onet.pl napisał(a):Audi prowadzi pracę nad modelem A1 na prąd. Samochód należy do kategorii E-REV (samochodów elektrycznych o przedłużonym zasięgu) i jest elektryczno-spalinową hybrydą. Silnik na paliwo ciekłe nie służy jednak do napędu, a do zasilania baterii w razie wyczerpania akumulatorów. Motor rotacyjny pozwala na tyle naładować baterie, żeby jednostka elektryczna osiągnęła moc 20 KM.
– Motor przedłużający zasięg jest jak silnik pomocniczy w żaglówce – tłumaczy Michael Dick, szef działu badań i rozwoju w Audi. – Jeśli nie ma wiatru, wtedy pozwoli ci dopłynąć do portu.
Silnik Wankla słynie z bardzo równej pracy i małych rozmiarów, dzięki czemu przestrzeń bagażowa oraz pasażerska w prototypowym A1 jest dokładnie taka, jak w zwykłym modelu spalinowym. Pierwsza seria elektrycznych Audi z Wanklem ma zostać wyprodukowana na przełomie 2012 i 2013 roku.
Firma NSU, z której wywodzi się Audi, była jednym z pionierów w produkcji silników Wankla, a model Ro 80 z tego typu motorem został w 1968 roku samochodem roku. Obecnie tylko Mazda instaluje w swoich autach jednostki z tłokiem obrotowym.
http://moto.onet.pl/1625662,1,audi-wskr ... tml?node=2