JohnnyB napisał(a):Dlaczego fajne tylko na papierze ? i dlaczego jak młockarnia, nie przesadzałbym, ja w środku prawie w ogóle nie słyszę różnicy, a na zewnątrz mi to lata czy klekocze.
Jeździłem nowiusieńkim egzemplarzem testowym z silnikiem 2.0 140 KM. Jeździłem też 7 letnią "szóstką" i w
moim subiektywnym odczuciu silnik Mazdy bije ten produkcji VW na łeb kulturą pracy.
JohnnyB napisał(a):To właśnie jest powód dlaczego skody/seaty z silnikami 1,9 TDi i 2,0 TDi są tak chętnie kupowane. Subiektywna ocena dźwięku silnika staje się być pomijalna.
Owszem, nawet dla mnie silnik 1.9 TDI jest jedynym silnikiem Diesla, który bym kupił, bo miałbym do niego największe zaufanie i dzięki wszystkim plusom tego motoru pogodziłbym się z minusem dzwiękowym.
Gdybym miał wybrać między "aksamitnym" silnikiem Mazdy, a głośnym, ale sprawdzonym 1.9 TDI VW to wybrałbym grupę VAG jeśli chodzi o auta używane. Ale gdybym szedł do salonu po auto, to wybór byłby zupełnie przeciwny
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
.
I zupełnie nie dziwię się popularności tego silnika, wszak dostępność części i wiedzy o tych silnikach jest nie do przecenienia, możliwości tuningowe etc. też dla sporej grupy userów jest istotna.