Strona 1 z 1

TCS-zapobiegający boksowaniu kół.

PostNapisane: 29 kwi 2005, 22:22
przez Italiano
Czy ktoś to kiedyś zgłębnił ten temat,od strony technicznej jak to działa? :)

PostNapisane: 30 kwi 2005, 08:21
przez ravo
z czystej ciekawosci spytam co to jest CTS ?

PostNapisane: 30 kwi 2005, 09:02
przez Cichyy
TCS – jest to układ zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych podczas przyspieszania. Realizowane jest to przez wyrównywanie momentu obrotowego na osiach napędowych, oraz przez zmniejszenie momentu napędowego silnika.

PostNapisane: 30 kwi 2005, 12:44
przez Italiano
ravo napisał(a):z czystej ciekawosci spytam co to jest CTS ?

Częściej spotykana nazwa ASR.


Cichyy napisał(a):TCS – jest to układ zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych podczas przyspieszania. Realizowane jest to przez wyrównywanie momentu obrotowego na osiach napędowych, oraz przez zmniejszenie momentu napędowego silnika.

To to i ja wiem. :) Ale co co kontroluje moment obrotowy na osiach i co go redukuje? W jaki sposób jest zmniejszany moment napędowy silnika? :)

PostNapisane: 1 maja 2005, 20:55
przez Riki
Italiano napisał(a):W jaki sposób jest zmniejszany moment napędowy silnika? usmiech

Z tego co wiem to komputer daje odpowiednia dawke paliwa tak aby kola nie buksowaly.

PostNapisane: 1 maja 2005, 21:03
przez Italiano
Dlaczego to pytanie? Bo u mnie po strzale zapaliła się kontrolka od TCS-u no i automatycznie przestał działać. Co by oznaczało że przepływomierz jest w jakimś stopniu potrzebny do TCS-u.
Dlatego próbuje zrozumieć zasade działania TCS-u. :)

PostNapisane: 5 maja 2005, 18:06
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 5 maja 2005, 19:22
przez Italiano
SimoneuS napisał(a): Z tymi dawkami paliwa to chyba przesadziłeś

A wiesz że może miał racje?
Stan pracy układu przeciwpoślizgowego polega na przyhamowywaniu jednego lub obu kół napędzających przy pomocy układu hamulcowego wyposażonego w centralę elektrohydrauliczną. Czasami jednak za pomocą tych czynności nie udaje się zlikwidować poślizgu. Niezbędnym wiec wymogiem dla pojazdów posiadających ASR jest zastosowanie tzw. "elektronicznego pedału przyspieszenia". Zasada działania tego urządzenia polega na umożliwieniu integracji układu elektronicznego ASR w stopień otwarcia przepustnicy nawet wbrew woli kierującego. Dzieje się tak tylko w skrajnych przypadkach gdy moment napędowy przekazywany na koła napędzające będące w stanie poślizgu jest zbyt duży i skuteczność przyhamowywania dla odzyskania przyczepności jest niewielka. Wówczas to zostaje automatycznie przymknięta przepustnica w celu zmniejszenia rozwijanej mocy przez silnik. :P
To oczywiście cytat.
Tylko się zastanawiam co ma do tego przepływomierz?
Może żeby zmniejszyć dawke paliwa musi zmniejszyć też dawke powietrza, a jak ma ją zmniejszyć skoro nie wie ile go wpada bo przepływka ded.
Może i tak,może i nie, którz to wie? :|

PostNapisane: 10 maja 2005, 13:34
przez adam626
ilość powietrza reguluje się przepustnicą właśnie

PostNapisane: 10 maja 2005, 18:03
przez Italiano
Italiano napisał(a):Może żeby zmniejszyć dawke paliwa musi zmniejszyć też dawke powietrza


adam626 napisał(a):ilość powietrza reguluje się przepustnicą właśnie

Myśle że to też nie tak, niedarady zmniejszyć dawki powietrza ponieważ przepustnica jest połączona linką bezpośrednio z pedałem gazu (po drodze jest tylko tempomat ). :P Czyli jedynie może zmniejszyć dawke paliwa. Co ma do tego przepływka? Nawet najstarsi górole nie wiedzą. hahaha

PostNapisane: 11 maja 2005, 09:49
przez adam626
myślę że w samochodach takich sa inne rozwiązania
elektroniczna przepustnica
elektroniczny pedał

a jeśli nawet gaz jest na linkę to wystarczy
dać drugą przepustnicę która się przymyka kiedy trzeba