Od 15.08.2015 roku można w Polsce rejestrować samochody w wersji angielskiej.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 12 sie 2014, 23:46

Zebys sie nie zdziwił przypadkiem <lol> <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez l3mur91 » 13 sie 2014, 13:07

Myślę, że taka Mazda w Angliku to może być warta max 5k pln.
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Michu_M6 » 17 lut 2015, 08:56

OC dla "anglików" droższe o 200-procent. I bez szans na AC :

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1673359

Może nie będzie się tak do końca opłacało ściągać i rejestrować w stanie orginalnym <co?> może lepiej to będzie przerobić na wersję EU <co?>
A przerabiane mamy już dziś więc nie powinno być o wiele gorzej....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez tomi911 » 17 lut 2015, 09:46

Można było zakładać w ciemno, że tak będzie – chyba każdy zdaje sobie sprawę jakie, że jeżdżenie w ruchu prawostronnym "angolem" jest sprawą trudniejszą – a wiadomo, że jak ubezpieczyciel może to składkę podniesie, bo z tego żyje. Dwukrotność to i tak nie aż tyle ile się spodziewałem, więc mnie to nie zaskakuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez slisman » 17 lut 2015, 09:59

tomi911 napisał(a):Można było zakładać w ciemno, że tak będzie – chyba każdy zdaje sobie sprawę jakie, że jeżdżenie w ruchu prawostronnym "angolem" jest sprawą trudniejszą – a wiadomo, że jak ubezpieczyciel może to składkę podniesie, bo z tego żyje. Dwukrotność to i tak nie aż tyle ile się spodziewałem, więc mnie to nie zaskakuje.


Trudniejsza czy też nie....nie wnikałbym i nie krytykowałbym póki nie wpłwaloby to na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu – mówię to, bo widziałem jak na trasie gościu anglikiem starał się wyprzedzać...

Ogólnie, kolejny absurd UE (nie jestem przeciwnikiem UE, ale to mi się nie podoba :P). To tak jakby w każdym kraju członkowskim nakazali honorować euro w KAŻDYM sklepiku,fryzjerze itp. Bo wspólnota, bo coś tam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez tomi911 » 17 lut 2015, 10:07

slisman napisał(a):
tomi911 napisał(a):Można było zakładać w ciemno, że tak będzie – chyba każdy zdaje sobie sprawę jakie, że jeżdżenie w ruchu prawostronnym "angolem" jest sprawą trudniejszą – a wiadomo, że jak ubezpieczyciel może to składkę podniesie, bo z tego żyje. Dwukrotność to i tak nie aż tyle ile się spodziewałem, więc mnie to nie zaskakuje.


Trudniejsza czy też nie....nie wnikałbym i nie krytykowałbym póki nie wpłwaloby to na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu – mówię to, bo widziałem jak na trasie gościu anglikiem starał się wyprzedzać...

Dokładnie o tym mówię – a właściwie to przede wszystkim – i widziałem (jadąc za nim) i brałem udział jadać z kumplem, który jeździł anglikiem już lata temu (zarejestrowanym i opłacanym w Szkocji Audi A4) i powiem, że tak w jednej jak i w drugiej sytuacji miałem lekko podniesione ciśnienie – zwłaszcza jak jadąc z kumplem "wychylał" się zza tira a ja na pozycji pasażera z przodu lądowałem prawie na środku przeciwnego pasa O_o
Nie mówię, że to jakieś zadanie dla kaskadera, ale trudniejsze jest!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Wojtek » 17 lut 2015, 21:54

ale dramatyzujecie... <glupek2>

Wszystko zależy od kierowcy, a raczej od jego rozwagi... <nie powiem>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomi911 » 17 lut 2015, 22:27

Eee tam – nie dramatyzujemy, tylko pokazujemy różnicę – bo jest ;) czyż nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Bartek1986 » 17 lut 2015, 22:47

W mieście się jeździ ok. Czasami jak się dojeżdża do wyjazdu w prawo i się za bardzo wychylisz to jest słabo, bo w lewo widać nie wiele. Czasami przy lewoskrętach jest bardzo słabo i niebezpiecznie jak naprzeciwko stoją samochody, które skręcają w swoje lewe. W trasie MASAKRA!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez tomi911 » 17 lut 2015, 22:56

Bartek1986 napisał(a):W mieście się jeździ ok. Czasami jak się dojeżdża do wyjazdu w prawo i się za bardzo wychylisz to jest słabo, bo w lewo widać nie wiele. Czasami przy lewoskrętach jest bardzo słabo i niebezpiecznie jak naprzeciwko stoją samochody, które skręcają w swoje lewe. W trasie MASAKRA!

Dokładnie – pozostaje też problem (choć jak jeździsz tylko angolem to jakoś przejdzie) przestawienia się na operowanie dźwignią zmiany biegów... lewą ręką – ja miałem spory problem.
No i lewoskręty przycinałem bardzo często...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Bartg » 17 lut 2015, 22:57

A tam nie znasz się, przecież w całej Europie tak jeżdżą i żyją :X Ja liczę, że ceny anglików szybko wzrosną i sprowadzane będą rzeczywiście fajne auta, a nie Omegi po 100 funtów.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez tomi911 » 17 lut 2015, 23:00

Bartg napisał(a):A tam nie znasz się, przecież w całej Europie tak jeżdżą i żyją :X Ja liczę, że ceny anglików szybko wzrosną i sprowadzane będą rzeczywiście fajne auta, a nie Omegi po 100 funtów.

No pewnie, że jeżdżą – a co mają nie jeździć? Chodzi tylko o to, że... jest trudniej tak? Dlatego ubezpieczyciele dołożą swoje do składek – bo mają powód ;)
A czy ceny angoli pójdą w górę – nie sądzę, aby jakoś znacząco – przecież to tylko nasz piękne kraj zmienia prawo, a zapewne nie tylko Polacy sprowadzają angole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Bartek1986 » 17 lut 2015, 23:18

Sam jeżdżę obecnie JDMem, więc wiem co mówię :)
Bartg napisał(a):A tam nie znasz się, przecież w całej Europie tak jeżdżą i żyją :X

Hmm. Jakby to powiedzieć. Jeżdżę w Polsce i też żyje. Nie jest to jednak do końca bezpieczne, a przede wszystkim wygodne..
W miastach problemy są oczywiście do przeskoczenia, a autostrad u nas jak na lekarstwo..
Nie wyjeżdżam niebieskim w trasy, bo po 100km mam serdecznie dość i sobie jadę za TiRem nie wychylając się już nawet :P

Dopisano 17 lut 2015 23:21:

Co do pozycji za kierownicą (RHD/LHD) to dla mnie żadna różnica. Biegi też.
Przy szybszej jeździe np. po śliskim w RHD odpuszczam, a w LHD jeszcze bym się nie bał :)
No i jak się na środku drogi nadarzy jakaś beczka <lol> i trzeba zrobić nawrót to siedząc po lewej zrobie to spokojnie, a po prawej już nie do końca :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez matthies » 4 sie 2015, 13:19

sprawa weszła w życie i od 15 sierpnia można rejestrować angliki w Polsce.
Teoretycznie... dlaczego? Bo uważam, że diagności tak szybko tego nie ogarną ;)

Dobra wiadomość dla amatorów „anglików" – od 15 sierpnia 2015 r. można je rejestrować w Polsce.

31 lipca w Dzienniku Ustaw ukazały się dwa rozporządzenia ministra infrastruktury i rozwoju: w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, i drugie – w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Przepisy rozporządzeń wejdą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, tj. 15 sierpnia 2015 r.

Przepisy rozporządzeń – jak stwierdza ministerstwo infrastruktury – pozwolą na dopuszczenie do ruchu nowych samochodów osobowych, objętych ramową dyrektywą homologacyjną oraz pojazdów uprzednio zarejestrowanych na terytorium państw członkowskich UE.

Pojazdy z kierownicą po prawej stronie powinny zostać dostosowane do ruchu prawostronnego w zakresie:

świateł zewnętrznych,
lusterek wstecznych,
prędkościomierza wyskalowanego w km/h (lub jednocześnie w km/h i mph).

Spełnienie tych wymogów ma być weryfikowane podczas okresowego badania technicznego, przeprowadzanego przed pierwszą rejestracją w Polsce.

Mówiąc nieco prościej: w „anglikach" na przeglądzie będą sprawdzane 3 elementy:

1. reflektory (aby spełniały warunki należy je wymienić na takiej, jakie są stosowane w samochodach z kierownicą po lewej stronie).

2. lusterka wsteczne, a ściślej ich pole widzenia. Dotyczy to lusterek zewnętrznych i wewnętrznego. W większości przypadków aby spełniały warunki wymagane w Polsce trzeba je wymienić.

Diagności otrzymają szczegółowe wytyczne, jak sprawdzać czy pole widzenia lusterek jest prawidłowe (określono je w załączniku do rozporządzeń).

3. prędkościomierz – musi być wyskalowany w km/h (może mieć podwójną skalę – w km/h oraz w milach na godzinę).

Warto też przypomnieć, że do zaliczenia przeglądu potrzebne jest tylne światło przeciwmgłowe (nie wszystkie „angliki" takie mają).

Po pozytywnym zaliczeniu przeglądu właściciel „anglika" otrzyma zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i na jego podstawie będzie mógł zarejestrować auto w wydziale komunikacji.


źródło: auto-bild
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto