Jaki olej wlać po 250tyś.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez daneex » 11 maja 2005, 21:51

Witam wszystkich moja mazda ma przejechane prawie 260 tyś km i używam oleju półsyntetycznego (10W40)najpierw Cooma angielski a ostatnio Oplowski też tych parametrów .Zbliża się wymiana i coraz więcej ludzi podpowiada mi abym zmienił olej na minerał 15W40 i podpowiadają Valvoline albo castrola ---powiedzcie co wy o tym sądzicie <jupi>
Pozdrawiam mazdowiczów --daneex--
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2005, 12:26
Posty: 8
Skąd: Nowy Dwór Gd.
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 92 rok,Mazda MPV AllSport 3.0 V6 1997 rok,mazda 626 GD coupe 2.0 1989 rok, Mazda Tribute 2.3 2004 rok

Postprzez Jano » 11 maja 2005, 22:06

Moim zdaniem jeśli nie łyka ci dużo oleju to mysle że nie ma sensu zmienać na gorszy, skoro i tak chyba cena za litr jest zbliżona.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez nemi » 12 maja 2005, 11:15

Po co zmieniać na gorszy ?? <jelen>
Jak nie bierze dużo, to trzeba lać półsyntetyk (IMHO)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez daneex » 12 maja 2005, 12:13

No tak macie pewnie rację ale bierze mi ok 0,8-1 litr na 10000 i stukają mi trochę zaworki
Pozdrawiam mazdowiczów --daneex--
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2005, 12:26
Posty: 8
Skąd: Nowy Dwór Gd.
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 92 rok,Mazda MPV AllSport 3.0 V6 1997 rok,mazda 626 GD coupe 2.0 1989 rok, Mazda Tribute 2.3 2004 rok

Postprzez nemi » 12 maja 2005, 12:20

Zużycie 1 litra na 10 kkm jest normalne i takie być powinno. Wyciszenie zaworów mineralnym może się nie powieść...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Orin » 12 maja 2005, 17:18

daneex napisał(a):bierze mi ok 0,8-1 litr na 10000

W Sienach 1,3 na 1000 km silnik bierze 0,7l oleju.... hahaha – oficjalne dane z książki obsługowej... oczywicie mowa o nowym aucie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez magicadm » 12 maja 2005, 21:11

Opel dopuszcza zużycie oleju do 0.5 litra na 1000 km dla nowego silnika – przynajmniej było kilka lat temu...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Smirnoff » 13 maja 2005, 00:24

Mazda w K-series V6 dopuszcza normatywne zuzycie do 0.7L/1000km :P i to jest w sumie zrozumiałe, ze względu na konstrukcję silnika. Ale dlaczego niby 1.3 R4 ma brać 0.7L /1000 ? :|
HEh, chociaż i tak to wszystko nic – kuzynowi Vectra B '2000 1.8i 16V po 200kkm łykała 5L na 1000km :D Ale to chyba się nie miesci jush w żadnych normach – podobno opel stwierdził wadę konstrukcyjną w silnikach i wzywał włascicieli aut do ASO na wymianę silników :P

A co do tematu – po co wymieniać na mineralny, skoro jest dobrze na półsyntetyku, zalecanym z resztą przez mazdę ?

Pozdrawiam
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Yoshi323 » 13 maja 2005, 02:16

nemi napisał(a):Wyciszenie zaworów mineralnym może się nie powieść..


W Mojej 323 1,6Ti z 1988 roku kiedyś pomogło. W 100%!

Ja jeżdżę tylko na Mobilu. Czy mineralny, czy syntetyczny-zawsze Mobil.
Sam nie wiem, dlaczego...


Polecam tylko i wyłącznie oleje markowe.
Nie polecam wyrobów polskich typu Lotos itd
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Gość » 11 cze 2005, 15:34

Yoshi323 napisał(a):
nemi napisał(a):Ja jeżdżę tylko na Mobilu. Czy mineralny, czy syntetyczny-zawsze Mobil.
Sam nie wiem, dlaczego...

Pewnie za duzo reklam sie naogladales. Dzisiejsze oleje sa do siebie bardzo podobne. Ich parametry techn. i normy jakosci jakie spelniaja zawsze sa podane na opakowaniu.
Gość
 

Postprzez Yoshi323 » 11 cze 2005, 17:14

sla napisał(a):Dzisiejsze oleje sa do siebie bardzo podobne

Zgadzam się w 100%.
O ile do tych olejów nie zaliczymy Lotosa, Hipola itp.
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez nemi » 11 cze 2005, 21:30

sla napisał(a):nemi napisał:
Ja jeżdżę tylko na Mobilu. Czy mineralny, czy syntetyczny-zawsze Mobil.
Sam nie wiem, dlaczego...

to nie "nemi napisał" :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Paweł » 11 cze 2005, 22:52

Yoshi323 napisał(a):O ile do tych olejów nie zaliczymy Lotosa

Lotos niczym nie rozni sie od Mobila... No... moze poza butelka. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez TRIBUTE » 12 cze 2005, 15:49

Czy chcesz powiedzieć że Ci co mają zalany Mobil to zrobili glupstwo . <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez krzysiek626 » 12 cze 2005, 18:00

Dwa lata temu na zajęciach na Polibudzie w Białym robiliśmy na zajęciach badania porównujące 2 oleje castrol i lotos. W badaniach nie było różnicy w lepkości ani w procesie starzenia castrol był z tym lebszy że to magnatek i było widać pod mikroskopem w składzie igiełki magnetyczne które przyklejały się do metalu utrzymując między metałem a igiełką olej. W łomży w seacie zalecano kiedyś oleje castrol magnatek i było kilka reklamacji.....silniki się przycierały bo igiełki magnetyczne które zawierał ten olej to zaklejały smok od pompy oleju......koszty były duże...
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez misiek626 » 18 cze 2005, 15:58

Zgadzam się z tobą Krzysiek626 <uklon>
Początkujący
 
Od: 15 cze 2005, 11:00
Posty: 26
Skąd: Włodawa
Auto: Byłe Mazdy:626 GC 2.0D 86r.; 626 GD 2.0i 88r.-2 szt.; Xedos 9 2.0 '94r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto