Czy warto montować światła do jazdy dziennej??

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez smile » 13 mar 2012, 20:50

Wg mnie część z tych krajów to kraje górzyste ( pojazdy pojawiają się i znikają za wzniesieniami ), inne to kraje gdzie zmierz jest wcześniej lub są mniej słoneczne.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rafalST » 14 mar 2012, 00:28

Istnieje kilka teorii na ten temat a oto wybrane:

1. Teoria jaką zaprezentował smile
2. Lobby producentów oświetlenia ;)
3. Dodatkowa forma podatku czytaj daniny. W biedniejszych krajach gdzie nie ma skąd czerpać zysków, uzupełnia w pewien sposób budżet. Coś na styl fotoradarów. Z czego składa się połowa ceny 1l benzyny i gdzie trafia? Przemnożyć razy załóżmy 20mln aut oraz ilość zużytego paliwa. W ciągu roku daje to niezłą sumkę. Interes się kręci i wszyscy zarabiają ;) Wcale nie zdziwiłaby mnie ta opcja przyjęta w Polsce. W tym kraju już nic mnie nie zdziwi. :|
4. Większość krajów tzw. starej unii jest po prostu mądrzejsza od naszych genialnych panów z ul. wiejskiej i bardziej roztropnie wprowadza w życie przepisy. :)
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez prezes83 » 14 mar 2012, 00:33

rafalST inne podejście... ale nie podzielam Twojego zdania ani trochę. :)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez rafalST » 14 mar 2012, 00:41

prezes83 napisał(a):rafalST inne podejście... ale nie podzielam Twojego zdania ani trochę. :)


Każdy ma prawo do własnego :)
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez smile » 14 mar 2012, 11:03

W Polsce zamiast wybudować normalne drogi i autostrady, aby jazda była przyjemnością a do tego bezpieczna stawia się ograniczenia prędkości i wprowadza durne przepisy.
Wystarczy spojrzeć na Niemcy, autostrady o jakich marzymy, brak ograniczenia prędkości na większości odcinkach ( jest tylko zalecana... więc jak kogoś stać na paliwo to może 500 km w 2,5 godziny przebyć... )
Do tego wszystkiego nikt im nie każe w normalny słoneczny dzień włączać świateł. I co, można? Da się?
Do tego kilka lat temu zdjęli na skrzyżowaniach zielone strzałki i zostawili tylko zapalane sygnalizatory z zielonymi strzałkami, Polska poszła za ich przykładem i zrobiła tak samo. Ale cóż, niemiaszki szybko się zorientowali, że to była pomyłka, potrąceń pieszych z tego powodu nie ubyło a korki przy skrzyżowaniach rosły. Więc się z tego wycofali, z powrotem powiesili tabliczki z zielonymi strzałkami, a w Polsce są zbyt dumni ( a może durni ) urzędnicy, aby się przyznać do błędu.
Nie mówię już o wszystkich autostradach oświetlonych jak w Belgii...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez prezes83 » 14 mar 2012, 11:06

smile napisał(a):Nie mówię już o wszystkich autostradach oświetlonych jak w Belgii...

<lol> gmin nie stać na oświetlenie ulic na terenach mieszkalnych a Ty chcesz autostrady oświetlać :D
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez rafalST » 14 mar 2012, 12:05

prezes83 napisał(a):
smile napisał(a):Nie mówię już o wszystkich autostradach oświetlonych jak w Belgii...

<lol> gmin nie stać na oświetlenie ulic na terenach mieszkalnych a Ty chcesz autostrady oświetlać :D


U nas nie ma zbyt wielu autostrad więc można by oświetlać całość :)
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez prezes83 » 14 mar 2012, 12:09

rafalST napisał(a):
prezes83 napisał(a):
smile napisał(a):Nie mówię już o wszystkich autostradach oświetlonych jak w Belgii...

<lol> gmin nie stać na oświetlenie ulic na terenach mieszkalnych a Ty chcesz autostrady oświetlać :D


U nas nie ma zbyt wielu autostrad więc można by oświetlać całość :)

Chyba nie bardzo wyobrażasz sobie koszty takich przedsięwzięć. Projekty, pozwolenia, budowa, latarnie, oprawy, kable, plus koszty energii. Wole 50km więcej autostrady niż oświetlenie tego co jest.
Poza tym, światła do jazdy dziennej mają niewiele wspólnego z jazdą po autostradzie.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

PostTen post został usunięty przez Lulka 14 mar 2012, 13:33.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez Lulka 14 mar 2012, 13:32.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez Lulka 14 mar 2012, 13:34.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez Lulka 14 mar 2012, 13:32.
Powód: ot

Postprzez dobrzyn22 » 14 mar 2012, 13:15

Koledzy..spójrzcie proszę na temat wątku <czytaj> ;) Mnie też dużo spraw "boli" w naszym kraju...ale cóż – czasem trzeba się ugryźć w język(a przynajmniej w wątku o światłach <lol> ).

Fajnie by było jakby ktoś w punktach podsumował wszystkie pomysły i argumenty (za i przeciw) dot. montażu świateł do jazdy dziennej
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafalST » 14 mar 2012, 13:42

dobrzyn22 piszesz i masz :)

Plusy
1. Oszczędność paliwa (moim zdaniem udowodniona, znacząca w skali roku i przy większych dystansach np 1000km/miesiąc)
2. Oszczędność reflektorów (mniej zużyte odbłyśniki, silniczki poziomujące, przepalone żarówki, w szczególności xenony)
3. Na krótkich dystansach lepsze doładowanie akumulatora
4. Nie trzeba pamiętać o włączaniu (+ dla szczególnie zabieganych :) )
5. Walory estetyczne (Kwestia wcześniej wspomnianego gustu ;) )
6. Światła do jazdy dziennej lepiej sprawdzają się od świateł mijania (świecą prosto a nie na drogę)
7. Światła mijania mają oświetlać drogę a nie pokazywać położenie pojazdu do tego w końcu zostały stworzone.
8. Dłuższa żywotność led

Minusy
1. Koszt zakupu i montażu świateł do jazdy dziennej z prawdziwego zdarzenia :(
2. Jedna spalona dioda i wymieniamy całą lampę
3. Większe prawdopodobieństwo kontroli drogowej. Szeryf będzie chciał zobaczyć homologację lamp :)
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

PostTen post został usunięty przez rafalST 14 mar 2012, 13:45.
Powód: pomyłka

Postprzez prezes83 » 14 mar 2012, 13:48

rafalST napisał(a):3. Większe prawdopodobieństwo kontroli drogowej. Szeryf będzie chciał zobaczyć homologację lamp :)

Miały być plusy i minusy wynikające z dyskusji a nie bardzo subiektywna ocena... ale ten zapis to już prosto z kosmosu pochodzi :D
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez rafalST » 14 mar 2012, 13:52

No nie wiem czy z kosmosu zobacz urywek z tematu oLEDach:

przez figaro99 » 11 mar 2012 21:53

odp 1: zobaczył że jade na LED i chyba dlatego mnie zatrzymali bo o nic innego nie pytał,
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez rafalST » 14 mar 2012, 13:59

prezes83

Napisz jakie według Ciebie są plusy i minusy :D
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez prezes83 » 14 mar 2012, 14:18

Moim zdaniem montaż dodatkowych świateł do jazdy dziennej jest zbędny. Większe( w sumie nigdzie nie widziałem udokumentowanego-wszędzie podają 0,2l/100km dla aut wszelkiej maści, co jest niemożliwe oczywiście) spalanie przez używanie świateł mijania jest niezauważalne. Co do oszczędności elementów reflektora-być może żarówki będą częściej do wymiany-też zależy od stanu instalacji i jakości żarówek. Ja póki co od 2 lat nie wymieniałem, a przebiegi mam rzędu 20tys km, więc nie uważam tego za problem.
Wszystko inne kwestia indywidualnego podejścia i gustu.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez some1 » 15 mar 2012, 18:55

rafalST napisał(a):1. Oszczędność paliwa (moim zdaniem udowodniona, znacząca w skali roku i przy większych dystansach np 1000km/miesiąc)


Nieudowodniona i nieznacząca. Nawet przy 0.2l i takich dystansach to będzie 12 PLN miesięcznie.

rafalST napisał(a):2. Oszczędność reflektorów (mniej zużyte odbłyśniki, silniczki poziomujące, przepalone żarówki, w szczególności xenony)


W przypadku ksenonów jest wręcz przeciwnie. Ile razy wymienisz ksenon w ciągu życia auta?

rafalST napisał(a):4. Nie trzeba pamiętać o włączaniu (+ dla szczególnie zabieganych )


A potem ci szczególnie zabiegani zapominają włączyć właściwe światła w warunkach ograniczonej widoczności (mgła, zmierzch). Znacznie łatwiej spotkać na drodze takich, niż ludzi, którzy zapomnieli w ogóle świateł. Ostatnio przejechałem raptem 7 km w gęstej mgle i naliczyłem 4 samochody na dziennych.

Z resztą moge się zgodzić, chociaż IMO większość dokładanych instalacji szpeci auto a z bezawaryjnością nie jest tak dobrze, zwłaszcza w tych tańszych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto