Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez kierownik » 10 lis 2011, 09:39

kup sobie dwa klucze za parę zł (14 i 12) i najpierw podciąg, a później dokręć – szkoda pasków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Marceli Szpak » 10 lis 2011, 09:51

Dzięki. Też tak myślałem, z tym, że mechanik to ze mnie nie będzie :) – nie wiem jak bardzo maja być napięte paski. Podjadę chyba do pierwszego lepszego mechanika :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez kierownik » 10 lis 2011, 10:07

tak zrób.
zapomniałem Ci napisać, że zwykłym kluczem dostęp do tej śruby naciągającej (na klucz 12) jest z deczka utrudniony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Marceli Szpak » 10 lis 2011, 22:28

Zrobione. Skasowali mnie na 30pln za dokręcenie alternatora i sprawdzenie czy ładuje. Dużo, nie dużo, podejrzałem na czym sprawa polega, następnym razem już będę wiedział jak to się robi :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2011, 22:32

Marceli Szpak napisał(a):Zrobione. Skasowali mnie na 30pln za dokręcenie alternatora i sprawdzenie czy ładuje. Dużo, nie dużo, podejrzałem na czym sprawa polega, następnym razem już będę wiedział jak to się robi :)


hehe za pierwszą wymianę filtra paliwa zapłaciłem, podpatrzyłem co i jak i za kolejne wymiany już nie dałem nikomu zarobić :P
Zawsze to zdobywanie doświadczenia i jest to na całe życie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 11 lis 2011, 00:23

Neonixos666 napisał(a):hehe za pierwszą wymianę filtra paliwa zapłaciłem, podpatrzyłem co i jak i za kolejne wymiany już nie dałem nikomu zarobić

Teraz Ty możesz kogoś skasować za wymianę, pieniądze muszą pracować :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 11 lis 2011, 00:24

parę groszy się zarobiło ale mechanicy muszą też z czegoś żyć :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Erastotenes » 11 lis 2011, 01:43

Marceli Szpak napisał(a):Dzięki. Też tak myślałem, z tym, że mechanik to ze mnie nie będzie :) – nie wiem jak bardzo maja być napięte paski. Podjadę chyba do pierwszego lepszego mechanika :)

Poprawcie mnie jeśli napisze bzdure, ale z tego co wiem to naprężenie powinno wynosić 10 Nm a odchylenie od poziomu w dół ok 1 cm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez YgooR » 11 lis 2011, 03:08

Erastotenes napisał(a):ale z tego co wiem to naprężenie powinno wynosić 10 Nm

Przy nacisku 98N (około 10kg) od góry (punkt pomiaru 2/3 długości od alternatora) pasek powinien ugiąć się o 8.5 – 10 mm (nowy), 13 – 14 mm (używany), limit 15 mm. Silnik zimny i z A/C.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez janek_miz60 » 12 lis 2011, 21:25

witam moja ditd 1999 r orginalne zawieszenie,183000 przebiegu tylko rozrząd i filtry prawdziwego przebiegu nie znam ,jest z Holandi,nie bierze oleju,jak kupilemmiała 135000,nie mam problemu czy to zima czy lato.Pozdrawiam. :)
janek_miz60
 

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2011, 02:10

janek_miz60 napisał(a):orginalne zawieszenie,183000


taaa i nic nigdy nie było wymieniane :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 13 lis 2011, 11:21

Jeśli nie liczyć rozrządu, klocków, płynów i filtrów jest to całkiem realne, o ile przebieg prawdziwy. Przyjmując takie kryteria też nic nie wymieniałem :D.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez smile » 14 lis 2011, 18:10

Neonixos666 napisał(a):
janek_miz60 napisał(a):orginalne zawieszenie,183000


taaa i nic nigdy nie było wymieniane :P


ja w mojej BJ-ce wymieniałem przód przy 260 tyś, z oryginalnych na oryginalne amortyzatory więc myślę że mam spokój z tym :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2011, 19:06

amortyzatory to nie całe zawieszenie ;)

o silniku to mieli my rozmawiać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 14 lis 2011, 20:16

smile napisał(a):w mojej BJ-ce wymieniałem przód przy 260 tyś,


U mnie 273.000, amor nadal OE x4 i co ciekawe.... trzyma się idealnie, ciężko go schować ręką i ładnie wychodzi go góry – jak nowy :| (zmieniałem osłony, stąd wiem)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 20:18

Neonixos666 napisał(a):o silniku to mieli my rozmawiać :P

toć rozmawiamy o amorach w DiTD <lol>
w GW 230kkm, amory z tyłu ori, a z przodu zmieniony jeden dwa lata temu jak mazda dostała strzała i się zgiął, a drugi niedawno, bo całkiem wylał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 14 lis 2011, 20:24

ja miesiac temu zmienilem amortyzatory z przodu :P wiec problem na dlugi czas rozwiazany :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2011, 20:30

Dość o zawieszeniu <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 14 lis 2011, 21:11

A wracając do zawieszenia hahaha ....nie zmieniałem amorów :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2011, 21:45

say napisał(a):A wracając do zawieszenia hahaha ....nie zmieniałem amorów :D


Mam się zdenerwować i się poskarżyć? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto