Jaki olej wlać po 250tyś.
Strona 1 z 1
Witam wszystkich moja mazda ma przejechane prawie 260 tyś km i używam oleju półsyntetycznego (10W40)najpierw Cooma angielski a ostatnio Oplowski też tych parametrów .Zbliża się wymiana i coraz więcej ludzi podpowiada mi abym zmienił olej na minerał 15W40 i podpowiadają Valvoline albo castrola ---powiedzcie co wy o tym sądzicie
Pozdrawiam mazdowiczów --daneex--
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
- Od: 19 kwi 2005, 12:26
- Posty: 8
- Skąd: Nowy Dwór Gd.
- Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 92 rok,Mazda MPV AllSport 3.0 V6 1997 rok,mazda 626 GD coupe 2.0 1989 rok, Mazda Tribute 2.3 2004 rok
Moim zdaniem jeśli nie łyka ci dużo oleju to mysle że nie ma sensu zmienać na gorszy, skoro i tak chyba cena za litr jest zbliżona.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
No tak macie pewnie rację ale bierze mi ok 0,8-1 litr na 10000 i stukają mi trochę zaworki
Pozdrawiam mazdowiczów --daneex--
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
- Od: 19 kwi 2005, 12:26
- Posty: 8
- Skąd: Nowy Dwór Gd.
- Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 92 rok,Mazda MPV AllSport 3.0 V6 1997 rok,mazda 626 GD coupe 2.0 1989 rok, Mazda Tribute 2.3 2004 rok
Mazda w K-series V6 dopuszcza normatywne zuzycie do 0.7L/1000km i to jest w sumie zrozumiałe, ze względu na konstrukcję silnika. Ale dlaczego niby 1.3 R4 ma brać 0.7L /1000 ?
HEh, chociaż i tak to wszystko nic – kuzynowi Vectra B '2000 1.8i 16V po 200kkm łykała 5L na 1000km Ale to chyba się nie miesci jush w żadnych normach – podobno opel stwierdził wadę konstrukcyjną w silnikach i wzywał włascicieli aut do ASO na wymianę silników
A co do tematu – po co wymieniać na mineralny, skoro jest dobrze na półsyntetyku, zalecanym z resztą przez mazdę ?
Pozdrawiam
Smirnoff
HEh, chociaż i tak to wszystko nic – kuzynowi Vectra B '2000 1.8i 16V po 200kkm łykała 5L na 1000km Ale to chyba się nie miesci jush w żadnych normach – podobno opel stwierdził wadę konstrukcyjną w silnikach i wzywał włascicieli aut do ASO na wymianę silników
A co do tematu – po co wymieniać na mineralny, skoro jest dobrze na półsyntetyku, zalecanym z resztą przez mazdę ?
Pozdrawiam
Smirnoff
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
nemi napisał(a):Wyciszenie zaworów mineralnym może się nie powieść..
W Mojej 323 1,6Ti z 1988 roku kiedyś pomogło. W 100%!
Ja jeżdżę tylko na Mobilu. Czy mineralny, czy syntetyczny-zawsze Mobil.
Sam nie wiem, dlaczego...
Polecam tylko i wyłącznie oleje markowe.
Nie polecam wyrobów polskich typu Lotos itd
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Yoshi323 napisał(a):nemi napisał(a):Ja jeżdżę tylko na Mobilu. Czy mineralny, czy syntetyczny-zawsze Mobil.
Sam nie wiem, dlaczego...
Pewnie za duzo reklam sie naogladales. Dzisiejsze oleje sa do siebie bardzo podobne. Ich parametry techn. i normy jakosci jakie spelniaja zawsze sa podane na opakowaniu.
-
Gość
sla napisał(a):Dzisiejsze oleje sa do siebie bardzo podobne
Zgadzam się w 100%.
O ile do tych olejów nie zaliczymy Lotosa, Hipola itp.
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Dwa lata temu na zajęciach na Polibudzie w Białym robiliśmy na zajęciach badania porównujące 2 oleje castrol i lotos. W badaniach nie było różnicy w lepkości ani w procesie starzenia castrol był z tym lebszy że to magnatek i było widać pod mikroskopem w składzie igiełki magnetyczne które przyklejały się do metalu utrzymując między metałem a igiełką olej. W łomży w seacie zalecano kiedyś oleje castrol magnatek i było kilka reklamacji.....silniki się przycierały bo igiełki magnetyczne które zawierał ten olej to zaklejały smok od pompy oleju......koszty były duże...
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
- Od: 2 sty 2005, 16:03
- Posty: 93
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości