Nowe: Mazda3 vs. Volvo V40. Co wybrać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez loockas » 15 lis 2014, 21:07

Ale to jest już indywidualna kwestia kierowcy jak jeździ. Jak miałem Mazdę, to jeździłem na wysokich obrotach gdzie miałem najkorzystniejszy moment i moc i lubiłem taki typ jazdy. Następnie w Toledo, które ciągnęło równo mogłem spokojnie nie przekraczać 3,5krpm i pozwalało to na dynamiczną jazdę po mieście. Teraz znowu diesel i to jest po raz kolejny inna bajka i inny styl jazdy. Osiagi to osiągi i liczby nie kłamią. W tym momencie jak Ty będziesz chciał z 4 biegu przy 60km/h wciskać do dechy pedał, ja w N/A będę miał 3 bieg i ciągnąc do końca zapewne nie będę miał problemu by Cię wyprzedzić. Nie każdy lubi jeździć na wysokim, choć zakresowo krótkim momencie. A ja już na pewno kupując kiedyś kolejnego diesla będę szukał A/T, bo to mieszanie biegami jadąc od światel do świateł czasami denerwuje :P

Ale zeszliśmy z tematu :P Rozumiem, że na ten moment S60 jest Twoim faworytem?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez ellipsis » 16 lis 2014, 18:14

Nie, promien skretu, waga a przez to wysokie spalanie. Odpuscilem volvo, w tym tyg odbieram 3 w skypassion ze skora i 2.0 165km ;)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez loockas » 16 lis 2014, 18:23

No S60 to już segment D i musi ważyć, a Ty chciałeś kompakta. Pochwal się jak odbierzesz. HB czy sedan?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez jaketherake » 16 lis 2014, 18:42

165KM jest tylko w hatchbacku.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez loockas » 16 lis 2014, 19:01

Faktycznie, nie zauważyłem. Swoją drogą ciekawe to jest :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez ellipsis » 16 lis 2014, 19:44

S60 to segment D ale bez przesady, wymiary ma jak Octavia. Ta kosmiczna waga bierze sie z tego ze jak to Volvo bezpieczenstwo na 1 miejscu i auta maja jakies wzmocnienia itd. Accord VII ktorego mialem do tej pory wazyl mniej niz 1,5 tony, passat tez nie cale 1,5 tony a tu 1600kg

Btw. czytalem dzis ten test M3 165km w "Motorze" Sa podane czasy przyspieszania na 4 i 6 biegu dla 165 i 120km wersji. 165km wyraznie lepiej wiec nie jest to tak ze ta dodatkowa moc jest tylko w samej gorze obrotow i jest z nia tak jak z rzeczami z gornej szafki w kuchni. Niby sa ale nigdy z nich sie nie korzysta.

Moja M3 juz jest na salonie, robi wrazenie kolor soul red + 18' felgi, skora wentylowana, obrotomierz na srodku, naglosnienie bose, boczki tylnych drzwi miekkie nie tak jak w wersji bez skory twardy plastik :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez loockas » 16 lis 2014, 20:09

Wg mnie Octavia to przerośnięty kompakt. Ten samochód może śmiało konkurować z segmentem D. Wielu moich znajomych żyje w przekonaniu, że Octavia to odpowiednik Passata :)

Gratuluję. Na pewno w tej wersji M3 wygląda powalająco.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez czapior » 16 lis 2014, 20:12

ellipsis napisał(a):Moja M3 juz jest na salonie, robi wrazenie kolor soul red + 18' felgi, skora wentylowana, obrotomierz na srodku, naglosnienie bose, boczki tylnych drzwi miekkie nie tak jak w wersji bez skory twardy plastik :)


Zazdroszczę :) Kiedy będziesz odbierał?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 19:54
Posty: 13 (3/2)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 2 Sport 1.4 2009

Postprzez ellipsis » 16 lis 2014, 21:25

Loockas, kiedys mowiono ze Octavia to taki Passat dla ubogich.
Sądze ze w tym tyg. uda mi sie zalatwic rejstracje, ubezpieczenie i odebrac auto z salonu.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez brii » 17 lis 2014, 10:23

ellipsis napisał(a):Btw. czytalem dzis ten test M3 165km w "Motorze" Sa podane czasy przyspieszania na 4 i 6 biegu dla 165 i 120km wersji. 165km wyraznie lepiej wiec nie jest to tak ze ta dodatkowa moc jest tylko w samej gorze obrotow i jest z nia tak jak z rzeczami z gornej szafki w kuchni. Niby sa ale nigdy z nich sie nie korzysta.


hahaha

Ekstra osiągi są tylko w górnym zakresie – to widać doskonale na wykresie. Przepaść w osiągach robi inaczej policzona skrzynia – przy niższych prędkościach są wyższe obroty silnika i to od razu tłumaczy też różnicę w spalaniu. Patrząc na te wykresy obstawiam, że za pół roku, góra za rok będzie można w dobrych pieniądzach z wersji 120KM zrobić wersję 165KM ;)
Załączniki
120.jpg
165.jpg
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jaketherake » 17 lis 2014, 11:21

Co do meritum, zgadzam się z Brii :)
Tylko co do upgrade'u za kilka złotych z wersji 120 na 165, to nie byłbym taki pewien. Podobny myk Mazda zrobiła w silnikach dla 6-stki (wersja 145km i 165km), minęło ponad 2 lata od wprowadzenia ich do sprzedaży i nie słychać, żeby komukolwiek udało się podnieść moc, znosząc blokadę softu.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez brii » 17 lis 2014, 11:23

Pewnie jest jeszcze jakaś różnica w kolektorach, może w głowicy ale patrząc na to jak idealnie przycięta jest moc w słabszym silniku to pewnie bardzo dużo do powiedzenia ma soft. Popularność 3 jest nieprzeciętnie wielka i będzie sprzyjać częstszemu trafianiu tych samochodów do warsztatów przez co większa jest szansa na wypracowanie "technologii" :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 17 lis 2014, 11:37

brii napisał(a):ZAŁĄCZNIKI


O kurde... Wygląda mi znajomo z mojego podwórka. 2.0 dCi w wersji 130 i 150km. Z tym, że tam wykres nie wyglądał tak "chamsko" dla tej słabszej wersji.

Jednak co do modyfikacji elektroniki, to mam pewne obawy. To nie VAG, którego wszyscy mają rozpracowanego. Ale faktycznie wygląda na to, że smycz jest elektroniczna i pewnie kwestia czasu i popularności tego modelu wpłynie na to czy i kiedy uda się to potwierdzić :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 17 lis 2014, 11:46

VAG jest rozpracowany bo jest popularny – jak 3 będzie tak popularna jak Golf to też ją roztrzaskają a póki co zanosi się, że będzie to najpopularniejsza Mazda ever ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ellipsis » 17 lis 2014, 12:26

Tak czy siak wersja 120km jest bardzo drastycznie "wykastrowana" z momentu i mocy w gorze obrotow. 165 ma spadek naturalny dla silnika i generalnie od 2000 tys obr mamy 190nm potem nastepuje wzrost do 210 i spadek lagodny do 190nm wiec przebieg momentu jest bardzo fajny.
Co to sa za wykresy w ogole jak 120km wersja na hamowni wychodzi ze ma 140km i 230nm..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez brii » 17 lis 2014, 12:44

ellipsis napisał(a):Tak czy siak wersja 120km jest bardzo drastycznie "wykastrowana" z momentu i mocy w gorze obrotow. 165 ma spadek naturalny dla silnika i generalnie od 2000 tys obr mamy 190nm potem nastepuje wzrost do 210 i spadek lagodny do 190nm wiec przebieg momentu jest bardzo fajny.
Co to sa za wykresy w ogole jak 120km wersja na hamowni wychodzi ze ma 140km i 230nm..

Jak jest wykastrowana z jednego to i z drugiego ;) Wykresy są identyczne do 4250rpm i to są wykresy oficjalne Mazdy. Gifty się mogą się zdarzać ale obstawiam, że wynikają ze złego doboru współczynnika przełożenia skrzyni na hamowni, bo +20KM w silniku N/A to absurdalna wartość...
Żaden tego typu spadek o którym piszesz nie jest fajny ani naturalny w silnikach benzynowych – fajne to są kreski jak niżej ;)
Załączniki
Honda R20A3.jpg
Continental.jpg
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jaketherake » 17 lis 2014, 12:54

A jednak coś mocy w wersji 120KM jest "za dużo", ponieważ to nie są jednostkowe przypadki, kiedy w na hamowni okazuje się, że te silniki mają tak naprawdę ok 140KM:
http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1359068 (na samym dole wykresy z hamowni)
od nas z forum: viewtopic.php?f=10&t=42101&start=100
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez ellipsis » 17 lis 2014, 12:59

To moze inaczej w Hondzie jest stale plus/minus 190nm w calym zakresie, u nas ponizej 190 nie spada a dodatkowo mamy bonus od 2500 obr. do 4500 w postaci dodatkowych 20nm wiec chyba dobrze :)

Niech ktos dokona pomiaru 165tki i bedziemy mieli oba silniki na wykresach :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez brii » 17 lis 2014, 13:13

ellipsis napisał(a):To moze inaczej w Hondzie jest stale plus/minus 190nm w calym zakresie, u nas ponizej 190 nie spada a dodatkowo mamy bonus od 2500 obr. do 4500 w postaci dodatkowych 20nm wiec chyba dobrze :)

Jak tak na to patrzymy to <spoko>

jaketherake napisał(a):A jednak coś mocy w wersji 120KM jest "za dużo", ponieważ to nie są jednostkowe przypadki, kiedy w na hamowni okazuje się, że te silniki mają tak naprawdę ok 140KM:

No może tak jest, że marketingowcy niechcący w broszurkach zaniżyli moc, ale mimo wszystko – 16% w silniku N/A? Nawet dobry tuning tyle nie daje, ewidentnie to pachnie złym mnożnikiem. Albo może producent specjalnie zaniża wartości dla słabszej wersji, żeby ludzie który wydają kasę na 165KM lepiej się czuli, że kupili 45KM więcej a nie 25KM ;)

Wynik wersji 165KM zbadany na tej samej hamowni w tych samych warunkach co wersja "120KM" wszystko by wyjaśnił.

Dopisano 18 lis 2014 9:35:

Pomyślałem sobie jeszcze nad tymi wykresami wersji 120KM i tak jak mi się wydawało tak coś tu bardzo nie pasuje jednak. Niżej wykres SkyActive 165KM, widać na nim maksymalny moment w wartości 214,9Nm po dłubnięciu, przed 212Nm czyli praktycznie tyle ile podaje producent a dla obu wersji podaje tyle samo – to pierwsza sprawa. A druga sprawa: 236Nm/2litry = 118Nm czyli praktycznie 120Nm/litr – to są wartości z silników sportowych a nie seryjnych – na mur beton te "gifty" wersji 120KM wynikają z błędów pomiaru.
Załączniki
SkyActive 165 - dyno.jpg
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez child » 23 lis 2014, 17:37

Ja tam się nie znam na błędach pomiarów, doborach przełożeń na hamowni i innych takich, ale mogę powiedzieć tyle – w ostatnich latach miałem cztery samochody benzynowe z mocami z zakresu 105-125KM (Mondeo Mk2, Mondeo Mk3, M3 BK, M3 BM) i z nich BM zbiera się nieporównywalnie najlepiej. Nie jest to różnica typu "trochę" – jest to różnica bardzo wyraźna. Skądś się to musi brać.

Co do różnic między 120KM a 165KM – w dziale BM była dyskusja na ten temat i ktoś sprawdzał w oficjalnym katalogu z częściami Mazdy: oba silniki mają ten sam numer części. Co ewidentnie wskazuje na różnicę wyłącznie w oprogramowaniu. Myślę, że jest to kwestia zdobycia odpowiedniej popularności, żeby komuś się chciało w tym podłubać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto