Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez smile » 29 sty 2012, 20:29

Riki napisał(a):Ogrzewany garaż nie skraca żywotności....... pod warunkiem że auto zostaje tam wstawione na Jesieni a wyjeżdża Wiosną

No tak... pod tym jednym warunkiem :)
Riki napisał(a):w GFie na jeszcze oryginalnych mi sięt o nie zdarzyło zimą i przy -30.

W mojej BJ-cie także jeszcze nie, do dzisiaj... <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gallu82 » 29 sty 2012, 20:50

Neonixos666 napisał(a):
gallu82 napisał(a):mnie coś takiego kosztowało 50 pln :D

też objawy jak by chciał kręcić a ni mógł? :P

Tak podobnie, niby zaczynał a nie przekręcił, lub też tylko było słychać jak wyrzuca bendiks a rozrusznik nie kręcił, na początek postukaj młotkiem, może szczotki się zawieszają, mi to nie pomagało natomiast wymiana styku zlikwidowała problem :D
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 00:46

Chyba rozrusznik sam się naprawił bo nie mam już problemu.

Myślałem że mam problem z termostatem a tu po prostu płynu mi mocno ubyło, z drugiej strony to nie wiem dlaczego akurat teraz, wcześniej sprawdzałem stan w zbiorniczku i w chłodnicy i było dobrze a teraz raptownie bardzo mocno ubyło- dziwne :|.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilk28 » 30 sty 2012, 00:58

czyżby jakaś nieszczelność na wężu lub przy chłodnicy :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 01:09

wilk28 napisał(a):czyżby jakaś nieszczelność na wężu lub przy chłodnicy :>


na to liczę ale jutro będę sprawdzał o co chodzi, boje się że to uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić wszystko dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 09:21

jak się mocno ciśnie, to czasem trochę wcina i nie ma się co stresować ;)
może na wężu gdzieś popuszcza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 10:09

kierownik napisał(a):jak się mocno ciśnie, to czasem trochę wcina i nie ma się co stresować ;)
może na wężu gdzieś popuszcza?


No właśnie wątpię żeby coś wcinał bo za raptownie to się stało, bardziej podejrzewał by turbo o zniknięcie płynu. Dziś zaleje płyn, odpowietrzę i zobaczymy co dalej będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 10:24

spoko spoko – już raz wyciągałem klientowi chłodnicę do naprawy bo płynu ubywało, a się okazało że dolny wąż lekko popuszczał i sikało akurat na chłodnicę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 10:31

kierownik napisał(a):spoko spoko – już raz wyciągałem klientowi chłodnicę do naprawy bo płynu ubywało, a się okazało że dolny wąż lekko popuszczał i sikało akurat na chłodnicę :D


tylko że raczej nie zauważyłem jakiś plam no ale może nie szukałem i dlatego. Zaraz będę szedł na oględziny tylko ojciec wróci z płynem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 11:06

Neonixos666 napisał(a):
kierownik napisał(a):spoko spoko – już raz wyciągałem klientowi chłodnicę do naprawy bo płynu ubywało, a się okazało że dolny wąż lekko popuszczał i sikało akurat na chłodnicę :D


tylko że raczej nie zauważyłem jakiś plam no ale może nie szukałem i dlatego. Zaraz będę szedł na oględziny tylko ojciec wróci z płynem

tamta też nie zostawiała śladów – lało się trochę na dół chłodnicy i stamtąd odparowywało. gdyby nie ubytek w zbiorniczku wyrównawczym, to by pozostało niezauważone pewnie jeszcze dłużej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 13:16

Już obadałem sprawę i ma się tak.

Pod korkiem oleju nie ma żadnej mazi, bagnet czysty a poziom oliwy w normie, odpala bardzo ładnie. Po dolaniu płynu (około1.5L) Zaczął bombelkować do zbiorniczka i tak cały czas od odpalenia do pracy na ciepło. Z wydechu biały dym myślę że w za dużej ilości zwłaszcza po przegazowaniu. Po krótkiej jeździe zmniejszyło się dymienie ale na postoju jest zawsze. Nie widzę żadnych wycieków. W końcówce rury wydechowej jak by krople wody.

Osobiście obstawiam turbosprężarkę, zapewne nie wytrzymała wyższego pompowania. Podjadę jeszcze do mechanika i on stwierdzi dokładniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 13:28

Neonixos666 napisał(a):Z wydechu biały dym myślę że w za dużej ilości zwłaszcza po przegazowaniu. Po krótkiej jeździe zmniejszyło się dymienie ale na postoju jest zawsze.

na zimnie nic nadzwyczajnego

Neonixos666 napisał(a):W końcówce rury wydechowej jak by krople wody.

jak wyżej

Neonixos666 napisał(a):Osobiście obstawiam turbosprężarkę, zapewne nie wytrzymała wyższego pompowania

a co ma jedno do drugiego, bo nie znam się?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 13:34

turbosprężarka jest smarowana olejem i chłodzona cieczą. Pobór przez silnik na razie wykluczam bo miałbym dodatkowe objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 13:38

Neonixos666 napisał(a):turbosprężarka jest smarowana olejem i chłodzona cieczą. Pobór przez silnik na razie wykluczam bo miałbym dodatkowe objawy.

a byłem pewny że smarowana i chłodzona olejem, ale na turbo się nie znam jak widać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 13:48

część ciepła również zabiera olej :) .

Tylko teraz jak sprawdzić czy to na pewno turbo, bo na razie to domysły. Raczej bez wykręcenia nic nie da się sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gallu82 » 30 sty 2012, 16:52

do mojej turbiny napewno żaden płyn chłodniczy nie dochodzi, tylko olej, wiem bo wyciagałem na zewnątrz i myłem.
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez smile » 30 sty 2012, 16:59

kierownik napisał(a):a byłem pewny że smarowana i chłodzona olejem


Właśnie sprawdzałem... turbo RF2B jest chłodzone tylko olejem, ale RF4F dodatkowo także cieczą. Przewody podłączone są od "zimnej" strony turbo, ale nie mam podglądu dalej kanałów w samym turbo.
Pytanie, czy ewentualne przecieki idą wraz z powietrzem do interculera i dalej do cylindrów czy gdzieś indziej?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 17:03

smile napisał(a):turbo RF2B jest chłodzone tylko olejem, ale RF4F dodatkowo także cieczą

a widzisz – z poliftowej nie wyciągałem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 30 sty 2012, 17:05

Człowiek się uczy całe życie – a i tak umiera głupi :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gallu82 » 30 sty 2012, 17:36

mam pytanko, czy da się wykręcić TCV bez wyciągania pompy i nic się przy tym nie "wysypie"??
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto