W kwestii stacji NESTE, to okazuje sie, że dostawcą paliw dla nich jest Grupa LOTOS SA, zatem można wnioskować, że na stacjach LOTOS są takie same paliwa i – co do zasady – chyba nie ma co się obawiać ich jakości:
http://www.neste.pl/artikkeli.asp?path= ... ;4287;4292
Za powyższą tezą może przemawiać jeszcze jeden argument: przeglądałem strony Shell, Orlen, Statoil, BP i i LOTOS – z nich wszystkich tylko LOTOS podaje szczegółową specyfikację swoich paliw (chyba, że nie zbyt dokładnie szukałem, czego nie wykluczam):
http://www.lotosdynamic.pl/warunki_techniczne_diesel.
Może jest ktoś, kto się wyrozumie na tych cyferkach?
Szkoda, że pozostałe stacje tego nie czynią, bo można byłoby dokonać porównania. Przyznam, że nie tankowałem nigdy na lotosie (z wyjątkiem poprzedniego dizla, który mógł i na opale poruszać się), jednak podanie takich szczegółowych informacji jakoś powoduje, że rośnie, aczkolwiek powoli, zaufanie do nich (potwierdzone jakością paliw na NESTE, o czym wspominał Riki i maxymilianus).
Nadto Lotos chwali sie, że: "W paliwie Dynamic diesel zastosowane zostały dodatki KEROPUR® DP1190" (
http://www.lotosdynamic.pl/paliwa_dynamic_diesel oraz
http://translate.google.com/translate?h ... e%26sa%3DG), co jednak nic mi nie mówi.
Co do Shell`a, to na jakiejś stacji pracownik powiedział mi, że zwykły diesel biorą z Orlenu, a ten lepszy, rzekomo z rafinerii niemieckiej (ale moze biorą tylko same uszlachetniacze?).