Ku przestrodze, czyli moja Mazda prawie spłonęła

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez SHY » 23 maja 2009, 06:35

Pawko_6 napisał(a):krótki prosty eksperyment żeby to potwierdzić

Pawko_6 tylko, ze ja mam Mazde 626 z 94 roku i nie wiem czy ona w ogole ma jakis tryb awaryjny na paliwie. Jak nie ma na Pb to na gazie miec nie bedzie napewno. Druga sprawa to nie jestem w stanie stwierdzic czy mam jeszcze sonde sprawna a trzy to napewno mi sie nic nie stanie, bo wklad katalizatora jakis czas temu przy wymianie rury kolektorowej zostal mi ukradziony o czym sie dowiedzialem na badaniach skladu spalin a potem weryfikacji tego u mechanika.

Tak na marginesie – mysle, ze silnik bedzie sie krecil, bo w moim modelu jest tylko jedna sonda przed katalizatorem a kiedys juz jezdzilem z mocno nieprawidlowym skladem (przestawiony zaplon) i wszystko dzialalo prawidlowo oprocz poprawnosci skladu spalin.

Nie wiem tez czy ograniczenie obrotow do 2 tysiecy cos da jak nie pali jeden cylinder. Mysle, ze tak samo dojdzie do uszkodzenia i nagrzania kata jak przy innych obrotach tylko trzeba bedzie dluzej poczekac.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Pawko_6 » 23 maja 2009, 12:07

SHY, ręce opadają, najpierw piszesz, że najnowsze instalacje LPG zabezpieczają katalizator i właśnie taką masz później okazuje się że nie masz katalizatora i niesprawną sondę więc nie możesz przeprowadzić prostego testu :| . Ty rzeczywiście możesz być spokojny, bo katalizator na pewno nie spali Ci samochodu, ale przez swoje sugestie wprowadzasz w błąd innych którzy mogą być narażeni na podobne przygody jaką przeżył Hugo, a temat, przypominam jest ku przestrodze.

SHY napisał(a):Tak na marginesie – mysle, ze silnik bedzie sie krecil, bo w moim modelu jest tylko jedna sonda przed katalizatorem

Ilość sond nie ma znaczenia.

SHY napisał(a):kiedys juz jezdzilem z mocno nieprawidlowym skladem (przestawiony zaplon) i wszystko dzialalo prawidlowo oprocz poprawnosci skladu spalin.

W GE nie ma regulacji zapłonu, wszystkim steruje moduł, a spaliny oczyszcza katalizator, nie sonda. Sonda określa skład spalin w pewnym zakresie.

SHY napisał(a):Nie wiem tez czy ograniczenie obrotow do 2 tysiecy cos da jak nie pali jeden cylinder. Mysle, ze tak samo dojdzie do uszkodzenia i nagrzania kata jak przy innych obrotach tylko trzeba bedzie dluzej poczekac.

Ja wiem, nie daje się jechać i nie należy jechać. Na tym polega stan awaryjny. Wiem to z autopsji. Niespalona mieszanka nie dociera do katalizatora i go nie rozgrzewa. Test o którym pisałem taki stan stymuluje.
Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez SHY » 23 maja 2009, 23:30

Pawko_6 napisał(a):najpierw piszesz, że najnowsze instalacje LPG zabezpieczają katalizator

Wskaz gdzie to napisalem, bo ja nie widze – napisalem natomiast ze sterownik LPG w IV gen. jest tylko oslabiaczem/wzmacniaczem czasow wtrysku ktore ustawia sterownik samochodu. Nie wkladaj mi czegos czego nie napisalem.

Pawko_6 napisał(a):W GE nie ma regulacji zapłonu

To ciekawe po co sa sruby, ktorymi obraca sie aparat zaplonowy?? Moze chcesz fragment serwisowki o ustawianiu zaplonu w GE?

Pawko_6 napisał(a):najnowsze instalacje LPG zabezpieczają katalizator

Jezeli maasz niesprawny uklad zaplonowy to tylko wylaczenie silnika zabezpiecza katalizator. Znasz samochod ktory gasnie jak nie pali jedna swieca? Ja nie znam.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez basia33 » 24 maja 2009, 09:20

Hugo
No no no ... Ależ Ty masz TEMPERAMENT... :D
Kobieta jest jak wino... Im starsza tym więcej trzeba wydać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2008, 17:35
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Auto: M6Active/2.0TD/MZR-CD/147KM/07

Postprzez Pawko_6 » 24 maja 2009, 21:48

SHY napisał(a):Pawko_6 napisał:
najpierw piszesz, że najnowsze instalacje LPG zabezpieczają katalizator

Wskaz gdzie to napisalem, bo ja nie widze – napisalem natomiast ze sterownik LPG w IV gen. jest tylko oslabiaczem/wzmacniaczem czasow wtrysku ktore ustawia sterownik samochodu.

Ja pisałem o zabezpieczaniu katalizatora, zgodnie z tematem, skoro polemizowałeś, to tak to odebrałem. Wystarczy przyjmować wypowiedzi w całości, a nie wyrywać zdania z kontekstu. Dobrze, że się wyjaśniło.

SHY napisał(a):Pawko_6 napisał:
W GE nie ma regulacji zapłonu

To ciekawe po co sa sruby, ktorymi obraca sie aparat zaplonowy?

Możliwe, że ten prymityw zastąpili dopiero w GF.

SHY napisał(a):Jezeli maasz niesprawny uklad zaplonowy to tylko wylaczenie silnika zabezpiecza katalizator. Znasz samochod ktory gasnie jak nie pali jedna swieca? Ja nie znam.

Sam nie gaśnie, ale tryb serwisowy wskazuje żeby rozsądny użytkownik tak zrobił. Jeszcze raz powtórzę, instalacje LPG ten tryb dezaktywują.
To wszystko w temacie. SHY jeżeli masz coś jeszcze, to zapraszam na PW. Nie zanudzajmy użytkowników forum.
Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto