diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Puhcio » 25 wrz 2008, 23:03

misiekwaw napisał(a):proponowałbym zachować resztki obiektywizmu


Pewnie tu chodziło o kosztowe przeliczenie spalonego gazu na litry ropy ...

misiekwaw napisał(a):1.9TDI 130KM z programem na 165KM i 400Nm łoł spalanie przy spokojnej jezdzie od 5 do 7 litrow


Znajomy ma dokładnie taki silnik z tym programem w Ibize FR '05. Jeździ aż miło, ale spalanie to 7 – 10 l. Skrzynia 6b.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez bazyl wspaniały » 25 wrz 2008, 23:18

Gibsong napisał(a):tylko KLke idzie kupić za 6-10 tysi, jakiego TDI 130 KM kupisz za tą kase, cza liczyć 25-30 plus program, oczywiście auto będzie sporo młodsze ale kilosów nalatane porównywalnie pewnie.
Pozatym TDI mają wszyscy, a V6 nieliczni
V6 diesel to mało jest, VW,Audi i Skoda Superb, do tego C5,C6, P407, P605, Jaguary S-Type, XF i XJ, no i nowsze merce 280 CDI i 320 CDI, ten sam silnik w Chryslerze 300C i chyba koniec.
Najtaniej A4 2.5 TDI i Passat V6 TDI ale silnik dość felerny i wcale tak mało nie pali.

mniej więcej to miałem na myśli, to tego doznania dźwiękowe nieporównywalne, elastyczność porównywałem z "legendarnym" 19 TDI i jakoś szału nie było, kultura pracy nieporównywalna.

misiekwaw napisał(a):tyle radochy to znaczy ile

j.w

magicadm napisał(a):No cóż, faktycznie dla wielu jedyny parametr opisujacy auto to przyśpieszenie od 0 do 100...
...cała reszta nieistotna. Komfort, praktyczność, ładowność, bezpieczeństwo, koszty utrzymania, serwisu, ubezpieczenia itp.

jasne, wszystkich do jednego worka... preferuję styl wczesnoemerytalny, V6 kupiłem dlatego że zawsze chciałem mieć
misiekwaw napisał(a):spalanie przy spokojnej jezdzie od 5 do 7 litrow
phi, tylko 1.5l mniej niż mój. elastyczność jazda od 50 do 220 na5 biegu u mnie nie problem, w "legendarnym" TDI 1.9 tak nie pojeździ bo go zamula
Gibsong napisał(a):Najtaniej A4 2.5 TDI i Passat V6 TDI ale silnik dość felerny i wcale tak mało nie pali.


no Passat z tym silnikiem nie dał mi rady, a jestem marnym rajdowcem, chyba że na jeszcze gorszego ode mnie trafiłem.
obra, przyznaję-jestem zepsuty na punkcie benzynki (szczególnie mojej) i nic mnie nie przekona. potrafię jednak przyznać ze diesle pod paroma względami przewyższają benzynę i nie mam zamiaru upierać się nad wyższością tych drugich
choć dla mnie jest oczywista :]

misiekwaw napisał(a): To wystarczy 1.9TDI 130KM z programem na 165KM i 400Nm

przy okazji, ile za taki tuning trzeba zapłacić?? tak z ciekawości. pewnie coś koło wartości mojego auta

Puhcio napisał(a):ale spalanie to 7 – 10
tak jak moje :P
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Puhcio » 25 wrz 2008, 23:48

bazyl wspaniały napisał(a):przy okazji, ile za taki tuning trzeba zapłacićpytajnik tak z ciekawości. pewnie coś koło wartości mojego auta


1000 – 2000 zł, z poprawkami, dwoma pomiarami na hamowni (przed i po), bezpłatne ponowne wgranie programu w razie usunięcia, gwarancja, etc. Można zrobić oczywiście i sporo taniej, ale efekty mogą być różne.

TDi mają tą zaletę, że za relatywnie nieduże pieniądze dają się sporo podkręcić. Za 1500 zł do KLki mamy cold air intake + kolektory z USA z montażem. Przyrost mocy nieproporcjonalnie mały w stosunku do diesla ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez bazyl wspaniały » 25 wrz 2008, 23:59

Puhcio napisał(a):TDi mają tą zaletę, że za relatywnie nieduże pieniądze dają się sporo podkręcić. Za 1500 zł do KLki mamy cold air intake + kolektory z USA z montażem. Przyrost mocy nieproporcjonalnie mały w stosunku do diesla

racja, ale nadal za TDI w dobrym stanie trzeba dać 3x tyle co za KLkę w dobrym stanie, więc w sumie za TDi w dobrym stanie zrobi się 626/mx6 w idelalnym stanie i zostanie jeszcze na konkretne podkręcenie silnika. kwestia spalania nadal po stronie TDi oczywiście, jednak wybór dla mnie by był bardzo prosty ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Grzyby » 26 wrz 2008, 00:08

Gibsong napisał(a):tylko KLke idzie kupić za 6-10 tysi, jakiego TDI 130 KM kupisz za tą kase, cza liczyć 25-30 plus program, oczywiście auto będzie sporo młodsze ale kilosów nalatane porównywalnie pewnie.

dla Ciebie tylko silnik jest ważny?
Zauważ że porównujesz auta między którymi rozpiętość wiekowa wynosi jakieś 15 lat .....
Cuż mi z auta skoro najstarsze ma 16 a najmłodsze 11 lat? W kwestii bezpieczeństwa – przepaść.
Jak już tak na siłę ciągniecie te porównania to chociaż porównujcie w mairę zbliżone wiekowo auta, bo wychodzą takie bzdury jak porównanie silnika KF w Xedosie z nowoczesnym dieslem (ok. 140KM).
Tylko że diesel jest produkowany a KF od dobrych kilku lat już nie.
O kant <dupa> można rozbić takie porównanie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 26 wrz 2008, 00:26

Grzyby napisał(a):O kant można rozbić takie porównanie
_________________

racja, od początku zdaję sobie z tego sprawę. ale przy takich dysputach ciekawe rzeczy mogą wyjść.

Grzyby napisał(a):dla Ciebie tylko silnik jest ważny?

no przy tych modelach aut to tylko to można porównywać, tylko KM i Nm, inne sprawy to tak jak mówisz
Grzyby napisał(a):przepaść.
:)
v6 uber alles
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Lukano » 26 wrz 2008, 07:42

Hazu napisał(a):ktoś się wypowiedzieś jak jeździ sie dieslami V6 np;VW ?

heheh jeździ się jako tako :P Ale za to jak się psują ;)
Puhcio napisał(a):że za relatywnie nieduże pieniądze dają się sporo podkręcić

Ja wiem ?? Za 1900 u mnie mogę uzyskać lekko 40 koni i spoooru NM, a to ważniejsze ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 08:22

Ile można uzyskać za 1500-2000 z 1.9 / 2.0 SDI? jeśli już porównujemy wolnossące KL do TDI. Wybór to kwestia preferencji, masz kasę na oszczędzanie a do tego sporo śmigasz kupujesz sobie młodego diesla nie masz kasy a jeździsz trochę mniej i masz fantazję kupujesz japońskie V6, Mazdę Mitsubishi czy Camry i masz w nosie co mówią kolesie z Octavii TDI, którzy zawsze wszystkich przekonują że TDI jest najlepsze, bo fajnie jedzie (po modach) i mało pali. Nie tylko to jest ważne.
Znajomy jeździ na taksówce i kupił 5 lat temu Vectrę C 2.0 DTI 100 KM, silnik raczej kupa, w porównaniu do 1.9 TDI, 80 tys kosztował po 5 latach sprzedał za 22, konstrukcja samochodu raczej skomplikowana i tak do końca bezawaryjnie to to nie jeździło, na kilka miesięcy przed zmianą auta, wymiana sprzęgła, obowiązkowo z dwumasem, po znajomości 1800zł.
Od tej pory obiecałem sobie nie kupować auta stare bo nie stać mnie na utratę wartości, a jeżdżę na tyle mało że sypanie się starego samochodu mnie aż tak bardzo nie dotyczy.

PS. Żałuję że nie kupiłem KL tylko FS.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 26 wrz 2008, 08:24

Gibsong napisał(a):V6 diesel to mało jest, VW,Audi i Skoda Superb, do tego C5,C6, P407, P605, Jaguary S-Type, XF i XJ, no i nowsze merce 280 CDI i 320 CDI, ten sam silnik w Chryslerze 300C i chyba koniec.

Nie koniec – są jeszcze inne :)

Co do V6 VW – niestety są dużo mniej trwałe niż R4 z VW, jakoś tak kijowo im wyszło, ale złe nie są :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 08:31

Tak jakie? Te z ciężarówek i autobusów sie nie liczą. :P
oczywiście nie P605 tylko P607.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 26 wrz 2008, 09:05

Gibsong napisał(a):Tak jakie?

3.0 dCi chociażby :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bazyl wspaniały » 26 wrz 2008, 09:14

Gibsong napisał(a):Od tej pory obiecałem sobie nie kupować auta stare bo nie stać mnie na utratę wartości, a jeżdżę na tyle mało że sypanie się starego samochodu mnie aż tak bardzo nie dotyczy.

ja tak samo myślałem dlatego nie dałem się namówić na GF 2001 tylko uparłem się na staruszkę GE, silnik poza tematem bo to już podejście serca nie ruzumu w moim przypadku i cieszę się niesamowicie że postawiłem na swoim przy zakupie :)
ale prawdę mówiąc to naprawy tych nowych diesli to naprawdę porażka, znajomy niedawno walczył i sraaaasznie go to kosztowało, ceny części porażające. no ale coś za coś. i więcej części tym większe prawdopodobieństwo że coś padnie. prawo Murphiego nie zna litości ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Lukano » 26 wrz 2008, 09:27

Saab 9-5 3.0 diesel V6. Ale psuje się niesamowicie ;)
Ma wadę fabryczną. Po około 200 kkm obsuwają się tuleje cylindryczne i zaciera się silnik ;)
To silnik od GM. W vectrach poprawili te wadę od razu, a saaabowi sprzedawali silniki z wadą jeszcze przez 2 lata.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 11:09

Tak, macie rację wyleciały mi z głowy diesle Opla Renault i Saaba. My fault.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Dortann » 26 wrz 2008, 11:55

Co do diesli VW – w latach 90tych Jeremy Clarkson napisał, że są samochody szybkie, średnie, wolne i VW diesel. Jak widać postęp się niezły dokonał.
Co do spalania i sposobu jazdy – ja spalanie mam wysokie, bo lubię sobie przygazować, energiczniej wystartować spod świateł itp. Poza tym trzymam samochód powyżej 2000 obr/min, żeby mieć zapas mocy pod pedałem do natychmiastowej dyspozycji no i kręcę go do 3500-4000.
Dzięki dieslowi w trasie jadę płynnie i równo i nie ciągnę się za TIRami zbyt długo. Nie są to żadne szaleństwa itp. ale po prostu dynamiczna jazda w granicach zdrowego rozsądku.
Często wiozę rodzinkę w nocy z Poznania czy Olsztyna do Wawy jak i okazjonalnie na dłuższych trasach i wiem, że gdy się zatrzymam to mi się dzieci rozbudzą. Dlatego jadę cięgiem. Piwa nie piję przed wyjazdem, więc sam ze sobą też nie mam problemów :P

W Maździe 6 brakuje mi 2.5 V6 albo 2.0 turbo. Gdyby jakiś taki silnik był w ofercie, kupiłbym pewnie taki model zamiast diesla.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez magicadm » 26 wrz 2008, 12:09

Dortann napisał(a):W Maździe 6 brakuje mi 2.5 V6 albo 2.0 turbo.

Jest 2.3T :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 15:43

i to czterołap, pozatym dla chcącego nic trudnego przytargać ze stanów M6S, 3.0 V6 pewnie jak wszystko z tamtąd się opyla.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Hazu » 26 wrz 2008, 18:59

Grzyby napisał(a):takie bzdury jak porównanie silnika KF w Xedosie z nowoczesnym dieslem (ok. 140KM).
Tylko że diesel jest produkowany a KF od dobrych kilku lat już nie.
O kant można rozbić takie porównanie


Po pierwsze nikt nie porównuje Xedosa kf do M6 diesel bo niema co porównywać pod wzgeledem jakości i ceny za auta . :P (pewnie można być bardzo zadowolonym z jednego i drugiego ;) )

A mnie, jeżeli już się rzuczacasz, chodziło o to że nie kupisz za 14 000 zł diesla 140KM który spali nie więcej niż 7/100 (średnio)

Ale jeśli chcesz już porównywać to jest coś w rodzaju następcy Daewo leganza który ma 2.0 V6 (140KM)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DISItune » 26 wrz 2008, 19:30

Hazu napisał(a):Ale jeśli chcesz już porównywać to jest coś w rodzaju następcy Daewo leganza który ma 2.0 V6 (140KM)


ze co ma przepraszam ?? <lol>

masz na mysli 2.0 133KM ten co w Nubirze czy 2.2 136KM ?? podpowiem – oba 4 cylindrowe
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Gib » 26 wrz 2008, 19:36

Chyba chodzi o Chevrolet Epica i sześciocylindrowe 2.0 i 2.5, Tylko to jest silnik RZĘDOWY na dodatek poprzecznie umieszczony.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto