Grupa Audi/VAG – Oszustwo czy nie?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maniekvip » 2 paź 2015, 09:26

Bartg napisał(a):W motorze opisywali auta używane jeśli chodzi o moc, nowe TDi zawsze miały gratis od kilku do nawet 20 koni.


Bez przesady. Jeśli chodzi o diesla VW to największy przyrost mocy miał Leon 1.9 wynosił on 8% 105/113 KM. Z kolei Passat 2.0 miał bonus 7% 170/182 KM. Największy bonus dostała Octavia 1.2 TSI bo aż 16% 105/122 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Bartg » 2 paź 2015, 13:52

Jeśli chodzi o ten artykuł w Motorze to tak, ale np nowe silniki 1.9 TDI ARL 150 koni na hamowni miały między 160 a 170.

Amerykanie wzięli na hamownie Jette z osławionym silnikiem – róznice nie są duże, rzędu 2 koni i 20nm, ale największa różnica jest w przebiegu krzywej mocy i momentu. Do tego widać, jak deska w najlepszej tradycji VW zapalila się kontrolkami i jak auto przeszło w tryb "test emisji" ;)

Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez jacobs » 2 paź 2015, 14:45

Bartg napisał(a):Do tego widać, jak deska w najlepszej tradycji VW zapalila się kontrolkami i jak auto przeszło w tryb "test emisji"

Wydaje mi się, że to normalne dla współczesnych samochodów. Kontrola trakcji wariuje, bo nie wie co się dzieje jak dwa koła się kręcą a dwa nie. Stąd też może być niższa moc. Nie bez przyczyny przed hamownią robi się różne kombinacje, np z wyciąganiem bezpiecznika jak w RX-8.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Wojtek » 2 paź 2015, 14:52

Z tego co zrozumiałem, to oni odłączyli kontrolę trakcji...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Bartg » 2 paź 2015, 15:32

Nom odłączyli, chodziło im o to, żeby zasymulować test emisji na hamownii i zmusić ECU do przestawienia się w ten tryb. Stąd najpierw postawili auto na hamownii w trybie 4x4.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez jacobs » 2 paź 2015, 15:51

Bartg napisał(a):Nom odłączyli

Tak niby mówią, tylko w jaki sposób to zrobili? Poprzez przycisk?

Dla mnie to wygląda klasycznie jak ograniczenie mocy przez TCS. Widać to po kontrolkach, na początku koleś mówi że nie może przyspieszyć, bo prawdopodobnie TCS przymyka przepustnicę (widać jak miga kontrolka trakcji). Po chwili pewnie samochód stwierdza że jakiś czujnik wysiadł, dlatego wywala pozostałymi kontrolkami – w tym wykrzyknikiem od ręcznego, a dzięki temu koleś może w końcu przyspieszyć. Gdyby wyłączyli kontrolę trakcji zupełnie, to kontrolki by się świeciły jeszcze przed ruszeniem.

Dla mnie ten test niczego nie dowodzi.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Wojtek » 3 paź 2015, 12:50

jacobs napisał(a):Dla mnie ten test niczego nie dowodzi.

oki... pierwsze testy emisji gazów "na drodze"...

Dwa auta VW z Euro5 i Ford Fokus z Euro6:

"We chose a two litre Volkswagen, because it is the company at the centre of the scandal, and a 1.5 litre Ford Focus, which according to DVLA figures is the second most popular diesel car on Britain's roads today (after the VW Golf).
We are not suggesting that either of these cars is cheating in any way. "


http://www.bbc.co.uk/news/business-34425306
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Yoki » 3 paź 2015, 13:02

Należy zmienić pytanie czy którekolwiek auto spełnia obecne normy?
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Wojtek » 3 paź 2015, 15:03

Jak na tą chwilę mamy tylko po stronie VW wbudowanie algorytmu oszukującego badania emisji spalin... Co z punktu prowadzi do podejrzenia, że normy Euro 5 nie mogły być spełnione przez te silniki...
Jeden aspekt to pomiary w laboratorium i na drodze, a innym jest stosowanie / użycie urządzeń maskujących / obniżających emisje podczas pomiarów...

ps. Nad nowym sposobem badania emisji spalin prowadzono prace i miał on wejść już od 2017 roku...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Bartg » 5 paź 2015, 19:31

Najśmieszniejsze dla mnie jest to, że afera wielka, bo auto spalające 6l na setkę oszukało system, a tymczasem amerykanie kupuja milionami auta z 6-7 litrowymi dieslami z ciężarówek nie muszącymi spełniać żadnych norm i to jest jak najbardziej ok :)

Obrazek

Silniki? Spełniające norme zapewne Euro2 może 3 6,7 turbodiesel 400koni/1000nm ewentualnie 6.8 V10 :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Lukano » 5 paź 2015, 22:49

W ameryce nie liczy się ilość dwutlenku węgla jak w EU.
Tylko tlenki azotu itp. Czym bardziej silniki są wysilone(200 koni z 2 litrów), większy stopień sprężania itp tym trudniej spełnić ich normy.
Taki 7 litrowy kolos spali masę paliwa, wyprodukuje 10 razy więcej dwutlenku węgla niż TDI, ale mniej inny składników. Dzięki temu może spełnić ich normy. W EU raczej nie miał by szans.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Bartg » 5 paź 2015, 23:31

Ale nadal są to normy dla ciężarówek, a nie samochodów. A różnica w wysileniu silników aż tak duża nie jest, w stanach sprzedawali głównie 2.0 TDI 140 koni.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez brii » 6 paź 2015, 08:08

Lukano napisał(a):W ameryce nie liczy się ilość dwutlenku węgla jak w EU.
Tylko tlenki azotu itp. Czym bardziej silniki są wysilone(200 koni z 2 litrów), większy stopień sprężania itp tym trudniej spełnić ich normy.
Taki 7 litrowy kolos spali masę paliwa, wyprodukuje 10 razy więcej dwutlenku węgla niż TDI, ale mniej inny składników. Dzięki temu może spełnić ich normy. W EU raczej nie miał by szans.

Rozmijasz się z prawdą – CO2 możesz emitować ile chcesz (normy nie obejmują emisji CO2), najwyżej w niektórych krajach płacisz za to ekstra podatek. Normy nie pozwalają właśnie na przekraczanie emisji tlenków azotu, węglowodorów i innych syfów. Kolejna sprawa – bardziej wysilone silniki lepiej spełniają te normy – przykład: 2.0N/A jest powszechnie zastępowane przez 1.6T właśnie ze względu na normy emisji.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartg » 6 paź 2015, 17:37

Dokładnie, za co2 płacisz jedynie większe podatki, w Europie chyba musisz mieć jakąś tam średnią w całej ofercie, bodajże w 2015 130g/km? W 2021 ma to być 95 g/km, czyli jeszcze więcej małych silników i hybryd :( Z ciekawości taki 6.7 TD w Fordzie F450 emituje 600 g/km :D
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Lukano » 6 paź 2015, 20:05

brii napisał(a):Kolejna sprawa – bardziej wysilone silniki lepiej spełniają te normy – przykład: 2.0N/A jest powszechnie zastępowane przez 1.6T właśnie ze względu na normy emisji.

Brii chyba piszesz o silnikach benzynowych, a w temacie są ON.
Bartg napisał(a):Dokładnie, za co2 płacisz jedynie większe podatki, w Europie chyba musisz mieć jakąś tam średnią w całej ofercie, bodajże w 2015 130g/km? W 2021 ma to być 95 g/km,

Niech będzie czy to norma czy z innej strony. Producenci w EU muszą ograniczać CO2 i kropka.
I z tego względu 2.0 NA jest zastępowane 1,6 t
przy odpowiedniej jeździe spali mniej paliwa i wyemituje mniej co2
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez LadyDina » 6 paź 2015, 20:32

A ktokolwiek się zastanawia, dlaczego producenci muszą oszukiwać? Ciągłe podwyższanie norm da cokolwiek? Efekt cieplarniany i tak jest efektem cykliczności przyrody więc musimy się z tym pogodzić. Kto na tym zyskuje? Pseudoekolodzy, szantażujący wszystkich, domagając się $ w imię życia eko.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2015, 14:18
Posty: 15
Auto: M6

Postprzez Bartg » 7 paź 2015, 00:01

Ekologia ekologią, a złomowanie auta po 3-4 latach, bo silnik nie wytrzyma 150k km.

A chiński przemysł na to:

Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez brii » 7 paź 2015, 08:25

Lukano napisał(a):Brii chyba piszesz o silnikach benzynowych, a w temacie są ON.

Upss – rzeczywiście, ale sądziłem, że zjechaliśmy już trochę OT w temat ogólnie ;) Nie zmienia to faktu, że mniej wysilone diesle produkowały sadzę w ilości którą można było mierzyć nie w gramach a w kilogramach ;)

Bartg napisał(a):A chiński przemysł na to:

A u Was murzynów biją! To, że ktoś robi się nie usprawiedliwia takiego samego zachowania u innych.

Bartg napisał(a):Ekologia ekologią, a złomowanie auta po 3-4 latach, bo silnik nie wytrzyma 150k km.

Raczej zostają zapałowane – współczesne samochody jeśli są właściwie eksploatowane wytrzymują bardzo długo.

LadyDina napisał(a):A ktokolwiek się zastanawia, dlaczego producenci muszą oszukiwać? Ciągłe podwyższanie norm da cokolwiek?

Droga spamerko, stawianie coraz wyższych wymagań wymusza rozwój i służy ogółowi. Gdyby tego nie robić na ulicach ciągle byłoby niebieskie powietrze a białe koszule robiłby się szare po kilku godzinach. Producenci oszukują bo chcą poprawić sobie wynik finansowy: oszustwo = spełnienie nowych wymagań bez inwestycji w rozwój. I nie, nie muszą oszukiwać, wystarczy, że wezmą się do roboty tak jak w latach 90-tych.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 7 paź 2015, 08:34

brii napisał(a):
LadyDina napisał(a):A ktokolwiek się zastanawia, dlaczego producenci muszą oszukiwać? Ciągłe podwyższanie norm da cokolwiek?

Droga spamerko, stawianie coraz wyższych wymagań wymusza rozwój i służy ogółowi. Gdyby tego nie robić na ulicach ciągle byłoby niebieskie powietrze a białe koszule robiłby się szare po kilku godzinach. Producenci oszukują bo chcą poprawić sobie wynik finansowy: oszustwo = spełnienie nowych wymagań bez inwestycji w rozwój. I nie, nie muszą oszukiwać, wystarczy, że wezmą się do roboty tak jak w latach 90-tych.


tez, ale normy sa bardzo nie realne... jak zmienia rodzaj testow normy pujda do gory bo to bedzie nie realne.
zobaczymy, czas pokaze
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez marcin255 » 7 paź 2015, 09:06

brii napisał(a): Producenci oszukują bo chcą poprawić sobie wynik finansowy: oszustwo = spełnienie nowych wymagań bez inwestycji w rozwój. I nie, nie muszą oszukiwać, wystarczy, że wezmą się do roboty tak jak w latach 90-tych.

Tylko jak " producenci " wywalą miliardy i wprowadzą te technologi do codziennego życia to po 1 ile będzie kosztował samochód o 2 i le jego serwis ?
Skoro tak wszyscy wspierają rozwój i nowe technologi dlaczego 50-70 % aut ma wycięte fap , dpf czy jak tam zwał .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto