
2.5 TDI jest silniczkiem rewelacyjnym, ale ciężko będzie znaleźć egzemplarz z realnym przebiegiem, przynajmniej w kraju. Natomiast benzyna godna polecenia to 2.4 170KM lub 2.5 144KM
www.mazdaspeed.pl
prezes83 napisał(a):2.5 TDI jest silniczkiem rewelacyjnym
Od kiedy jest taniej na ropie? Mamy różne wzory matematyczne? I dlaczego szkoda silnika? Silnik ma przejechać 300 czy 500.000 km, a na czym to zrobi, to chyba użytkownik powinien mieć głęboko w d***, byle był zadowolony? Jeśli Ci szkoda silnika, to proponuję wstawić go do muzeum lub podziwiać jedynie w garażu. Nie dajmy się zwariować...
Ostatnio gość w robocie mnie ostrzegał, że jak będę na komórce oglądać filmy, to mi się szybko bateria zużyje. No i co z tego, chyba bateria jest dla mnie, a nie odwrotnie? Tak samo z silnikiem – co z tego, że padnie 50.000 czy 100.000 km wcześniej, skoro to się stanie jak będzie miał 20 lat i 7 razy instalacja gazowa pokryje koszt jego wymiany? Oczywiście mówię o silnikach, które się nadają do gazowania i ktoś używa ich po prostu normalnie.
Kevin9118 napisał(a):o jest 2.5 VW
Kuguar napisał(a):gaz w aucie to jak lipna bateria w telefonie.
Kuguar napisał(a):Ciekawy jestem jak chciałbyś być bardziej ekonomiczny niż A3 1.9 TDI 90KM na trasie lub gazując po mieście przy gazie. Silnik TDI został przystosowany do ropy, silnik benzynowy do benzyny, nie do gazu o czym tu dyskutować
Kuguar napisał(a):gaz w aucie to jak lipna bateria w telefonie
Kuguar napisał(a):żal mi tych zasuszonych zagazowanych silników, aż serce się kraja.
Kuguar napisał(a):Może tak, ale mówienie że gaz wychodzi taniej od Diesla to już bajki.
Kuguar napisał(a):Efektem spalania LPG jest korozja i erozja. Przewlekłe spalanie zwłaszcza zubożonej mieszanki prowadzi do wzrostu temperatury, przegrzewania się i wypalenia denka tłoka, wypalenia gniazd zaworowych, nadpalenie głowicy itp, tak mi się wydaje ale oczywiście jak każdy mogę się mylić, ja kończę dyskusję z mojej strony bo to nie temat
Kuguar napisał(a):Silnik trzeba od podstaw zaprojektować i tylko takie auta kupować.
nemi napisał(a):Nawet kilka firm uznało, że gaz jest nieszkodliwy i montuje instalację już w fabryce (Seat, Skoda, Peugeot).
Kuguar napisał(a):Benzyna 98 jest w zasadzie bezsiarkowa. Efektem spalania LPG jest korozja i erozja.
Kuguar napisał(a):bo to nie temat
Kuguar napisał(a):Przewlekłe spalanie zwłaszcza zubożonej mieszanki prowadzi do wzrostu temperatury, przegrzewania się i wypalenia denka tłoka, wypalenia gniazd zaworowych, nadpalenie głowicy itp, tak mi się wydaje ale oczywiście jak każdy mogę się mylić, ja kończę dyskusję z mojej strony bo to nie temat
Kuguar napisał(a):po prostu dla mnie widok fajnego auta wjeżdżającego na stacje LPG to bolesny widok, mi w mojej Madzi byłoby szkoda silnika i tyle, każdy ma prawo do własnej opinii prawda?
Może macie racje, ale i tak jestem zdania ze silnik na gaz powinien być zaprojektowany w fabryce i tak to się robi w wytwórniach. Silnik zaprojektowany na spalanie benzyny ma inne wymiary, inny poziom temperatur, inne kształty komory spalania, inną prędkość. Benzyna znacznie się różni właściwościami od propanu i butanu. Silnik trzeba od podstaw zaprojektować i tylko takie auta kupować. Poważna ingerencja w zaawansowaną elektronikę sterowników silnika zawsze się odbije na pracy silnika. Jeżeli chodzi o gaz to tylko CNG, to się projektuje i tylko takie auta wyjeżdżają fabrycznie na gaz. LPG to paliwo gorsze od benzyny i jest zasiarczone (korozja). Benzyna 98 jest w zasadzie bezsiarkowa. Efektem spalania LPG jest korozja i erozja. Przewlekłe spalanie zwłaszcza zubożonej mieszanki prowadzi do wzrostu temperatury, przegrzewania się i wypalenia denka tłoka, wypalenia gniazd zaworowych, nadpalenie głowicy itp, tak mi się wydaje ale oczywiście jak każdy mogę się mylić.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości