Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)
Mam pytanie odnośnie drżącej maski przedniej – czy zauważyliście te zjawisko? I czy serwis usuwa tą usterkę?
- Od: 4 lip 2012, 15:04
- Posty: 10
- Skąd: Wrocław
- Auto: CX5 Sky Energy 4x4, AT – wrzesień
Rok z Bagien-niestety nie znalazlem wykresu mocy silnika diesla i benzyny na razie chyba jeszcze tego nikt nie opublikowal
ale moge na chlopski rozum Ci wytlumaczyc dlaczego skrzynia mechaniczna 6 biegowa jest o ulamki sekundy lepsza jest lepsza bo automat ma straty mocy -jak miesza olej a mechanika to tylko straty na naszej reakcji (czasu) jak wrzucam nastepny bieg
automat tez ma to ze jest mulowaty wszystko trwa nim wybierze wlasciwa opcje
automat nie jest zlym rozwiazaniem jest wygodniejszy dla kierowcy krory jezdzi np po w-wawa miescie
skrzynia jest dla ludzi ktorzy lubia mieszac (lewarkiem) i robia trasy
kazdy orze jak moze a te sekundy czy ulamki to trzeba sobie odpisac i wybrac wlasne rozwiazanie
teraz priva
Moja mazda jeszcze plynie 8-9 tydzien K....a ...
skad to znamy(Piteremiter)
ale chyba zadowolony
uzytkownik????mazdy
czekam na OPAL ace powinien byc na koniec miesiaca czyli auto u mnie na placu do 15 sierpnia
ciekawe czy sie diagnoza sprawdzi
Obiecuje test diesla lepszy niz kazda gazeta robi w kilka dni bedzie od razu 2-3 tys km
sam nie wiem gdzie zrobie szybki intensywny urlop
ale moge na chlopski rozum Ci wytlumaczyc dlaczego skrzynia mechaniczna 6 biegowa jest o ulamki sekundy lepsza jest lepsza bo automat ma straty mocy -jak miesza olej a mechanika to tylko straty na naszej reakcji (czasu) jak wrzucam nastepny bieg
automat tez ma to ze jest mulowaty wszystko trwa nim wybierze wlasciwa opcje
automat nie jest zlym rozwiazaniem jest wygodniejszy dla kierowcy krory jezdzi np po w-wawa miescie
skrzynia jest dla ludzi ktorzy lubia mieszac (lewarkiem) i robia trasy
kazdy orze jak moze a te sekundy czy ulamki to trzeba sobie odpisac i wybrac wlasne rozwiazanie
teraz priva
Moja mazda jeszcze plynie 8-9 tydzien K....a ...
skad to znamy(Piteremiter)
ale chyba zadowolony
czekam na OPAL ace powinien byc na koniec miesiaca czyli auto u mnie na placu do 15 sierpnia
ciekawe czy sie diagnoza sprawdzi
Obiecuje test diesla lepszy niz kazda gazeta robi w kilka dni bedzie od razu 2-3 tys km
sam nie wiem gdzie zrobie szybki intensywny urlop
Miałem dziś okazję pojeździć w nocy. Fajnie działają załączające się samoczynnie długie. Bolszaja technika panie. Natomiast nie wiem co myśleć o doświetlaniu zakrętów, bo zwyczajnie tego nie jestem w stanie zauważyć. Aż pokręciłem trochę kółek i nic. W Żepocie 207 sport widać to bardzo. Ksenony nie meldują żadnej awarii i robią prawidlowy test. Jakieś Wasze doświadczenia ?
Wjedź na parking podziemny, albo wąskie uliczki z przylegającymi ogrodzeniami – żebyś podczas skrętu mógł obserwować snop światła rzucony przez reflektory na jakąś przeszkodę. Działa całkowicie normalnie, jak w 10-letnim citroenie
.
the right man in the wrong place...
szatajoh napisał(a):sam nie wiem gdzie zrobie szybki intensywny urlop
Mogę Ciebie zaprosić na spota w Belgii jak nie będziesz wiedział gdzie
viewtopic.php?p=2091042#p2091042
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Tak jak wspomniałem, pojeździłem w kółko by to poobserwować i jeżeli działa to w sposób tak niezauważalny jakby go wogóle nie było.Paweł napisał(a):Wjedź na parking podziemny, albo wąskie uliczki z przylegającymi ogrodzeniami – żebyś podczas skrętu kół mógł obserwować snop światła rzucony przez reflektory na jakąś przeszkodę. Działa całkowicie normalnie, jak w 10-letnim citroenie.
szatajoh napisał(a):Rok z Bagien-niestety nie znalazlem wykresu mocy silnika diesla i benzyny na razie chyba jeszcze tego nikt nie opublikowal
ale moge na chlopski rozum Ci wytlumaczyc dlaczego skrzynia mechaniczna 6 biegowa jest o ulamki sekundy lepsza jest lepsza bo automat ma straty mocy -jak miesza olej a mechanika to tylko straty na naszej reakcji (czasu) jak wrzucam nastepny bieg
Szkoda bo jestem ciekawy nie tyle samej wartości momentu (bo to z danych wynika), ale jego przebiegu, czy te 208 nm, to jedynie pik, czy zbliżona do max. wartość momentu jest dostępna w szerokim zakresie.
Skoro to innowacyjny silnik o sporym stopniu sprężania, to może i ta charakterystyka byłaby ciekawa.
Odnośnie skrzyń. No to co napisałeś, to ja wiem. Ale dane na stronie WŁAŚNIE temu przeczą. Tam 4x4 w benzynie i manualu jest sporo wolniejsze niż automat. Pytanie czy to błąd drukarski (powinno być 9,5 s, a nie 10,5 s), czy też jest coś czego nie zauważamy.
Koledzy użytkownicy bardzo prosimy o kolejne wrażenia i raporty ze spalania. Chwała koledze piotrriv za motostat (śledzę z zainteresowaniem). Spalanie super.... tylko jaka jest na komputerze prędkość przelotowa.
Pozdrawiam.
Marianek napisał(a):szatajoh napisał(a):sam nie wiem gdzie zrobie szybki intensywny urlop
Mogę Ciebie zaprosić na spota w Belgii jak nie będziesz wiedział gdzie
viewtopic.php?p=2091042#p2091042
Dzieki ciekawa propozycja w Belgi bylem ale tylko walczylem na imprezach militarnych tak ze na zwiedzanie nie mialem czasu
Wykres mocy dla benzyny
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 13555.html
ladny plaski moment obrotowy jakw dieslu
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 13555.html
ladny plaski moment obrotowy jakw dieslu
szatajoh napisał(a):Wykres mocy dla benzyny
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 13555.html
ladny plaski moment obrotowy jakw dieslu
O super, wielkie dzięki.
Jak tak patrzę na przebieg momentu to od mniej więcej 2300 do 5300 obrotów jest dostępne ponad 200 Nm.
Mając tą wiedzę łatwo (szczególnie w manualu) jest zadbać, o to by obroty były utrzymywane w tym zakresie. A do tego nie ma turbiny i nie ma się co zepsuć...
Hm...muszę się na jakąś jazdę umówić.
pzdr
Roku – w życiu nie paczy się na to co na papierze i/lub mówi Ci marketing tylko wszystko musisz przetestować organoleptycznie. Zapewniam Cię, że 90% jazdy nie przekraczam 2k/obr.
Tak też każe Ci jechać wbudowany ekonomizer, który podpowiada na jakim biegu powinieneś w danym momencie jechać.
Na szóstce nie przyspieszysz wogóle tak jak i na piątce właściwie. Jedziesz eko a gdy potrzebujesz coś wyprzedzić to redukcja na trójkę lub czwórkę i tyle. Tak ten wóz jest skonstruowany i jest to dobrze zrobione (mówię o manualu). Jak nie chcesz redukować to musisz kupić coś z turbiną bo Nm masz niewiele.
Jeśli cenisz jak ja, prostotę konstrukcji (
) to docenisz maszynę bez chędożonych DPF-ów, turbin (biturbin), dwumasy jakiś problemów ze smokiem itd.
Oczywiście gdybym taką konstrukcję miał od nowości w dodatku made by Mazda to nie wahałbym się za bardzo ale drogie to w zakupie a od używanego TD trzymam się z daleka.
Tak też każe Ci jechać wbudowany ekonomizer, który podpowiada na jakim biegu powinieneś w danym momencie jechać.
Na szóstce nie przyspieszysz wogóle tak jak i na piątce właściwie. Jedziesz eko a gdy potrzebujesz coś wyprzedzić to redukcja na trójkę lub czwórkę i tyle. Tak ten wóz jest skonstruowany i jest to dobrze zrobione (mówię o manualu). Jak nie chcesz redukować to musisz kupić coś z turbiną bo Nm masz niewiele.
Jeśli cenisz jak ja, prostotę konstrukcji (
Oczywiście gdybym taką konstrukcję miał od nowości w dodatku made by Mazda to nie wahałbym się za bardzo ale drogie to w zakupie a od używanego TD trzymam się z daleka.
piotrriv napisał(a):bez chędożonych DPF-ów, turbin (biturbin), dwumasy jakiś problemów ze smokiem itd.
W zadbanych,nowych,z pewnych źródeł i odpowiednio eksploatowanych autach nikt na to nie narzeka i takie problemy nie występują
Wiec to nie reguła,ale w samochodach na polskim rynku to standard.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
piotrriv napisał(a):Roku – w życiu nie paczy się na to co na papierze i/lub mówi Ci marketing tylko wszystko musisz przetestować organoleptycznie. Zapewniam Cię, że 90% jazdy nie przekraczam 2k/obr.
Nie no mam tą świadomość, bez przejechania się takim samochodem na pewno bym go nie kupił. Interesują mnie dane papierowe, bo dają jako taki obraz tego co potrafi/może silnik.
Te 208 Nm to więcej niż 1,4 Tsi ( w słabszej wersji) grupy VAG (przy np. 122 kM w Octavii), ale tu nie ma turbiny. Więc się nie popsuje.

Poza tym owa jazda poniżej 2 k/obrotów, tutaj niczemu specjalnie nie szkodzi, przy turbinie taka jazda non-stop to początek jej końca.
piotrriv napisał(a):Jeśli cenisz jak ja, prostotę konstrukcji () to docenisz maszynę bez chędożonych DPF-ów, turbin (biturbin), dwumasy jakiś problemów ze smokiem itd.
Cenię sobie prostotę i niezawodność, stąd zainteresowanie Mazdą. Do dziś mam w pamięci test AŚ Mazdy 6 poprzedniej generacji w benzynie 1,8 l. 120 km, gdzie przez 100 kkm, nic – absolutnie nic – się nie popsuło. To chyba nadal jedyna pełna 6 z testu.
Teraz jeżdżę Tdi (jeszcze na PD i sam wyprowadzałem z salonu), dbam o turbinę, dwumasę (DPF nie mam) i jestem zadowolony, ale mam świadomość, że to ostatni w miarę bezawaryjny silnik diesla. Ale to koniec OT (nie ma co na ten temat dyskutować).
Kolejny samochód nie będzie dieslem – za mało tras przy przepalać DPF, za duży stopień skomplikowania konstrukcji i spore ryzyko wysypania się czegoś w najmniej odpowiednim momencie.
Że o ostrych zimach nie wspomnę....
Toteż piszcie Waszmościowie, piszcie....
Pozdrawiam.
Jako że właśnie wróciłem z krajowych wojaży po Poj. Mazurskim (ca 800 km) to kilka spostrzeżeń:
-średnie spalanie w trasie (prędkości 90-130 km/h, bez szaleństw) , w aucie 2 dorosłe os + dziecko + pełen bagażnik, wyszło wg wskazań komputera jakieś 7,2 l.
– o irytujących drgawkach luster zew już wspominałem
– ktoś wspomniał o zauważalnych drganiach pokrywy silnika – też to mam ;(
– no i najważniejsze spostrzeżenie – przesiadłem sie do Mazdy (165KM) z Hondy 140 KM (jakieś 192nM). Mam wrażenie, że Honda lepiej się zbierała w newralgicznych momentach (czyt. wyprzedzanie/redukcja)....
A teraz idę do serwisu celem usunięcia w/w usterek
pzdr
-średnie spalanie w trasie (prędkości 90-130 km/h, bez szaleństw) , w aucie 2 dorosłe os + dziecko + pełen bagażnik, wyszło wg wskazań komputera jakieś 7,2 l.
– o irytujących drgawkach luster zew już wspominałem
– ktoś wspomniał o zauważalnych drganiach pokrywy silnika – też to mam ;(
– no i najważniejsze spostrzeżenie – przesiadłem sie do Mazdy (165KM) z Hondy 140 KM (jakieś 192nM). Mam wrażenie, że Honda lepiej się zbierała w newralgicznych momentach (czyt. wyprzedzanie/redukcja)....
A teraz idę do serwisu celem usunięcia w/w usterek
pzdr
- Od: 14 lip 2012, 00:37
- Posty: 11
- Skąd: Wawa
- Auto: czarna perełka cx5 2,0 MT
misza napisał(a):A teraz idę do serwisu celem usunięcia w/w usterek
Misza, daj znac jak Ci poszlo w serwisie. Ja dzis bylem tylko tak podpytac jaka jest procedura i zanim ktokolwiek kiwnie palcem, najpierw trzeba sie umowic na ogledziny, przejechac sie z mechanikiem. Jak mechanik stwierdzi usterke to wowczas dopiero odpowiednie dokumenty serwis wysyla do Centrali z pytaniem czy moga cos wymienic i co. Jak Centrala wyda zgode to dopiero wowczas mozna liczyc na dzialania.
pozdrawian
Maciek
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości