Mazda 6 2008
Klasa średnia okazała się niemiecką domeną. Najmniej zawodne były bowiem: C-klasa Mercedesa, BMW 3 i Audi A4. Zeszłoroczny zwycięzca – Mazda 6 – spadł na czwartą lokatę z powodu nieco słabszych wyników najmłodszych roczników. Podobnie Toyota Avensis, której najnowsze roczniki mają wskaźniki nieco gorsze niż ścisła czołówka, ale modele sześcioletnie są najmniej awaryjne w klasie średniej. Najsłabiej wypadła Renault Laguna, mimo wyraźnej tendencji poprawy.
Poniżej przyczyny najpopularniejszych awarii według ADAC.......
* 35% – Rozładowany lub uszkodzony akumulator, niesprawny alternator, zerwany pasek, zablokowany rozrusznik, odczepiony kabel lub przepalony bezpiecznik.
* 14,6% – Niesprawna blokada skrzyni biegów, nadgryzione przez kunę przewody zapłonowe, uszkodzony układ sterowania, przepalone styki lub wilgotne świece.
* 7,7% – Zerwany pasek zębaty albo łańcuch, nadgryziony przez kunę układ ssania, uszkodzenia pompy olejowej i przegrzanie silnika.
* 6% – Uszkodzenie układów sterowania silnika, awaria pompy wtryskowej, brudny dmuchomierz lub filtr powietrza i zerwana linki pedału przyspieszenia.
* 5,6% – Nieszczelna lub zatkana chłodnica, nadgryzione przez kunę węże układu chłodzenia, awaria wentylatora oraz uszkodzenie termo-przełącznika.
* 5,5% – Uszkodzenie pompy paliwowej, zatkany filtr paliwa, nieszczelne przewody paliwowe, popsuty wskaźnik poziomu paliwa i zablokowany korek wlewu paliwa.
* 4,1% – Zablokowana skrzynia biegów, ślizgające się sprzęgło, zgrzyty skrzyni biegów, niesprawna dźwignia zmiany przełożeń lub uszkodzona automatyczna skrzynia biegów.
Poniżej przyczyny najpopularniejszych awarii według ADAC.......
* 35% – Rozładowany lub uszkodzony akumulator, niesprawny alternator, zerwany pasek, zablokowany rozrusznik, odczepiony kabel lub przepalony bezpiecznik.
* 14,6% – Niesprawna blokada skrzyni biegów, nadgryzione przez kunę przewody zapłonowe, uszkodzony układ sterowania, przepalone styki lub wilgotne świece.
* 7,7% – Zerwany pasek zębaty albo łańcuch, nadgryziony przez kunę układ ssania, uszkodzenia pompy olejowej i przegrzanie silnika.
* 6% – Uszkodzenie układów sterowania silnika, awaria pompy wtryskowej, brudny dmuchomierz lub filtr powietrza i zerwana linki pedału przyspieszenia.
* 5,6% – Nieszczelna lub zatkana chłodnica, nadgryzione przez kunę węże układu chłodzenia, awaria wentylatora oraz uszkodzenie termo-przełącznika.
* 5,5% – Uszkodzenie pompy paliwowej, zatkany filtr paliwa, nieszczelne przewody paliwowe, popsuty wskaźnik poziomu paliwa i zablokowany korek wlewu paliwa.
* 4,1% – Zablokowana skrzynia biegów, ślizgające się sprzęgło, zgrzyty skrzyni biegów, niesprawna dźwignia zmiany przełożeń lub uszkodzona automatyczna skrzynia biegów.
MAZDA 6 MZR-CD EXCLUSIVE PLUS i parę innych gratów...
- Od: 6 paź 2008, 17:13
- Posty: 223
- Skąd: warszawa
- Auto: MAZDA 6 165 KM 402Nm diesel
Najlepsze jest to , że co strona to opinia .......:
Wg ADAC: Audi 4, Merc C, VW Passat, Mazda 6
Wg deKRA: Peugeot 407, Toyota Avensis, Audi 4
Wg TuV: Mazda 6, Audi A4, Honda Accord, Toyota Avensis, Merc C
to który wynik akceptujemy.................![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wg ADAC: Audi 4, Merc C, VW Passat, Mazda 6
Wg deKRA: Peugeot 407, Toyota Avensis, Audi 4
Wg TuV: Mazda 6, Audi A4, Honda Accord, Toyota Avensis, Merc C
to który wynik akceptujemy.................
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
MAZDA 6 MZR-CD EXCLUSIVE PLUS i parę innych gratów...
- Od: 6 paź 2008, 17:13
- Posty: 223
- Skąd: warszawa
- Auto: MAZDA 6 165 KM 402Nm diesel
Gorzej chyba tylko w Mondeo, Accordzie
Passacie...
...podobnie w Avensis, a więc wśród najczęstszych i najbardziej naturalnych rywali.Mimo, że auta które wymieniłeś to jeden segment, to docelowo są dzielone na kilka grup wg. schematów potencjalnych nabywców...
a wisząca cerata na kolumnie kierowniczej to już obciach
Dla mnie to wnętrze jest w ogóle odpustowe- jak w Insigni, choć tam materiały są naprawdę dobre, a Forda nie macałem to nie wiem...
GT 167-konną, rodzinną kombilimuzynę
Czyżby GE KL
figo-fago fajnie się czyta takie rankingi, ale ja w nie do końca nie wierzę ( Widzisz Maćku, choć Mazda wygrywa
Dla mnie bardziej liczą się testy długodystansowe, choć i tam nie zawsze awarie powoduje błąd producenta...(vide AR 159)
Faja napisał(a):Wymiana silnika po 15 tys(chyba)
Jeśli to nie była wina producenta, to trudno mieć pretensje...po 20kkm chyba.
BTW. Czy opiłek o którym pisali nie powinien być wyłapany przez filtr, jeśli dostał się z paliwem???
W super-niezawodnym Audi A6 wymienili skrzynię przy 26kkm...
Mateusz L napisał(a):Passacie...
Zapomniałem o naszej gwieździe...
Choć osiągi zbliżone do "6"... A i możliwość kupna z DSG...
Mateusz L napisał(a):...podobnie w Avensis, a więc wśród najczęstszych i najbardziej naturalnych rywali.Mimo, że auta które wymieniłeś to jeden segment, to docelowo są dzielone na kilka grup wg. schematów potencjalnych nabywców...
Nie przesadzajmy.... Oczywiście maniacy są maniacy żabich udek, sushi, paelli, puddingu, kedliczków czy makaronu ale jest też sporo osób, które nie patrzą przez pryzmat znaczka na masce...
Mateusz L napisał(a):Zobacz na kategorie- czy przepalony bezpiecznik można porównać z awaria silnika.
Ja widzę, że największym wrogiem motoryzacji są kuny...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Zapomniałem o naszej gwieździe... oczko
Choć osiągi zbliżone do "6"... A i możliwość kupna z DSG...
No widzisz- już Ci Sołtys podatek podnosi...o Passku nie pamiętać-wstydź się
DSG- fajna sprawa, przyznam. Nie mam tu arg. przeciw poza tym, że i tak nie kupiłbym Passata
Maciej Loret napisał(a):Oczywiście maniacy są maniacy żabich udek, sushi, paelli, puddingu, kedliczków czy makaronu
Nie muszą być maniacy. Dla wielu wystarczą stereotypy...
Maciej Loret napisał(a):Ja widzę, że największym wrogiem motoryzacji są kuny...
Podobno na Wyspach tak:D
Mateusz L napisał(a):Czy opiłek o którym pisali nie powinien być wyłapany przez filtr, jeśli dostał się z paliwem?pytajnik
Powiedzieli że to była wina "złej jakość paliwa", no tak, jak by się działo coś z zawieszeniem to by powiedzieli że zła jakość dróg?
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):Mateusz L napisał(a):Czy opiłek o którym pisali nie powinien być wyłapany przez filtr, jeśli dostał się z paliwem?pytajnik
Powiedzieli że to była wina "złej jakość paliwa", no tak, jak by się działo coś z zawieszeniem to by powiedzieli że zła jakość dróg?
W AR opiłki zarżnęły silnik?
U mnie opiłki żelaza z pompy paliwa zarżnęły wtryski i pompę CR. Filtr paliwa ich nie wyłapał
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Powiedzieli że to była wina "złej jakość paliwa"
Napisali, że opiłek, który dostał się wraz z paliwem uszkodził wtryskiwacz, a w konsekwencji cały silnik. Faja widzę, że nie lubisz AR, ale wiedz, że ta marka wniosła do motoryzacji wiele nietypowych rozwiązań, niepowtarzalny styl, a w mity awaryjności obrosła jak Mazda w mity o "fordowskim" pochodzeniu. Zazwyczaj jak coś się psuje w AR to części Boscha, a nawet mimo tej nieszczęsnej awarii silnika wypadła lepiej niż jakikolwiek testowany wcześniej VW. Poza tym JTD był pierwszym tak mocnym turbodieslem na świecie i do dziś zbiera znakomite noty. BTW.Nie słyszałem, by była to jakaś częsta awaria.
U mnie opiłki żelaza z pompy paliwa zarżnęły wtryski i pompę CR. Filtr paliwa ich nie wyłapał ysz
Pompa jest przeca za filtrem,a tam mówili o opiłku, który dostał się z paliwem do baku. Trochę dziwne...
Mateusz L napisał(a):Zazwyczaj jak coś się psuje w AR to części Boscha
Przeżyłem to. Sporo osprzętu jest Boscha. Nie wiem kto dał ciała Alfa, Bosch czy razem do spółki...
Mateusz L napisał(a):Poza tym JTD był pierwszym tak mocnym turbodieslem na świecie i do dziś zbiera znakomite noty i nie słyszałem, by była to jakaś częsta awaria.
Zgadza się. JTD pod względem użytkowym/awaryjności/ jest lepszy niż benzyniaki, z tego powodu alfisti ostatnie włosy sobie ze łba wyrywają. Zdarzają się jak w innych dieslach problemy z turbosprężarką czy przepływomierzem, zasyfionymi kolektorami dolotowymi czy EGR-em...
Odnośnie zawieszenia, to proponuje poczytać zachodnie fora Alfy. Tam narzekań na jakość zawieszenia jest wielokrotnie mniej niż na elektrykę/elektronikę... Wyjścia są trzy – robić lepsze drogi, trwalsze zawieszenia, poprawiać fabrykę przy pomocy poliuretanów... Pukanie w zawieszeniu jest denerwujące (przynajmniej dla mnie), ale też i koszt napraw nie jest powalający nawet na pierwszomontażowych elementach TRW.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Mateusz L napisał(a):Powiedzieli że to była wina "złej jakość paliwa"
Napisali, że opiłek, który dostał się wraz z paliwem uszkodził wtryskiwacz, a w konsekwencji cały silnik.
W Maździe twierdzili, że nie ma takiej możliwości żeby opiłki żelaza wydostały się z wtrysków do cylindra i mogły coś tam uszkodzić. Tak nie do końca w to wierzę, ale dowodów na to że jest inaczej nie mam.
Mateusz L napisał(a):Poza tym JTD był pierwszym tak mocnym turbodieslem na świecie i do dziś zbiera znakomite noty.
7, albo 8 lat temu miłem 2,4JTD w Lanci. Samochód sprowadzany, miał ponad 100kkm na liczniku (a ile w rzeczywistości, tego nie wiem), sprzedany z ponad 200kkm. Silnik bardzo fajnie się wkręcał na obroty, ale miał mały zakres użytecznych obrotów. Po zchipowaniu było już lepiej. Nie trzeba było nic w silniku naprawiać, coś tam przy zwieszeniu było robione.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Maciej Loret napisał(a):Przeżyłem to. Sporo osprzętu jest Boscha. Nie wiem kto dał ciała Alfa, Bosch czy razem do spółki...
Podobno przepływomierz w 2,5V6 wytrzymuje 60kkm. Czytałem w necie i znajomemu padł niemal dokładnie przy takim przebiegu...oczywiście Bosch
mr_t napisał(a):W Maździe twierdzili, że nie ma takiej możliwości żeby opiłki żelaza wydostały się z wtrysków do cylindra i mogły coś tam uszkodzić
Nawet w starych silnikach (2,3/2,9 d z MB, czy Andoria 4CT90 z Lublina ) otwory w końcówkach wtryskiwaczy są bardzo małe(jak dzióbek szpilki). We współczesnych silnikach są podobno mikroskopijne, więc nieprawdopodobne by coś wpadło, a nawet jeśli to było by tak małe,że nie powinno uszkodzić silnika i zostało by natychmiast "wydmuchane"...tak mi się wydaje...
mr_t napisał(a):2,4JTD w Lanci
Kappa? Piękna fura:)
Upsss, żeśmy chyba OT zrobili, może się nikt nie ze złości
Mateusz LTak, Kappa. Piękny samochodzik, nie dziwie się że w tamtych czasach był ulubieńcem "elit" rządowych. Prywatnie też nie było źle, bo policja profilaktycznie raczej nie zatrzymywała do kontroli "prędkościowych"
Przy okazji trafiłem na stary test AŚ M6, Passat, Mondeo, 407, Laguna
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Nowa-M ... 838,1.html
Przy okazji trafiłem na stary test AŚ M6, Passat, Mondeo, 407, Laguna
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Nowa-M ... 838,1.html
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Hehe Policja bała się , że "Prezia" zatrzyma
Autko jest piękne i szkoda, że później Lybra dostała okrągłe reflektory, bo już nie wygląda tak świetnie, choć jest b. ładna.
Tiaa znam ten test...Te subiektywne odczucia względem wyglądu wnętrza to ja mam odnośnie innych aut w teście...Podobnie plastiki- to nie w Maździe trzeszczą nawet podczas jazd próbnych, tylko na forum XXXX marki mają na ten tema dłuższą rozkminkę niż u nas o DPF ie...(o DPF też mają i o pompie olejowej o ile dobrze pamiętam).
Byłem w salonie Mazdy widziałem i porównywałem z BMW3, Lexusem IS, Insignią, Nissanami- IMO Mazda nie ma się czego wstydzić...
W ogóle to ten sam Auto Świat pisał, że "konstruktorzy nowej C klasy, powinni postawić swe dzieł obok Mazdy 6, by zobaczyć jak powinno być poskładane auto"– i nagle przyciski chodzą źle???

mr_t napisał(a):Przy okazji trafiłem na test AŚ M6, Passat, Mondeo, 407, Laguna
Tiaa znam ten test...Te subiektywne odczucia względem wyglądu wnętrza to ja mam odnośnie innych aut w teście...Podobnie plastiki- to nie w Maździe trzeszczą nawet podczas jazd próbnych, tylko na forum XXXX marki mają na ten tema dłuższą rozkminkę niż u nas o DPF ie...(o DPF też mają i o pompie olejowej o ile dobrze pamiętam).
Byłem w salonie Mazdy widziałem i porównywałem z BMW3, Lexusem IS, Insignią, Nissanami- IMO Mazda nie ma się czego wstydzić...
W ogóle to ten sam Auto Świat pisał, że "konstruktorzy nowej C klasy, powinni postawić swe dzieł obok Mazdy 6, by zobaczyć jak powinno być poskładane auto"– i nagle przyciski chodzą źle???
Mateusz L napisał(a):Faja widzę, że nie lubisz AR
Nie wcale że nie, ciesze się że Alfa produkuje Naprawdę ładne auta, zaznaczam tez ze nie chce się przygryzać do Macieja, przecież on nie mówi ze alfy są bezawaryjne, wręcz przeciwnie, mówi natomiast zapewne o uczuciach jakie wzmaga jazda takim samochodem, ja jako fan "zoom-zoom" rozumiem to w pełni, szanuje tą postawę, tak samo jak i to ze jako jedyny nie raz, potrafi iść pod prąd, choć moim zdaniem nie zawsze ma racje, ale po to jest forum, by dyskutować.
Mateusz L napisał(a):ale wiedz, że ta marka wniosła do motoryzacji wiele nietypowych rozwiązań, niepowtarzalny styl,
Zgadzam się z Tym zupełnie, jestem za młody by kwestionować siłę marki i to co wniosła do motoryzacji.
Denerwuje mnie natomiast i z tego drwię tłumaczenie niektórych faktów przez dziennikarzy, czy tez niektórych posiadaczy AR którzy wyżej s**ja niż du*e mają, to ze jak alfa ma swój styl to musi być przepiękny, o gustach się nie dyskutuje, ale brzydactw się nie uznaje
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):[...] zaznaczam tez ze nie chce się przygryzać do Macieja, przecież on nie mówi ze alfy są bezawaryjne, wręcz przeciwnie, mówi natomiast zapewne o uczuciach jakie wzmaga jazda takim samochodem, ja jako fan "zoom-zoom" rozumiem to w pełni, szanuje tą postawę, tak samo jak i to ze jako jedyny nie raz, potrafi iść pod prąd, choć moim zdaniem nie zawsze ma racje, ale po to jest forum, by dyskutować.
Za taką wazelinę teraz to Cię z klubu MPS na pewno wyp..dolą.

Mam słabą pamięć, ale wygląda jakbyś mi sporą kasę wisiał...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Faja napisał(a):jestem za młody by kwestionować siłę marki
Bardzo mądre zdanie warte zapamiętania
Faja napisał(a):o gustach się nie dyskutuje, ale brzydactw się nie uznaje usmiech
Trochę tak, trochę nie- Alfa,Maserati Quattroporte czy wspomniana wcześniej Lancia Kappa to IMO stylistyczne majstersztyki,a mimo to znam wielu ludzi którzy uznali by je za lipne i obciachowe...To samo raz słyszałem o Eunos Cosmo. Zgadzam się o gustach się nie dyskutuje, ale Alfa ma własny styl- czy się komuś podoba,czy nie -jego sprawa, ale nie powiemy o tym aucie, ze nie wzbudza emocji.
Faja napisał:
[...] zaznaczam tez ze nie chce się przygryzać do Macieja, przecież on nie mówi ze alfy są bezawaryjne, wręcz przeciwnie, mówi natomiast zapewne o uczuciach jakie wzmaga jazda takim samochodem, ja jako fan "zoom-zoom" rozumiem to w pełni, szanuje tą postawę, tak samo jak i to ze jako jedyny nie raz, potrafi iść pod prąd, choć moim zdaniem nie zawsze ma racje, ale po to jest forum, by dyskutować.
Za taką wazelinę teraz to Cię z klubu MPS na pewno wyp..dolą.
Mam słabą pamięć, ale wygląda jakbyś mi sporą kasę wisiał... oczko
Może stworzyć pod forum "Zerwane więzi"-taką atmosferą wzruszenia podjechało



Dobra. Kończymy OT bo jak Piotruś, albo Five to zobaczą to będzie prze...e
Mateusz L napisał(a):Dobra. Kończymy OT bo jak Piotruś, albo Five to zobaczą to będzie prze...e
Nie tylko oni
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości