DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Riki » 27 cze 2007, 00:07

bafanabafana jeszcze raz gratuluje :D <spoko>

bafanabafana napisał(a):Co Wy na to

Sam nie wiem co o tym myslec.... :P moze Grabowski "coś" zrobil? hmm.. Mabi? watpie.... tak czy siak osiagi silnika godne podziwu :D chyba swoja tam podjade (mam 500m <lol> ) i wreszcie zmierze :P sam jestem ciekaw ile wykres pokaze....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 27 cze 2007, 09:49

bafanabafana napisał(a):najlepsze jest to ,że ja naprawdę nic nie robiłem z tym samochodem a tu taki numer
Naprawiłes pompę – myslę ze 90% problemów jest przez pompę..... czyszczenie dolotów , intercoolera , szukanie igły w stogu siana to tylko mity. ( nie mówię tutaj o autach z przebiegami 300 i wyzej )
Riki napisał(a):moze Grabowski "coś" zrobil
Wydłuzył czas grzania swiec ( jak nie mylę samochodów )co w efekcie nie dało 100% zadowolenia klienta skoro pojechał jednak do Mabi.
Riki napisał(a):chyba swoja tam podjade (mam 500m ) i wreszcie zmierze sam jestem ciekaw ile wykres pokaze....
Riki, a moze lepiej się nie stresuj – mniej wiesz dłuzej zyjesz <lol> ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 27 cze 2007, 10:25

Jaksa napisał(a):Wydłuzył czas grzania swiec


Rozumiem..... :)

Jaksa napisał(a):Naprawiłes pompę

Jarku myslisz ze naprawa pompy doda 14KM i 30NM? :) hmm... mozliwe, ale przeciez nowe auto mialo mniej mocy... :)


Jaksa napisał(a):a moze lepiej się nie stresuj – mniej wiesz dłuzej zyjesz

<lol> :) mysle ze serie trzyma... (widze jak jezdzi) wiec moze nie bedzie tak źle <lol> :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez slawekp » 27 cze 2007, 13:18

Witam,
Być może doleję oliwy do ognia, ale jak już otworzyłem te rysunki z wykresem to "kątem oka" zauważyłem (być może się mylę), że każdy pomiar wykonany był na innej hamowni (różne znaki firmowe). Wiem, że rożnica jest duża, ale gdyby moja uwaga była słuszna to być może, jeden (lub nie daj Boże oba) przyrządy wymagają serwisu. W razie czego służę w miarę sprawdzonym źródłem. Około 3 lat temu miałem kłopty ze słynnym zaworem i przy okazji przed i po naprawie zrobiłem pomiar – identyczne parametry. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez xANDy » 27 cze 2007, 13:38

Mój wykres wygląda nieco inaczej:
http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... 26_20d.gif
Po przysłaniu mi internetem tego wydruku otrzymałem informację, że mam sobie sam doliczyć +2,1%, bo zabrakło kompensacji chyba temperatury powietrza.
Wychodzi mi 100,5 konia oraz 215Nm, czyli niezły wynik. Hamownia przenośna, przy bardzo dokładnej masie auta można bardzo dokładnie wyznaczyć rzeczywistą moc (osobiście uważam, że jest o wiele lepsza jak hamownia stacjonarna, która nie oddaje rzeczywistych warunków).
Mam jednak inny przebieg momentu obrotowego. Trochę brakuje mi od dołu (ale miałem jeszcze trochę niedoczyszczony IC oraz zatykający się EGR).

Jaksa napisał(a):czyszczenie dolotów , intercoolera , szukanie igły w stogu siana to tylko mity. ( nie mówię tutaj o autach z przebiegami 300 i wyzej

Ej – Jarku – uważaj co mówisz!! to nie jest tylko moje doświadczenie ale wielu osób – spytaj Rikiego to Ci powie jaka jest różnica...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bafanabafana » 27 cze 2007, 13:45

slawekp napisał(a):Witam,
Być może doleję oliwy do ognia, ale jak już otworzyłem te rysunki z wykresem to "kątem oka" zauważyłem (być może się mylę), że każdy pomiar wykonany był na innej hamowni (różne znaki firmowe). Wiem, że rożnica jest duża, ale gdyby moja uwaga była słuszna to być może, jeden (lub nie daj Boże oba) przyrządy wymagają serwisu. W razie czego służę w miarę sprawdzonym źródłem. Około 3 lat temu miałem kłopty ze słynnym zaworem i przy okazji przed i po naprawie zrobiłem pomiar – identyczne parametry. Pozdrawiam.


Nie zmącisz mej radochy :D
to jest hamownia na której w zeszłą sobotę mazdowicze mieli DynoDay
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 27 cze 2007, 13:51

Hamownia zawsze ma jeden problem – kalibrację wyjściową i tutaj jest "pies pogrzebany". Nie na darmo przy robieniu tuningu (chipowaniu) robi się pomiar przed, wirusuje się elektronikę, robi pomiar po a najlepiej jak wszystko odbywa się bez wyjmowania auta z rolek. Problemem jest właśnie kalibracja.
Jak wsadzisz auto na rolki, zmierzysz – wyjedziesz i za godzinę powtórzysz pomiar – różnice mogą już być zauważalne. A co dopiero jak się robi to na różnych hamowniach.
Dlatego twierdzę, że najlepszą kalibrację mają hamownie przenośne – gęsty czujnik, prosta droga i bardzo dokładnie określona masa auta (miałem znaną co do kilograma, nawet wliczałem ilość paliwa).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bafanabafana » 27 cze 2007, 13:58

nie gadam z Wami zazdrośniki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 27 cze 2007, 14:32

bafanabafana – nałożyłem Twój i mój wykres na siebie – od 2500 do końca mamy identyczny wykres momentu obrotowego. W moim przypadku jednak od początku mam sporo większy moment obrotowy – przy 2000 róznica sięga 22Nm.
Tak samo przeskalowałem sobie rysunkami wykresy mocy – u mnie szybciej dociera do max. (przy 3250 rpm mam max.) moc i ciągnie się tak jak Twoja do końca, z tym mały "wzgórkiem" przy 4000.

Mam więc całkiem logiczną propozycję – wyczyść sobie IC i sprawdź co się dzieje z EGR.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 27 cze 2007, 15:10

xANDy napisał(a):Ej – Jarku – uważaj co mówisz
Uwazam ;)
Jaksa napisał(a):nie mówię tutaj o autach z przebiegami 300 i wyzej

:)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 27 cze 2007, 15:57

xANDy napisał(a):spytaj Rikiego to Ci powie jaka jest różnica...


Przed chwila obgadalismy dokladnie ten temat..... :) mysle ze mamy podobne zdanie... ;) dzieki Jarku za przewiezienie M6 :D fajna furka z fajowym dieselkiem pod maska <ganja> <spoko>

Słuchajcie dzis bylem na tej hamowni.... jak mi sie uda to moze w sobote podjade i zmierze swoja :D auto ciagle jezdzi <lol> postaram sie jednak znaleźć troche czasu....

P.S
bafanabafana ile czasu trwał ten pomiar? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 27 cze 2007, 16:12

Riki napisał(a):dzieki Jarku za przewiezienie M6
Cała przyjemnosc po mojej stronie ..... dzięki za odwiedziny .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 27 cze 2007, 16:30

Jaksa napisał(a):Cała przyjemnosc po mojej stronie ..... dzięki za odwiedziny

;) bylo bardzo miło.....dzieki, a taki dieselek powinien w GFce siedziec... jaka cisza w srodku.... :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 27 cze 2007, 17:23

Riki napisał(a):taki dieselek powinien w GFce siedziec
Dokładnie.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bafanabafana » 27 cze 2007, 18:45

xANDy napisał(a):bafanabafana – nałożyłem Twój i mój wykres na siebie – od 2500 do końca mamy identyczny wykres momentu obrotowego. W moim przypadku jednak od początku mam sporo większy moment obrotowy – przy 2000 róznica sięga 22Nm.
Tak samo przeskalowałem sobie rysunkami wykresy mocy – u mnie szybciej dociera do max. (przy 3250 rpm mam max.) moc i ciągnie się tak jak Twoja do końca, z tym mały "wzgórkiem" przy 4000.


:| przypatrz no sie dobrze jeszcze raz...Ty chyba ogladasz jakis inny wykres :)
ja nie widzę Twojego wyższego momentu w żadnym zakresie obrotów :)

Riki napisał(a):bafanabafana ile czasu trwał ten pomiar?


pomiar był tylko jeden (było juz późno), po ponad godzinie czekania i trwał góra 5 minut...jednym słowem z marszu...gośc z hamowni stwierdził, że w nastepnym może wyjśc troszke lepiej :)
koszt – 50 PLN ( to jest własnie powód dla którego nie pojechałem do VTG, tam 200 PLN)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 28 cze 2007, 08:20

bafanabafana napisał(a):przypatrz no sie dobrze jeszcze raz...Ty chyba ogladasz jakis inny wykres
ja nie widzę Twojego wyższego momentu w żadnym zakresie obrotów
Nałożyłem na siebie oba wykresy i przeskalowałem – trochę to kłopotliwe, ale daje faktyczny obraz (mamy "odwrotnie" wyrysowane wykresy mocy i momentu, co zmusza do zabawy na dwa razy). Więc po sprawdzeniu wychodzi dokładnie to, co napisałem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 28 cze 2007, 09:40

bafanabafana napisał(a):trwał góra 5 minut


To spoko :) bafanabafana mówisz ze jedziesz jeszcze raz? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bafanabafana » 28 cze 2007, 19:36

Riki napisał(a):mówisz ze jedziesz jeszcze raz?


teraz już nie wiem...niektórzy i tak nie wierzą w moje wydruki....szkoda kasy ;)
no.......chyba , że znajdę jakąs wiarygodną hamownię za małą kasę ;)
człowiek ma wszystko na papierze jak na dłoni a tu taki xANDy sprowadzi cie szybko na ziemię i się okazuje ,że te moje 15KM g... warte....moment słabszy...załamka normalnie :( ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 30 cze 2007, 09:52

bafanabafana napisał(a):...załamka normalnie
ŻADNA ZAŁAMKA!
Ale mi sie zbieraj do kupy – chłopie!!
Riki tak mówił o Twojej Madzi, że zastanawiałem się, czy Ci jej nie podprowadzi jakąś nocą.....

Wyczyść dolot i zyskasz kilka zgubionych Nm – szczególnie IC (kolektora nie warto przy tym przebiegu).
Różnice w mocach czy momencie mogą wynikać również z samego paliwa, więc nie ma co się załamywać ani podniecać.

Trochę się pobawiłem:
Obrazek

cienkie linie (czerwona KM i fioletowa Nm) to mój silnik, te grube – to Twoje wykresy – bafanabafana. Oczywiście wykresy są przeskalowane w obu wymiarach względem osi. Pozostawiłem podziałki mocy i momentu z "Twojej hamowni".
PS. u mnie wykres kończy się przy 4500 bo już puściłem gaz a u Ciebie idzie dalej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bafanabafana » 2 lip 2007, 13:54

xANDy...łobuzie aleś mnie oszukał :)
wg Twojego wykresu ja mam 115 KM i prawie 250 nM – to jest prawda ale, że Ty masz więcej i KM i nM to już prawdą nie jest.
swoją drogą...sprytny wykresik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto