebie nawzajem oraz swojego położenia na odpowiedniej osi, zapewniając sportową dynamikę osiągów w rożnych warunkach drogowych.

Historia sukcesu – rodzina opon ContiSportContact
Jeżeli chodzi o nazwę, nowa sportowa opona nawiązuje do tradycji rodziny ContiSportContact, która odnosi sukcesy już od ponad szesnastu lat. Opony te rozwijają się wraz ze wzrostem wymagań. Model CV 90, pierwsza oficjalna opona SportContact, dostępna była w rozmiarach od 13″ do 16″, popularnych w latach 90. Jej następczynie, które od roku 1994 nosiły nazwę ContiSportContact, musiały sprostać zapotrzebowaniu na opony w rozmiarze do 20″. ContiSportContact 2, wprowadzona na rynek w 2001 r., występowała w imponującym rozmiarze 22″. Kolejna opona ContiSportContact Vmax, została zoptymalizowana pod kątem dużych prędkości i w 2004 uzyskała na torze testowym Nardò we Włoszech prędkość ponad 360 km/h. Ten rekordowy wynik udało jej się poprawić w 2007 r., kiedy to założona na Porsche 9ff osiągnęła prędkość 409 km/h.

W 2006 r. Continental zaprezentował kolejną nowoczesną oponę sportową – ContiSportContact 3. W chwili jej debiutu, maksymalny dostępny rozmiar wynosił 22″. Opona ContiSportContact 5 P stanowi nową linię produktową w segmencie UHP.

Continental jest spokojny o wyniki sprzedaży nowej ContiSportContact 5 P. W ostatnich latach, klienci w Europie preferowali opony o indeksie prędkości od 240 km/h wzwyż. Pomiędzy 2005 a 2009 rokiem, udział w rynku tych opon wzrósł z 12% do 16%. W krajach europejskich z większą ilością mocnych aut – np. w Niemczech i Wielkiej Brytanii – ich udział w rynku wynosi aktualnie odpowiednio 23% i 24%.

Wzrost liczby „szybkich” opon spowodowany jest coraz lepszymi osiągami nowych samochodów. Obecnie, nawet auta klasy średniej wymagają opon z indeksem prędkości ZR (zatwierdzone do prędkości powyżej 240 km/h), W (zatwierdzone do 270 km/h) czy Y (zatwierdzone do 300 km/h). Jednocześnie wymagania nakładane przez producentów aut, warunkujące akceptację części i podzespołów wciąż rosną – szczególnie w przypadku szybkich, sportowych samochodów, w których prowadzenie odgrywa czołową rolę. Dla wytwórców opon logiczne jest zatem oferowanie producentom samochodów, czołowym tunerom i kierowcom opon, które zostały opracowane specjalnie z myślą o spełnieniu tych wymagań.

Dlatego też ContiSportContact 5 P dostała zielone światło na długo przed oficjalnym debiutem, otrzymując akceptację Mercedes-Benz AMG dla C 63, E 63 i SLS oraz Audi dla TT RS i Renault dla Mégane III Sport. Partnerzy technologiczni Continental w sektorze profesjonalnego tuningu są także pod wrażeniem nowej sportowej opony z Hanoweru – Abt, AC Schnitzer, Techart i Lorinser docenili dobre prowadzenie, przyczepność i charakterystykę hamowania ContiSportContact 5 P.

źródło: Continental
Obrazek

Re: Continental ContiSportContact 5 P – ekstremalnie sportowa

PostNapisane: 16 lut 2011, 14:53
przez radzi89
A jest juz w sprzedazy ? Ostatnio sie dowiadywalem jakies 2 tygodnie temu i nigdzie nie bylo opcji jej zamowienia..

Re: Continental ContiSportContact 5 P – ekstremalnie sportowa

PostNapisane: 16 lut 2011, 14:59
przez CezaR83
Jest w sklapach w internecie jak dobrze poszukasz – znajdziesz , a Co do MPS takie założysz? :> 3MPS były i sa tylko na przód napedzane :P

Re: Continental ContiSportContact 5 P – ekstremalnie sportowa

PostNapisane: 16 lut 2011, 17:42
przez radzi89
NIe , do CLK czegos szukalismy :)