Strona 1 z 1

Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 13 sie 2010, 23:00
przez gavvel
Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow wspomnianej 'trojki' w wkonaniu mazdy. Od pewnego czasu obserwuje to forum, nasze polskie drogi i powoli utwierdzam sie w przekonaniu ze tytul tego postu nabiera pewnego znaczenia. Jeszcze kilka lat wstecz mx-3 bylo wielka rzadkoscia na drodze, swoista perelka wsrod bezimiennego zlomu, auto na tyle piekne ze mimo uplywu lat jego sylwetka wciaz budzi zachwyt, auto stylistycznie bardzo dobrze dopracowane, ale do czego zmierzam... A do tego ze przez to bardzo ciezko jest je modyfikowac w taki sposob aby sie nie osmieszyc...bo nie ma jak do oblego auta dospawac kwadratowy plugo-zderzak i cieszyc sie tuningiem <rotfl> dlatego szlag mnie jasny trafia jak widze coraz wiecej nieudolnych prob tuningu 3ki poczawszy od gay-loockow, a skonczywszy na lotkach ze star trecka.

Chciałbym poznac Wasze zdanie na ten temat, czy to moze tylko ja mam spaczony punk widzenia? (możliwe, wszakze jestesmy tylko ludzmi )

pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje ze nikt sie nie poczuje nazbyt urazony moja wypowiedzia

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 13 sie 2010, 23:37
przez zazanetka
Zgadzam się z Tobą. Moim zdaniem lotki i wszelkie wieś-tuningi tylko szpecą ten samochód...osobiście posiadam mx-3 i sądzę że wystarczy wstawić felgi które pasują do tego samochodu, ewentualnie lekko przyciemnić szyby i to wszystko...przynajmniej samochód wygląda naturalnie ;) pozdrawiam ;)

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 14 sie 2010, 00:38
przez loockas
To chyba jest tylko i wyłączenie indywidualna sprawa właściciela. Spójrz np na MX-3 mxMen'a. Jest aktualnie do sprzedaży. Auto zrobione ze smakiem, nawet bad look się wielu osobom na tym aucie spodobał.

Owszem nie trudno zburaczyć to auto, ale zachowując dobry gust, można nieco odmłodzić sylwetkę. Ja osobiście nie praktykuje tego, raczej z lenistwa. Podoba mi się jak jest.

A czy MX-3 jest sporo na drogach? Być może, ale spójrzcie proszę na 323f BA... tych autek to się już w ogóle namnożyło...

Sugerowałbym zmienić ten temat. Kiedyś też podążałem za stereotypami, ale szybko zrozumiałem, że to głupota. Znam wielu właścicieli Golfów i niektóre Mazdy z tego klubu to pięt (felg? :P) im nie dorastają pod względem utrzymania stanu technicznego, wizualnego, a kończąc na różnorakich przeróbkach.

To nie auto jest winne, a właściciel...

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 14 sie 2010, 01:00
przez gavvel
co do tematu to mial byc prowokujacy, co do meritum, to nie mowie tu o subtelnych zmianach, czy np o projekcie MX-man-a bo poza kilkoma szczegolami mi sie naprawde podoba. Chodzi mi tu raczej o napietnowanie czegos w rodzaju tesco-tuningu, bo rozumiem ze gusta sa rozne; jednak sa pewne granice za ktorymi staje sie to strasznie razace (przynajmniej dla mnie) nawiazujac do BA to masz racje i tendenca jest niestety podobna – tuning za wszelka cene jak najnizszym kosztem, a stereotypowy tez nie jestem, a za razem jestesmy wszystcy (pierwsza mysl z jaka kojarzy sie stary golf lub bmw?) to wyjatki potwierdzaja regule :) (dla spokoju dodam ze to zart ;) )

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 18 sie 2010, 14:46
przez msobecki
Zdecydowanie mniej stuningowanych mx-3 jeździ niż np Toyot celic, albo Opli calibra, właściciele tych aut, rzeczywiście mają fantazje jeśli chodzi o tuning ;–)

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 18 sie 2010, 17:50
przez Scorpio
bo ilościowo zdecydowanie mniej jeździ Mx-3 w ogóle :P Ale prowdą jest, że pakiet V6+fele i autku nic więcej nie potrzeba:)

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 19 sie 2010, 16:14
przez HKSze
Mx-3 mozna fajnie zrrobic, ale trzeba isc w strone JDMu. Bo europejski gust nie pasuje do rasoweego Japonczyka :P polecam strone cardomain.com czy nawet w gooogle wpisac Eunoss Presso <serduszka>
ten pakiet a w szczegolnosci przednia lotka i spojler sa fantastyczne :D do tego pomaranczowe kierunki felgi rotta <serduszka> i naprawde lux wyglada :D ale sa gusta i gusciki :P

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 19 sie 2010, 16:17
przez HKSze
http://img440.imageshack.us/i/67755629.jpg/ ale kolor slaby i felga mala:P

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 20 sie 2010, 09:19
przez siera
Witam


Trochę się dołączę do tej dyskusji :)
Moim zdanie w Mx-3 jest co tuningować ;P ale trzeba mieć zdrowy rozsądek.
Poniżej przedstawię listę rzeczy które sam wymieniłem w moim Mx3 a moim zdaniem (wiadomo ze kazdy uwaza tak o swoim aucie :P) nie są jakies wiejskie :)
Pakiet V6 jest jak najbardziej fajny i to chyba jedna z niewielu rzeczy w wyglądzie zewnętrzynym która faktycznie można polecić każdemu.
Następnie idąc od przodu :)

Żarówki H4 można sobie zmienić na jakieś świecące na bardziej biało Philipsy albo Tungsramy o jakiejś jasnej barwie. Ja polecam tungsramy bo philipsy są dosyć awaryjne a po za tym drogie.
Dobrze jest też zrobić regenerację reflektorów ale to trochę trwa.
Z tego co słyszałem kable masowe powodują też widoczne polepszenie świecenia lamp (djArias)
Są ludzie którzy montują lampy clear abo wkładają zestawy HID wygląda to nieżle ale trzeba się liczyć z przglądem za 20-50 zl więcej ;) i ew kontrolami na drodze

Postojówki przednie lekko można zastąpić żarówkami diodowymi należy tylko uważac przy zakupie żeby nie były to takie modele które świeca strikte do przodu, najlepiej jak by miały taka konstrukcję która rozprasza swiatlo po cąłej lampie.

Następnie migacze, ja akurat nie jest zdania a zeby pomarańczowe migacze JDM były fajne :) więc wyłamałem standardowe pomarańczowe filtry które występują i zamontowałem pomarańczową zarówkę najlepsze są te które maja chrom a świecą na pomrańczowo.

Idąc dalej spryskiwacze szyb :) te od C3 świetnie działaja koniec :) wycierania szyb na sucho :P
Wycieraczki wymienić na płaskie Valeo lub motgum ew. bosh
Maty grzewcze pod lusterka
Wewnątrz to już bajka można robić dużo rzeczy.
– tarcze zegarów od moman'a
– aluramki zegarów
– żarówki podświetlające przyciski albo zegary zamienić na diody 3mm 12v kolory do wyboru ;)
– obszycie foteli skóra lub ew pokrowce na miare z alcantary lub weluru.
– dobre radio + glośniki
– aluminiowe nakładki na progi – tutaj JDM jest niezastąpiony :D
– nakładki na pedaly ale nie z tesco :) i najlepiej takie na sruby :)
– podświetlenie schowka diodowe
– podświetlenie stacyjki też diodowe ;)
– dywaniki szyte na miarę
– wymiana pasów na jakies kolorowe ale z tym jest już trochę zabawy
Można dorobić alarm z centralnym zamkiem na pilota :) + ew moduł domykający szyby i szyberdach.
Powolne wygasanie lampki oświetlającej kabinę.

Następnie kolor zacisków można dobrac według upodobań :)
Fajne felgi + sprężyny obniżające
Tylne lampy akurat można dostać z homologacją europejska cena ok 800 zl :) jeżeli kogoś nie stać można pobawic się w diody.
Światło wstecznego żarówki diodowe białe, światła stopu również ale należy kupić kolor czerwony jeżeli zastosuje się białe stopy świeca w takim nieciekawym pomarańczowo różowym odcieniu.
Migacze diodowe wymagają wymiany przerywacza ale jest to rzecz do dostania za ok 40 zl
Oświetlenie tylnej tablicy można wymienić na jakąś listę diodową.
Z innych rzeczy które zrobiłem sam to wymiana standardowej anteny na bat. Akurat ja zrobiłem to z powodu stukana anteny w słupku a nie chęci tuningu.

Reasumując pewnie nie wymieniłem nawet połowy :) ale nie są to jakieś zmiany rażące a wygląd lekko poprawiją :) koszta sa niewielkie ;)

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 20 sie 2010, 09:59
przez Borys
Moto->

Re: Mazda MX-3 nowym Golfem III?

PostNapisane: 20 sie 2010, 10:15
przez Radek89
Według mnie nie poruszacie jednej ważnej kwestii ... A mianowicie tego , że duża lotka w swym zamyśle nie ma zdobić tylko poprawiać docisk tylnej osi , dyfuzor poprawić przebieg powietrza pod samochodem itp. ;] Dlatego ja np. nie widzę absolutnie sensu ,,tuningowania" np. mx-3 B6 , albo DOHC , oprócz wspomnianych ładnych felg i kilku drobnych zabiegów. Wieś tuningiem jest już dla mnie wszystko co cokolwiek udaje .... np. zapinki na maskę w aucie do poruszania się na co dzień . . .

Tylko , że inaczej sprawa ma się keidy ktoś zaczyna od kompletnego swapa i ma w aucie grube konie , potem robi zawias , potem bierze się za wnętrze , potem za ospojlerowanie ... wtedy to jest dla mnie projekt a nie wieś tuning ...

WARUNEK ??? Zaczynamy od silnika i robimy grube konie ... jest za dużo aut które szybciej wyglądają niż śmigają ... :D a wieś to dla mnie mega lotka na B6. Mega lota z regulacją pochyłu , a nie tandetny laminat , na klapie 200 konnej mx-3 to nie był by już dla mnie wieś TUBING ;]