2,0 DISI czy 2,2 D (163KM)?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez corky1 » 1 sie 2010, 14:02

Zaczynam się powoli zastanawiać nad zmiana samochodu i przyszła mi na myśl nowa 6-tka po liftingu. W podobnej cenie mam do wyboru diesla 2,2 (163KM) i benzynowa 2,0 DISI w wersji 90th Anniversary . Poziom wyposażenia lepszy w wersji benzynowej (dodatkowo ksenony i system BOSE). Rocznie robię ok. 15 tys. km, wiec niewiele, większość na autostradach.

W związku z tym mam dylemat, co ewentualnie wziąć. Osiągi lepsze w wersji z silnikiem diesla, ale z drugiej strony benzyna ma opinie silnika niezawodnego i cichego (choć podobno przy wyższych prędkościach już tak dobrze nie jest). Jeszcze nie miałem okazji przetestować tego silnika (jestem umówiony na przyszły tydzień), ale ciekawi mnie jak zmiana momentu (wyższy przy wyższych obrotach) wpłynie na jazde w porównaniu z poprzednia wersja MZR.

Może ktoś doradzi w wyborze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez bartosz51 » 1 sie 2010, 14:47

Ja mam wersję benzynową sprzed liftingu, a poprzednio miałem diesla 136 KM. I na podstawie doświadczeń z tymi dwoma modelami śmiało twierdzę, że powyżej 150 km/h, hałas jest porównywalny. Może nowe diesle mają lepiej? Benzyną swoją jechałem – jak dotąd – najszybciej 180 i hałas nie był jakoś szczególnie przerażający. Przy tym znowu nie wiem, może nowe DISI ma lepiej albo gorzej?
Aj w ogóle chyba bez sensu ta odpowiedź ;)
pozdrowienia
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez domin1979 » 2 sie 2010, 00:33

Jeżeli robisz 15 tys. i to po autostradach to bym osobiście brał benzynę bo lepiej wyposażona. Spalanie benzyny bardziej dokucza w mieście. Na pewno mniejsze ryzyko jeżeli nie chcesz przesadnie dbać o samochód, a planujesz go trzymać dłużej niż 3 lata. Chociaż nowe 2.2 mazdy jest na pewno dużo bardziej udane niż 2.0 z 2008r. Jeżeli nie rozważasz dopłacania to brałbym benzynę choćby dla samych ksenonów... i Bose choć nie wiem jak to w nowej 6-tce hula. Wg mnie różnica kosztów będzie niewielka, a przyjemność z jazdy nocą z dobrym nagłośnieniem warta jest swojej ceny.
Osiągi będą lepsze w dieslu szczególnie, że mocniejszy plus duży moment dostępny w niskim zakresie. Nawet przy tych samych osiągach diesel z turbo zawsze się subiektywnie wydaje szybszy.
Podsumowując, stawiałbym na wyposażenie, jeżeli chcesz diesla to dopłać do lepszej wersji i problem z głowy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Tomek6 » 2 sie 2010, 08:44

domin poczynił słuszne uwagi ;) 15tys. to niewielki przebieg roczny, dlatego skuszony Bose i ksenonami wybrałbym benzynę. Benzynowe silniki Mazdy są naprawdę bezawaryjne i kulturalne w swojej pracy. Wprawdzie jeżdżę 1.8 MZR, jednak sądzę, że 2.0 DISI na pewno nie będzie głośniejszy a pierwsze na co zwracają uwagę moi pasażerowie to na ciszę w kabinie. Uwielbiam słyszeć "mmm... ale tutaj jest cicho, kto by pomyślał, że jedziemy 140" itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Enduro » 17 sie 2010, 15:55

diesel jest rewelacyjny, cichy, szybki no i oszczędny...najlepszy wybór to 163 KM.
najlepiej zrób jazde próbną, to się przekonasz!
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 28 sie 2010, 21:26 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez siegu » 28 sie 2010, 19:09

>>> Kupuję Mazdę
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez sq2jul » 29 sie 2010, 04:48

Enduro napisał(a):diesel jest rewelacyjny


Pod warunkiem, ze zadbany... Zycie pokazuje, ze w przypadku M6 o wiele latwiej wdepnac na mine kupujac diesla niz benzyne (moze dlatego, ze jest ich po prostu wiecej?). W kazdym razie, jezeli nie trafisz zbyt dobrze to koszta serwisu diesla Cie po prostu zjedza. No chyba, ze jest to auto z pewnych rak ze znana historia, wtedy warto by sie zastanowic.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez MarQs » 29 sie 2010, 11:42

sq2jul napisał(a):
Enduro napisał(a):diesel jest rewelacyjny


Pod warunkiem, ze zadbany... Zycie pokazuje, ze w przypadku M6 o wiele latwiej wdepnac na mine kupujac diesla niz benzyne (moze dlatego, ze jest ich po prostu wiecej?). W kazdym razie, jezeli nie trafisz zbyt dobrze to koszta serwisu diesla Cie po prostu zjedza. No chyba, ze jest to auto z pewnych rak ze znana historia, wtedy warto by sie zastanowic.


tu chyba mowa o nowych fabrycznie furach
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez Riki » 29 sie 2010, 20:13

2.2d <jem>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez woodysurf » 7 sie 2012, 10:07

Mam podobny dylemat i przy obecnych rabatach sprawa wygląda tak:

1) Nówka Exclusive Plus 2011 + skóra 2.0 benz. za ok. 90 tys. zł
2) Demo 2011 z przebiegiem 10kkm 2.2 diesel 163km za ok. 90 tys. zł

Co wybrać ):??
woodysurf
 

Postprzez Barthez » 7 sie 2012, 11:31

corky1 napisał(a): Rocznie robię ok. 15 tys. km, wiec niewiele, większość na autostradach.

przy podobnej cenie i jazdach na autostradzie wolę klekota ;)

corky1 napisał(a):Poziom wyposażenia lepszy w wersji benzynowej (dodatkowo ksenony i system BOSE)

z czasem lampy wymienisz na zenony a bose to można w buty wsadzić i popryskać dezodorantem do stóp ;)
w M6 za niewielkie pieniądze (mniejsze niż dopłata do bose) można uzyskać całkiem ciekawe brzmienie ;)

woodysurf napisał(a):Mam podobny dylemat i przy obecnych rabatach sprawa wygląda tak:

1) Nówka Exclusive Plus 2011 + skóra 2.0 benz. za ok. 90 tys. zł
2) Demo 2011 z przebiegiem 10kkm 2.2 diesel 163km za ok. 90 tys. zł

Co wybrać ):??

mx5 :P , po co Ci ta kolubryna ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez woodysurf » 7 sie 2012, 16:26

Wyposażenie identyczne poza skórzaną tapicerką w benzynie (obie Exclusive Plus, diesel też z Bluetooth/BOSE)
woodysurf
 

Postprzez Tomek6 » 7 sie 2012, 17:24

Weź pod uwagę, że auta demo nie zawsze są należycie traktowane. Ujeżdżanie niedogrzanego silnika czy niestudzenie turbosprężarki to często norma (chociaż nie reguła).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto