Mazda 323 BJ
Panowie, słuchajcie mam takie pytanie. W swojej BJ mam połamany wlot powietrza (patrz; fot. poniżej.)
Wcześniej zanim jeszcze kupiłem auto musiała być w nim starsza generacja instalacji LPG.[ale jak kupowałem była już sekwencja] Wydaje mi się, że gazownicy połamali ten wlot, bo pewnie coś nie grało na gazie, może gasł. Wyłamaną mam też ta rurę poniżej wlotu -rezonator * ( tam teraz jest reduktor, wiec rezonator się nie zmieści...)
Da się zauważyć, że był strzał, bo obudowa filtra jest poklejona i zamontowano w niej "klapkę". Teraz pytanie najważniejsze, czy ten połamany wlot może tak zostać ? czy kupić używkę i niech będzie cały żeby powietrze lepiej dochodziło do filtra? On od spodu praktycznie całkiem jest połamany. Jak taki połamany wlot powietrza wpływa na pracę silnika? Czy jeśli zasysa np powietrze z komory silnika to dobrze ?
Aktualnie mam sekwencje, więc chyba nie powinno być problemów, że np będzie gasł tak jak zdarza się w instalacji na mixerze. Jeśli się gdzieś mylę, proszę mnie poprawić i uświadomić.
Proszę o sugestie.
zdjęcia nie są mojego autorstwa, zapożyczone w celu zobrazowania elementów
Wcześniej zanim jeszcze kupiłem auto musiała być w nim starsza generacja instalacji LPG.[ale jak kupowałem była już sekwencja] Wydaje mi się, że gazownicy połamali ten wlot, bo pewnie coś nie grało na gazie, może gasł. Wyłamaną mam też ta rurę poniżej wlotu -rezonator * ( tam teraz jest reduktor, wiec rezonator się nie zmieści...)
Da się zauważyć, że był strzał, bo obudowa filtra jest poklejona i zamontowano w niej "klapkę". Teraz pytanie najważniejsze, czy ten połamany wlot może tak zostać ? czy kupić używkę i niech będzie cały żeby powietrze lepiej dochodziło do filtra? On od spodu praktycznie całkiem jest połamany. Jak taki połamany wlot powietrza wpływa na pracę silnika? Czy jeśli zasysa np powietrze z komory silnika to dobrze ?
Aktualnie mam sekwencje, więc chyba nie powinno być problemów, że np będzie gasł tak jak zdarza się w instalacji na mixerze. Jeśli się gdzieś mylę, proszę mnie poprawić i uświadomić.
Proszę o sugestie.
zdjęcia nie są mojego autorstwa, zapożyczone w celu zobrazowania elementów
- Od: 25 lis 2007, 16:36
- Posty: 32
- Auto: aktualnie brak
JanuszM napisał(a):Polecam pióra firmy MOTGUM – naprawdę ładnie zbierają, nie piszczą, a kosztują ok. 12 zł/szt. Unipointy (do kupienia choćby w OBI za 15 zł/kpl) też są niezłe, ale już nie tak i nie są takie trwałe.
Mi płaskie motgum nie zbierają na całej powierzchni. O ile lewa ujdzie to prawa na wysokości oczu nie dociska (odstaje tyle, że wogóle nie zbiera)
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
[quote="GroMo"]Orientuje się ktoś, cze gdzieś w dostanę takie o to nakładki na zderzaki i boczne listwy.
Genralnie to powinieneś zapytać w tuninngu może tam będą więcej wiedzieć ale to niuans... wydaje mi się że u nas tego nie znajdziesz moze w jakies kity są gdzieś w necie na stronach zachodnich... zresztą zawsze możesz szukac używek są na allegoro aha i jak znajdziesz to dawaj znać
Tutaj jest koleś ze Złotoryji
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4467235:

Genralnie to powinieneś zapytać w tuninngu może tam będą więcej wiedzieć ale to niuans... wydaje mi się że u nas tego nie znajdziesz moze w jakies kity są gdzieś w necie na stronach zachodnich... zresztą zawsze możesz szukac używek są na allegoro aha i jak znajdziesz to dawaj znać
Tutaj jest koleś ze Złotoryji

Motocykle są wszędzie.... no i mazdy 
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
Jacekm_ przyspieszenie dla FS w wersji Sportive wynosi 9,7 sek do 100km/h. FS też był w wersjach Exlusive jak u mnie gdzie masa własna samochodu jest o ok 90 kg mniejsza od Sportive. Jak będzie dobra pogoda to specjalnie zmierzę przyspieszenie poprzez komputer.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
witam , u mnie sonda lambda po zmierzeniu wskazuje 1v i powyżej na wolnych obrotach dopiero po przekroczeniu 3800 napięcie spada do 0.5- 0,6V , to znaczy że wtedy dopiero zaczyna pracować lambda – ? czy mam racje i co można ewentualnie w tym temacie zrobić czy może lać któryś wtrysk? – wiem że są tematy o sondach ale tak się naczytałem że mam kocioł w głowie i już mam powoli dość BJ-ki.
karmazyn33 sondy lambda nie zbadasz miernikiem cyfrowym ani analogowym. Od początku pracy sondy napięcie na niej zmienia się. Przy przygazówce zmiany te następują szybciej, z większą częstotliwością. Żeby dokładnie zobaczyć w jakim zakresie zmienia się napięcie trzeba by podpiąć pod oscyloskop lub specjalistyczne stanowisko pomiarowe, gdzie można wykreślić charakterystykę i na jej podstawie odczytać sprawność sondy. To że zmienia ci się napięcie na mierniku może jedynie świadczyć że sonda żyje. Jaki przebieg ma samochód?
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
tomciokr napisał(a):Jacekm_ przyspieszenie dla FS w wersji Sportive wynosi 9,7 sek do 100km/h. FS też był w wersjach Exlusive jak u mnie gdzie masa własna samochodu jest o ok 90 kg mniejsza od Sportive. Jak będzie dobra pogoda to specjalnie zmierzę przyspieszenie poprzez komputer.
WOW

2 dokładki progów + dokładka tylnego zderzaka + halogeny?

Żeby to było 9kg różnicy to te elementy musiałyby być ze stali, a co dopiero 90kg.
No chyba, że te wersje Exclusive nie maja nic z wyposażenia to spoko, zgodzę się
Przyspieszenie Mazdy 323F BJ z silnikiem FS od 0 do 100kmh wynosi 9,3sek, niezależnie od wersji wyposażenia, zresztą jak by był w okolicy to zapraszam na ustawkę, możemy to sprawdzić
Napisz jeszcze jak zamierzasz mierzyć to przyspieszenie, masz jakiegoś Gtecha?
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
tomciokr przebieg mazdy to 206 000km, czyli jest szansa że sonda jest OK ?
Jacekm_ w takim razie jaka jest waga twojej mazdy? Sprawdź, zważ, podyskutujemy dalej nad tym. Dane 9,3 sek/100 skąd zczytałeś? Przyspieszenie spróbuję sprawdzić poprzez interface diagnostyczny podpięty pod komputer samochodowy po OBDII i laptopa z odpowiednim programem. Myślę że w ten weekend uda mi się to zrobić.
karmazyn33 jeśli ta sonda jest od początku 206 tys to zapewne jest już jej czas. Średnio czas żywotności sondy podaje się na 160 tys. Więc jeśli nie teraz to za niedługi czas będziesz ją wymieniał. Koszt sondy NGK z grzałką to 120-150 zł. Uwaga na podróbki na allegro NGK i Bosh.
karmazyn33 jeśli ta sonda jest od początku 206 tys to zapewne jest już jej czas. Średnio czas żywotności sondy podaje się na 160 tys. Więc jeśli nie teraz to za niedługi czas będziesz ją wymieniał. Koszt sondy NGK z grzałką to 120-150 zł. Uwaga na podróbki na allegro NGK i Bosh.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
tomciokr dzięki za info .
Hmm, też mnie to intrygowało zanim zobaczyłem pierwszy raz na żywo ... nie pamiętam żadnego linku do odpowiednich zdjęć na forum, nie mam auta pod biurem, więc postaram się pomóc na razie słownie (–;
1. patrząc od strony bagażnika:
– oparcie jest dzielone w połowie
– na dole na poziomie podłogi bagażnika jest przyczepiona do kanapy przesuwna deska-przykrywka
– półka bagażnika posiada element ruchomy (odginany do góry – ok 10cm szerokości)
2. od środka:
– z boku od strony drzwi, pod siedziskiem, jest dźwigienka
– podciąga się ją do góry i przesuwa całą kanapę (obie połówki) do przodu – max o 16cm
– z boku na oparciu, ok. 20cm nad siedziskiem, jest pętelka z tasiemki
– ciągnie się za nią i jedno oparcie (połówkę) można pochylić do przodu (położyć na siedzisku) albo do tyłu (aż do tylnej półki; po wyjęciu zagłówka jeszcze trochę niżej)
Generalnie jest tak, że (z wyjątkiem przewożenia opon do wymiany (–; ) u mnie kanapa jest cały czas na max. z tyłu. Oparcia mam pochylone w tył i część półki praktycznie na stałe odgiętą o 180st – dzieciom tak wygodniej.
pozdrawiam, tomek
ps. lepsze fotki wkleję jak zrobię – może w weekend..
edit: pogoda dziś taka, że nie mam ochoty z domu wychodzić (–; – wkleiłem drugi obrazek z folderu UK
1. patrząc od strony bagażnika:
– oparcie jest dzielone w połowie
– na dole na poziomie podłogi bagażnika jest przyczepiona do kanapy przesuwna deska-przykrywka

– półka bagażnika posiada element ruchomy (odginany do góry – ok 10cm szerokości)
2. od środka:
– z boku od strony drzwi, pod siedziskiem, jest dźwigienka
– podciąga się ją do góry i przesuwa całą kanapę (obie połówki) do przodu – max o 16cm
– z boku na oparciu, ok. 20cm nad siedziskiem, jest pętelka z tasiemki
– ciągnie się za nią i jedno oparcie (połówkę) można pochylić do przodu (położyć na siedzisku) albo do tyłu (aż do tylnej półki; po wyjęciu zagłówka jeszcze trochę niżej)

Generalnie jest tak, że (z wyjątkiem przewożenia opon do wymiany (–; ) u mnie kanapa jest cały czas na max. z tyłu. Oparcia mam pochylone w tył i część półki praktycznie na stałe odgiętą o 180st – dzieciom tak wygodniej.
pozdrawiam, tomek
ps. lepsze fotki wkleję jak zrobię – może w weekend..
edit: pogoda dziś taka, że nie mam ochoty z domu wychodzić (–; – wkleiłem drugi obrazek z folderu UK
Ostatnio edytowano 7 gru 2008, 14:59 przez st1545, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 kwi 2008, 16:02
- Posty: 79
- Skąd: Warszawa - Wesoła
- Auto: 323f BJ ZM A/T
st1545 napisał(a):Hmm, też mnie to intrygowało zanim zobaczyłem pierwszy raz na żywo ... nie pamiętam żadnego linku do odpowiednich zdjęć na forum, nie mam auta pod biurem, więc postaram się pomóc na razie słownie (–;
1. patrząc od strony bagażnika:
– oparcie jest dzielone w połowie
– na dole na poziomie podłogi bagażnika jest przyczepiona do kanapy przesuwna deska-przykrywka
– półka bagażnika posiada element ruchomy (odginany do góry – ok 10cm szerokości)
2. od środka:
– z boku od strony drzwi, pod siedziskiem, jest dźwigienka
– podciąga się ją do góry i przesuwa całą kanapę (obie połówki) do przodu – max o 16cm
– z boku na oparciu, ok. 20cm nad siedziskiem, jest pętelka z tasiemki
– ciągnie się za nią i jedno oparcie (połówkę) można pochylić do przodu (położyć na siedzisku) albo do tyłu (aż do tylnej półki; po wyjęciu zagłówka jeszcze trochę niżej)
Generalnie jest tak, że (z wyjątkiem przewożenia opon do wymiany (–; ) u mnie kanapa jest cały czas na max. z tyłu. Oparcia mam pochylone w tył i część półki praktycznie na stałe odgiętą o 180st – dzieciom tak wygodniej.
pozdrawiam, tomek
ps. lepsze fotki wkleję jak zrobię – może w weekend..
Jeszcze można unieść i przesunąć do przodu siedziska tylnej kanapy i w to miejsce wchodzi złozone opracie (po zdjęciu zagłówków)
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
w wolnej chwili zacząlem robić to co ktoś obiecywał – zebranie ważniejszych tematów dotyczących BJ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=64610
podrzucajcie tam co uważacie za stosowne to jakoś to posklejamy, żeby BJ-kowicze mieli łatwiej
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=64610
podrzucajcie tam co uważacie za stosowne to jakoś to posklejamy, żeby BJ-kowicze mieli łatwiej
Haszcz nieewiem czy poważnie pytasz czy sie zgrywasz, ale nie spotkałem sie jeszcze z innym kolorem światła cofania jak białym a przeciwmgielnym czerwonym – tylne oczywiście. pozdrawiamBorysss super sprawa to zestawienie wszystkich tematów w jednym miejscu – szacun dla CiebieHaszcz napisał(a):W jakim kolorze powinnny siwecic switało cofania i swiatło przeciwmgłowe?
Witam. Mam takie pytanko także posiadam 323 BJ 1.6 tylko wiem ze sa 3 wersje tego modelu ( sportive, comfort i exclusive.) po czym poznac ktora to? Moze glupie pytanko ale zaczynam moja przygode z mazda wiec wybaczcie
-
artekmich29
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości