Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tomek-waw » 22 sie 2014, 14:37

Tu nie chodzi o dwa lata, polifty z tego co wiem nie mają problemu z ruda koło nadkoli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez akostarek » 22 sie 2014, 16:51

dokladnie, ruda kolo nadkoli potrafiła wyjść jeszcze w okresie gwarancji => ja mam w DSR wbitą naprawę na gwarancji <oczy>

Nie wiadomo tylko jak z resztą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

PostTen post został usunięty przez widmo82 22 sie 2014, 21:53.
Powód: oj

Postprzez mornet » 23 sie 2014, 00:22

Podsumowując na podstawie dokumentu od some1:

Zmiany mechaniczne – Silniki
1.3 MZR
Zmieniony wałek rozrządu, zawór wydechowy otwiera się później.

2.0 MZR, zmiany (każda z tych rzeczy jest podobna do Mazdy6 F/L):
– elektroniczny zawór przepustnicy z czujnikiem pozycji pedału gazu
– cewki zapłonowe ze zintegrowanym tranzystorem mocy
– szerokopasmowy czujnik powietrza (u nas się mówi sonda lambda) – między silnikiem a katalizatorem
http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technologie/sondy-lambda/technologie-sond-lambda/sonda-lambda-szerokopasmowa/
– generator prądu z dwoma cewkami stojana
– korbowody z czujnikiem położenia pozycji (na podstawie pola magnetycznego)
– system zmiennych faz rozrządu (VVT) z zaworem kontroli oleju i napędem wałka rozrządu
– tempomat zintegrowany w PCM (sterownik) z przyciskami na kierownicy i pedałem hamulca

1.6 MZ-CD:
– pompa wysokociśnieniowa CP3.2 została zamieniona na CP1H
– przekaźnik świec żarowych (chyba)
– tempomat

Zostały też wprowadzone modyfikacje:
  • zawieszenie
  • układ kierowniczy
  • skrzynie biegów (w silniku 2.0 dali z Mazdy6 i trochę zmodyfikowali przełożenia)
  • system poduszek powietrznych
  • otwieranie/zamykanie szyb
  • Advanced Keyless Entry and Start System (bezkluczykowe otwieranie)
  • wygląd zewnętrzny (na przykład grill)
  • wygląd wewnętrzny
  • światła
  • system audio
  • kontrolki na zegarach
W dokumencie jest więcej szczegółów na te tematy z listy powyżej.
mornet
 

Postprzez akostarek » 23 sie 2014, 08:29

chyba uaktualnię też poradnik przedzakupowy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez risen28 » 24 sie 2014, 20:30

Witam. Mam dylemat co do jednostki napedowej mzady 3, jaka wybrac. Zastanawiem sie nad 1.6 i 2.0 pb. Jakie sa wasze opinie o tych silnikach. Obecnie poruszam sie 323f bj poj, 1.3. Szczerze kusi 2.0 ale boje sie spalania. Rocznie robie okolo 10-15 tys. wiekszosc to miasto. Zastanawia mnie tez lpg ale nie wiem czy warto( wogole sie zwróci) przy tylu km.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez Wojtek » 25 sie 2014, 20:33

dla mnie tylko 2.0 :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez petro » 26 sie 2014, 06:49

1,6 nie znam, 2,0 użytkuję i polecam :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez Undisputed » 26 sie 2014, 08:51

2.0 to jest to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez DonRoberto » 1 wrz 2014, 10:33

Szanowni Fani Madzi,
do grona wielbicieli tej marki dołączam własnie zastanawiając sie dlaczego tak późno ;)

Ale do rzeczy.
Upatrzyłem sobie piekną Madzię 3 Active, 1.6 16v, 105PS, benzyna, 2005 rok, z Niemiec, od niedawna w PL, po lifcie.

Zastanawiam się czy wskazany przebieg 192000 km to nie jest jakaś bomba mechaniczna, która wybuchnie po zakupie.

Możecie wspomóc swoją wiedzą młodego kolegę ?
Z góry pieknie dziękuję :)
DonRoberto
 

Postprzez krzycho » 1 wrz 2014, 11:17

Ciężko wyrokować co sie stanie z autem po zakupie ale zawsze możesz zminimalizować ryzyko związane z zakupem. Zgłoś się do kolegi [b]Marianek[b] z prośbą o sprawdzenie nr VIN a przed zakupem zapoznaj się dokładnie z poradnikiem umieszczonym na forum lub pojedz z kimś kto zna sie dobrze na samochodach albo z mechanikiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:37
Posty: 78 (2/2)
Skąd: Warszawa/Toruń
Auto: M3 sedan 1,6Pb '05

Postprzez DonRoberto » 1 wrz 2014, 11:47

dzięki krzycho czy myślisz, że taki przebieg to duzo jak na takie auto ?
DonRoberto
 

Postprzez krzycho » 1 wrz 2014, 13:34

Cieżko powiedziec to ani dużo ani mało. wszysko zalezy od tego jak auto było użytkowane i jak poprzedni właścicel o nie dbał. Dlatego tak ważne jest dokładne sprawdzenie auta przed zakupem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:37
Posty: 78 (2/2)
Skąd: Warszawa/Toruń
Auto: M3 sedan 1,6Pb '05

Postprzez DonRoberto » 1 wrz 2014, 14:03

Dzięki :)
DonRoberto
 

Postprzez Ven » 1 wrz 2014, 16:00

O ile jest prawdziwy i będziesz o niego dbał to spokojnie jeszcze Ci posłuży :)
Dla przykładu mój Z6 ma dzień dzisiejszy 199 k przebiegu a od 156k jest zasilany LPG i wszystko jest git.

Z tym liftem tylko jest problem, bo 2005r to wersja przed liftowa :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez teti77 » 1 wrz 2014, 17:26

Jak dla mnie trochę duży ten przebieg...zastanów się lepiej albo szukaj dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 10:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez buczos » 1 wrz 2014, 17:31

teti77 napisał(a):Jak dla mnie trochę duży ten przebieg...zastanów się lepiej albo szukaj dalej

szukaj dalej gdzie jest możliwość negocjacji ceny i przebiegu :)
a tak na poważnie przebieg normalny jak na prawie 10letnie auto... jeżeli części eksploatacyjne wymieniane na czas etc to pojeździ jeszcze drugie tyle co ma.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez petro » 2 wrz 2014, 08:32

Oczywiście, że przebieg nie jest przesadnie mały, ale auto też nie jest najmłodsze. :) Dla mnie to normalny przebieg a niemal 200 tys. przy prawidłowej eksploatacji to nie wyrok śmierci. Cena pewnie atrakcyjna;). Wielu kupujących dziwi i martwi 20 tys km/rok a przychylnie i bezkrytycznie przyjmują np. 5 tys/rok, w nieprawdopodobnie niskiej cenie, bo to okazja (co oczywiście się statystycznie zdarza). Najważniejsze, to dobrze ocenić stan techniczny i poznać prawdziwą historię pojazdu :).
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez child » 2 wrz 2014, 22:07

Też uważam, że taki przebieg jest jak najbardziej normalny. W takiej samej Mazdzie (tylko trochę młodszej) zrobiłem przez 5.5 roku 110 tys. a nie powiedziałbym, że dużo jeździłem. Na niemieckich autostradach kilometry się tłucze w szalonym tempie, więc bardziej bym się obawiał, czy przebieg nie jest zaniżony – a szczerze mówiąc pewnie jest, bo jego wartość to słynne "poniżej 200 tysi". Obstawiam, że DSR niczego nie wykaże, bo jest obowiązkowy bodajże od 2006, a wcześniejsze egzemplarze mogą tam być lub nie.

A jeśli – czego ci życzę – przebieg okaże się prawdziwy, to o ile samochód nie jest jakoś strasznie zaniedbany, powinien posłużyć ci jeszcze długie lata (chyba, że go ruda koleżanka już maca od spodu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez kalski44 » 13 wrz 2014, 17:03

Jako, że jestem nowy i to mój pierwszy post (ale pewnie nie ostatni, jeśli stanę się posiadaczem mazdki), to na początek witam wszystkich użytkowników tego forum.

Mam nadzieję, że tworzę ten wątek w odpowiednim dziale, jeśli nie, to proszę o jego przeniesienie.

Natomiast przechodząc do sedna sprawy… Rozważam zakup mazdy 3 i po przejrzeniu dostępnych ofert pod uwagę biorę obecnie dwa egzemplarze, ale, jako, że nigdy się jakoś szczególnie motoryzacją nie interesowałem i moja wiedza w tym zakresie jest mocno ograniczona, proszę was o radę który wybrać.

Pierwsze auto to 2.0 benzyna z 2007 roku, z przebiegiem 170 000 i tutaj proszę o informację, czy dla tego silnika to dużo? Wiem, że wszystko zależy od tego, jak poprzedni właściciel jeździł i o niego dbał, ale zakładając, że przebieg jest autentyczny, i silnik jest zadbany, to czy można liczyć, na kolejne kilkadziesiąt kkm bezawaryjnej pracy, czy raczej trzeba się liczyć z tym, że w każdej chwili może się coś rozpaść? Czy przy tym przebiegu po zakupie należało by poczynić jakieś szczególne (profilaktyczne) inwestycje, oprócz standardowej wymiany filtrów i oleju? Rozumiem, że rozrządu zmieniać nie trzeba.

Opcja nr 2 to 2.0 diesel również z 2007, z przebiegiem 130 000, niestety nieco droższy.
Diesel ma tę przewagę, że jest tańszy w eksploatacji (nie mówię o naprawach) i ma mniejszy przebieg. Zastanawiam się jednak, czy jest to silnik dla mnie. Wszędzie można znaleźć opinie, że do jazdy po mieście, lepsza jest benzyna, a na trasę diesel, jednak co przez to rozumieć? Zakładając, że w ciągu miesiąca będę robił ok. 100-200km po mieście i 2-3 razy w miesiącu trochę dłuższa trasa rzędu 150-300km to zakup diesla ma sens, czy lepiej jednak wybrać benzynę?

Z góry dziękuję za rady.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2014, 14:16 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zmiana tematu
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 16:26
Posty: 25
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 2.0D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto