euro 4, dodatkowe katalizatory zalozone w Niemczech – usunac czy zostawic, plusy i minusy?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez aros87 » 16 wrz 2010, 15:48

Witam!

Panowie mam pytanie: zauwazylem, ze moja madzia ma na szybie zielona naklejke, ze spelnia normy emisji spalin euro4, dodatkowo ma dolozony przez niemca katalizator albo nawet dwa bo w sumie jest ich trzy, czy nie jest to czasem filtr czastek stalych? Jaki wplyw na samochod moga miec te dodatkowe katalizatory? Samochod to mazda 6 2004r diesel 136KM. Czy lepiej je zostawic czy usunac bo w PL nie mam zadnych korzysci z nich? Niemiec pewnie zalozyl z powodu znizek..... dzieki za pomoc!

Obrazek

PS
Jezeli umiescilem w zlym dziale, to prosze moderatorow o przeniesienie. Nie mialem pojecia gdzie to wstawic, wiec jako, ze chodzi o diesla umiescilem wlasnie tutaj <glupek2>
Ostatnio edytowano 16 wrz 2010, 18:40 przez aros87, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Bandit » 16 wrz 2010, 18:28

Puki co może być, ale problem jest nietypowy, aha popraw temat, żeby od razu było wiadomo o co chodzi <cisza>
EDIT:
dziękuję wzorowy forumowicz :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez aros87 » 16 wrz 2010, 19:52

bandit266 napisał(a):EDIT:
dziękuję wzorowy forumowicz


Nie ma sprawy <spoko>

Jak narazie dowiedzialem sie, ze w DE bylo to nagminne, ze ludzie montowali dodatkowe katalizatory w samochodach zeby spelniac bardziej surowe normy dotyczace emisji spalin. Dzieki temu mieli zninzki w podatkach, mogli wjezdzac w specjalne strefy wyznaczone w miastach itp. Nie ulega watpliwosci, ze moja M6 jest wlasnie po zabiegu dolozenia katalizatora badz filtra DPF!? :( Tylko teraz jaki moze miec to wplyw na samochod? Zostawic to w spokoju czy korzystniej bedzie usunac? Dodam, ze madzia nie sprawia zadnych problemow, dobrze sie zbiera, silnik rowno pracuje, cicho..... Czekam na jakies sugestie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Norby » 16 wrz 2010, 20:26

Kolego jeśli na naklejce jest nr rejestracyjny właściciela z Niemiec a nie twój to naklejka jest nie ważna. W Polsce jest ci niepotrzebna, katalizatory to coś na wzór dopalania w PDF sam zdecyduj czy mają zostać. Jeśli chcesz podróżować po niemieckich landach to naklejka przyda się ale z twoim nr rejestracyjnym. Załatwisz takie badanie w Polsce za około 70 zł np serwis Mercedesa albo gdziekolwiek za zachodnią granicą za 4 Euro. I tu jest myk jeśli zdobędziesz dla siebie naklejkę nikt nie sprawdzi czy masz te katalizatory :P
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez aros87 » 16 wrz 2010, 20:42

No na naklejce jest oczywiscie jeszcze stary nr rejestracyjny z Niemiec, ale nie o tu tutaj chodzi, raczej nie wybieram sie do naszych zachodnich sasiadow w najblizszym czasie:D Jezeli katalizatory nie maja zadnego negatywnego wplywu na silnik, nie zwiekszaja spalania, nie zamulaja itp. to je zostawie, ale np. jesli jak je wytne i zastapie zwykla rura to auto bedzie lepiej przyspieszac to warto by je usunac? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2010, 12:39

Temat trochę dziwny i nijaki jak na wątek warsztatowy – nie dotyczy uszkodzeń a raczej eksploatacji.
Przenoszę do MOTO.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aros87 » 17 wrz 2010, 13:34

Grzyby napisał(a):Temat trochę dziwny i nijaki jak na wątek warsztatowy – nie dotyczy uszkodzeń a raczej eksploatacji.
Przenoszę do MOTO.


Wiem, ze dziwny :D
Ale czytalem rowniez, ze w Niemczech czesto sie zdarzalo, ze ludzie dokladali sobie katalizatory..... I bardzo prawdopodobne jest to, ze jak kupujemy diesla z Niemiec to mozemy wlasnie miec dolozone, niektorzy pewnie maja, a nawet o tym nie wiedza <glupek2> Tutaj na forum tez raz czytalem, ze ktos mial taki przypadek....

Tylko czy zostawic to w spokoju czy lepiej bedzie to usunac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez brii » 18 wrz 2010, 14:41

Jak wszystko działa bez problemów to ja bym nie ruszał.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto