Strona 1 z 1

Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 21 gru 2010, 20:50
przez Loczek
Witam.

Przymierzam się do zakupu auta.

Najbardziej mi pasuje vito jezeli chodzi o preferencje firmowo prywatno uzytkowe. Ale do 15 tys kupie rok max 2000

Parter berlingo doblo to beda samochody kilku letnie ale jak one wypadaja w porownaniu do vito.

ROzmawiamy o silnikach 2.3tdi w vicie. 2.0 HDi w franzuzach i niewiem w doblo tez jest jakis mega mocny diesel.

Ogolnie to sie nastawiam na vito ale jakie srady poprosze moze ktos uzytkuje.

Dodam ze trzaskam jakies 50kkm rocznie.

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 21 gru 2010, 21:47
przez loockas
Vito nigdy nie jeździłem. W poprzedniej firmie męczyłem Berlingo 2.0 HDI i powiem Ci, że to auto lekko nie miało. Kilka razy w miesiącu trasy Katowice – Pomorze. Nie pracuję tam już ze 3 lata, a Berlingo nadal jeździ. Z awarii jakie pamiętam to tylko linka sprzęgła nam raz strzeliła. Jednak co roku auto było oddawane na przegląd do ASO. Tam z reguły nic szczególnego nie było robione. Poza normalną eksploatacją czasem padł jakiś łącznik stabilizatora. No ale auto robiło w granicach 80kkm rocznie. Obecnie ta firma kupiła kolejny samochód i jest to... nowe Berlingo. Na prawdę przyjemne autko nawet do normalnego, prywatnego użytku.

P.S. Trza się napić :P

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 21 gru 2010, 22:01
przez Szymon
u Ojca w drukarni jeździ jedno Vito z jakimś słabym dieslem. Ma nalatane już kosmiczny przebieg, ale dzielnie sobie radzi. Silnik jest niezawodny, gorzej z budą, która rdzewieje w paru dziwnych miejscach. Ale to może być też skutkiem niejasnej przeszłości samochodu :) Po Mercedesie też spodziewałem się lepszego spasowania w środku. Trzeszczy tam wszystko. Fakt, że nie jest ani trochę szanowany no ale.. do tego są te auta :)


o Doblo pogadaj z Grzybem. Zapodał sobie niedawno takiego w rodzinie. Tyle, że benzynę.

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 21 gru 2010, 22:13
przez Loczek
Niewiem czy grzyb mnie jeszcze pamieta. Jak ne to zas musze bajerowac i złote gury obiecywac zeby mi zdradził tajniki.

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 21 gru 2010, 22:15
przez Szymon
obiecaj Mu nabytek do przepucowania to zmięknie :P

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 21 gru 2010, 23:22
przez loockas
Multiple se kup, ładna jest :P

P.S. Trza się napić :P

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 22 gru 2010, 12:37
przez Grzyby
Grzyb może i stary ale pamięć jeszcze mu działa Loko :P

Za 15kzł znajdziesz Doblo z roczników 2002-2005 (zależy czy sam po niego pojedziesz czy komuś zlecisz). Oczywiście nie u nas a u Niemców.
To co jest u nas to totalne padliny z kręconymi licznikami po przejściach i cieniutko wyposażone. Wiem bo trochę szukałem.

Co do porównania Doblo vs. Berlingo
Berlingo w porównaniu z Doblo jest ... bardzo małe. Serio. Może tego nie widać tak bardzo z zewnątrz ale ilość miejsca w środku w Doblo jest powalająca w stosunku do Berlingo. A też miałem zagwozdkę Doblo vs. Berlingo i nie żałuję że skończyło się na Fiacie.

Doblo jakie kupiliśmy to wersja osobowa z prawie full wyposażeniem – tu masz szczegóły viewtopic.php?f=320&t=108799
Dzisiaj zresztą przeszło duży przegląd pozakupowy w zaprzyjaźnionym serwisie Fiata i potwierdziło się że jest w doskonałym stanie (do wymiany klocki i tarcze ale w przypadku Fiata to grosze).
Właśnie – to jest wielki argument na + dla Fiata. Cena części. Są śmiesznie tanie. Dla przykładu oryginalne elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterko boczne w cenie 100zł. Amortyzator za 100zł. itd.
Auto bardzo wygodne i ciche. Nie wiem jak JTD ale w tym benzyniaku (1.6 16V) jest w środku cichutko. A rwie do przodu jak wściekły.

O Vito nic Ci nie napiszę (poza tym że jak już ktoś wspominał widziałem mnóstwo mocno pordzewiałych egzemplarzy), ale jeśli zastanawiasz się między Doblo a Berlingo to polecam Doblo.

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 22 gru 2010, 12:41
przez nemi
Ja też polecam Doblo, nawet w wersji 1.3 JTD :P. Wyśmienicie ciągnie na sznurku bezawaryjną Mazdę 626 GE :D.

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 22 gru 2010, 12:45
przez Grzyby
Aaaaa, nie polecam właśnie wersji 1,3 Multijet
Pomimo całej swojej cudowności ten silnik jest za mały. I często występują w nim poważne usterki (opinia z owego zaprzyjaźnionego serwisu Fiata). Zresztą, sporo jest ogłoszeń sprzedaży właśnie 1.3 Multijet właśnie z uszkodzonym silnikiem.
Jak już to albo 1.6 16V benzyna (i gazić – fajna instalka z podwieszonym zbiornikiem to 1600-1700zł) albo którąś z wersji 1.9 JTD

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 22 gru 2010, 13:06
przez brii
Grzyby napisał(a):Pomimo całej swojej cudowności ten silnik jest za mały. I często występują w nim poważne usterki

Obstawiam, że te usterki wynikają właśnie z małości tego silnika – w Astrze trzeba go było gnębić niesamowicie z boostem prawie na max cały czas, we Fiacie z ładunkiem pewnie trzeba go deptać totalnie nie prawie cały czas a dokłanie CAŁY czas...
O Vito w tych pieniądzach nawet nie myśl :(

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 23 gru 2010, 09:34
przez Barthez
vito:
to w wiekszosci golasy – brak AC, szyby na korbki itp... az dziwne ze to merc. Valory transportowe duuuzo lepsze niz berlingo/doblo ale i porecznosc na co dzien ograniczona. Jezdzilem troche Vitkiem i dolaczam sie do opinii:
Zyg napisał(a):Trzeszczy tam wszystko.... rdzewieje w paru dziwnych miejscach...

Jezdzilem blaszakiem – moze dlatego. Silnik najmniejszy D nie sprawial problemow moze poza dynamika
moja opinia – do pracy OK, codzienna jazda NOT OK
berlingo:
stare (1,4) – swietne, nie do zdarcia, paza zawiecha nic sie nie dzialo, w firmie przelatalo ok 400kkm i jezdzi dalej... pali ok 6,5 – 7l
berlingo II :
tez 1,4 – kompletny brak dynamiki (!!!) z duzej gorki osiadalo na autostradzie 140 licznikowe, duzo przyjemniejsze w srodku, troche cichsze, spalanie ok 10l duzo problemow bylo z elektryka (zdarzalo sie ze auto podrozowalo na lawecie – dobrze ze byla gwarancja) – nie polecam
jezdzilem tez jumpy 1,6HDI – nowka sztuka – vielkosc vitka ale silnik zdecydowanie za slaby auto OK ale nie wiem jak z budzetem...

co do doblo –> Grzyb ;)

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 23 gru 2010, 23:23
przez Hubix
Powiem co nieco o Berlingo/Partner.

Jeździłem: Partner 1,4 i 1,9D
Berlingo 1,8 i 2.0 HDI

Silnik 1,4 – stara szkoła (lata 70). Do 200 tys. km standardowo uszczelka pod głowicą. Silnik słaby jak na to auto, pali przeciętnie, serwis tani i prosty. Osiem zaworów pod maską. Nie polecam do tego pojazdu tylko ze względu na za małą moc. Wyśmienity silnik do 206, Saxo.
1,8 – technologia podobna jak w 1,4 i 1,6 ale to już inna seria silników. Bardzo trwałych zresztą. Palą trochę więcej jak 1,4 ale są znacznie mocniejsze.
1,9D – najlepszy diesel wolnossący w swoim okresie (lepszy od jednostek Niemieckich). To ten sam silnik co w Polonezie. Ma coś z dziwki i osła. Powolny w robocie i nie do zaje*****. Pojedzie na wszystkim.
2.0 HDI – pierwszy common rail Peugeota. Bardzo dobry silnik, Berlingo w wersji multispace z 5 pięcioma osobami na pokładzie spali na trasie 6L. Pomimo CR trwałe są wtryski, a zastosowane turbo nie jest awaryjne. Brak dwumasy.

Same samochody mają następujące wady:
-Przednie łączniki stabilizatora dość szybko się wybijają
-Felerna tylna belka. Odporna na przeładowania, niszczy ją brud wchodzący w łożyska igiełkowe. Przyjmuje się ,że remont belki jest co 100 tys. km. Ja sprzedawalem auto, miało 135 tys. i koła stały idealnie, belka nie wykazywała zużycia
-Pękające wiązki elektryczne w przegubach do drzwi
-Precyzja zmiany biegów

Zalety:
-Rewelacyjna odporność na korozję
-W samochodzie bardzo się wygodnie siedzi (siedzimy wysoko, nie tak jak np. w Oplu Combo gdzie siedzi się jak w Corsie)
-Duża kabina
-Stosunkowo cicho w kabinie
-Można trafić dobre wyposażenie
-Sporo zamienników (dużo części pasuje np. z Puga 306, Xsary)

Ogólnie ja polecam Berlingo/Partner.

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 24 gru 2010, 15:53
przez mckoper
Mam Partnera II z silnikiem 1,9D. Przejechałem już ponad 80kkm. Jak na razie to wymieniam tylko eksploatacyjne części typu klocki, elementy zawieszenia. Jedyna rzecz która mnie denerwuje w 2 generacji to padająca klamka drzwi suwanych i słabe amorki tylnej klapy.
Wcześniej miałem Partnera I (blaszak) z tym samym silnikiem i mogę go szczerze polecić do ciężkich (praca na budowie) zadań bo przy nim nic nie robiłem ;)

Fiata Doblo nie znam wiec nic nie powiem. Patrząc na większe Ducato to dobre maszyny :)

Vito... hmmm nigdy nie miałem, ale ma mój kolega i ciagle naprawia... o korozji nie wspomnę ;)

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 24 gru 2010, 16:12
przez Borys
Tak się składa, że mam teraz pod domem astrę i doblo. Silnika z Opla 1.3 CTDI 90KM nie wyobrażam sobie w dostawczym fiacie. Natomiast 1.9 JTD 105KM jest zajefajnym silnikiem i pozwala nieźle pojechać, a jak trzeba to i mało spali. Doblo ma kilka wkurzających mankamentów, ale naprawa ich to faktycznie grosze.

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 29 gru 2010, 01:12
przez sewo
Vito odradzam. Ogólnie są 3 wersje Vito dokładnie już nie pamiętam ale tylko jedna byłą udana. Szwagra ojciec jest kominiarzem i ma go jako firmowe auto. Blacha tragedia. Rdzewieją doły drzwi, klapa maska. Silnik jakoś jedzie. Ale turbina już była regenerowana i jeszcze kila dupereli by się znalazło. Elektryka siada. Proste przełączniki od szyb potrafią odmówić posłuszeństwa. Klamki się urywają. Masakra
Natomiast drugi szwagier ma we flocie au służbowych 3 letniego Merca Atego. Mają go od nowości. Z blacha dzieje się to samo. Podszybie się sypie itp. W 3 letnim Mercedesie! Z czego oni robią blachę? Chyba z papieru ;)

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 29 gru 2010, 10:53
przez Hubix
Tak wyglądał błotnik w moim nigdy nie malowanym Mercedesie W203, rocznik 2002.

Zdjęcie robione w 2008.

Obrazek

Re: Vito vs Partnero/berlingo vs doblo <15 tys zł

PostNapisane: 29 gru 2010, 21:14
przez Pyton162
w firmie mamy peugota partnera 1 GEN 1.4 benzynka, nalatane ma ponad 400tys km, silnik oglonie nadaje sie di remontu wpierdziela bardzo duzo oleju, byla robiona tylna belka ale to norma w tych autach, poza tym zawieszenie przednie szybko sie tłucze. Silnik 1.4 slaby ale na akurat nam wystarczy do firmy, blacharka bardzo dobra