Strona 5 z 9

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-)

PostNapisane: 15 lut 2015, 10:27
przez Marianek
Kupujesz w Polsce czy zagranicą? Jeśli to jest diler Mazdy może zrobić Tobie wydruk z IDS-a.
DPF na 99.9 % będzie ok, nie ma co się bać. Ważna jest data produkcji tej Madzi i czy posiada zachowaną gwarancje. Jeśli auto miało dzwona gwarancji już nie ma na 100%

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-)

PostNapisane: 15 lut 2015, 13:01
przez kkk555
Auto kupuje w De. Jest bezwypadkowe. O wydruk poprosze. Dzieki

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-)

PostNapisane: 15 lut 2015, 20:34
przez Wojtek
Skoro to ASO Mazdy, to poproś ich na papierze o wynik sprawdzenia noty serwisowej silnika... tzw. opiłki w oleju...
viewtopic.php?f=414&t=166360

Mazda z USA

PostNapisane: 12 wrz 2015, 15:14
przez leonis
Witam wszystkich i mam problem iż chcę kupić auto ale nie wiem co sądzicie o mazdach 3 z USA i z silnikiem 2.0 benzyna o mocy 155km

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-)

PostNapisane: 22 wrz 2015, 20:02
przez Wojtek
Auto, jak i inne... Lekko zmieniony silnik :)
Reszta jak i pozostałe... <serduszka>

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-)

PostNapisane: 23 wrz 2015, 07:34
przez some1
Tylko przy tym kursie $ przeważnie nie opłaca się ich sprowadzać jeśli nie są po dzwonie.

PostNapisane: 26 wrz 2015, 20:06
przez Gamboa
witam. mam pytanie. jak sprawa sie ma z wygłuszeniem tych mazd>? porównajmy do mazdy 3 bk 2005 rok, którą mam obecnie :D a w niej w mojej opinii jest tragicznie :D
i pisze to pod względem dłuższych tras, nie odcinków 20 km autostradą, ale 1000 km, ciężko jest :)
a jak sprawa sie ma w BM?

PostNapisane: 28 wrz 2015, 22:55
przez child
Jako były posiadacz BK, a obecny BM powiem ci tak: moim zdaniem jest lepiej w BM, ale nie jakoś dramatycznie. Ale dla mnie w BK też nie było źle :) Jeździłem też dłuższe trasy i jakoś mi hałas nie przeszkadzał. No cóż, może po prostu przygłuchy jestem ;)

Aha – w dziale BM ludzie ogólnie narzekają na wygłuszenie.

PostNapisane: 29 wrz 2015, 14:34
przez Gamboa
wiem i cZytałem :D a szkoda bo samochód stylistycznie mi sie b. podoba :)

PostNapisane: 29 wrz 2015, 18:18
przez child
Nawet jeśli wygłuszenie jest dla ciebie istotne, to raczej nie powinno być chyba decydującym czynnikiem. Zawsze też możesz wygłuszyć we własnym zakresie.

165KM – przyspieszenie 0-100

PostNapisane: 8 gru 2015, 20:42
przez creet
Udało się komuś zejść do katalogowych osiągów, czyli 8.2s?

Pytam, bo zwykle producenci (głownie silników turbo) podają ten wynik mocno zawyżony i w realu wygląda to dużo lepiej. Można zejść bez żadnego trudu od 0.5s do nawet 1s poniżej danych katalogowych. W BM, przynajmniej mojej jest wielki problem żeby choć zbliżyć się do wyniku katalogowego, nie mówiąc o jego przekroczeniu.

Uprzedzając hejt. Pytam czysto informacyjnie, bez żadnych podtekstów. Umiejętności mam raczej przeciętne – w innych autach którymi się bawiłem nie było właśnie problemu z zejściem poniżej wartości katalogowych, które przytoczyłem powyżej. Dla przykładu swoją Giuliettą 1.4 170KM zazwyczaj osiągam wyniki 7.1-7.3 przy katalogowym 7.8 – widziałem filmiki, że i do 6.9 ludzie schodzili. Pomiary robię zawsze w ten sam sposób, także ryzyko w tej kwestii jest raczej niewielkie.

PostNapisane: 8 gru 2015, 21:07
przez buczos
creet napisał(a):Pomiary robię zawsze w ten sam sposób

A jakim sprzętem robisz pomiary?
Ja trochę zmodyfikowaną BK 2.0 schodziłem poniżej katalogowych danych. Wg torq Pro+ ELM best 7.9s Nagrywając na kamerce i później licząc stoperem nawet trochę mnie (7.7s?) ale błąd pomiarowy (mam na myśli stoper, lub nawet licznik czasu w programach do obroki video) jest dość spory a i licznik idealnie przy 100km/h na godzinę nigdy nie będzie miał tyle wg GPS.

PostNapisane: 8 gru 2015, 21:43
przez creet
Torq pro z ELM właśnie. Weryfikowałem precyzję danych czytanych przez Torq też poprzez robienie video i nagrywanie odczytów prędkości z zewnętrznego GPS + stoper – trzeba faktycznie uważać na to ile klatek na s się nagrywa itd. Wielkich różnic nie było +-2ms w różnych autach właśnie.

Można wiedzieć jaką benzynę lałeś?

PostNapisane: 8 gru 2015, 22:00
przez buczos
creet napisał(a):Można wiedzieć jaką benzynę lałeś?

LPG ;)
Ale na pomiarach, czy 1/4 mili na zlotach shell 95 (czasem nitro+). Tyle że nie wiem czy jest sens porównywać Bk a BM bo to całkowicie inne auta. Może kwestia do ilu ciągnąć na każdym biegu? wg wykresów z tego wątku: viewtopic.php?f=102&t=185432&start=20 , najlepiej chyba zmieniać przy 6400-6500rpm.

Może wypowie się ktoś kto ma 165konną wersję i w jakikolwiek sposób mierzył przyspieszenie.
na YT na kanale autocentrum można znaleźć pomiary 6 2.0 165 i 3 2.0 120, ale 165 konnej wersji nie widziałem.

PostNapisane: 8 gru 2015, 22:21
przez creet
LPG – mnie to nie dziwi, dla mnie mity na temat gazu w autach są tak samo prawdziwe jak na temat turbo.

buczos napisał(a):najlepiej chyba zmieniać przy 6400-6500rpm

Tak właśnie robię. Przy 6500 jest odcinka. Zmiana biegów tuż przed – niestety aż do 3, ze względu na zestrojenie skrzyni. Testowałem zarówno na Orlenowskiej 95, jak i 98 Vervie – wyniki bez różnicy.

PS. Wyniki z autocentrum, czasem są huhu mocno zawyżone np ten: http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/przyspieszenia/alfa-romeo-giulietta-14-tb-170-km-acceleration-0-100-km-h/ Moja żona ma lepsze osiągi w tym aucie. Nomen omen pomylili nawet w ilości Nm. Nie 230 a 250...

Re: 165KM – przyspieszenie 0-100

PostNapisane: 8 gru 2015, 22:29
przez ellipsis
Creet u nas jest właśnie problem krótkiej skrzyni, która wymaga wbicie 3ki tuż przed setką a to powoduje duża strate czasową. Odcinka jest przy 6500 i mamy 90km/h teraz sprzegło, 3ka i już mamy sekunde w plecy :) Strasznie krótka jest ta skrzynia, honda w dieslu gdzie 4700 chyba bylo odciecie robilem na 2ce chyba 85 :)

Proszę bardzo Accord 2.0 155km, 0-100 8.3 sekundy a jaka waga auta, 10km mniej i 20nm mniej...


Re: 165KM – przyspieszenie 0-100

PostNapisane: 10 gru 2015, 00:17
przez Arash
PS. Wyniki z autocentrum, czasem są huhu mocno zawyżone np ten: http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-n ... -100-km-h/ Moja żona ma lepsze osiągi w tym aucie. Nomen omen pomylili nawet w ilości Nm. Nie 230 a 250...


Autocentrum robi dobre pomiary :) , raczej pomiary stoperem czy aplikacjami z komórek są poglądowe. Ja mierząc aplikacją torque przy słabym starcie uzyskuję katalogowe 9s, przy dobrym znacznie lepiej, ale te wyniki traktuję z przymrużeniem oka ;) Kiedyś startowałem w takich ustawkach zaczynałem od poloneza na gaźniku :D z doświadczenia wiem że, dobry szofer wolnossącą benzyną wygra z dieslem o podobnej mocy i budzie auta, a z tubo benzyną może mieć problemy. Pisze o silnikach produkowanych tak do 2010r. Obecne te nowe turbo benzyny w teorii mają przewagę, ale w realu nie testowałem.

Re: 165KM – przyspieszenie 0-100

PostNapisane: 10 gru 2015, 11:30
przez czarmi
Taki tam artykuł dotyczący cokolwiek tego tematu:
http://autokult.pl/26797,hyundai-i30-tu ... lanie-cena

Re: 165KM – przyspieszenie 0-100

PostNapisane: 10 gru 2015, 12:58
przez ellipsis
Nie zaskoczył mnie wynik spalania Koreańczyka. Z całym szacunkiem ale Japońskie marki mają wieksze doswiadczenia w budowie dobrych wolnossacych silników benzynowych. Pozatym Turbo Hyundai'a to pierwszy tego typu silnik tego producenta. Widać, że poza miastem czyli przyspieszanie podczas wyprzedzania wolnossacy silnik nie ma szans się obronic. Moment dostepny od dołu robi swoje :)Pomiary spalania polegające na jeździe ze stałą predkościa, kto tak jeździ w codziennym użytkowaniu?
Moja Mazda 165 pali w miescie min 8-8.5 litra, fordowski Ecoboost 1.6 150km w Volvo S60, które waży 1600kg palilo mi tez 8.5 litra w mieście więc ja nie widzę tej mega oszczedności Mazdy, przy czym Volvo wystarczylo tylko musnąć pedał gazu i auto ładnie się zbiera. Wolnossacy silnik aby mial przynajmniej porownywalna dynamike do turbo trzeba krecic powyzej 4 tys a wtedy napewno spalanie nie utrzyma sie w okolicy 8, bo jak kiedyś smigalem po miescie własnie na 2ce i 3ce, silnik nie schodzil ponizej 4 tys to spalanie na koniec wycieczki mialem 11 litrów :D

PostNapisane: 10 gru 2015, 14:44
przez creet
Ja mogę napisać takie porównanie dla BM 2.0 165KM 210Nm i Giulietty 1.4 170KM 250Nm. Wnioski były by z grubsza podobne, co nie powinno oczywiście dziwić. Przy pałowaniu obu silników, wzrost spalania jest zdecydowanie bardziej widoczny w turbo. Wolny ssak, poza 6. przegrywa na dowolnym biegu przy kickdownie z dowolnej prędkości – żeby było porównywalnie, trzeba zejść o 2 biegi, czasem 1, w dół, tak żeby mieć te 5tys obrotów. Oczywiście jest to kwestia gustu, jedni to lubią, inni nie. Faktem jest, że w nowych silnikach turbo, dziura w ogóle nie występuje. Jedyna różnica w stosunku do artykułu jest taka, że wycie silnika BM lepiej brzmi (choć jest go zdecydowanie za dużo), bo... w Alfie silnika nie słychać. Donośny dźwięk dobywa się tam z puzona z tyłu i całkowicie zagłusza silnik. W Alfie jest o tyle inaczej, że tam jeden z trybów jazdy (N) obcina moc silnika o 20KM i osłabia reakcję na gaz – wówczas nie widać praktycznie żadnej różnicy między oboma tymi autami. Przy jeździe w trybie D – nie mylić z biegmi skrzyni automatycznej;) – czuć znaczną różnicę którą przytoczyłem, choć w wartościach mierzalnych (np czasy przyspieszeń) nie jest to żadna przepaść.