Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez corvus-corax » 24 lip 2012, 11:32

Mam pytanie odnośnie drżącej maski przedniej – czy zauważyliście te zjawisko? I czy serwis usuwa tą usterkę?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2012, 15:04
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: CX5 Sky Energy 4x4, AT – wrzesień

Postprzez szatajoh » 24 lip 2012, 11:40

W niemczech sprawdzaja czy zebra od dolu maski sa dobrze wklejone i ew poprawiaja klejenie
W fabryce ponoc juz zmienili klej i technike.Zajedz do serwiau i reklamacja
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 25 lip 2012, 23:31

Rok z Bagien-niestety nie znalazlem wykresu mocy silnika diesla i benzyny na razie chyba jeszcze tego nikt nie opublikowal
ale moge na chlopski rozum Ci wytlumaczyc dlaczego skrzynia mechaniczna 6 biegowa jest o ulamki sekundy lepsza jest lepsza bo automat ma straty mocy -jak miesza olej a mechanika to tylko straty na naszej reakcji (czasu) jak wrzucam nastepny bieg
automat tez ma to ze jest mulowaty wszystko trwa nim wybierze wlasciwa opcje
automat nie jest zlym rozwiazaniem jest wygodniejszy dla kierowcy krory jezdzi np po w-wawa miescie
skrzynia jest dla ludzi ktorzy lubia mieszac (lewarkiem) i robia trasy
kazdy orze jak moze a te sekundy czy ulamki to trzeba sobie odpisac i wybrac wlasne rozwiazanie
teraz priva
Moja mazda jeszcze plynie 8-9 tydzien K....a ...
skad to znamy(Piteremiter)
ale chyba zadowolony ?? uzytkownik????mazdy
czekam na OPAL ace powinien byc na koniec miesiaca czyli auto u mnie na placu do 15 sierpnia
ciekawe czy sie diagnoza sprawdzi
Obiecuje test diesla lepszy niz kazda gazeta robi w kilka dni bedzie od razu 2-3 tys km
sam nie wiem gdzie zrobie szybki intensywny urlop
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez piotrriv » 26 lip 2012, 00:15

Miałem dziś okazję pojeździć w nocy. Fajnie działają załączające się samoczynnie długie. Bolszaja technika panie. Natomiast nie wiem co myśleć o doświetlaniu zakrętów, bo zwyczajnie tego nie jestem w stanie zauważyć. Aż pokręciłem trochę kółek i nic. W Żepocie 207 sport widać to bardzo. Ksenony nie meldują żadnej awarii i robią prawidlowy test. Jakieś Wasze doświadczenia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Paweł » 26 lip 2012, 03:47

Wjedź na parking podziemny, albo wąskie uliczki z przylegającymi ogrodzeniami – żebyś podczas skrętu mógł obserwować snop światła rzucony przez reflektory na jakąś przeszkodę. Działa całkowicie normalnie, jak w 10-letnim citroenie ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Marianek » 26 lip 2012, 06:58

szatajoh napisał(a):sam nie wiem gdzie zrobie szybki intensywny urlop

Mogę Ciebie zaprosić na spota w Belgii jak nie będziesz wiedział gdzie :)
viewtopic.php?p=2091042#p2091042 :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez piotrriv » 26 lip 2012, 07:23

Paweł napisał(a):Wjedź na parking podziemny, albo wąskie uliczki z przylegającymi ogrodzeniami – żebyś podczas skrętu kół mógł obserwować snop światła rzucony przez reflektory na jakąś przeszkodę. Działa całkowicie normalnie, jak w 10-letnim citroenie ;).
Tak jak wspomniałem, pojeździłem w kółko by to poobserwować i jeżeli działa to w sposób tak niezauważalny jakby go wogóle nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Paweł » 26 lip 2012, 07:33

Jeśli nie zauważasz ruchu soczewek (skręca tylko soczewka wewnętrzna, jeśli dobrze pamiętam), to albo źle patrzysz, albo masz wyłączony AFS.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rok z Bagien » 26 lip 2012, 10:19

szatajoh napisał(a):Rok z Bagien-niestety nie znalazlem wykresu mocy silnika diesla i benzyny na razie chyba jeszcze tego nikt nie opublikowal
ale moge na chlopski rozum Ci wytlumaczyc dlaczego skrzynia mechaniczna 6 biegowa jest o ulamki sekundy lepsza jest lepsza bo automat ma straty mocy -jak miesza olej a mechanika to tylko straty na naszej reakcji (czasu) jak wrzucam nastepny bieg


Szkoda bo jestem ciekawy nie tyle samej wartości momentu (bo to z danych wynika), ale jego przebiegu, czy te 208 nm, to jedynie pik, czy zbliżona do max. wartość momentu jest dostępna w szerokim zakresie.
Skoro to innowacyjny silnik o sporym stopniu sprężania, to może i ta charakterystyka byłaby ciekawa.

Odnośnie skrzyń. No to co napisałeś, to ja wiem. Ale dane na stronie WŁAŚNIE temu przeczą. Tam 4x4 w benzynie i manualu jest sporo wolniejsze niż automat. Pytanie czy to błąd drukarski (powinno być 9,5 s, a nie 10,5 s), czy też jest coś czego nie zauważamy.

Koledzy użytkownicy bardzo prosimy o kolejne wrażenia i raporty ze spalania. Chwała koledze piotrriv za motostat (śledzę z zainteresowaniem). Spalanie super.... tylko jaka jest na komputerze prędkość przelotowa.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 19:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

Postprzez szatajoh » 26 lip 2012, 12:32

Marianek napisał(a):
szatajoh napisał(a):sam nie wiem gdzie zrobie szybki intensywny urlop

Mogę Ciebie zaprosić na spota w Belgii jak nie będziesz wiedział gdzie :)
viewtopic.php?p=2091042#p2091042 :)


Dzieki ciekawa propozycja w Belgi bylem ale tylko walczylem na imprezach militarnych tak ze na zwiedzanie nie mialem czasu
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 26 lip 2012, 12:55

Wykres mocy dla benzyny
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 13555.html
ladny plaski moment obrotowy jakw dieslu
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez piotrriv » 26 lip 2012, 13:20

W zasadzie każde realne tankowanie jest dwie dziesiątki większe niż wskazanie komputera. W najbliższym tygodniu przybędzie kilka raportów spalania... Będą testy autostradowe ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Rok z Bagien » 26 lip 2012, 13:20

szatajoh napisał(a):Wykres mocy dla benzyny
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 13555.html
ladny plaski moment obrotowy jakw dieslu


O super, wielkie dzięki.

Jak tak patrzę na przebieg momentu to od mniej więcej 2300 do 5300 obrotów jest dostępne ponad 200 Nm.

Mając tą wiedzę łatwo (szczególnie w manualu) jest zadbać, o to by obroty były utrzymywane w tym zakresie. A do tego nie ma turbiny i nie ma się co zepsuć...

Hm...muszę się na jakąś jazdę umówić.

pzdr
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 19:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

Postprzez piotrriv » 26 lip 2012, 16:43

Roku – w życiu nie paczy się na to co na papierze i/lub mówi Ci marketing tylko wszystko musisz przetestować organoleptycznie. Zapewniam Cię, że 90% jazdy nie przekraczam 2k/obr.
Tak też każe Ci jechać wbudowany ekonomizer, który podpowiada na jakim biegu powinieneś w danym momencie jechać.

Na szóstce nie przyspieszysz wogóle tak jak i na piątce właściwie. Jedziesz eko a gdy potrzebujesz coś wyprzedzić to redukcja na trójkę lub czwórkę i tyle. Tak ten wóz jest skonstruowany i jest to dobrze zrobione (mówię o manualu). Jak nie chcesz redukować to musisz kupić coś z turbiną bo Nm masz niewiele.
Jeśli cenisz jak ja, prostotę konstrukcji ( :D ) to docenisz maszynę bez chędożonych DPF-ów, turbin (biturbin), dwumasy jakiś problemów ze smokiem itd.
Oczywiście gdybym taką konstrukcję miał od nowości w dodatku made by Mazda to nie wahałbym się za bardzo ale drogie to w zakupie a od używanego TD trzymam się z daleka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Marianek » 26 lip 2012, 17:51

piotrriv napisał(a):bez chędożonych DPF-ów, turbin (biturbin), dwumasy jakiś problemów ze smokiem itd.

W zadbanych,nowych,z pewnych źródeł i odpowiednio eksploatowanych autach nikt na to nie narzeka i takie problemy nie występują :P
Wiec to nie reguła,ale w samochodach na polskim rynku to standard.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Rok z Bagien » 26 lip 2012, 18:40

piotrriv napisał(a):Roku – w życiu nie paczy się na to co na papierze i/lub mówi Ci marketing tylko wszystko musisz przetestować organoleptycznie. Zapewniam Cię, że 90% jazdy nie przekraczam 2k/obr.


Nie no mam tą świadomość, bez przejechania się takim samochodem na pewno bym go nie kupił. Interesują mnie dane papierowe, bo dają jako taki obraz tego co potrafi/może silnik.
Te 208 Nm to więcej niż 1,4 Tsi ( w słabszej wersji) grupy VAG (przy np. 122 kM w Octavii), ale tu nie ma turbiny. Więc się nie popsuje. <oczy>
Poza tym owa jazda poniżej 2 k/obrotów, tutaj niczemu specjalnie nie szkodzi, przy turbinie taka jazda non-stop to początek jej końca.


piotrriv napisał(a):Jeśli cenisz jak ja, prostotę konstrukcji ( :D ) to docenisz maszynę bez chędożonych DPF-ów, turbin (biturbin), dwumasy jakiś problemów ze smokiem itd.


Cenię sobie prostotę i niezawodność, stąd zainteresowanie Mazdą. Do dziś mam w pamięci test AŚ Mazdy 6 poprzedniej generacji w benzynie 1,8 l. 120 km, gdzie przez 100 kkm, nic – absolutnie nic – się nie popsuło. To chyba nadal jedyna pełna 6 z testu.

Teraz jeżdżę Tdi (jeszcze na PD i sam wyprowadzałem z salonu), dbam o turbinę, dwumasę (DPF nie mam) i jestem zadowolony, ale mam świadomość, że to ostatni w miarę bezawaryjny silnik diesla. Ale to koniec OT (nie ma co na ten temat dyskutować).
Kolejny samochód nie będzie dieslem – za mało tras przy przepalać DPF, za duży stopień skomplikowania konstrukcji i spore ryzyko wysypania się czegoś w najmniej odpowiednim momencie.
Że o ostrych zimach nie wspomnę....

Toteż piszcie Waszmościowie, piszcie....

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 19:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

PostTen post został usunięty przez Josh 1 mar 2014, 01:25.
Powód: link nieaktualny

Postprzez szatajoh » 28 lip 2012, 21:09

Moja Mazda nareszcie doplynela na OPAL ACE <ok> <ok>
W poniedzialek zostala rozladowana czeka na oclenie i nawigacje moj Handlarz potwierdzil
Czyli czekam dalej
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez misza » 31 lip 2012, 15:07

Jako że właśnie wróciłem z krajowych wojaży po Poj. Mazurskim (ca 800 km) to kilka spostrzeżeń:
-średnie spalanie w trasie (prędkości 90-130 km/h, bez szaleństw) , w aucie 2 dorosłe os + dziecko + pełen bagażnik, wyszło wg wskazań komputera jakieś 7,2 l.
– o irytujących drgawkach luster zew już wspominałem
– ktoś wspomniał o zauważalnych drganiach pokrywy silnika – też to mam ;(
– no i najważniejsze spostrzeżenie – przesiadłem sie do Mazdy (165KM) z Hondy 140 KM (jakieś 192nM). Mam wrażenie, że Honda lepiej się zbierała w newralgicznych momentach (czyt. wyprzedzanie/redukcja)....

A teraz idę do serwisu celem usunięcia w/w usterek ;)

pzdr
Początkujący
 
Od: 14 lip 2012, 00:37
Posty: 11
Skąd: Wawa
Auto: czarna perełka cx5 2,0 MT

Postprzez cheatah » 1 sie 2012, 16:17

misza napisał(a):A teraz idę do serwisu celem usunięcia w/w usterek


Misza, daj znac jak Ci poszlo w serwisie. Ja dzis bylem tylko tak podpytac jaka jest procedura i zanim ktokolwiek kiwnie palcem, najpierw trzeba sie umowic na ogledziny, przejechac sie z mechanikiem. Jak mechanik stwierdzi usterke to wowczas dopiero odpowiednie dokumenty serwis wysyla do Centrali z pytaniem czy moga cos wymienic i co. Jak Centrala wyda zgode to dopiero wowczas mozna liczyc na dzialania.

pozdrawian
Maciek
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 20:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto