Strona 1 z 2

Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 08:10
przez Seraf
onet.pl napisał(a):Audi prowadzi pracę nad modelem A1 na prąd. Samochód należy do kategorii E-REV (samochodów elektrycznych o przedłużonym zasięgu) i jest elektryczno-spalinową hybrydą. Silnik na paliwo ciekłe nie służy jednak do napędu, a do zasilania baterii w razie wyczerpania akumulatorów. Motor rotacyjny pozwala na tyle naładować baterie, żeby jednostka elektryczna osiągnęła moc 20 KM.

– Motor przedłużający zasięg jest jak silnik pomocniczy w żaglówce – tłumaczy Michael Dick, szef działu badań i rozwoju w Audi. – Jeśli nie ma wiatru, wtedy pozwoli ci dopłynąć do portu.

Silnik Wankla słynie z bardzo równej pracy i małych rozmiarów, dzięki czemu przestrzeń bagażowa oraz pasażerska w prototypowym A1 jest dokładnie taka, jak w zwykłym modelu spalinowym. Pierwsza seria elektrycznych Audi z Wanklem ma zostać wyprodukowana na przełomie 2012 i 2013 roku.

Firma NSU, z której wywodzi się Audi, była jednym z pionierów w produkcji silników Wankla, a model Ro 80 z tego typu motorem został w 1968 roku samochodem roku. Obecnie tylko Mazda instaluje w swoich autach jednostki z tłokiem obrotowym.


http://moto.onet.pl/1625662,1,audi-wskr ... tml?node=2

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 10:29
przez shadoow
Ciekawe co im z tego wyjdzie na koniec?? Elektryczne audi z silnikiem wankla <rotfl>

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 11:30
przez nemi
shadoow napisał(a):Ciekawe co im z tego wyjdzie na koniec?? Elektryczne audi z silnikiem wankla

Moim zdaniem pomysł jest świetny.
Silnik Wankla jest lekki, maleńki i jego kostrukcja jest prosta.
Z wad, to ciężko go uszczelnić, ma przez to kłopoty z żywotnością, zużyciem oleju...

Jeśli miałby sporadycznie napędzać generator prądu, to chyba ciężko o lepsze rozwiązanie? Wady przestają mieć jakiekolwiek znaczenie, a zalety w przypadku auta elektrycznego są znacznie większe niż w "normalnym" aucie.

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 13:37
przez brii
Rozwiązanie świetne, bo w takich warunkach ten silnik nie będzie przeciążony (bo użyszkodnik nie będzie nim sterował i często on był przyczyną późniejszych problemów) a do tego będzie pracował w najbardziej efektywnym zakresie obrotów.

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 19:42
przez shadoow
W Raporcie na TVN Turbo mówili,że Wankel ma służyć tylko do podładowania agregatów a potem ma się wyłączać

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 20:05
przez brii
shadoow napisał(a):ma służyć tylko do podładowania agregatów

?? :| Chyba słowo "agregatów" tu mocno nie pasuje...

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 20:50
przez shadoow
Tak to określili.........

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 16 wrz 2010, 22:00
przez Retro
Zabrali krzyż sprzed pałacu to na onecie nie mają już o czym pisać tylko o "newsach" z lutego / marca ? :D
http://www.autoblog.com/2010/03/01/gene ... ankel-rot/

Jak dla mnie pomysł beznajdziejny.
Auto z napędem elektrycznym ma w założeniu być oszczędne.
Silnik rotacyjny do takich raczej nie należy.

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 17 wrz 2010, 11:01
przez brii
Retro napisał(a):Silnik rotacyjny do takich raczej nie należy.

Może być oszczędny jak będzie pracował na stałych obrotach, tych najbardziej efektywnych, reszty równania dopełnia masa :)

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 24 wrz 2010, 14:28
przez Myjk
nemi napisał(a):Z wad, to ciężko go uszczelnić, ma przez to kłopoty z żywotnością, zużyciem oleju...

Ale w jakich warunkach? Głównie gdy dostaje po pupie. W przypadku tylko i wyłącznie ładowania baterii może się sprawdzić idealnie. Ciekawe czemu Mazda na to nie wpadła do tej pory. :P

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 24 wrz 2010, 14:45
przez nemi
Myjk napisał(a):Ale w jakich warunkach? Głównie gdy dostaje po [tiiit]. W przypadku tylko i wyłącznie ładowania baterii może się sprawdzić idealnie.

No przecież napisałem :P

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 24 wrz 2010, 14:59
przez Myjk
No jo, coś mi się dalsza część zlała z sygnaturą. ;) Prdą.

