
Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
Cisza
to moja piaskownica i proszę nie wysypywać piasku poza temat 

Bart0n napisał(a):Neonixos666 i jak podpatrzyłeś, filtr wymienia się normalnie jak w benzynie czy trzeba jakieś niestandardowe operacje robić? Żeby się nie zapowietrzył czy cuś.
Wykręcasz stary zakręcasz nowy, podpinasz zasilanie z baku pompujesz jak zacznie lecieć paliwo to zakładasz drugi przewód potem jeszcze trochę pompować i to wszystko. Uważać trzeba żeby nie uszkodzić tej podstawki filtra bo może się zapowietrzać (nie wkręcać za mocno w imadło) no i dobrze dokręcić filtr.
Wiem, że było wielokrotnie opisywane ale brakuje jednego zwartego poradnika DITD-DENSO 
1. Problem odpalenia ciepłego silnika – czasem tylko plak wtryśnięty w obudowę filtra powietrza ratuje sytuacje ( na zimnym raczej ok )
2. SPV – za co odpowiada, jakie niedomagania w przypadku uszkodzenia jakie sposoby diagnozy. (ew. po czym poznać że się zawiesił)
3. TCV – za co odpowiada, jakie niedomagania w przypadku uszkodzenia i jak diagnozować.
Pewnie szanowny przedstawiciel Warmii i Mazur odeśle do "szukaj..." ale jest za duży bałagan w tych postach...
Więc proszę o konkretne odpowiedzi, które pomogą uporządkować trochę ten temat.
1. Problem odpalenia ciepłego silnika – czasem tylko plak wtryśnięty w obudowę filtra powietrza ratuje sytuacje ( na zimnym raczej ok )
2. SPV – za co odpowiada, jakie niedomagania w przypadku uszkodzenia jakie sposoby diagnozy. (ew. po czym poznać że się zawiesił)
3. TCV – za co odpowiada, jakie niedomagania w przypadku uszkodzenia i jak diagnozować.
Pewnie szanowny przedstawiciel Warmii i Mazur odeśle do "szukaj..." ale jest za duży bałagan w tych postach...
Więc proszę o konkretne odpowiedzi, które pomogą uporządkować trochę ten temat.
Powiem Ci że myślałem nad takim poradnikiem ściśle związanym z problemami występującymi w DiTD i opisaniem najczęściej pojawiających się problemów oraz rozwiązań. Wszystko by było ok gdyby nie to że objawy jednego problemu mogą być spowodowane przez wiele czynników. Nie zmienia to faktu iż takowy poradnik by się przydał jak najbardziej bo wiele by uprościł.
Nie widzę przeszkód aby takowy poradnik napisać jeśli ktoś wyraża taką chęć to ja śmiało mogę pomóc.
Nie widzę przeszkód aby takowy poradnik napisać jeśli ktoś wyraża taką chęć to ja śmiało mogę pomóc.
A czy może mi ktoś poradzić jakieś konkrety, bo już odpalanie na Plaka mnie nie bawi, ani tez za x-razem (czasem za 3 czasem za szóstym...)
Problem jest taki:
Na zimno odpala bez większych problemów – zawsze za pierwszym "kręceniem" ale nie za pierwszym obrotem wału korbowego, czasem za drugim, czasem za czwartym...
Na ciepłym silniku jest prawdziwa loteria, czasem załapie za drugim lub trzecim dłuższym kręceniem, a jak go ostro przegonię to jest większy problem – za 5-8 razem lub z plakiem...
Zastanawiam się, czy wyciągać pompę i wymieniać np SPV czy wysyłać całą pompę do jakiegoś serwisu
( nie Mabi czy inni serwisanci Denso ale albo Tuchola albo Nadarzyn ). Chodzi o usunięcie problemu a nie o remont generalny pompy. Jeżeli to SPV jest za to odpowiedzialny to jestem w stanie sobie poradzić sam.
Dodam, że jak już odpali to moc nie spadła, auto się zbiera jak przed problemami z odpalaniem.
Kopcenia nadmiernego też nie zauważyłem. Obecnie wlane FORTE ale to tego problemu nie rozwiąże więc wołam o pomoc!!
Problem jest taki:
Na zimno odpala bez większych problemów – zawsze za pierwszym "kręceniem" ale nie za pierwszym obrotem wału korbowego, czasem za drugim, czasem za czwartym...
Na ciepłym silniku jest prawdziwa loteria, czasem załapie za drugim lub trzecim dłuższym kręceniem, a jak go ostro przegonię to jest większy problem – za 5-8 razem lub z plakiem...
Zastanawiam się, czy wyciągać pompę i wymieniać np SPV czy wysyłać całą pompę do jakiegoś serwisu
( nie Mabi czy inni serwisanci Denso ale albo Tuchola albo Nadarzyn ). Chodzi o usunięcie problemu a nie o remont generalny pompy. Jeżeli to SPV jest za to odpowiedzialny to jestem w stanie sobie poradzić sam.
Dodam, że jak już odpali to moc nie spadła, auto się zbiera jak przed problemami z odpalaniem.
Kopcenia nadmiernego też nie zauważyłem. Obecnie wlane FORTE ale to tego problemu nie rozwiąże więc wołam o pomoc!!
do zmiany SPV nie trzeba wyciągać pompy.
podłącz wąż zasysający paliwo do słoika z forte 1:1 z ropką, w sumie, to powrotny też i niech na tym chwilę popracuje
podłącz wąż zasysający paliwo do słoika z forte 1:1 z ropką, w sumie, to powrotny też i niech na tym chwilę popracuje
smile napisał(a):Chodzi o usunięcie problemu a nie o remont generalny pompy
Czytając Twój opis to rozwiązaniem problemu będzie remont pompy z tego co wywnioskowałem to im cieplej tym gorzej a to świadczy o jednym- pompa do roboty... ale zawsze mogę się mylić
Neonixos666 napisał(a):Czytając Twój opis to rozwiązaniem problemu będzie remont pompy z tego co wywnioskowałem to im cieplej tym gorzej a to świadczy o jednym- pompa do roboty... ale zawsze mogę się mylić
No tak, tylko że wole ustalić czy to cała pompa czy tylko wystarczy SPV wymienić, z tego co pamiętam to SPV jest odpowiedzialny za wolne obroty. U mnie jak już silnik załapie i odpali to chodzi równo i trzyma obroty właściwe.
kierownik napisał(a):do zmiany SPV nie trzeba wyciągać pompy.
podłącz wąż zasysający paliwo do słoika z forte 1:1 z ropką, w sumie, to powrotny też i niech na tym chwilę popracuje
Myślałem o uruchomieniu auta na FORTE, obecnie mam wlane do baku ale mam też drugą buteleczkę. Ale nie do końca wiem jak to ma zadziałać i na co ewentualnie pomóc.
powinno ją dobrze przeczyścić, ale
prawdopodobnie i tak trzeba się będzie pogodzić z tą myślą...
Neonixos666 napisał(a):im cieplej tym gorzej a to świadczy o jednym- pompa do roboty
prawdopodobnie i tak trzeba się będzie pogodzić z tą myślą...
Smile odpinałeś czujnik temperatury?
Neonixos666 napisał(a):Smile odpinałeś czujnik temperatury?
Czujnika nie odpinałem, dzisiaj chce pomierzyć wszystkie czujniki i posprawdzać elektrykę i porobić testy.
Co mnie dziwi to problemy z odpalaniem występują teraz na zupełnie zimnym silniku (bez PLAKa nie mogłem odpalić), na letnim silniku pali od strzała a na gorącym tak jak na zimnym – za dziesiątym razem lub tylko PLAK.
Riki napisał(a):smile napisał(a):Ale nie do końca wiem jak to ma zadziałać i na co ewentualnie pomóc.
Co konkretnie nie jest Ci jasne? napisz, odpowiem
Jakie problemy może rozwiązać odpalenie auta na FORTE, tzn. jakie działanie się spotęguję zwiększając zawartość FORTE w paliwie. Na pewno będzie działać intensywniej, ale co to może konkretnie dać?
13:30 Po testach:
1. SPV (Spill Valve) sprawny – zmierzona oporność wyniosła 1,6 Oma i mieści się w zakresie prawidłowym 0,7-1,7 Oma
2. Odpięcie czujnika temperatury płynu chłodzącego (ECT) powoduje:
– brak problemów z odpaleniem
– ciągłe mruganie kontrolki świec żarowych
– nie działa wskaźnik temperatury silnika
– wentylatory chłodnicy załączone
3. TCV nie cieknie.
Wnioski:
Zastanawiam się na przełącznikiem ręcznym w kabinie odłączającym ECT lub jakiegoś mechanizmu, który automatycznie odłączy np. na 15 sekund od momentu włączenia zapłonu czujnik temperatury silnika (przerwie obwód).
smile napisał(a):2. Odpięcie czujnika temperatury płynu chłodzącego (ECT) powoduje:
– brak problemów z odpaleniem![]()
I wszystko jasne
nie kontynuuj już tego w tym wątku tylko poczytaj istniejące, uzbieraj kasę i na razie wystarczy odpinać czujnik lecz to długo nie pociągnie i za jakiś czas nie pomoże już nic.
A w innych kolorach też robisz? 
YgooR napisał(a):A w innych kolorach też robisz?
zdarza się
Riki napisał(a):No i prawie garaż na jedną już masz![]()
tiaa – zwłaszcza, że namiocik trzeba będzie złożyć przed śniegiem...
ale dwie już śmigają, z jedną sobie nie mogę poradzić, ale to w innym temacie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości