Hehe panowie sie podniecacia a nie ma czym

...gusta gusta i jeszcze raz gusta

...prawda taka ze ani poprzednia generacja ani ta niczym specjalnym stylistycznie od konkurencji nie odbiega...wszystkie marki teraz przechodza stylistyczny "barok" i tak jak zawsze stlistycznie od siebie zabardzo nie odbiegaja (mowa o japnskiej o masowce) patrzac z perspektywy czasu to :
lata 70te – wywazona stylistyka inspirowana amerykanskimi muscle carami ... lata 80te – okres "kanciasty" (wszystkie auta wszystkich marek wygldaly jak kredensy

) ... lata 90te to okres "zaokoraglony" (kanty sie przjadly wszystkie auta upodabniaja sie do mydelniczek

)...2000-2007 okresk "klasyczny" (kraglosci byly – kanty tez – czas na zaokraglone auta o ostrych krawedziach tworzonych popres przetloczenia w karoserij...prosta forma,prosty detal ) ... 2007-2015?? "Barok"...czas zerwac z prosta forma "przyozdabiajac" udziwnionymi detalami...
Transformacje miedzy okresem "klasycznym" a "barokiem" najlepiej widac np na Accordzie, Murano i Mazdzie 3 (poprzednia generacja dobra bryla – wykonstruowany detal wynikajacy z "formy" pojazdu – ta generacja wzasadzie ta sama bryla, detal w postaci np udziwnionych swiatel "narysowany" zadko majacy logiczne wytlumaczenie

majacych tworzyc unikalny wizerunek marki )
tco_tm napisał(a):Owszem, możliwe że GH była wzorowana na Lexusie (IS zgaduję, który zresztą był wzorowany na Xedosie6),
Zawsze designerom z japoni zadarzalo sie stworzyc "klony" ( np impreza i corolla w latach 90tych albo wnetrze nissana 300zx i nsx-a) takze o wzorowaniu nie ma co pisac a juz napewno nie o tym ze IS robionym na wzor xedosa

... w designie sa pewne trendy i jesli nie wybiega sie poza"mode" wystarczy stworzyc podobna linie czy oprzec pomysl na podobenj formie by wyszlo cos zblizonego do siebie...
POZDR