
Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją
Nowe 2.2 wydaje sie idealnie pasowac do tego celu bo jednak jest to nowsza generacja i Mazda tego mocniejszego klekota bedzie pewnie pakowac przez kolejne pare latek. Do CX-a by pasowal jak ulal.Mateusz L napisał(a):No cóż ciocia Wiki już o tym dawno o tym mówiła, jeno w kontekście jednostki 2.0 BiTurbo
Mam tylko jedno ALE: diesel + nowe technologie + DPF + 2 turbosprezarki i Bog wie co jeszcze: recepta na plynnosc finansowa ASO
Obym sie grubo pomylil
domin1979 napisał(a):Nowe 2.2 wydaje sie idealnie pasowac do tego celu bo jednak jest to nowsza generacja i Mazda tego mocniejszego klekota bedzie pewnie pakowac przez kolejne pare latek. Do CX-a by pasowal jak ulal.Mateusz L napisał(a):No cóż ciocia Wiki już o tym dawno o tym mówiła, jeno w kontekście jednostki 2.0 BiTurbo
Mam tylko jedno ALE: diesel + nowe technologie + DPF + 2 turbosprezarki i Bog wie co jeszcze: recepta na plynnosc finansowa ASO![]()
Obym sie grubo pomylil
Kiedys w ktoryms z postow napisalem ze napewno na tym 170 konnym dieslu w Cx-7 sie nieskonczy. Co do awaryjnosci to trudno powiedziec. Sporo jezdzi przeciez benzyn biturbo.Taka jest teraz tendencja czyli wyciskanie z malych pojemnosci maksimum mocy , przykladem jest 1.4 TFSI koncernu VAG gdzie moze zasilac on nawet wieksze auta jak Octavia,Superb i jak sie niemyle to Passata tez.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Lucass napisał(a):Czy dobrze przeczytales mojego posta ? Chyba raczej nie. Pisalem przecież że Mazda jest małym producentem i na skale produkcji Cx-7 to sprzedaż Cx-a w stanach plasuje sie w kategorii sukcesu.Oczywiscie ze sprzedaz musi wczesniej czy pozniej spadac i wlasnie dlatego producenci robia liftingi itd.
Wydaje mi sie ze posta przeczytalem wmiare dokladnie
POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
- Od: 11 kwi 2006, 18:25
- Posty: 291
- Skąd: 3miasto/Richmond,VA
- Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20
Ale jednak generalnie awaryjnosc diesli jest wyzsza niz benzyny bo jest wiecej osprzetu.Lucass napisał(a):Co do awaryjnosci to trudno powiedziec. Sporo jezdzi przeciez benzyn biturbo.
owe 2.2 wydaje sie idealnie pasowac do tego celu
Na świecie-tak...Naszym "raju", a właściwie "czyśćcu" podatkowym- trochę mniej
Mazda tego mocniejszego klekota bedzie pewnie pakowac przez kolejne pare latek
Dlatego liczę, że zrobili go jak Pan Bóg przykazał. Inna sprawa to, jak wykażą się podwykonawcy- piezowtryskiwacze na początku sprawiały producentom osprzętu problemy- teraz powinno być lepiej, ale to nadal dość nowoczesna technologia jeśli idzie o wtrysk.
Podobno znacznie lepszyDPF
gari napisał(a):
Wydaje mi sie ze posta przeczytalem wmiare dokladniestad tez porownuje liczbe sprzedanych pojazdow do kii, hyundaia oraz subaru = malych producentow .... to ze procentowo cx-7 najwiecej sie sprzedaje w stanach raczej nie ma co nazywac sukcesem gdzyz wydaje sie to byc oczywiste (najwiekszym rynk motoryzacyjny gdzie ponad polowa sprzedawancyh pojazdow to suv-o podobne dupowozy)...cx-7 sie nie cieszy popularnosci a stanch...i raczej sie to nie zmini gdyz w testach porownawczych w amerykasnkiej prasie zawsze slabo wypada na tle konkurencji ;/
POZDR
Bedac ostatnio w stanach jakies kilkanascie miesiecy temu oczywiscie nieroilo sie od Mazd Cx-7 , czasami jakas sie przemknela.Jest to normalne bo na skale tak duzego rynku jaki jest w stanach trudno zeby co pare sekund widziec Cx-a. To ze tam ten model odniosl sukces pisano w polskich i europejskich artykulach (nie jednym) a wiec gdzies tam troche prawdy musi byc.Wiadomo ze niezmieniony Cx oferowany jest za oceanem juz ok.3 lata a wiec zdarzyl juz spowszedniec a i konkurencja niespi i wypuszcza nowe modele np. Murano , Forester itd.Nie dziwi mnie wiec spadek sprzedazy bo napewno wiele osob czeka na wersje po liftingu ktora lada chwila powinna wejsc do sprzedazy.
Nieczytalem amerykanskich testow ale wiem ze np. mniejszy bagaznik albo jakis przycisk nieergonomicznie umieszczony moze zadecydowac o gorszej ocenie w stosunku do innego auta.Duzy nacisk jest tam na praktycznosc jesli chodzi o tego typu auta a niestety Cx-7 nie jest wzorem praktycznosci.
W Europejskiej prasie Cx punktuje wysoko .
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Amerykanie patrzą jedynie na praktyczność. Nastolatkowie na coś, czym wyrywać dziewczyny (też praktyczność jakby nie patrzeć
). CX-7 nie jest wzorem praktyczności, ale też i nie jest Dodge Ram`em, których przecież do niedawna w USA sprzedawało się setki tysięcy (a jeśli to auto już ma coś z praktyczności, to nie rozumiem Amerykanów).
A takie recenzje często się spotyka, typu: guzik umiejscowili centymetr za nisko, kierownica kręci się nie tak jak trzeba, drzwi za mocno trzaskają, guzik od radia jest nie taki, klamka mogłaby być większa. Takie recenzje biorą się z powodu tego, że do czegoś nie da się do czepić. Najlepsze komentarze mają jednak Panowie z Top Gear`a (typu: plastik jak pudełko od Tic Tac`ów
).

A takie recenzje często się spotyka, typu: guzik umiejscowili centymetr za nisko, kierownica kręci się nie tak jak trzeba, drzwi za mocno trzaskają, guzik od radia jest nie taki, klamka mogłaby być większa. Takie recenzje biorą się z powodu tego, że do czegoś nie da się do czepić. Najlepsze komentarze mają jednak Panowie z Top Gear`a (typu: plastik jak pudełko od Tic Tac`ów
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Deniorek napisał(a):Amerykanie patrzą jedynie na praktyczność. Nastolatkowie na coś, czym wyrywać dziewczyny (też praktyczność jakby nie patrzeć). CX-7 nie jest wzorem praktyczności, ale też i nie jest Dodge Ram`em, których przecież do niedawna w USA sprzedawało się setki tysięcy (a jeśli to auto już ma coś z praktyczności, to nie rozumiem Amerykanów).
Napewno amerykański nastolatek potrzebujący dziwkowozu niekupi Cx-a a raczej Mazde Rx-8 , Nissana 300ZX itp. z felgami 22' i podtlenkiem azotu , tak to mniejwiecej tam to wygląda. Cx-7 plasuje sie w kategorii aut które z reguły powinny być rodzinne , wygodne i praktyczne ale tak z tym autem do konca nie jest.Suv-y i crossovery tak sa w stanach postrzegane.
Piszesz o Dodge Ram, ten akurat samochód pomijajać modę na pick-upy jest akurat dla wielu amerykanów (i nie tylko )bardzo praktyczny.Pozwala przewiezc rodzine , kumpli i jednoczesnie np. quada na kipie a do tego ogromne możliwosci holowania .
Kwestia spalania to inny temat bo jak wiadomo do niedawna amerykanie mieli w czterech literach tą kwestie.Teraz sie troche zmieniło i napewno już Dodge Ram niebije rekordów sprzedaży
Deniorek napisał(a):A takie recenzje często się spotyka, typu: guzik umiejscowili centymetr za nisko, kierownica kręci się nie tak jak trzeba, drzwi za mocno trzaskają, guzik od radia jest nie taki, klamka mogłaby być większa. Takie recenzje biorą się z powodu tego, że do czegoś nie da się do czepić. Najlepsze komentarze mają jednak Panowie z Top Gear`a (typu: plastik jak pudełko od Tic Tac`ów).
Ja też uwielbiam testy Top Gear-a , są bardzo zwariowani ale też mają wiedze w temacie.Co do plastiku jak pudelko Tic tac-ów to chyba niemasz na myśli testu Cx-a.
http://www.topgear.com/uk/mazda/cx-7/ przeczytaj rozdział "QUALITY"
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
hehe chlopaki przeanalizowali zachowania polakow, niemcow czas na amerykanow
nie bardzo raczej chodzi o:
-za glosny silnik, wibracje przenoszone z silnika, duze spalanie
-twarde fotele
-twardewe zawiesznie
-automatyczna skrzynia niezbyt sie spisuje
Deniorek napisał(a):A takie recenzje często się spotyka, typu: guzik umiejscowili centymetr za nisko, kierownica kręci się nie tak jak trzeba, drzwi za mocno trzaskają, guzik od radia jest nie taki, klamka mogłaby być większa. Takie recenzje biorą się z powodu tego, że do czegoś nie da się do czepić.
nie bardzo raczej chodzi o:
-za glosny silnik, wibracje przenoszone z silnika, duze spalanie
-twarde fotele
-twardewe zawiesznie
-automatyczna skrzynia niezbyt sie spisuje
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
- Od: 11 kwi 2006, 18:25
- Posty: 291
- Skąd: 3miasto/Richmond,VA
- Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20
gari napisał(a):hehe chlopaki przeanalizowali zachowania polakow, niemcow czas na amerykanow![]()
nie bardzo raczej chodzi o:
-za glosny silnik, wibracje przenoszone z silnika, duze spalanie
-twarde fotele
-twardewe zawiesznie
-automatyczna skrzynia niezbyt sie spisuje
– silnik jest wrecz przeciwnie za cichy , przynajmniej dla mnie. Myslałem ze bedzie chociaż turbinkę słychać a tu kompletna cisza , ciekawe kto to testował

– fotele troszke twardawe ale ciekawy jestem co by napisał ten człowiek testując siedziska VW , Audi czy Opla gdzie fotele są jeszcze bardziej twarde i nieznaczy ze złe , wręcz przeciwnie.(ach ci Amerykanie
– wersja amerykańska Cx-a to łajba w porównaniu z zawieszeniem europejskim , dzięki takiemu zawieszeniu auto dostaje wysokie noty jesli chodzi o trakcje i stabilnosc i bije na głowe wiekszość Suv-ów. W testach piszą że blizej mu do Subaru imprezy WRX czy Golfa GTI niż do SUV-a jeśli chodzi o trakcję oczywiście
– automat w Cx-7 to napewno nie tiptronic lub DSG VW czy Audi ale wszyscy forumowicze go chwalą
Tak to jest że co test to zawsze jakis nowych ciekawostek mozna się dowiedziec ale wady które ty przytoczyłeś z amerykańskiego testu mogą być również zaletą , no może poza tą skrzynią automatyczną. Niestety japończycy mają jeszcze dużo do poprawienia jeśli chodzi o automata i dlatego zawsze wybieram skrzynie manualną w japońskim aucie.
Niemiecki koncern VAG jest tu chyba wzorem do naśladowania dzięki Tiptronic-owi,Multitronic-owi i oczywiście DSG.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Niemiecki koncern VAG jest tu chyba wzorem do naśladowania dzięki Tiptronic-owi,Multitronic-owi i oczywiście DSG.
Co do DSG to myślałem podobnie dopóki brii nie wyjaśnił niektórych szczegółów jej pracy (Ogólny=> temat: Automat vs. manual, któraś z ostatnich stron). Biorąc pod uwagę, że CX ma imponujące max. momenty obrotowe (czy to DISI, czy MZR CD), to 7 biegowe DSG po prostu by się rozpadło. 6 biegowe też pewnie u dynamicznego kierowcy nie miało by łatwo.
Co do multitronic (przekładnie CVT), to jednak nie VAG, a chyba raczej Nissan i Lexus(w wersjach hybrydowych) mają najbardziej zaawansowane konstrukcje. Czytałem gdzieś, że w Audi to raczej niezbyt wypaliło. Poza tym sprawdza się raczej przy dużych silnikach...
Mateusz L napisał(a):
Co do DSG to myślałem podobnie dopóki brii nie wyjaśnił niektórych szczegółów jej pracy (Ogólny=> temat: Automat vs. manual, któraś z ostatnich stron). Biorąc pod uwagę, że CX ma imponujące max. momenty obrotowe (czy to DISI, czy MZR CD), to 7 biegowe DSG po prostu by się rozpadło. 6 biegowe też pewnie u dynamicznego kierowcy nie miało by łatwo.
Co do multitronic (przekładnie CVT), to jednak nie VAG, a chyba raczej Nissan i Lexus(w wersjach hybrydowych) mają najbardziej zaawansowane konstrukcje. Czytałem gdzieś, że w Audi to raczej niezbyt wypaliło. Poza tym sprawdza się raczej przy dużych silnikach...
Mialem na myśli ogólne odczucia jesli chodzi o Multitronic czy DSG .Najwieksza ich zaleta jest taka że nie pogarszają przyspieszeń jak to ma miejsce np. w Subaru , Honda , Mazda .Różnica może wynosić nawet ok. 2 sekundy do 100 km/h na niekorzyść automata a to dla mnie nie do przyjęcia.
Jest jeszcze tak jak piszesz aspekt techniczny tzn. że w 2.3 DISI taki DSG moze nie dac rady itd.
Jeżdziłem Lexus-em RX 400 Hybrid i faktycznie jak dla mnie fajna skrzynia no ale jest stosowana tylko w hybrydzie czyli z przyczyn technicznych.
Też gdzieś tam słyszałem ze DSG w VAG po jakimś czasie wymaga drogiej naprawy , czyli mamy następny aspekt awaryjności . DSG jest stosunkowo nową technologią i myślę że następne generacje będą już znacznie poprawione.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Lucass napisał(a):Deniorek napisał(a):A takie recenzje często się spotyka, typu: guzik umiejscowili centymetr za nisko, kierownica kręci się nie tak jak trzeba, drzwi za mocno trzaskają, guzik od radia jest nie taki, klamka mogłaby być większa. Takie recenzje biorą się z powodu tego, że do czegoś nie da się do czepić. Najlepsze komentarze mają jednak Panowie z Top Gear`a (typu: plastik jak pudełko od Tic Tac`ów).
Ja też uwielbiam testy Top Gear-a , są bardzo zwariowani ale też mają wiedze w temacie.Co do plastiku jak pudelko Tic tac-ów to chyba niemasz na myśli testu Cx-a.
http://www.topgear.com/uk/mazda/cx-7/ przeczytaj rozdział "QUALITY"
Blisko nawet nie myślałem o CX-7. Ten komentarz padł przy okazji Forda Ka. Czyżby posiadacze siódemek mieli jakiś kompleks (to akurat żarcik!

Co do recenzji Top Geara to z samochodów, które posiadałem przerabiali temat wówczas Corolli Verso (najlepsze pod każdym względem rodzinne auto, w tym wykonania, jak się po 5 latach okazało ze stwierdzeniem trafili w 10-tkę – "żadne na świecie dziecko nie zepsuje ci samochodu") oraz RX-8 właśnie (auto mające swojego własnego ducha i właściciela wołającego: "popatrzcie na mnie!", ale świetnie prowadzącego się i wykonanego. Clarkson narzekał jedynie, że w Rexie jego łysinka z tyłu głowy wyglądała nieco ped****.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
rav3nlord napisał(a):Kolega wczoraj był ze mną na jeździe testowej Volvem XC60 z silniczkiem disla – wcześniej jeździł m.in CX-7 za moja namową. Ale faktycznie, każdy kto rozważa CX, warto żeby zerknął na XC60 – naprawdę robi wrażenie.
Ja rozważałem XC60 jak kupowałem cx7. Auto naprawdę przyjemne szkoda ze w najtańszych wersjach tylko diesel i ta cena ...


- Od: 23 gru 2008, 12:10
- Posty: 167
- Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V
rav3nlord napisał(a):Kolega wczoraj był ze mną na jeździe testowej Volvem XC60 z silniczkiem disla – wcześniej jeździł m.in CX-7 za moja namową. Ale faktycznie, każdy kto rozważa CX, warto żeby zerknął na XC60 – naprawdę robi wrażenie.
Jeżeli chodzi o XC60 to napewno jakaś alternatywa zwłaszcza jak ktoś szuka praktyczności i komfortu, jak dla mnie łajbowate zawieszenie i brzydki środek (niemam na myśli jakości materiałów) czyli ogólnie bardziej dla emeryta.
Ciekawe jak będzie z bezawaryjnością , biorąc po uwagę złe opinie i ogólnie kłotpoty Volvo w ciągu ostatnich kilku lat. Przekonaliśmy sie na własnej skórze z modelem S80
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Lucass napisał(a):Przekonaliśmy sie na własnej skórze z modelem S80
a ja po dwuch latch z S80 moglbym powiedziec ze raczej bezproblemowe samochody
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
- Od: 11 kwi 2006, 18:25
- Posty: 291
- Skąd: 3miasto/Richmond,VA
- Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości