Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
Neonixos666 napisał(a):Życzę wam wszystkim jak najdłuższej sprawności silników Ditd oby pompa wtryskowa zawsze podawała wysokie ciśnienie a turbo dmuchało sprawnie i bez laga. Oby ropa nigdy nie zamarzła w filtrze a mocy nie brakowało gdy potrzeba.
Dziękujemy

Magician napisał(a):http://fotofotki.pl/pliki_img/6aegsltune1zt7wlchy.jpg
Taki luźny link odnośnie tematu.
I jeździ!
o silnik się dotarł

Panowie nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest najkorzystniejsza liczba cetanowa ON? wiem jaka jest na stacjach ale nie wiem jaka jest najlepsza aby była jak najlepsza sprawność silnika
z tego co mi się obiło o uszy to powinna wynosić ok 50, w sieci znalazłem coś takiego:
"Liczba cetanowa paliw do silników wysokoprężnych powinna mieścić się w przedziale od 40 do 60. Przyjmuje się, że bardzo korzystnie jest, jeśli paliwo ma liczbę cetanową zbliżoną do 50. Paliwa o niskiej liczbie cetanowej w okolicach 40 powodują twardą pracę silnika, moc silnika obniża się, a w spalinach znajduje się zwiększona ilość niespalonych węglowodorów. Oleje napędowe charakteryzujące się liczbą cetanową zbliżoną do 60 powodują pogorszenie jakości spalania oraz wzrost zużycia paliwa. Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46."
"Liczba cetanowa paliw do silników wysokoprężnych powinna mieścić się w przedziale od 40 do 60. Przyjmuje się, że bardzo korzystnie jest, jeśli paliwo ma liczbę cetanową zbliżoną do 50. Paliwa o niskiej liczbie cetanowej w okolicach 40 powodują twardą pracę silnika, moc silnika obniża się, a w spalinach znajduje się zwiększona ilość niespalonych węglowodorów. Oleje napędowe charakteryzujące się liczbą cetanową zbliżoną do 60 powodują pogorszenie jakości spalania oraz wzrost zużycia paliwa. Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46."
kierownik napisał(a):Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46
Artykuł, który znalazłeś jest z roku 2005 i zawiera troszkę błędów, bo liczba 46, o której napisał autor, nie dotyczy zapewne liczby cetanowej, a określa tzw. indeks cetanowy (stosowany do oszacowania liczby cetanowej paliw o zapłonie samoczynnym w przypadku gdy niedostępny jest silnik badawczy do oznaczania tej właściwości lub gdy ilość próbki jest niedostateczna do wykonania testu silnikowego).
W chwili obecnej według polskiej normy (funkcjonującej od bodajże 10 lat i bazującej na europejskiej normie EN 590) minimalna liczba cetanowa wynosi 51, zresztą zwięźle i na temat jest o tym napisane chociażby w Wikipedii:
W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 51, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie niekorzystnie wpływają na silnik (powodując spalanie w rosnącej objętości nad tłokiem, co termodynamicznie jest niekorzystne) i znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Generują też większy hałas, a zwiększone zużycie paliwa (przy niezupełnym spalaniu) powoduje zwiększoną emisję sadzy. Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, praca silnika jest "miękka", łatwiej wchodzi on na obroty, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza udział cząstek stałych w spalinach i obniża hałaśliwość silnika.
- Od: 31 gru 2011, 17:45
- Posty: 83
- Skąd: Radomsko
- Auto: Saab 900 Coupe 2.0T-221KM 1994r.
Saab 9-5 2.0t-210KM 1999r.
Kawasaki ZZR1200 2005r.
NO właśnie czytałem że musi mieć ON liczbę nie mniejszą niż 51 a ,,lepsze" ON ma 55 (np. verva) tylko że ja szukam tej najlepszej liczmy cetanowej, wiadomo dużo nie znaczy najlepiej w tym przypadku bo jeśli paliwo będzie się za szybko spalać to nie jest dobre dla silnika diesla ale jeśli będzie to liczba odpowiednia może zwiększyć się moc przez lepsze spalanie ON.
piotrtc napisał(a):Dziwnie halasuje na przodzie silnika. Odpala zawsze od razu, mroz czy upal. Czy to moze byc pompa?
pompa specjalnie nie hałasuje, nawet jak pada
trzeba osłuchać co i gdzie, może paski strzelają?
piotrtc napisał(a):Dziwnie halasuje na przodzie silnika. Odpala zawsze od razu, mroz czy upal. Czy to moze byc pompa?
A nie hałasuje Ci sprężarka klimatyzacji ? jak włączysz klime.
Ja bym bardziej sprecyzował pojęcie hałas bo to nie jest jednoznaczne, co to jest za hałas? Piszczenie, buczenie, skrzypienie, walenie?
Ja obstawiam zmęczone poduchy
Ja obstawiam zmęczone poduchy
-
Piotrek123
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości