Ale zeszliśmy z tematu
Nowe: Mazda3 vs. Volvo V40. Co wybrać?
Ale to jest już indywidualna kwestia kierowcy jak jeździ. Jak miałem Mazdę, to jeździłem na wysokich obrotach gdzie miałem najkorzystniejszy moment i moc i lubiłem taki typ jazdy. Następnie w Toledo, które ciągnęło równo mogłem spokojnie nie przekraczać 3,5krpm i pozwalało to na dynamiczną jazdę po mieście. Teraz znowu diesel i to jest po raz kolejny inna bajka i inny styl jazdy. Osiagi to osiągi i liczby nie kłamią. W tym momencie jak Ty będziesz chciał z 4 biegu przy 60km/h wciskać do dechy pedał, ja w N/A będę miał 3 bieg i ciągnąc do końca zapewne nie będę miał problemu by Cię wyprzedzić. Nie każdy lubi jeździć na wysokim, choć zakresowo krótkim momencie. A ja już na pewno kupując kiedyś kolejnego diesla będę szukał A/T, bo to mieszanie biegami jadąc od światel do świateł czasami denerwuje 
Ale zeszliśmy z tematu
Rozumiem, że na ten moment S60 jest Twoim faworytem?
Ale zeszliśmy z tematu
165KM jest tylko w hatchbacku.
S60 to segment D ale bez przesady, wymiary ma jak Octavia. Ta kosmiczna waga bierze sie z tego ze jak to Volvo bezpieczenstwo na 1 miejscu i auta maja jakies wzmocnienia itd. Accord VII ktorego mialem do tej pory wazyl mniej niz 1,5 tony, passat tez nie cale 1,5 tony a tu 1600kg
Btw. czytalem dzis ten test M3 165km w "Motorze" Sa podane czasy przyspieszania na 4 i 6 biegu dla 165 i 120km wersji. 165km wyraznie lepiej wiec nie jest to tak ze ta dodatkowa moc jest tylko w samej gorze obrotow i jest z nia tak jak z rzeczami z gornej szafki w kuchni. Niby sa ale nigdy z nich sie nie korzysta.
Moja M3 juz jest na salonie, robi wrazenie kolor soul red + 18' felgi, skora wentylowana, obrotomierz na srodku, naglosnienie bose, boczki tylnych drzwi miekkie nie tak jak w wersji bez skory twardy plastik
Btw. czytalem dzis ten test M3 165km w "Motorze" Sa podane czasy przyspieszania na 4 i 6 biegu dla 165 i 120km wersji. 165km wyraznie lepiej wiec nie jest to tak ze ta dodatkowa moc jest tylko w samej gorze obrotow i jest z nia tak jak z rzeczami z gornej szafki w kuchni. Niby sa ale nigdy z nich sie nie korzysta.
Moja M3 juz jest na salonie, robi wrazenie kolor soul red + 18' felgi, skora wentylowana, obrotomierz na srodku, naglosnienie bose, boczki tylnych drzwi miekkie nie tak jak w wersji bez skory twardy plastik
Wg mnie Octavia to przerośnięty kompakt. Ten samochód może śmiało konkurować z segmentem D. Wielu moich znajomych żyje w przekonaniu, że Octavia to odpowiednik Passata 
Gratuluję. Na pewno w tej wersji M3 wygląda powalająco.
Gratuluję. Na pewno w tej wersji M3 wygląda powalająco.
ellipsis napisał(a):Moja M3 juz jest na salonie, robi wrazenie kolor soul red + 18' felgi, skora wentylowana, obrotomierz na srodku, naglosnienie bose, boczki tylnych drzwi miekkie nie tak jak w wersji bez skory twardy plastik
Zazdroszczę
ellipsis napisał(a):Btw. czytalem dzis ten test M3 165km w "Motorze" Sa podane czasy przyspieszania na 4 i 6 biegu dla 165 i 120km wersji. 165km wyraznie lepiej wiec nie jest to tak ze ta dodatkowa moc jest tylko w samej gorze obrotow i jest z nia tak jak z rzeczami z gornej szafki w kuchni. Niby sa ale nigdy z nich sie nie korzysta.

Ekstra osiągi są tylko w górnym zakresie – to widać doskonale na wykresie. Przepaść w osiągach robi inaczej policzona skrzynia – przy niższych prędkościach są wyższe obroty silnika i to od razu tłumaczy też różnicę w spalaniu. Patrząc na te wykresy obstawiam, że za pół roku, góra za rok będzie można w dobrych pieniądzach z wersji 120KM zrobić wersję 165KM
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Co do meritum, zgadzam się z Brii
Tylko co do upgrade'u za kilka złotych z wersji 120 na 165, to nie byłbym taki pewien. Podobny myk Mazda zrobiła w silnikach dla 6-stki (wersja 145km i 165km), minęło ponad 2 lata od wprowadzenia ich do sprzedaży i nie słychać, żeby komukolwiek udało się podnieść moc, znosząc blokadę softu.
Tylko co do upgrade'u za kilka złotych z wersji 120 na 165, to nie byłbym taki pewien. Podobny myk Mazda zrobiła w silnikach dla 6-stki (wersja 145km i 165km), minęło ponad 2 lata od wprowadzenia ich do sprzedaży i nie słychać, żeby komukolwiek udało się podnieść moc, znosząc blokadę softu.
Pewnie jest jeszcze jakaś różnica w kolektorach, może w głowicy ale patrząc na to jak idealnie przycięta jest moc w słabszym silniku to pewnie bardzo dużo do powiedzenia ma soft. Popularność 3 jest nieprzeciętnie wielka i będzie sprzyjać częstszemu trafianiu tych samochodów do warsztatów przez co większa jest szansa na wypracowanie "technologii" 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):ZAŁĄCZNIKI
O kurde... Wygląda mi znajomo z mojego podwórka. 2.0 dCi w wersji 130 i 150km. Z tym, że tam wykres nie wyglądał tak "chamsko" dla tej słabszej wersji.
Jednak co do modyfikacji elektroniki, to mam pewne obawy. To nie VAG, którego wszyscy mają rozpracowanego. Ale faktycznie wygląda na to, że smycz jest elektroniczna i pewnie kwestia czasu i popularności tego modelu wpłynie na to czy i kiedy uda się to potwierdzić
VAG jest rozpracowany bo jest popularny – jak 3 będzie tak popularna jak Golf to też ją roztrzaskają a póki co zanosi się, że będzie to najpopularniejsza Mazda ever 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Tak czy siak wersja 120km jest bardzo drastycznie "wykastrowana" z momentu i mocy w gorze obrotow. 165 ma spadek naturalny dla silnika i generalnie od 2000 tys obr mamy 190nm potem nastepuje wzrost do 210 i spadek lagodny do 190nm wiec przebieg momentu jest bardzo fajny.
Co to sa za wykresy w ogole jak 120km wersja na hamowni wychodzi ze ma 140km i 230nm..
Co to sa za wykresy w ogole jak 120km wersja na hamowni wychodzi ze ma 140km i 230nm..
ellipsis napisał(a):Tak czy siak wersja 120km jest bardzo drastycznie "wykastrowana" z momentu i mocy w gorze obrotow. 165 ma spadek naturalny dla silnika i generalnie od 2000 tys obr mamy 190nm potem nastepuje wzrost do 210 i spadek lagodny do 190nm wiec przebieg momentu jest bardzo fajny.
Co to sa za wykresy w ogole jak 120km wersja na hamowni wychodzi ze ma 140km i 230nm..
Jak jest wykastrowana z jednego to i z drugiego
Żaden tego typu spadek o którym piszesz nie jest fajny ani naturalny w silnikach benzynowych – fajne to są kreski jak niżej
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A jednak coś mocy w wersji 120KM jest "za dużo", ponieważ to nie są jednostkowe przypadki, kiedy w na hamowni okazuje się, że te silniki mają tak naprawdę ok 140KM:
http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1359068 (na samym dole wykresy z hamowni)
od nas z forum: viewtopic.php?f=10&t=42101&start=100
http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1359068 (na samym dole wykresy z hamowni)
od nas z forum: viewtopic.php?f=10&t=42101&start=100
To moze inaczej w Hondzie jest stale plus/minus 190nm w calym zakresie, u nas ponizej 190 nie spada a dodatkowo mamy bonus od 2500 obr. do 4500 w postaci dodatkowych 20nm wiec chyba dobrze 
Niech ktos dokona pomiaru 165tki i bedziemy mieli oba silniki na wykresach
Niech ktos dokona pomiaru 165tki i bedziemy mieli oba silniki na wykresach
ellipsis napisał(a):To moze inaczej w Hondzie jest stale plus/minus 190nm w calym zakresie, u nas ponizej 190 nie spada a dodatkowo mamy bonus od 2500 obr. do 4500 w postaci dodatkowych 20nm wiec chyba dobrze
Jak tak na to patrzymy to

jaketherake napisał(a):A jednak coś mocy w wersji 120KM jest "za dużo", ponieważ to nie są jednostkowe przypadki, kiedy w na hamowni okazuje się, że te silniki mają tak naprawdę ok 140KM:
No może tak jest, że marketingowcy niechcący w broszurkach zaniżyli moc, ale mimo wszystko – 16% w silniku N/A? Nawet dobry tuning tyle nie daje, ewidentnie to pachnie złym mnożnikiem. Albo może producent specjalnie zaniża wartości dla słabszej wersji, żeby ludzie który wydają kasę na 165KM lepiej się czuli, że kupili 45KM więcej a nie 25KM
Wynik wersji 165KM zbadany na tej samej hamowni w tych samych warunkach co wersja "120KM" wszystko by wyjaśnił.
Dopisano 18 lis 2014 9:35:
Pomyślałem sobie jeszcze nad tymi wykresami wersji 120KM i tak jak mi się wydawało tak coś tu bardzo nie pasuje jednak. Niżej wykres SkyActive 165KM, widać na nim maksymalny moment w wartości 214,9Nm po dłubnięciu, przed 212Nm czyli praktycznie tyle ile podaje producent a dla obu wersji podaje tyle samo – to pierwsza sprawa. A druga sprawa: 236Nm/2litry = 118Nm czyli praktycznie 120Nm/litr – to są wartości z silników sportowych a nie seryjnych – na mur beton te "gifty" wersji 120KM wynikają z błędów pomiaru.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja tam się nie znam na błędach pomiarów, doborach przełożeń na hamowni i innych takich, ale mogę powiedzieć tyle – w ostatnich latach miałem cztery samochody benzynowe z mocami z zakresu 105-125KM (Mondeo Mk2, Mondeo Mk3, M3 BK, M3 BM) i z nich BM zbiera się nieporównywalnie najlepiej. Nie jest to różnica typu "trochę" – jest to różnica bardzo wyraźna. Skądś się to musi brać.
Co do różnic między 120KM a 165KM – w dziale BM była dyskusja na ten temat i ktoś sprawdzał w oficjalnym katalogu z częściami Mazdy: oba silniki mają ten sam numer części. Co ewidentnie wskazuje na różnicę wyłącznie w oprogramowaniu. Myślę, że jest to kwestia zdobycia odpowiedniej popularności, żeby komuś się chciało w tym podłubać.
Co do różnic między 120KM a 165KM – w dziale BM była dyskusja na ten temat i ktoś sprawdzał w oficjalnym katalogu z częściami Mazdy: oba silniki mają ten sam numer części. Co ewidentnie wskazuje na różnicę wyłącznie w oprogramowaniu. Myślę, że jest to kwestia zdobycia odpowiedniej popularności, żeby komuś się chciało w tym podłubać.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości