diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez DISItune » 26 wrz 2008, 19:41

czyli w sensie "nastepcy daewoo leganzy" to teraz moze i tak ale tez tak jak napisales nie V6

no i ceny jakby na innym pułapie też, znacznie blizej opluwanego TDI <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 19:51

Nowe:
Epica 77 tysi, M6 MZR 92 tysie, Octavia II 2.0 TDI 82 tys.

Dalszy ciąg przemyśleń:
1) Diesle opanowują świat fajnie jeżdżą i mało palą, są podatne na modyfikacje (jak wszystkie auta doładowane), niestety ceny ropy i benzyny prawie się przez to zrównały (większy popyt na ten rodzaj paliwa). Plusem jest to że ropę łatwiej skombinować.
2) Diesle to już nie to co kiedyś i poczciwy RF który z pojemności 2.0 wyciągał 60 KM i był praktycznie wieczny, Ropniaki od zawsze były wołami roboczymi i nadal nimi będą, Niestety część zalet diesla takie jak duże wysilenie konstrukcji, dążenie do osiągnięcia większego komfortu (koła dwumasowe) okazują się być wadami jeśli chodzi o morderczą harówkę i stąd po jakimś czasie użytkowania okazuje się że się sypią.
3) Producentom aut nie bardzo opłaca się robić samochody zbyt dobre bo to żaden interes, najlepiej jakby się zaczęły sypać zaraz po gwarancji. Ogólnie mam wrażenie że nowe samochody są mniej trwałe niż te z początku lat 90 którymi mam przyjemność się poruszać.
Tylko przypominam że temat jest o czym innym.

Bynajmniej nie opluwam TDI ale OSOBIŚCIE wolę w swoim aucie jazgot wkręcającej się fałki (albo głuchy bulgot 2.9 ohv V6 w sierce, jeszcze się nie zdecydowałem które auto dostanie V6) niż klekot diesla. Być może z racji małych rocznych przebiegów.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Hazu » 26 wrz 2008, 20:13

misiekwaw napisał(a):ze co ma przepraszam

masz na mysli 2.0 133KM ten co w Nubirze czy 2.2 136KM podpowiem – oba 4 cylindrowe



Gibsong napisał(a):Chyba chodzi o Chevrolet Epica i sześciocylindrowe 2.0 i 2.5, Tylko to jest silnik RZĘDOWY na dodatek poprzecznie umieszczony.


http://www.moto.bstok.pl/?test=46
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 20:25

mimo tego co tu piszą nadal twierdzę że to rzędówka aczkolwiek wygląda mega kompaktowo.

http://www.autozine.org/html/Daewoo/Tosca.html
polecam fragment o silniku:
Apart from Volvo, Daewoo is the only car maker in the world adopting transversely mounted inline-6 engines. Codenamed XK, it has no relationship with Jaguar, of course, but it probably stands for "Xtremely Kompact" (just my guess).
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Hazu » 26 wrz 2008, 21:03

Niestety nieznam angielskiego :P
polskiego tez niezabardzo :P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Puhcio » 26 wrz 2008, 22:23

Gibsong napisał(a):Apart from Volvo, Daewoo is the only car maker in the world adopting transversely mounted inline-6 engines.


A BMW ? :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez marek » 26 wrz 2008, 22:29

Puhcio napisał(a):A BMW ? usmiech



bmw ma podłużnie mocowane silniki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 23:02

to byłaby mega rzeźba, poprzeczny silnik z przodu i napęd na tył. BMW nie robi FWD.
Tłumaczenie dla Hazu:
Niezależnie od Volvo (S80 2.9 / T6 przyp. tłumacza) Daewoo jest jedynym producentem samochodów "używającym" poprzecznie ustawionych silników 6-cylindrowych, rzędowych. (mało to gramatycznie). Oznaczenie silnika to XK.
Artykuł dotyczy samochodu Daewoo Tosca znanego w europie jako Chevrolet Epica.

KONIEC OT!

Jako autor proszę o niewypowiadanie się bo dyskusja nie prowadzi do niczego nowego :)
Właścicieli niedoładowanych benzyn proszę o korzystanie ze skrzyni biegów przy wyprzedzaniu :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Globy » 27 wrz 2008, 01:03

Bardzo ciekawe <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Riki » 27 wrz 2008, 12:26

Gibsong napisał(a):Właścicieli niedoładowanych benzyn proszę o korzystanie ze skrzyni biegów przy wyprzedzaniu


ja mam doładowanego diesla :) na wyższych biegach ( czasami nie tylko :P) jest dynamiczniejszy od porównywalnej benzyny (np. 80-120km/h Vb) ale wyprzedzanie i tak robię na czwartym lub.. trzecim biegu ;) ja też czasami lubię podkręcić motor pod red line <diabełek> a skoro auto nie traci mocy..... wyprzedzanie ma trwać możliwie najkrócej więc patrzę na realne przyśpieszenia a nie cyferki na kartce papieru....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 27 wrz 2008, 12:38

Gibsong napisał(a):Właścicieli niedoładowanych benzyn proszę o korzystanie ze skrzyni biegów przy wyprzedzaniu

<spoko>
Ot cała różnica pomiędzy PB N/A a ON-T ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 27 wrz 2008, 15:03

marek napisał(a):bmw ma podłużnie mocowane silniki


Nie doczytałem, sorry. A te 6 inline poprzecznie ma tylko S80 (2.9 i T6). Wcześniej Volvo korzystało z 6cyl ale zawsze były wzdłużnie + tylny napęd.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez mcbeth » 29 wrz 2008, 09:12

Gibsong napisał(a):Właścicieli niedoładowanych benzyn proszę o korzystanie ze skrzyni biegów przy wyprzedzaniu

Wczoraj miałem okazję przejechania się nowym Mondeo z 'potężnym' 110KM silnikiem benzynowym. Ten samochód w małomiejskim ruchu łyka ponad 10/100 a jego dynamika ... jaka dynamika ? Nawet kręcony wysoko nie nadaje się prawie do wyprzedzania (no może maszyn wolnobieżnych ?). Rozwalił mnie właściciel zachwycający się zrywnością tej 'rakiety'. Potem zafundowałem mu przejażdżkę swoim dieselkiem. Okazało się, że mam 'sportowy' samochód <glupek2> .
Robiąc lekki OT podsumuję moje wrażenia – Mondeo jest duże, trochę miększe do M6, układ kierowniczy nie daje takiego 'czucia' nawierzchni (chyba częściowo elektryczny) no i te srebrzone plastiki w środku <zygi> . Skąd oni wzięli projektantów ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez brii » 29 wrz 2008, 10:04

mcbeth napisał(a):i te srebrzone plastiki w środku . Skąd oni wzięli projektantów ?

Z Chin ;)

mcbeth napisał(a):Wczoraj miałem okazję przejechania się nowym Mondeo z 'potężnym' 110KM silnikiem benzynowym. Ten samochód w małomiejskim ruchu łyka ponad 10/100 a jego dynamika ... jaka dynamika ? Nawet kręcony wysoko nie nadaje się prawie do wyprzedzania (no może maszyn wolnobieżnych ?). Rozwalił mnie właściciel zachwycający się zrywnością tej 'rakiety'. Potem zafundowałem mu przejażdżkę swoim dieselkiem. Okazało się, że mam 'sportowy' samochód .
Robiąc lekki OT podsumuję moje wrażenia – Mondeo jest duże, trochę miększe do M6, układ kierowniczy nie daje takiego

Dodać trzeba, że elstyczność benzyny w porównaniu z dieslem wypada kiepsko, ale przy jeździe na 400m nie było by Ci już tak wesoło ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 29 wrz 2008, 10:25

brii napisał(a):przy jeździe na 400m nie było by Ci już tak wesoło

nie przesadzaj – na 400 jest lux. Od 0-100km/h jest ciężko :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 29 wrz 2008, 10:49

Grzyby napisał(a):Od 0-100km/h jest ciężko

No masz rację – powyżej 100 diesel już daje radę, ale na 400m nie starczy czasu na wykorzystanie tej przewagi dlatego średnio wychodzi po równo ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 29 wrz 2008, 11:29

mcbeth napisał(a):Robiąc lekki OT podsumuję moje wrażenia – Mondeo jest duże, trochę miększe do M6


Niestety mondeo dzieli płytę z S80, więc jest duże jak na swoją klasę (a S80 jest małe jak na swoją ;) )
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez mcbeth » 29 wrz 2008, 12:34

brii napisał(a):dlatego średnio wychodzi po równo

Tak mniej więcej ten benzyniak jest o 4 s. wolniejszy 0-100 :).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez zuza » 29 wrz 2008, 12:52

Witam Wszystkich serdecznie!Pierwszy raz jestem na tym forym, ale napewno nie ostatni... :D
Jeżdżę mazdą od prawie trzech lat i nigdy nie zmienie marki. Sądzę, że nie ma to jak japończyk. A mazda ma to coś....
Jeśli jest ktoś z członków z warszawy i nieco niżej na mapie to zapraszam do kontaktu.
Serdecznie pozdrawiam!!!! <jupi>
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 14:51
Posty: 4
Skąd: Otwock
Auto: mazda 323 1,6 16V, 1994r.

Postprzez brii » 29 wrz 2008, 13:37

Witamy :)
zuza napisał(a):eżdżę mazdą od prawie trzech lat i nigdy nie zmienie marki.

Nigdy nie mów nigdy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto