domin1979 napisał(a):Diesle Hondy są wg mnie solidne ale nie mam doświadczeń z ich automatem.
Ale to już Panie kolego inna dyskusja, inny typ nadwozia. W tej klasie równie dobrze można rozważyć M6 z 2.2 dieslem lub nawet raczej pospolitą nową C5 bo wydaje się udana i ma parę gadżetów.
Ja osobiście bym myślał o M6 lub Accordzie. Oba produkowane w Japonii.
W klasie crossover'ów dużo mniej do dyskutowania

Moja żona jeździ Accordeonem 2.2 diesel i niestety są problemy z filtrem DPF.
Filtr nie chce się oczyścić nawet podczas ostrej jazdy w trasie , żeby tego było mało to wzrasta poziom oleju w silniku co jest oczywiście spowodowane złą pracą systemu oczyszczania filtra DPF.
Accordzik musi co jakieś 4 , 5 tys.km jechać do serwisu w celu : przepalenia DPF , wymiany oleju i wgraniu nowego softu z nadzieją że będzie lepiej ale niestety nie jest
Żona podczas wizyt w ASO widziała już kilku awanturujących się klientów , domyślacie się z jakim problemem przyjechali .
Nie chce robić antyreklamę Hondzie (jestem również miłośnikiem tej marki) ale dali pupy z tym systemem no ale nie tylko oni bo teraz musi być ekologicznie a ekologia +diesel =kłopoty. Możliwe że teraz jest lepiej , nasz Accord ma 2 lata. Proponuję poczytać ,zapytać itd. na
www.honda-klub.org.plJeśli chodzi o pracę silnika to jest bardzo kulturalny i dość cichy ale niestety przyrost mocy bardzo liniowy co powoduje że osiągi wydają się słabsze niż w rzeczywistości.Starsza wersja tego klekota dawała tzw. strzał w plecy czyli większy fun. Generalnie mam zasadę że jak japończyk to tylko benzyna , żona nie posłuchała i jest jak jest
Nie wiem jak jest z automatem bo mamy manuala ale osiągi niestety będą słabsze , tutaj wzorem superszybka skrzynia DSG koncernu VAG.
Mazda 6 to piękne auto i mam do niej słabość jak i zresztą do większości Mazd. Moja połówka planuje sobie wymienić Accorda na M6 ale już w benzynie
Oglądałem parę dni temu program w tvn turbo o systemach DPF i jednym z bohaterów był pan który swoją Mazdą 3 diesel odwiedza serwisy z dokładnie takimi samymi objawami jak nasz Accordzik
Nie wiem dokładnie jak to teraz jest w nowych dieselach Mazdy ale być może znacznie udoskonalili system dopalania sadzy.
Citroen C5 jest bardzo udany.Moich trzech dobrych znajomych ma C5 , każdy w dieslu i są baaardzo zadowoleni. Żaden z nich na razie nie miał problemów z DPF , w silnikach nie przybywa oleju czyli systemy chyba pracują OK. System DPF Citroena ma zbiorniczek na płyn który zwiększa temperaturę spalania co powinno wystarczyć do przepalenia samego filtra.
Kilka razy miałem okazję pojeździć osobiście C5 i powiem szczerze że to naprawdę świetne auto.
Życzę Ci hrvatski udanego zakupu i oczywiście proponuję wziąść również pod uwagę nowego Cx-7 po lifcie
