Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)
Witam,
Rozbieżności cenowe tego samochodu są tak ogromne, że ciężko wybrać coś dla siebie.
Mój budżet to 10-16 tys zł.
Mój Teść ma Mazde 6 136km Diesel i jest bardzo zadowolony, niestety po przeczytaniu opini o tym silniku celował bym bardziej w benzynę. Zdecydowanie wolę jednak jeździć dieslami, niższy moment i samochód fajnie przyspiesza, benzynę trzeba kręcić... Ale oczywiście nie chodzi mi tutaj o przyspieszenie, a niezawodność. Jaki silnik Mazdy wybrać co moglibyście polecić jako wieloletni użytkownicy tej marki.
Bardzo proszę o pomoc, rodzinka mi się powiększyła i czas powiększyć również samochód.
Bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedzenie mi na co zwracać uwagę przed zakupem tego modelu samochodu, wiem o nadkolach i rdzy, co jest jeszcze ważnym elementem który trzeba sprawdzić przed zakupem. Tak czy inaczej przed kupnem chciałbym podjechać do ASO/Serwisu który sprawdzi samochód pod kątem usterek.
Rozbieżności cenowe tego samochodu są tak ogromne, że ciężko wybrać coś dla siebie.
Mój budżet to 10-16 tys zł.
Mój Teść ma Mazde 6 136km Diesel i jest bardzo zadowolony, niestety po przeczytaniu opini o tym silniku celował bym bardziej w benzynę. Zdecydowanie wolę jednak jeździć dieslami, niższy moment i samochód fajnie przyspiesza, benzynę trzeba kręcić... Ale oczywiście nie chodzi mi tutaj o przyspieszenie, a niezawodność. Jaki silnik Mazdy wybrać co moglibyście polecić jako wieloletni użytkownicy tej marki.
Bardzo proszę o pomoc, rodzinka mi się powiększyła i czas powiększyć również samochód.
Bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedzenie mi na co zwracać uwagę przed zakupem tego modelu samochodu, wiem o nadkolach i rdzy, co jest jeszcze ważnym elementem który trzeba sprawdzić przed zakupem. Tak czy inaczej przed kupnem chciałbym podjechać do ASO/Serwisu który sprawdzi samochód pod kątem usterek.
-
sh0wtek
Rdza, rdza i jeszcze raz rdza. To największa bolączka M6 silnikiem benzynowym.
Szukaj motoru 2.0 jest dość dynamiczny i niezawodny. Często zmieniaj olej a będzie służył lata.
Jeśli mam się jeszcze do czegoś doczepić to tylne zaciski hamulcowe lubią się zapiekać.
Znam też klika przypadków zacięcia termostatu, ale na szczęście w pozycji otwartej.
Wiem że w czyimś aucie ciężko stukać śrubokrętem w podłogę, ale postaraj się sprawdzić czy nie jest zakonserwowana na "sztukę".
Szukaj motoru 2.0 jest dość dynamiczny i niezawodny. Często zmieniaj olej a będzie służył lata.
Jeśli mam się jeszcze do czegoś doczepić to tylne zaciski hamulcowe lubią się zapiekać.
Znam też klika przypadków zacięcia termostatu, ale na szczęście w pozycji otwartej.
Wiem że w czyimś aucie ciężko stukać śrubokrętem w podłogę, ale postaraj się sprawdzić czy nie jest zakonserwowana na "sztukę".
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
O jakaś nowa opinia, diesel wsysa rdzę ? Nie ma znaczenia jaki to motor, rdza jest w tych autach i tyle. W polifcie jest to niby trochę poprawione, chociaż moje zdanie jest takie. Jak ktoś zadba o blachy to szybko się nie pojawi, moja ma już 10 lat i praktycznie od nowości zabezpieczona. Cały czas stosuje woski (nie hipermarketowe bo to szajs) i póki co są małe purchle na tylnym nadkolu. Znam auta które po 5-7 latach i to polift były już wymieniane progi, tylne nadkola i malowane ranty drzwi.Maniekvip napisał(a):Rdza, rdza i jeszcze raz rdza. To największa bolączka M6 silnikiem benzynowym.
Z silnikiem diesla jest tak samo jak z dbaniem o blacharkę, ktoś dbał o silnik to posłuży latami.
Zaciski faktycznie się zapiekają, w 626 miałem to samu, w M6 również. W zasadzie w sporej części aut jest z tym problem.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Danmazda napisał(a):O jakaś nowa opinia, diesel wsysa rdzę ?
koledze chodziło o to że jeśli ma się benzynę to jedyne o co się trzeba martwić to rdza. Choć na nie sądzę żeby diesel był jakimś strasznym kłopotem jeśli się zadba o parę rzeczy.
To i tak nie prawda, jeśli kupimy benzynę w kiepskim stanie to może być taka sama wtopa jak z sinikiem diesla. A wszystko dla tego że jest sporo aut z cofniętym licznikiem, albo poprzedni właściciele po prostu nie dbali o wymianę oleju. Ile się słyszy jak ludzie wymieniają olej po 30 tyś. km. a nie wspomnę o tym że leją oleje bardzo słabej jakości, to tyczy silnika diesla i benzyny. Ja też jestem zdania że diesel jest dobrym silnikiem, tylko pod warunkiem że ktoś dbał o ten motor. A nie trzeba jakoś bardzo się natrudzić, wystarczy wymiana oleju co 10-15 tyś.km. pilnować smoka olejowego i podkładki pod wtryskami.Neonixos666 napisał(a):koledze chodziło o to że jeśli ma się benzynę to jedyne o co się trzeba martwić to rdza

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Danmazda napisał(a):To i tak nie prawda, jeśli kupimy benzynę w kiepskim stanie to może być taka sama wtopa jak z sinikiem diesla.
Jeśli kupimy diesla w kiepskim stanie
Zakładałem, że kupujemy auta w dobrym stanie.
Jeśli Cie zabolało to, że uznałem diesla za gorszego od benzyniaka to przepraszam.
Jeśli poruszyłeś temat stanu technicznego to wtopa z dieslem okaże się dużo kosztowniejsza od wtopy z benzyniakiem.
Zakładając kupno dobrych egzemplarzy to nadal w benzynie zmieniamy tylko płyny i filtry, a w dieslu dodatkowo warto zająć się smokiem i podkładkami bo nigdy nic nie wiadomo...
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Może trochę przesadziłem z tym porównaniem.Maniekvip napisał(a):Jeśli kupimy diesla w kiepskim stanie
nie zabolało, bez przesadyManiekvip napisał(a):Jeśli Cie zabolało to, że uznałem diesla za gorszego od benzyniaka to przepraszam.
Dokładnie, bo i tak kiedyś, nawet w bardzo zadbanym egzemplarzu padnie w końcu dwumas, koszt niestety z wymianą to 2500-3000 zł w zależności jakiej firmy kupimy części. Wtryski też często potrafią się zepsuć, i turbina, normalka że też będzie trzeba ją zregenerować. W benzynie tylko remont silniki, koszt to 2500-4500 tyś. złManiekvip napisał(a):wtopa z dieslem okaże się dużo kosztowniejsza od wtopy z benzyniakiem.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Cześć. Jeżeli źle trafiłem z działem to przepraszam i proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.
Mazda 6 I generacji to jeden z samochodów, które biorę pod uwagę przy zakupie, koniecznie benzyna. Aktualnie jeżdżę Megane I 1.6 110KM, katalogowo ma 9.9s do setki (wiem, że to żaden wyznacznik, ale jednak jakiś pogląd daje). Na pewno chcę coś szybszego od Renówki, więc 2.0 odpada. Skłaniam się ku 2.3 166KM. Celowałbym w rocznik 2005, polift. I w związku z tym mam parę pytań:
1. Jest odczuwalna różnica między 2.0 a 2.3?
2. 2.3 rzeczywiście tak biorą olej czy po prostu jest ich mniej niż 2.0 i stąd taka opinia?
3. Nastawiam się na skrzynię manualną, jednak jeżeli 5-biegowy automat nie byłby wolniejszy od manuala to również brałbym to pod uwagę. Jak to jest? Automat jest wyraźnie wolniejszy?
4. Zależy mi na dobrym audio. Warto szukać z Bose na pokładzie?
5. Polifty mniej bierze rdza? Poprawili to jakoś? Czy po prostu młodsze egzemplarze, więc teoretycznie mniej zgnite?
Zdarzyło się komuś, że rdza brała kielichy?
6. Warto rozglądać się za poliftem czy nie ma to większego znaczenia? Głównie chodzi mi o rudzielca i branie oleju.
7. Naprawdę jest tak słabo z wyciszeniem? Nie poruszam się szybciej niż 120/130 km/h. Jak to wygląda przy takich prędkościach?
Jaka jest średnia kwota zakupu polifta z 2.3, Bose?
Będę wdzięczny za każdą informację!
Mazda 6 I generacji to jeden z samochodów, które biorę pod uwagę przy zakupie, koniecznie benzyna. Aktualnie jeżdżę Megane I 1.6 110KM, katalogowo ma 9.9s do setki (wiem, że to żaden wyznacznik, ale jednak jakiś pogląd daje). Na pewno chcę coś szybszego od Renówki, więc 2.0 odpada. Skłaniam się ku 2.3 166KM. Celowałbym w rocznik 2005, polift. I w związku z tym mam parę pytań:
1. Jest odczuwalna różnica między 2.0 a 2.3?
2. 2.3 rzeczywiście tak biorą olej czy po prostu jest ich mniej niż 2.0 i stąd taka opinia?
3. Nastawiam się na skrzynię manualną, jednak jeżeli 5-biegowy automat nie byłby wolniejszy od manuala to również brałbym to pod uwagę. Jak to jest? Automat jest wyraźnie wolniejszy?
4. Zależy mi na dobrym audio. Warto szukać z Bose na pokładzie?
5. Polifty mniej bierze rdza? Poprawili to jakoś? Czy po prostu młodsze egzemplarze, więc teoretycznie mniej zgnite?
6. Warto rozglądać się za poliftem czy nie ma to większego znaczenia? Głównie chodzi mi o rudzielca i branie oleju.
7. Naprawdę jest tak słabo z wyciszeniem? Nie poruszam się szybciej niż 120/130 km/h. Jak to wygląda przy takich prędkościach?
Jaka jest średnia kwota zakupu polifta z 2.3, Bose?
Będę wdzięczny za każdą informację!
- Od: 5 sty 2018, 09:15
- Posty: 1
- Auto: Megane 1.6
witam mam zamiar kupić mazde 6 .polecacie w dislu czy benzynce rocznik 2005.
- Od: 5 kwi 2018, 20:37
- Posty: 2
- Auto: mazda6 pojem.1998 rocznik2005
Generalnie nie polecamy z racji rdzy.
Co do silnika to polecamy albo w dieslu albo w benzynie – zależy. Nie dałeś zbyt wielu info do rozważań
Co do silnika to polecamy albo w dieslu albo w benzynie – zależy. Nie dałeś zbyt wielu info do rozważań
Mazda 6 Stan Bardzo Dobryejestracji – Bezwypadkowy tak Rok produkcji 2005
Przebieg 178000 km Rodzaj nadwozia Hatchback Pojemność silnika 1998 cm³
Moc 121 KM Paliwo diesel Liczba drzwi 4/5
Stan techniczny nieuszkodzony Skrzynia biegów manualna Pochodzenie sprowadzony
Faktura nie Kolor srebrny
Przebieg 178000 km Rodzaj nadwozia Hatchback Pojemność silnika 1998 cm³
Moc 121 KM Paliwo diesel Liczba drzwi 4/5
Stan techniczny nieuszkodzony Skrzynia biegów manualna Pochodzenie sprowadzony
Faktura nie Kolor srebrny
- Od: 5 kwi 2018, 20:37
- Posty: 2
- Auto: mazda6 pojem.1998 rocznik2005
Bezwypadkowa 


-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Witam, mam pytanie odnośnie zakupy mazdy 6 ROK 2007, silnik 2,0 16V z lpg, lpg wtrysk w fazie cieklej, ogólnie autem jeździ się fajnie, denerwuje mnie tylko twardość pedału sprzęgła, w starym Mondeo wciska praktycznie ręką, a tu w korku pewnie mi noga odpadnie
, ogólnie sprzęgło bierze dobrze biegi wchodzą ładnie, nie szarpie, obroty silnika na biegu jałowym 750 nie za niskie..
I wydaje mi się że do 3 tys obrotów topornie się zbiera, czy te wymienione rzeczy to norma...
Podpinalem komputer wszędzie zero błędów, jak myślicie brać te auto.... 15000zl...
Wersja kombi zadbana, i jeszcze jedno odpala bez problemu lecz rozrusznik dziwnie kręci tak jakby silnik bez kompresji, ale pali z dwóch obrotów
- Od: 13 wrz 2018, 08:39
- Posty: 14
- Auto: MAZDA 6 ROK 2007,SILNIK 2,0 BENZYNA +LPG WTRYSK FAZY CIEKLEJ
Twardy pedał sprzęgła to norma, ale na forum z tego co widziałem to bardziej domena silników diesla. Obroty są ok. Jak pod spodem? Jest ruda? Jak nadkola z tyłu?
Jak masz filc i nadkola w porządku to szykuj się na dwie operacje na początek: zabezpieczenie podwozia z ubiciem rudej oraz wymiana filcowych nadkoli na plastikowe.
Jak masz filc i nadkola w porządku to szykuj się na dwie operacje na początek: zabezpieczenie podwozia z ubiciem rudej oraz wymiana filcowych nadkoli na plastikowe.
Ruda pod spodem delikatnie wychodzi, nadkola zdrowe, z filcem, jak kupie to odrazu zabezpieczenie antykorozyjne pójdzie
- Od: 13 wrz 2018, 08:39
- Posty: 14
- Auto: MAZDA 6 ROK 2007,SILNIK 2,0 BENZYNA +LPG WTRYSK FAZY CIEKLEJ
To jeszcze dorzucę radę od siebie – zajrzyj pod fotel kierowcy i pasażera i sprawdź czy nie ma na kablach emulatora maty – zawsze możesz wtedy negocjować cenę 
Edit
Tak to wygląda mniej więcej:
https://sklep.blshop.pl/userdata/gfx/d8 ... 25fc1a.jpg
Jeszcze sprawdź czy jak zamykasz z pilota to czy na pewno drzwi kierowcy się zamykają
. Na klapie bagażnika rudej nie ma?
Co do topornego zbierania, może przepustnica jest zabrudzona albo brudny MAF?
Edit
Tak to wygląda mniej więcej:
https://sklep.blshop.pl/userdata/gfx/d8 ... 25fc1a.jpg
Jeszcze sprawdź czy jak zamykasz z pilota to czy na pewno drzwi kierowcy się zamykają
Co do topornego zbierania, może przepustnica jest zabrudzona albo brudny MAF?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości