

www.mazdaspeed.pl
tomi911 napisał(a):Można było zakładać w ciemno, że tak będzie – chyba każdy zdaje sobie sprawę jakie, że jeżdżenie w ruchu prawostronnym "angolem" jest sprawą trudniejszą – a wiadomo, że jak ubezpieczyciel może to składkę podniesie, bo z tego żyje. Dwukrotność to i tak nie aż tyle ile się spodziewałem, więc mnie to nie zaskakuje.
slisman napisał(a):tomi911 napisał(a):Można było zakładać w ciemno, że tak będzie – chyba każdy zdaje sobie sprawę jakie, że jeżdżenie w ruchu prawostronnym "angolem" jest sprawą trudniejszą – a wiadomo, że jak ubezpieczyciel może to składkę podniesie, bo z tego żyje. Dwukrotność to i tak nie aż tyle ile się spodziewałem, więc mnie to nie zaskakuje.
Trudniejsza czy też nie....nie wnikałbym i nie krytykowałbym póki nie wpłwaloby to na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu – mówię to, bo widziałem jak na trasie gościu anglikiem starał się wyprzedzać...
Bartek1986 napisał(a):W mieście się jeździ ok. Czasami jak się dojeżdża do wyjazdu w prawo i się za bardzo wychylisz to jest słabo, bo w lewo widać nie wiele. Czasami przy lewoskrętach jest bardzo słabo i niebezpiecznie jak naprzeciwko stoją samochody, które skręcają w swoje lewe. W trasie MASAKRA!
Bartg napisał(a):A tam nie znasz się, przecież w całej Europie tak jeżdżą i żyją :X Ja liczę, że ceny anglików szybko wzrosną i sprowadzane będą rzeczywiście fajne auta, a nie Omegi po 100 funtów.
Bartg napisał(a):A tam nie znasz się, przecież w całej Europie tak jeżdżą i żyją :X
Dobra wiadomość dla amatorów „anglików" – od 15 sierpnia 2015 r. można je rejestrować w Polsce.
31 lipca w Dzienniku Ustaw ukazały się dwa rozporządzenia ministra infrastruktury i rozwoju: w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, i drugie – w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Przepisy rozporządzeń wejdą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, tj. 15 sierpnia 2015 r.
Przepisy rozporządzeń – jak stwierdza ministerstwo infrastruktury – pozwolą na dopuszczenie do ruchu nowych samochodów osobowych, objętych ramową dyrektywą homologacyjną oraz pojazdów uprzednio zarejestrowanych na terytorium państw członkowskich UE.
Pojazdy z kierownicą po prawej stronie powinny zostać dostosowane do ruchu prawostronnego w zakresie:
świateł zewnętrznych,
lusterek wstecznych,
prędkościomierza wyskalowanego w km/h (lub jednocześnie w km/h i mph).
Spełnienie tych wymogów ma być weryfikowane podczas okresowego badania technicznego, przeprowadzanego przed pierwszą rejestracją w Polsce.
Mówiąc nieco prościej: w „anglikach" na przeglądzie będą sprawdzane 3 elementy:
1. reflektory (aby spełniały warunki należy je wymienić na takiej, jakie są stosowane w samochodach z kierownicą po lewej stronie).
2. lusterka wsteczne, a ściślej ich pole widzenia. Dotyczy to lusterek zewnętrznych i wewnętrznego. W większości przypadków aby spełniały warunki wymagane w Polsce trzeba je wymienić.
Diagności otrzymają szczegółowe wytyczne, jak sprawdzać czy pole widzenia lusterek jest prawidłowe (określono je w załączniku do rozporządzeń).
3. prędkościomierz – musi być wyskalowany w km/h (może mieć podwójną skalę – w km/h oraz w milach na godzinę).
Warto też przypomnieć, że do zaliczenia przeglądu potrzebne jest tylne światło przeciwmgłowe (nie wszystkie „angliki" takie mają).
Po pozytywnym zaliczeniu przeglądu właściciel „anglika" otrzyma zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i na jego podstawie będzie mógł zarejestrować auto w wydziale komunikacji.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości