Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez robi31 » 14 mar 2014, 23:37

kolego """ PAWLE "" wydaje mi sie ze gadasz troszke bzdury na temat rdzy w NISSANACH . Moja zona posiada nissana 10 letniego i 0 rdzy a ja mam mazde 6 5 letnia i juz zaczyna ja podjadac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez Bezmłyniec » 15 mar 2014, 00:44

nie grzebany nissan nie rdzewieje ;)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 00:26
Posty: 10 (1/0)

Postprzez Marecki86 » 15 mar 2014, 11:28

Wojtek napisał(a):to ile może kosztować całość?
Ze wszystkimi dodatkowymi kosztami?


Liczylem i jakies 85000zl ale sa rozbieżne informacje w necie co do podatków wiec to trzeba jeszcze dokladnie sprawdzic... Zapomnialem dodac ze w tej wersji jest jeszcze ksenon...
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 13:14
Posty: 9

Postprzez szumer » 15 mar 2014, 11:39

o Oplach tez krążyły legendy, ze korozja chrupie. Legendy wynikały z importowanych aut rozbitkach, które faktycznie gniły. Moja była już Asterka z 95 roku, nie miała grama rdzy, do czasu az wjechał w nią jeden klient i po naprawie, nawet fachowej, po pewnym czasie pojawiły się purchle.
Moja 14 juz letnia Toyotą, nie miała zabezpieczenia podwozia, a rdza jest jedynie na wieszaku tłumika. A obecna Mazda, zaczątki już ma w miejscach gdzie niezbyt dokładnie zabezpieczono podkładem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 11:43
Posty: 30
Skąd: Polkowice - Legnica
Auto: M6 2.0 SW benzin LF + Toyota T22 1.8 7AFE

Postprzez jaketherake » 17 mar 2014, 08:57

Bezmłyniec napisał(a):
Wrażenia z jazdy: słyszę 1.2 turbo Digi-t benzyna czy jakoś tak 115KM i myślę będzie lipa, ale ludziska to lepiej ciągnie od mojej beemki! komfort jazdy super nie za twardo nie za miękko w sam raz także myślę, że Mazdzie podziękuję no i co WAŻNE w nissanie nie ma mowy o rdzy ;)

pozdr!


Do żadnego z opisywanych aut nie zachęcam, ani nie zniechęcam, ale do nagromadzenia tylu stereotypów w jednym zdaniu odnieść się muszę.
Rozumiem, że koledze charakterystyka silnika z turbiną (niżej położony maks. moment obr.) bardziej odpowiada, ale to nie znaczy że 1.2 Dig-T z nowego Q2 obiektywnie lepiej "ciągnie". Przecież to wyjątkowy muł (11.3s do setki !!): M3 165KM, która rzekomo nie ciągnie, będzie na najbliższych światłach 10 sek. przed Kaszką. To potwierdzają dane z testów. Jeśli już nowy Q2, to tylko z mocniejszym silnikiem (benz. 1.6 Dig-t).
Co do rdzy: to znaczy, że w Maździe jest mowa o rdzy??? Kolega Marianek wielokrotnie prosił na tym forum o podanie przykładu rdzy w autach nowszych generacji Mazdy (nie bitych), np.: M6 GH (6 lat na rynku): jak dotychczas nie doczekał się...

Żeby nie być gołosłownym dane z testu nowego Q2 1.2 Dig-t:
0-100km/h – 11,6s (!?)
80-120km/h (6 bieg) – 25.1s(?????)

Tutaj szczegółowy test osiągów M3 165KM: http://www.automobile-catalog.com/perfo ... eloop.html
Jak pisałem: 80-120km/h na 6 biegu Mazda szybsza o ponad 10sek..., do setki też przepaść :)

Edyta: Nigdy się nie wczytywałem w testy SUV'ów, bo mnie z zasady nie interesują, ale 1 rzecz w wynikach testu Q2 1.2 mnie szczególnie zaskoczyła: droga hamowania http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1099099
W artykułach o nowej M3 często narzeka się na nieco dłuższą drogę hamowania 100-0km/h (37-38m), niż u konkurencji (35-36m), tymczasem auto przedstawiane jako rynkowy hit ma drogę hamowania prawie 48m <rotfl> W mediach motoryzacyjnych na ten temat cisza, a przecież jest to wynik dyskwalifikujący...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez abracadabra » 17 mar 2014, 12:21

Marecki86 napisał(a):Liczylem i jakies 85000zl ale sa rozbieżne informacje w necie co do podatków wiec to trzeba jeszcze dokladnie sprawdzic... Zapomnialem dodac ze w tej wersji jest jeszcze ksenon...


Jak chcesz sprowadzać nówke to podpytaj jakiegoś dealera w okolicy, jeżeli znajdzie odpowiadającą Ci sztukę w systemie Mazdy gotową do "podkupienia" to może wyjść sporo taniej ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez demonst » 17 mar 2014, 13:05

3 chyba się nieźle sprzedaje, bo sedan podrożał o kolejny tysiąc zł... to już 2 tysiące drożej niż w listopadzie/grudniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2005, 22:30
Posty: 65 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Teraz: Mazda 3 HB '14, 165KM Man
Kiedyś: Mazda MX-6 1988, silnik 2.0i

Postprzez forrest40 » 17 mar 2014, 14:50

o 2500zł, ale także wszystkie dodatki nieznacznie poszły do góry, no może poza kołem dojazdowym :]
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 23:47
Posty: 24
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 BM SkyEenergy 165KM HB 2013

Postprzez Speed » 17 mar 2014, 19:49

jaketherake napisał(a): auto przedstawiane jako rynkowy hit ma drogę hamowania prawie 48m


Az się wierzyć nie chce ze nowy samochód ma takie wyniki :|
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Bezmłyniec » 18 mar 2014, 16:23

jezeli ktoś opiera się na danych z neta to podziwiam gdybym tak samo podchodził do tych testów nigdy bym nie kupił auta dla przykładu tu piszą ze hamulce są bardzo dobre http://www.autocentrum.pl/nissan/qashqai/ :) jutro jeszcze sie kopne do hondy zobaczę co oferują myślę jeszcze nad nowa mazda 6 :) ciezko teraz cos kupic do 150tys <glupek2>
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 00:26
Posty: 10 (1/0)

Postprzez jaketherake » 18 mar 2014, 18:35

Bezmłyniec napisał(a):jezeli ktoś opiera się na danych z neta to podziwiam gdybym tak samo podchodził do tych testów nigdy bym nie kupił auta dla przykładu tu piszą ze hamulce są bardzo dobre http://www.autocentrum.pl/nissan/qashqai/ :) jutro jeszcze sie kopne do hondy zobaczę co oferują myślę jeszcze nad nowa mazda 6 :) ciezko teraz cos kupic do 150tys <glupek2>


No ale kolega dał linka do materiałów producenta, to co mają pisać ? :D
Hamulce wyszły przypadkiem po przeczytaniu testu, należałoby to zweryfikować w testach innych redakcji. Moja odpowiedź odnosiła się do oceny silnika, gdzie za przykład lepszego od M3 2.0 podawane było 1.2 Dig-T, co jest oczywistą nieprawdą (nawet sam producent podaje dużo gorsze osiągi niż ma Mazda). To że M3 nie daje efektu kopa (bo nie ma turbiny), nie znaczy że jest wolniejsza od konkurencji, a od takiego 1.2 w Q2 to silnik o 2 klasy lepszy. Inna kwestia że dawanie wysilonego silniczka do SUV'a to... <spie> Z drugiej strony, skoro są na to klienci?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez bieski » 18 mar 2014, 18:40

Bezmłyniec napisał(a):nie grzebany nissan nie rdzewieje

<dupa> jasiu i małgosia. Miałem nie grzebanego nissana i podłoga była masakra. Na kazdym przegladzie sluchałem jaka podloga przezarta. Sprzedałem go jak miał 10 lat. 9 letnia Mazda wygladała dużo lepiej.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez robi31 » 18 mar 2014, 23:41

BIESKI <dupa> <mucka> tak mozna ciagnac ten temat bez konca . Bo ja moge ci pokazac 10 letniego nissana i brak jakich kolwiek oznak rdzy , a mam mazde co na dachu i drzwiach juz ma oznaki rdzy , a mazda ma dopiero 5 lat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez bieski » 18 mar 2014, 23:48

No wiem że dyskusja nie ma sensu :P Dlatego TA <dupa> na początku :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez ZOOMik » 19 mar 2014, 19:49

jaketherake napisał(a): Przecież to wyjątkowy muł (11.3s do setki !!): M3 165KM, która rzekomo nie ciągnie, będzie na najbliższych światłach 10 sek. przed Kaszką.

Drobny lapsus Kolega popełnił...nie „10 sek przed Kaszką”, ale powinno być napisane „po 10 sekundach.” ;)

jaketherake napisał(a):Tutaj szczegółowy test osiągów M3 165KM: http://www.automobile-catalog.com/perfo ... eloop.html
Jak pisałem: 80-120km/h na 6 biegu Mazda szybsza o ponad 10sek..., do setki też przepaść :)

Używanie określenia „testy” w odniesieniu do publikacji na tej stronie jest nie na miejscu, ponieważ dane tam prezentowane są wynikiem komputerowej estymacji a nie rzeczywistych pomiarów…już o tym pisałem.

jaketherake napisał(a):Nigdy się nie wczytywałem w testy SUV'ów, bo mnie z zasady nie interesują, ale 1 rzecz w wynikach testu Q2 1.2 mnie szczególnie zaskoczyła: droga hamowania http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1099099
W artykułach o nowej M3 często narzeka się na nieco dłuższą drogę hamowania 100-0km/h (37-38m), niż u konkurencji (35-36m), tymczasem auto przedstawiane jako rynkowy hit ma drogę hamowania prawie 48m <rotfl> W mediach motoryzacyjnych na ten temat cisza, a przecież jest to wynik dyskwalifikujący...

W wynik tego testu jakoś nie chce mi się wierzyć, z dwóch powodów: po pierwsze, wartość jest absurdalnie wysoka i wątpię, aby Nissan lub jakakolwiek inna firma pozwoliłaby sobie na to przy dzisiejszej konkurencji a po drugie, Q2 wprawdzie nie doczekał się jeszcze wielu testów z pomiarami, ale ten, który znam prezentuje już bardziej prawdopodobną cyfrę, tj. ok. 35m.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jaketherake » 19 mar 2014, 23:03

O detale językowe spierać się nie będziemy :D
Chodziło mi jedynie o sugestię jakoby silnik 1.2 z Q2 "ciągnął" lepiej niż 2l z Mazdy, co jest nieprawdą.
A do samego kaszkaja nic nie mam, podobno ta nowa wersja Q2 jest całkiem ok. Inna kwestia jaki sens ma płacenie za podniesiony kompakt 100tys i to jeszcze z silniczkiem 1.2 <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Bezmłyniec » 20 mar 2014, 00:01

hmm moze i jest 1.2 turbo ale za to lepiej wykonany niż nowa mazda 3 ;) chodzi o materiały wnetrza ;) co do silnika to fakt kiepski w tej cenie powinien być już ten 1.6T 190 kucy i 240NM który ma być dostępny w czerwcu lipcu ale zapewne najmniej będzie 4-5tys dopłaty tak jak w Maździe ;) w sb jade ws nowej 6tki SKYpassion ;)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 00:26
Posty: 10 (1/0)

Postprzez ZOOMik » 20 mar 2014, 00:27

Co to w ogóle za porównania? Wypadałoby w szranki zestawić równorzędnych klasowo konkurentów – do crossovera w postaci Q2 bardziej pasuje CX-5 niż kompakt Mazdy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jaketherake » 20 mar 2014, 09:11

Bezmłyniec napisał(a): w sb jade ws nowej 6tki SKYpassion ;)

Proponuję zatem przyjrzeć się wersji silnikowej 2.5l, wygląda na najciekawszy w całej gamie Skyactive. Niestety z powodu polityki podatkowej naszego państwa akcyza winduje ceny 6-stek w tej wersji (swoją drogą też diesli) :(
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Marko » 20 mar 2014, 21:09

Mnie natomiast przekonuje i wystarcza to, co red. Maznas pokazał w TVN Turbo mimo, że mam oczywiście świadomość, że to program z lokowanym produktem. I chyba nie będę tęsknił za 2,5l!
http://player.pl/programy-online/motogr ... 25315.html
:)
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2014, 18:58
Posty: 30
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto