Strona 1 z 1

euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

PostNapisane: 16 wrz 2010, 15:48
przez aros87
Witam!

Panowie mam pytanie: zauwazylem, ze moja madzia ma na szybie zielona naklejke, ze spelnia normy emisji spalin euro4, dodatkowo ma dolozony przez niemca katalizator albo nawet dwa bo w sumie jest ich trzy, czy nie jest to czasem filtr czastek stalych? Jaki wplyw na samochod moga miec te dodatkowe katalizatory? Samochod to mazda 6 2004r diesel 136KM. Czy lepiej je zostawic czy usunac bo w PL nie mam zadnych korzysci z nich? Niemiec pewnie zalozyl z powodu znizek..... dzieki za pomoc!

Obrazek

PS
Jezeli umiescilem w zlym dziale, to prosze moderatorow o przeniesienie. Nie mialem pojecia gdzie to wstawic, wiec jako, ze chodzi o diesla umiescilem wlasnie tutaj <glupek2>

Re: norma emisji spalin euro 4

PostNapisane: 16 wrz 2010, 18:28
przez Bandit
Puki co może być, ale problem jest nietypowy, aha popraw temat, żeby od razu było wiadomo o co chodzi <cisza>
EDIT:
dziękuję wzorowy forumowicz :)

Re: euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

PostNapisane: 16 wrz 2010, 19:52
przez aros87
bandit266 napisał(a):EDIT:
dziękuję wzorowy forumowicz


Nie ma sprawy <spoko>

Jak narazie dowiedzialem sie, ze w DE bylo to nagminne, ze ludzie montowali dodatkowe katalizatory w samochodach zeby spelniac bardziej surowe normy dotyczace emisji spalin. Dzieki temu mieli zninzki w podatkach, mogli wjezdzac w specjalne strefy wyznaczone w miastach itp. Nie ulega watpliwosci, ze moja M6 jest wlasnie po zabiegu dolozenia katalizatora badz filtra DPF!? :( Tylko teraz jaki moze miec to wplyw na samochod? Zostawic to w spokoju czy korzystniej bedzie usunac? Dodam, ze madzia nie sprawia zadnych problemow, dobrze sie zbiera, silnik rowno pracuje, cicho..... Czekam na jakies sugestie :)

Re: euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

PostNapisane: 16 wrz 2010, 20:26
przez Norby
Kolego jeśli na naklejce jest nr rejestracyjny właściciela z Niemiec a nie twój to naklejka jest nie ważna. W Polsce jest ci niepotrzebna, katalizatory to coś na wzór dopalania w PDF sam zdecyduj czy mają zostać. Jeśli chcesz podróżować po niemieckich landach to naklejka przyda się ale z twoim nr rejestracyjnym. Załatwisz takie badanie w Polsce za około 70 zł np serwis Mercedesa albo gdziekolwiek za zachodnią granicą za 4 Euro. I tu jest myk jeśli zdobędziesz dla siebie naklejkę nikt nie sprawdzi czy masz te katalizatory :P

Re: euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

PostNapisane: 16 wrz 2010, 20:42
przez aros87
No na naklejce jest oczywiscie jeszcze stary nr rejestracyjny z Niemiec, ale nie o tu tutaj chodzi, raczej nie wybieram sie do naszych zachodnich sasiadow w najblizszym czasie:D Jezeli katalizatory nie maja zadnego negatywnego wplywu na silnik, nie zwiekszaja spalania, nie zamulaja itp. to je zostawie, ale np. jesli jak je wytne i zastapie zwykla rura to auto bedzie lepiej przyspieszac to warto by je usunac? <co?>

Re: euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

PostNapisane: 17 wrz 2010, 12:39
przez Grzyby
Temat trochę dziwny i nijaki jak na wątek warsztatowy – nie dotyczy uszkodzeń a raczej eksploatacji.
Przenoszę do MOTO.

Re: euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

PostNapisane: 17 wrz 2010, 13:34
przez aros87
Grzyby napisał(a):Temat trochę dziwny i nijaki jak na wątek warsztatowy – nie dotyczy uszkodzeń a raczej eksploatacji.
Przenoszę do MOTO.


Wiem, ze dziwny :D
Ale czytalem rowniez, ze w Niemczech czesto sie zdarzalo, ze ludzie dokladali sobie katalizatory..... I bardzo prawdopodobne jest to, ze jak kupujemy diesla z Niemiec to mozemy wlasnie miec dolozone, niektorzy pewnie maja, a nawet o tym nie wiedza <glupek2> Tutaj na forum tez raz czytalem, ze ktos mial taki przypadek....

Tylko czy zostawic to w spokoju czy lepiej bedzie to usunac?

Re: euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

PostNapisane: 18 wrz 2010, 14:41
przez brii
Jak wszystko działa bez problemów to ja bym nie ruszał.