Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Wojtek napisał(a):to ile może kosztować całość?
Ze wszystkimi dodatkowymi kosztami?
Liczylem i jakies 85000zl ale sa rozbieżne informacje w necie co do podatków wiec to trzeba jeszcze dokladnie sprawdzic... Zapomnialem dodac ze w tej wersji jest jeszcze ksenon...
- Od: 9 lut 2014, 13:14
- Posty: 9
o Oplach tez krążyły legendy, ze korozja chrupie. Legendy wynikały z importowanych aut rozbitkach, które faktycznie gniły. Moja była już Asterka z 95 roku, nie miała grama rdzy, do czasu az wjechał w nią jeden klient i po naprawie, nawet fachowej, po pewnym czasie pojawiły się purchle.
Moja 14 juz letnia Toyotą, nie miała zabezpieczenia podwozia, a rdza jest jedynie na wieszaku tłumika. A obecna Mazda, zaczątki już ma w miejscach gdzie niezbyt dokładnie zabezpieczono podkładem.
Moja 14 juz letnia Toyotą, nie miała zabezpieczenia podwozia, a rdza jest jedynie na wieszaku tłumika. A obecna Mazda, zaczątki już ma w miejscach gdzie niezbyt dokładnie zabezpieczono podkładem.
- Od: 9 sty 2014, 11:43
- Posty: 30
- Skąd: Polkowice - Legnica
- Auto: M6 2.0 SW benzin LF + Toyota T22 1.8 7AFE
Bezmłyniec napisał(a):
Wrażenia z jazdy: słyszę 1.2 turbo Digi-t benzyna czy jakoś tak 115KM i myślę będzie lipa, ale ludziska to lepiej ciągnie od mojej beemki! komfort jazdy super nie za twardo nie za miękko w sam raz także myślę, że Mazdzie podziękuję no i co WAŻNE w nissanie nie ma mowy o rdzy
pozdr!
Do żadnego z opisywanych aut nie zachęcam, ani nie zniechęcam, ale do nagromadzenia tylu stereotypów w jednym zdaniu odnieść się muszę.
Rozumiem, że koledze charakterystyka silnika z turbiną (niżej położony maks. moment obr.) bardziej odpowiada, ale to nie znaczy że 1.2 Dig-T z nowego Q2 obiektywnie lepiej "ciągnie". Przecież to wyjątkowy muł (11.3s do setki

Co do rdzy: to znaczy, że w Maździe jest mowa o rdzy??? Kolega Marianek wielokrotnie prosił na tym forum o podanie przykładu rdzy w autach nowszych generacji Mazdy (nie bitych), np.: M6 GH (6 lat na rynku): jak dotychczas nie doczekał się...
Żeby nie być gołosłownym dane z testu nowego Q2 1.2 Dig-t:
0-100km/h – 11,6s (!?)
80-120km/h (6 bieg) – 25.1s(?????)
Tutaj szczegółowy test osiągów M3 165KM: http://www.automobile-catalog.com/perfo ... eloop.html
Jak pisałem: 80-120km/h na 6 biegu Mazda szybsza o ponad 10sek..., do setki też przepaść
Edyta: Nigdy się nie wczytywałem w testy SUV'ów, bo mnie z zasady nie interesują, ale 1 rzecz w wynikach testu Q2 1.2 mnie szczególnie zaskoczyła: droga hamowania http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1099099
W artykułach o nowej M3 często narzeka się na nieco dłuższą drogę hamowania 100-0km/h (37-38m), niż u konkurencji (35-36m), tymczasem auto przedstawiane jako rynkowy hit ma drogę hamowania prawie 48m
Marecki86 napisał(a):Liczylem i jakies 85000zl ale sa rozbieżne informacje w necie co do podatków wiec to trzeba jeszcze dokladnie sprawdzic... Zapomnialem dodac ze w tej wersji jest jeszcze ksenon...
Jak chcesz sprowadzać nówke to podpytaj jakiegoś dealera w okolicy, jeżeli znajdzie odpowiadającą Ci sztukę w systemie Mazdy gotową do "podkupienia" to może wyjść sporo taniej
- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
jezeli ktoś opiera się na danych z neta to podziwiam gdybym tak samo podchodził do tych testów nigdy bym nie kupił auta dla przykładu tu piszą ze hamulce są bardzo dobre http://www.autocentrum.pl/nissan/qashqai/
jutro jeszcze sie kopne do hondy zobaczę co oferują myślę jeszcze nad nowa mazda 6
ciezko teraz cos kupic do 150tys 

Bezmłyniec napisał(a):jezeli ktoś opiera się na danych z neta to podziwiam gdybym tak samo podchodził do tych testów nigdy bym nie kupił auta dla przykładu tu piszą ze hamulce są bardzo dobre http://www.autocentrum.pl/nissan/qashqai/jutro jeszcze sie kopne do hondy zobaczę co oferują myślę jeszcze nad nowa mazda 6
ciezko teraz cos kupic do 150tys
No ale kolega dał linka do materiałów producenta, to co mają pisać ?
Hamulce wyszły przypadkiem po przeczytaniu testu, należałoby to zweryfikować w testach innych redakcji. Moja odpowiedź odnosiła się do oceny silnika, gdzie za przykład lepszego od M3 2.0 podawane było 1.2 Dig-T, co jest oczywistą nieprawdą (nawet sam producent podaje dużo gorsze osiągi niż ma Mazda). To że M3 nie daje efektu kopa (bo nie ma turbiny), nie znaczy że jest wolniejsza od konkurencji, a od takiego 1.2 w Q2 to silnik o 2 klasy lepszy. Inna kwestia że dawanie wysilonego silniczka do SUV'a to...
Bezmłyniec napisał(a):nie grzebany nissan nie rdzewieje

BIESKI
tak mozna ciagnac ten temat bez konca . Bo ja moge ci pokazac 10 letniego nissana i brak jakich kolwiek oznak rdzy , a mam mazde co na dachu i drzwiach juz ma oznaki rdzy , a mazda ma dopiero 5 lat


jaketherake napisał(a): Przecież to wyjątkowy muł (11.3s do setki): M3 165KM, która rzekomo nie ciągnie, będzie na najbliższych światłach 10 sek. przed Kaszką.
Drobny lapsus Kolega popełnił...nie „10 sek przed Kaszką”, ale powinno być napisane „po 10 sekundach.”
jaketherake napisał(a):Tutaj szczegółowy test osiągów M3 165KM: http://www.automobile-catalog.com/perfo ... eloop.html
Jak pisałem: 80-120km/h na 6 biegu Mazda szybsza o ponad 10sek..., do setki też przepaść
Używanie określenia „testy” w odniesieniu do publikacji na tej stronie jest nie na miejscu, ponieważ dane tam prezentowane są wynikiem komputerowej estymacji a nie rzeczywistych pomiarów…już o tym pisałem.
jaketherake napisał(a):Nigdy się nie wczytywałem w testy SUV'ów, bo mnie z zasady nie interesują, ale 1 rzecz w wynikach testu Q2 1.2 mnie szczególnie zaskoczyła: droga hamowania http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1099099
W artykułach o nowej M3 często narzeka się na nieco dłuższą drogę hamowania 100-0km/h (37-38m), niż u konkurencji (35-36m), tymczasem auto przedstawiane jako rynkowy hit ma drogę hamowania prawie 48mW mediach motoryzacyjnych na ten temat cisza, a przecież jest to wynik dyskwalifikujący...
W wynik tego testu jakoś nie chce mi się wierzyć, z dwóch powodów: po pierwsze, wartość jest absurdalnie wysoka i wątpię, aby Nissan lub jakakolwiek inna firma pozwoliłaby sobie na to przy dzisiejszej konkurencji a po drugie, Q2 wprawdzie nie doczekał się jeszcze wielu testów z pomiarami, ale ten, który znam prezentuje już bardziej prawdopodobną cyfrę, tj. ok. 35m.

O detale językowe spierać się nie będziemy
Chodziło mi jedynie o sugestię jakoby silnik 1.2 z Q2 "ciągnął" lepiej niż 2l z Mazdy, co jest nieprawdą.
A do samego kaszkaja nic nie mam, podobno ta nowa wersja Q2 jest całkiem ok. Inna kwestia jaki sens ma płacenie za podniesiony kompakt 100tys i to jeszcze z silniczkiem 1.2
Chodziło mi jedynie o sugestię jakoby silnik 1.2 z Q2 "ciągnął" lepiej niż 2l z Mazdy, co jest nieprawdą.
A do samego kaszkaja nic nie mam, podobno ta nowa wersja Q2 jest całkiem ok. Inna kwestia jaki sens ma płacenie za podniesiony kompakt 100tys i to jeszcze z silniczkiem 1.2

hmm moze i jest 1.2 turbo ale za to lepiej wykonany niż nowa mazda 3
chodzi o materiały wnetrza
co do silnika to fakt kiepski w tej cenie powinien być już ten 1.6T 190 kucy i 240NM który ma być dostępny w czerwcu lipcu ale zapewne najmniej będzie 4-5tys dopłaty tak jak w Maździe
w sb jade ws nowej 6tki SKYpassion 
Bezmłyniec napisał(a): w sb jade ws nowej 6tki SKYpassion
Proponuję zatem przyjrzeć się wersji silnikowej 2.5l, wygląda na najciekawszy w całej gamie Skyactive. Niestety z powodu polityki podatkowej naszego państwa akcyza winduje ceny 6-stek w tej wersji (swoją drogą też diesli)
Mnie natomiast przekonuje i wystarcza to, co red. Maznas pokazał w TVN Turbo mimo, że mam oczywiście świadomość, że to program z lokowanym produktem. I chyba nie będę tęsknił za 2,5l!
http://player.pl/programy-online/motogr ... 25315.html

http://player.pl/programy-online/motogr ... 25315.html
- Od: 28 lut 2014, 18:58
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości