Volvo S60 – MB W203, E39 lub inny ciekawy sedan. Pomożecie?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez JohnnyB » 27 mar 2015, 08:51

AndrzejCarpasja napisał(a):M6 moim zdaniem z silnikiem 2,2 185 Km lub nawet M3 to może być ciekawa opcja.
Miałem M3 jeździłem i same ochy i achy:–)


W budżecie 20 tyś ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez AndrzejCarpasja » 27 mar 2015, 13:13

JohnnyB napisał(a):
AndrzejCarpasja napisał(a):M6 moim zdaniem z silnikiem 2,2 185 Km lub nawet M3 to może być ciekawa opcja.
Miałem M3 jeździłem i same ochy i achy:–)


W budżecie 20 tyś ?


???
30 i akcyza nie ma znaczenia,tak bynajmniej jest napisane w wątku
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez JohnnyB » 27 mar 2015, 19:52

W trakcie była zmiana – 20 tyś.
freezoneq napisał(a):Witam ponownie....... Fundusze, które chcę przeznaczyć niestety odchudzone, do dyspozycji 20 tyś zł.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 27 mar 2015, 21:24

Dokładnie. Teraz biorę pod uwagę tylko auta krajowe. Bardzo mi pomogliście i chętnie postawiłbym piwo każdemu z osobna <spoko> Mimo wszystko, gdyby ktoś jeszcze miał coś ciekawego do napisania o SAAB'ie to chętnie, dla mnie to pomocne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez JohnnyB » 27 mar 2015, 23:07

Saab/Volvo na tle każdej innej marki – cywilnej – będzie nieco doroższe, to kalkuluj jesli masz liczyć PLN przy aucie.
Jeśli chcesz kupic Saaba i Volvo i nie masz kasy aby dołożyć, szukaj auta za maks 17kPLN bo nikt Ci sprawnego auta za grosze nie odda.
Można pisac ze Saab 93 to Vectra ale nie wszytsko pasuje p&p a to co nie pasuje będzie kosztowało więcej. Mam znajomych którzy mieli Saab'a a sam mam Volvo i drobiazgi kosztują więceje – filtry, elementy zawieszenia itp.

Jak dla mnie jeśli upierasz się na Saab'a szukałbym 9-5. Jesli PB to 2.0 albo 2.3. ja oosbiście jeździłem trche Griffinem 3.0 V6 z Omegi.
Auto nieziemskie, od taki chichociemny ale 4 biegowy automat to porażka, do tego auto się rpzegrzewa. Spalanie średnie na poziomie 13 litrów a na Autobanie przy 140 ponizej 13 też nie zejdzie.
Ale jak kto lubi.

Uważam że e39 to też nie głupi pomysł.może nieco starszy ale jest to jakś pospolita baza do orestaurowania.
A jak nie masz kasy na zadbanego diesla, odpuść.
Co jakiś czas pojawiają sie na forum Volvo jakieś volnossaki 2.4. Będize palić więcej ale jak nie trafisz egzemplarza to łatiej będzie się ogarnąć.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 27 mar 2015, 23:41

Jeśli chodzi o SAAB'a to tylko 9-5 1.9TiD i raczej manual, czyli paskuda po lifcie. Pieniądze, które chcę przeznaczyć to TYLKO koszt zakupu (jestem w stanie nieco dołożyć do zadbanego autka, ale bez przesady, dokładac mozna w nieskończoność). Raczej się przy nim nie upieram, ale każda opinia jest dla mnie cenna. Nie piszmy o kosztach eksploatacji bo jestem świadom podwyższonych w przypadku tych obu marek, skupmy się na komforcie podróżowania bez przerwy przez 10 i więcej godzin. Tutaj największe role odgrywają poziom hałasu w kabinie pojazdu i to, jak ów pojazd wybiera nierówności. To autko w 70% będzie latało głównie w trasach, takie jest założenie. E39 to świetny samochód ale nie w kombi. Uwielbiam to autko ale nie stawiam go na piedestał bo już szukałem sedana dla siebie i wiem, jak ciężko kupić diesla ze znośny przebiegiem, który nadaje się do jazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez JohnnyB » 27 mar 2015, 23:48

No to szukaj zadbanego 9-3, też strawiałbym to na piedestale. Ale jak kto lubi. 9-3 nie mozna stawiac w jednej linii obok S60 i e39. Bo to segemnt niżej fura. A jeśli miałbym szukac czegoś takigo to chyba warto wiąć pod uwagę większy pierwowzór – Vectra C.
Większy, tańszy i wycisozny identycznie jak 93. Jak dla mnie nie ma co dopłacac do 93 jak mozna mieć lepszą vectrę.
Bierz 95 albo odpuść Saab'a.

I z tym przebiegiem bym nie przesadzał. Znajomego e39 przekroczyla już 300 000 tyś – ma je od 140 000 i jak do tąd przy silniku nic nie robił. Na forum Volvo jest kilka D5 które przekręciły już 350 000 tyś i nadal jeźdzą na seryjnej pompie czy wtryskach.
D5 ma kilka przypadłości – popychacze i klapki swrla przede wszystkim. Wtryski i pompa sobie radzą. Więc grzebania mniej.
Szukasz aut z segmentu wyższego, rocznikowo bdą starsze, więc musisz się liczyć albo z wyższą ceną albo większym przebiegiem. Jeśli nie stać cię na droższy egzemplarz to masz dwa wyjścia:
– albo olać przebieg i skupić się na stanie technicznym pojazdu
– zmienić markę

W popbliżu 20 tyś spokojnie znajdziesz Vectrę C – 2006, może Lagunę 3 :) – chociaż będzie cięzko o tę drugą.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 29 mar 2015, 17:49

Saab'a 9-3 nawet nie biorę pod uwagę, brany pod uwagę jest tylko 9-5, tak szczerze to nawet całkiem rozsądne wyjście. Nie jechałem takim, ale jeśli okaże się komfortowe i w miarę ciche to na tym się skupię, bo poza tymi dwoma aspektami ma wszystko, czego oczekuję od auta targającego walizki w trasie. Zobaczymy jeszcze jak to XC 70 po wymianie serducha. Pamiętajmy, że przebieg wpływa nie tylko na silnik ale na wszystko (tak, wiem, najkosztowniejsze awarie obejmują silnik i skrzynie). Póki co jazda próbna w XC a potem w Saab'ie. Podchodzę do tematu raczej z dystansem bo Xedosa kupiłem "na wariata" i niezłą nauczkę mi dał. O Vectrze myślałem, ale to ostateczność. Laguną już miałem okazję jeździć i odrzuciłem ją na początku. Dlaczego? Dlatego, że wcale nie jest taka komfortowa, jakby się mogło wydawać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez JohnnyB » 29 mar 2015, 17:57

coś za coś, albo segment D prawie Premium, albo pospolite wozidło, młodsze i tańsze w eksploatacji.

Ja jeździłem 9-5 z 99 3.0 V6 AT – silnik z Opla Omegi. Fajna fura, była to wersja Griffin. Fotele wygodne albe całkowicie bez jakiegokolwiek trzymania, skrzynia wolna i przez to auto na trasie nie schodizło ponizej 11 litrów. Ale tak to jak najbardziej OK.
Nie wiem czy jest sens się pchać w XC, ale jak kto lubi.

Jakby Co to moje S60 <czarodziej> jest do wzięcia :P

Znalazłem tego XC.....10kPLN taniej niż moje :).
Ładny, nie powiem. Przynajmniej zostanie nieco kasy na ewentualny remoncik.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 29 mar 2015, 18:35

Twoje to ostatnia deska ratunku bo potrzebuję auta dość pakowanego. Teraz trasy trzaska Xedos zapakowany po dach ale w autku tylko 2 osoby. Niedługo będą nim musiały jeździć 4 osoby z bagażem, a tego już sobie w Xedosie po prostu nie wyobrażam... <lol> Jestem w stanie dołożyć do takiego okazu jak Twój, ale ja pisałem, tylko w przypadku, gdy nie znajdę nic sensownego. Strasznie mnie to denerwuje, ale niestety, drugie i pakowne auto w domu jest teraz niezbędne, a o S60 marzyłem już z 2 lata wstecz... :P
Tego XC, o którym piszesz mam zamiar wyrwać i tak taniej, zobaczymy co wyjdzie na przeglądzie w ASO. Z miejsca ma do wymiany zderzak i fotele... Rysa na drzwiach i plastikowym nadkolu, kontrolka srs się potrafi czasem zaświecić, check engine również (prawdopodobnie lambda), lpg do podłączenia, bo jest cała instalacja ale właściciel ma stracha po przygodzie z poprzednim silnikiem – tym by się zajął bananim. Ale myślę, że jakbym mechanicznie i wizualnie zamknął się z nim w 20 tyś i byłoby do jazdy, to całkiem niezły interes.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez JohnnyB » 29 mar 2015, 18:45

Zakupu auta nie nazwał bym interesem :P
Na zdjecih fotele wyglądają OK. Wersja łaczona jest wgoodniejsza niż sama skóra no i te się nie bedą brudzić.
Wyposażenie też solidne, bo to chyba Summum jest.
Reling jest wiec w razie czego buda na dach i będzie śmigać.
Jesli sinik OK, skrzynia OK a LPG wbity w dowód to pewnie 1kPLN i ogarniesz instaalcję.
Estetyką bym się nie zajmował. Ciekawe jak tam przeniesienie napedu.

W każdym razie, na twoim miejscu zainteresowałbym się tym autem.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 29 mar 2015, 21:28

Mam nadzieje, że przegląd w ASO uwzględnia w miarę takie rzeczy jak skrzynia czy napęd, ale nigdy nie wiadomo. Fotel kierowcy jest paskudnie zniszczony i nie ma sensu tego reperować. Mam dużo szczegółowych zdjęć tego samochodu na mailu. Dzisiaj mijała mnie ta stodoła na autostradzie i innych słów niż własnie stodoła na to nie mam <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez freezoneq » 4 kwi 2015, 09:25

Zakupione XC70 do małego ratowania. Temat można unicestwić. Jeszcze raz dzięki wszystkim papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez JohnnyB » 4 kwi 2015, 09:43

To o którym rozmawialismy ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 4 kwi 2015, 09:46

Dokładnie. Przy czym sam właściciel po wizycie w serwisie złapał doła, bo nie wiedział aż tyle o tym aucie. Mega nierozgarnięty człowiek. Więcej na PW.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez JohnnyB » 4 kwi 2015, 09:56

No do pisz :P
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 4 kwi 2015, 10:04

Auto wymaga dużo więcej uwagi, niż by się mogło wydawać :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez slisman » 7 kwi 2015, 13:38

To dawaj więcej szczegółów!
Kurde, to auto to jedno z moich marzeń :D Spełnia chyba moje wszystkie wymagania.

Jestem obecnie przy zmianie auta, ale raz że budżet pozwoliłby na kupno czegoś z dolnego przedziału cenowego (co pewnie wiązało by się z kupnem trupa)....a dwa, że boję się kosztów serwisowania – choć w tym wypadku nie wiem czy niesłusznie. Orientowałeś się jak to wygląda? Bo gdzieś wyczytałem, że skrzynie automatyczne w xc70 są mało trwałe, a koszty naprawy wysokie (a większość egzemplarzy to A/T). Do tego słyszałem, że zawieszenie nienajtańsze.... No ale kurde, patrząc w ten sposób nigdy nie kupi się auta z duszą :D

P.S. silnik 2.4 T?

Bo o tyle, o ile o wolnossącym 2.4 słyszałem same pochlebne opinie (trwały, lubiący LPG, ładnie brzmiący), tak o 2.4 T i pozostałych jednostakch spotykanych w xc70 już nie słyszałem niczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez freezoneq » 8 kwi 2015, 00:26

Zacznę od tego, że moje auto jest zaniedbane z niewiedzy byłego właściciela, typowy człowiek, który wsiada i jedzie, kółka się kręcą znaczy sprawne. Ale to głupoty, nic poważnego.
Posiadam 2.4T@200km. Jest instalacja LPG. Mocy jest aż nadto... <lol>
Co do utrzymania to jest trochę drożej niż standardowo. Klocki i tarcze jak w maździe. Przód nacinane brembo – ~200zł szt. Klocki komplet na przód to około 180zł. Rozrząd ~700zł. Zawiecha – jeszcze nie wiem. Płynu chłodzącego wchodzi 8 litrów, oleju bodaj 5.5L. Za krótko go mam, by napisać coś więcej, a zawieszenie mam w idealnym stanie. Z tego co jeszcze pamiętam to 2 amorki na przód ~1200zł, tył ~800zł za oryg. Alternator w zależności od wyposażenia – 600-900zł za Bosch.
Skrzynie AT są mega słabe we wszystkich Volvach z tych lat. ASO nie zrobi nic prócz wymiany oleju i wgrania softa. Ew wymienią Ci skrzynię na nową – 14 tyś zł. Są jednak magicy, którzy z tych skrzyń robią magię, i często jest to koszt 1-3tyś zł. A działa jak nowa. Obowiązkowa wymiana oliwy co 60 tyś km, inaczej bardzo szybko padnie.
Najlepiej jakbyś zadał konkretne pytania.
A po za tym auto jest mega wygodne... Nieco wygodniejsze od A6 C5 Allroad, za to dużo bardziej przestronne i przytulne. Od A6 C6 Allroad jest już dużo wygodniejsze. Do osobówek zwykłych porównywał nie będę bo ostatnio jeździłem tylko Xedosem, teraz nie mam ochoty do niego wsiadać ze względu na komfort. Dodatkowymi atutami Volvo są : dobre wyciszenie kabiny, bardzo dobre audio seryjne, mimo wielu przycisków dobra ergonomia wnętrza, super wygodne fotele, podwójny ocynk, duży kufer, sporo miejsca dla pasażerów z tyłu, dobrej jakości materiały użyte do wykończenia.
Silnik zachęca do agresywnej jazdy jednak zawieszenie szybko hamuje zapały. Nie nadaje się do pokonywania łuków z prędkością światła bo autko się kładzie. Dodatkowo praca wspomagania nie pomaga w sportowej jeździe... <lol> Typowy krążownik na trasy z pseudonapędem na 4 koła w razie śniegu po kostki.
Silnik nie pali dużo, póki nie przekroczysz 3 tyś rpm. W cyklu miejskim przy spokojnej jeździe wychodzi lekko poniżej 10L PB. W trasie nie wiem, bo nie jechałem spokojnie, ale na tempomacie przy 160-170 spalił 12-13L PB. Przy wstawianiu w okolicach 200-220km/h i deptaniu w podłogę co chwila spalanie wyszło 18/100 PB. Nie polecam jednak takiej jazdy, szczególnie na autostradzie z łukami... <lol>

Do 20 tyś nawet nie ma o czym gadać. W ogóle jak chcesz 100% pewny samochód to od 24 tyś należałoby zacząć szukać, i to benzyny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez JohnnyB » 8 kwi 2015, 08:59

Z ceną zawieszenia to popłynąłeś :P.

Amorki masz chyba te same co ja w swoim i cena to około 350-400 za Sachsa (nie musisz brać wersji Adventage) na przód i jakieś 300 PLN za tył.
Co do płynu chłodzącego to nie wiem, ale jak chłodnice zbliżone to może być pod 12 litrów a oliwy chyba 6 litrów.

Ogólnie nie ma maskary, jest nieco drożej, ale bez przesady. Jeśli nie będą to remonty silnika i skrzyni, ceny można by rzec na poziomie Mazdy + 15%.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto