RobertPi napisał(a):Dorabiasz ideologię do zaistniałej sytuacji.
Chyba Ty – słowa roaming nie rozumiesz? W przypadku uzupełniania energii nierządnica europejska jeszcze nie wprowadziła regulacji ukracających samowolę operatorów i ich grube prowizje naszym kosztem. Ale ogólnie spokojna Twoja głowa – można też płacić taniej na miejscu nie korzystając z roamingu.
RobertPi napisał(a):Pokaż mi dane np. z 13-15 sierpnia z godzin 11-15 to może Ci uwierzę.
Nie ma najmniejszego problemu – poproś mnie o to 13 sierpnia około godziny 11:00
Zdjęcie ze stacji paliw mamy, z ładowarki nie – nie masz dowodu na to, że na ładowarkach był korek
Będę w stanie Ci uwierzyć, że były problemy na ładowarkach jeśli to udowodnisz.
W temacie nieuzasadnionego strachu i paniki o ilość ładowarek – spójrz na ilość ładowarek w stosunku do ilości samochodów elektrycznych. Warto zaznaczyć, że w przypadku spalinowych stacji paliw jest niecałe 8000. Biorąc pod uwagę, że czas tankowania optymistycznie wynosi 8 minut i że raczej nie ma opcji tankowania poza stacjami to można się bardziej obawiać problemów ze spalinówkami
RobertPi napisał(a):Coś mi tu nie pasuje. 1970 km przy założeniu...
Bardzo się cieszę, że udowadniasz, że potrafisz liczyć – dzięki temu (jeśli ta dyskusja będzie się dalej toczyć) w Twoim przypadku będzie można liczyć na sensowne wnioski.
Otóż wspominałem, że Smart był moim pierwszym EV, te przejazdy robiłem innym samochodem.
Wyobraź sobie, że w miejscu gdzie pracuję też mam panele. Wychodząc z samochodu podłączam wtyczkę i idę rozpocząć pracę a nie sterczę na stacji trzymając pistolet albo kopiąc w oponę
Co do ilości potrzebnej energii – średnio dziennie wychodziło 8kWh – nawet wracając po pracy do domu spokojnie przed wieczorem zdążyłbym naładować (nawet z gniazdka do lampki nocnej), również tracąc czas tylko na podłączenie wtyczki i od razu idąc odpoczywać bez tracenia czasu na kiblowanie na stacji.
Co do ceny akumulatora do Smarta – dzięki, że zapytałeś – właśnie sprawdziłem i jest za 9500zł – chyba go kupię do domowego magazynu energii bo wychodzi o połowę taniej niż rozwiązania z typowych powerwalli a falownik, który mam do PV ma opcję pracy hybrydowej – dzięki Tobie będę miał jeszcze tańszy prąd i możliwość nieskrępowanego korzystania z energii nawet jak w sieci nie będzie prądu
Ogólnie cały ten strach przed EV i wymyślanie problemów przypomina to co się na tym forum działo w temacie skrzyń automatycznych 10 lat temu