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 26 wrz 2010, 14:45
przez Renesis
Retro napisał(a):Jak dla mnie pomysł beznajdziejny.
Auto z napędem elektrycznym ma w założeniu być oszczędne.
Silnik rotacyjny do takich raczej nie należy.


Mam podobnie zdanie. Chyba, że będzie to jakiś mini silniczek pracujący na niewielkich obrotach. Tylko że z tego co słyszałem to im mniejszy jest ten sinik to jest właśnie bardziej awaryjny. Dlatego w Renesis 16x została zwiększona pojemność do 1.6, ale oczywiście nie tylko dlatego. Ciekawe co Niemcy zrobią z tym silnikiem – jak go zaprojektują.

Może właśnie dlatego Mazda na to nie wpadła, ponieważ za dobrze zna ten silnik i wie, że się nie sprawdzi w takim przypadku :)

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 26 wrz 2010, 17:14
przez Retro
brii napisał(a):
Retro napisał(a):Silnik rotacyjny do takich raczej nie należy.

Może być oszczędny jak będzie pracował na stałych obrotach, tych najbardziej efektywnych, reszty równania dopełnia masa :)

Nie zgodzę się.
Nawet przy "stałych obrotach, tych najbardziej efektywnych" i tak będzie palił więcej niż R3/R4/R6.
Chyba, że Audi poradziło sobie z tym problemem i nie jest to taka sama konstrukcja jak w Mazdzie, w co wątpie.

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 27 wrz 2010, 11:07
przez gadula
Myjk napisał(a):Ciekawe czemu Mazda na to nie wpadła do tej pory.

Kiedyś gdzieś czytałem o Mazda 5 Hydrogen Hybrid, czy jakoś podobnie :) Tylko tam chyba trochę inaczej to działało

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 27 wrz 2010, 19:17
przez Retro
Hydrogen działa zupełnie inaczej.
Tu jest silnik elektryczny, tam wodorowy.

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 27 wrz 2010, 20:37
przez Barthez
Retro napisał(a):Nawet przy "stałych obrotach, tych najbardziej efektywnych" i tak będzie palił więcej niż R3/R4/R6.

wydaje mi sie ze nalezalo by tu porownywac moce typu 240KM wankla vs 240 R4? R6/V6 a tu roznice moga nie byc az tak duze, zwlaszcze ze wankle mazdy nie sa projektowane do jazdy ekonomicznej – do tego dochodza gabaryty silnika a w hybrydzie moze miec to istotna role

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 27 wrz 2010, 22:52
przez Renesis
Nie były projektowane do jazdy ekonomicznej, ale teraz można powiedzieć, że są. W końcu Japończycy polegli w starciu z normą Euro 5. Nowy Renesis będzie więc odstawał od poprzednika – musi być oszczędniejszy :)
Do swojego porównania dodaj jeszcze wagę tych silników. Uważasz, że silnik 2 wirnikowy i R4 o tych samych mocach spalą mniej więcej tyle samo benzyny, ale zauważ, że Wankiel jest lżejszy. I pomimo tego, że jest lżejszy i tak spali więcej :)

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 27 wrz 2010, 23:15
przez Retro
bartezm napisał(a):
Retro napisał(a):Nawet przy "stałych obrotach, tych najbardziej efektywnych" i tak będzie palił więcej niż R3/R4/R6.

wydaje mi sie ze nalezalo by tu porownywac moce typu 240KM wankla vs 240 R4? R6/V6 a tu roznice moga nie byc az tak duze

Muszę Cię zmartwić, są ogromne :)
Nowe konstrukcje w ogóle pomijam – M3 e46 ma 3,3 lira silnik wolnossący R6 – super udana konstrukcja ale nie najnowsza – ile pali? – 10/100 po mieście? Poniżej 10 w trasie ? (oczywiście rozpatrując ekonomiczną jazdę – bo o takiej rozmawiamy).
RXem w trasie poniżej 10 można osiągnąć jak się jedzie ze stałą prędkością długi odcinek trasy, nie przekaczając 3000 obrotów – ani to efektowne ani efektywne. A 10 po mieście jest absolutnie niewykonalna.
A najnowsze silniki BWM czy Audi to już w ogóle... Nowe BMW 530 pali 8,5l/10 a waży tyle co stodoła.

bartezm napisał(a):do tego dochodza gabaryty silnika a w hybrydzie moze miec to istotna role

Nie sądzę, żeby to była aż tak istotna różnica.

Re: Audi z silnikiem wankla

PostNapisane: 27 wrz 2010, 23:54
przez sq2jul
chyba nie ma o czym dyskutowac jezeli chodzi o spalanie Wankiel vs tlokowiec. W Wanklu na jednym rotorze nastepuja 3 detonacje na jeden obrot walu. Nie poradzimy – musi swoje spalic :)