Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez kierownik » 23 gru 2011, 16:31

a wzajemnie Panie Przedstawicielu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 23 gru 2011, 21:48

Neonixos666 napisał(a):Życzę wam wszystkim jak najdłuższej sprawności silników Ditd oby pompa wtryskowa zawsze podawała wysokie ciśnienie a turbo dmuchało sprawnie i bez laga. Oby ropa nigdy nie zamarzła w filtrze a mocy nie brakowało gdy potrzeba. :D


Dziękujemy ;) DiTD niech gra wiecznie a właściciel jeździ bezpiecznie <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 27 gru 2011, 19:52

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Magician » 2 sty 2012, 20:43

http://fotofotki.pl/pliki_img/6aegsltune1zt7wlchy.jpg
Taki luźny link odnośnie tematu.
I jeździ! <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez kierownik » 2 sty 2012, 22:36

ale sze o so chosi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 2 sty 2012, 22:44

Magician napisał(a):http://fotofotki.pl/pliki_img/6aegsltune1zt7wlchy.jpg
Taki luźny link odnośnie tematu.
I jeździ! <oczko>


o silnik się dotarł <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 3 sty 2012, 00:55

no no :D i pompa – tak realnie :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Magician » 3 sty 2012, 21:26

kierownik napisał(a):ale sze o so chosi?

Temat jest o przebiegach? Jest!
Jest przebieg? Jest!
:D

Riki napisał(a):no no :D i pompa – tak realnie :P

ale sze o so chosi? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez Neonixos666 » 8 sty 2012, 16:33

Panowie nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest najkorzystniejsza liczba cetanowa ON? wiem jaka jest na stacjach ale nie wiem jaka jest najlepsza aby była jak najlepsza sprawność silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 sty 2012, 18:17

z tego co mi się obiło o uszy to powinna wynosić ok 50, w sieci znalazłem coś takiego:
"Liczba cetanowa paliw do silników wysokoprężnych powinna mieścić się w przedziale od 40 do 60. Przyjmuje się, że bardzo korzystnie jest, jeśli paliwo ma liczbę cetanową zbliżoną do 50. Paliwa o niskiej liczbie cetanowej w okolicach 40 powodują twardą pracę silnika, moc silnika obniża się, a w spalinach znajduje się zwiększona ilość niespalonych węglowodorów. Oleje napędowe charakteryzujące się liczbą cetanową zbliżoną do 60 powodują pogorszenie jakości spalania oraz wzrost zużycia paliwa. Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez jar666 » 8 sty 2012, 21:40

kierownik napisał(a):Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46

Artykuł, który znalazłeś jest z roku 2005 i zawiera troszkę błędów, bo liczba 46, o której napisał autor, nie dotyczy zapewne liczby cetanowej, a określa tzw. indeks cetanowy (stosowany do oszacowania liczby cetanowej paliw o zapłonie samoczynnym w przypadku gdy niedostępny jest silnik badawczy do oznaczania tej właściwości lub gdy ilość próbki jest niedostateczna do wykonania testu silnikowego).

W chwili obecnej według polskiej normy (funkcjonującej od bodajże 10 lat i bazującej na europejskiej normie EN 590) minimalna liczba cetanowa wynosi 51, zresztą zwięźle i na temat jest o tym napisane chociażby w Wikipedii:
W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 51, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie niekorzystnie wpływają na silnik (powodując spalanie w rosnącej objętości nad tłokiem, co termodynamicznie jest niekorzystne) i znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Generują też większy hałas, a zwiększone zużycie paliwa (przy niezupełnym spalaniu) powoduje zwiększoną emisję sadzy. Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, praca silnika jest "miękka", łatwiej wchodzi on na obroty, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza udział cząstek stałych w spalinach i obniża hałaśliwość silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 17:45
Posty: 83
Skąd: Radomsko
Auto: Saab 900 Coupe 2.0T-221KM 1994r.
Saab 9-5 2.0t-210KM 1999r.
Kawasaki ZZR1200 2005r.

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2012, 00:19

NO właśnie czytałem że musi mieć ON liczbę nie mniejszą niż 51 a ,,lepsze" ON ma 55 (np. verva) tylko że ja szukam tej najlepszej liczmy cetanowej, wiadomo dużo nie znaczy najlepiej w tym przypadku bo jeśli paliwo będzie się za szybko spalać to nie jest dobre dla silnika diesla ale jeśli będzie to liczba odpowiednia może zwiększyć się moc przez lepsze spalanie ON.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piotrtc » 9 sty 2012, 17:18

Witam. Czy ktoś mi powie czy w 626 2.0 DITD 90KM jest koło dwumasowe i ewentualnie czym może się objawiać jego zużycie?
Pozdro
Początkujący
 
Od: 15 sie 2011, 10:49
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Auto: 626, 2,0 DITD 2000r.

Postprzez Riki » 9 sty 2012, 18:27

piotrtc napisał(a):Czy ktoś mi powie czy w 626 2.0 DITD 90KM jest koło dwumasowe


Nie ma takiej możliwości.

Jakie masz objawy?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez piotrtc » 9 sty 2012, 18:38

Dziwnie halasuje na przodzie silnika. Odpala zawsze od razu, mroz czy upal. Czy to moze byc pompa?
Początkujący
 
Od: 15 sie 2011, 10:49
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Auto: 626, 2,0 DITD 2000r.

Postprzez Irek.k » 9 sty 2012, 19:42

Neonixos666 chcesz lepszego spalania ON to zamontuj HHO ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez kierownik » 9 sty 2012, 19:57

piotrtc napisał(a):Dziwnie halasuje na przodzie silnika. Odpala zawsze od razu, mroz czy upal. Czy to moze byc pompa?

pompa specjalnie nie hałasuje, nawet jak pada ;)

trzeba osłuchać co i gdzie, może paski strzelają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Jasiu19 » 9 sty 2012, 20:13

piotrtc napisał(a):Dziwnie halasuje na przodzie silnika. Odpala zawsze od razu, mroz czy upal. Czy to moze byc pompa?

A nie hałasuje Ci sprężarka klimatyzacji ? jak włączysz klime.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2012, 21:19

Ja bym bardziej sprecyzował pojęcie hałas bo to nie jest jednoznaczne, co to jest za hałas? Piszczenie, buczenie, skrzypienie, walenie?

Ja obstawiam zmęczone poduchy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piotrek123 » 11 sty 2012, 17:51

Mam pytanie a mianowicie czy dolny przewód chłodniczy z 626 2000r RF2A pasuje do RF4F ? chodzi mi o ten co jest na zdjęciu nie wiem czy będzie pasować do mojej Mazdy Obrazek
Piotrek123
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto