Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez nemi » 18 sie 2010, 15:45

Myjk napisał(a):Dźwięk silnika benzynowego wkręcanego powyżej 4t obr. zawsze mnie jakoś przerażał.

A mnie na przykład podniecał. Szczególnie w Mazdzie :P :). Pięknie wyła!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Myjk » 18 sie 2010, 15:47

No właśnie... zależy co kto lubi. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez domin1979 » 18 sie 2010, 15:48

Myjk napisał(a):Czyli w zasadzie jest tu tylko i wyłącznie kwestia subiektywnego odczucia.
Dźwięk silnika benzynowego wkręcanego powyżej 4t obr. zawsze mnie jakoś przerażał. ;)
Tak jak pisałem wcześniej dokładnie tak mi się wydaje. Jedni nie lubią wiercenia benzyny, drudzy infradźwięków diesla.
Procentowo strzelałbym 60-40 na korzyść diesla.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Barthez » 18 sie 2010, 23:35

domin1979 napisał(a):Jedni nie lubią wiercenia benzyny, drudzy infradźwięków diesla.


zalezy jak sie podchodzi do tematu... jesli chodzi o cisze to moje byle ditd bylo wyciszone tak (sam robilem), ze bylo ciszej niz w avenzie w benzynie (mowie o predkosciach ok 100-130).
podobnie zrobilem z honda hrv – do 110 jest cicho (szybciej nie jezdze tym autem), natomiast w tddi (focus) jest glosno.
bardziej wina dlosnosci w aucie jest seryjne wygluszenie niz rodzaj silnika.

w mx5 jest baaardzo glosno, glosniej niz nawet w starym dizlu, ale w tym konkretnym aucie to nie przeszkadza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez JohnnyB » 22 sie 2010, 22:15

co do głośności benzyna diesel to jak ktoś napisał subiektywna ocena, ale również zależnie od egzemplarza, Mazda ogólnie w dieslu jest dość cicha, wcześniej jeździłem TDI i rzeczywistość dość głośny był, ale jakoś nie wybitnie, natomiast czy jechałem z obrotami 2000 czy 4000 to ogólnie brzmiał podobnie, Mazda 6 121KM do 3 tysi jest ok, później jest już mocno głośno.
Miałem też nową Corsę 1,4 benzynkę któa tak cicho chodziła ze na swiatłach próbowałem ją kilka razy odpalić na właczonym silnikiem :–)
Teraz jeżdżę Hyundaiem Coupe 2.0 benzynka, który w ogóle nie jest wyciszony, brzmienie silnika gdy przekracza 3500 na obrotomierzy jest boski, aż mi się włosy jeżą. chodź może to być nieco męczace na dłuższych trasach, chodź ja się do tego przyzwyczaiłem.
Mi tam silnik benzynowy pod względem brzmienia pasuje bardziej, ale brak mu elastyczności diesla, czyli jedynego od czego diesel jest lepszy od benzyny.

Ja byłem zatwardziałym zwolennikiem diesla, teraz preferuje silniki benzynowe, prostsze, tańsze w utrzymaniu, bezobsługowe....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Barthez » 22 sie 2010, 23:46

JohnnyB napisał(a):ale brak mu elastyczności diesla, czyli jedynego od czego diesel jest lepszy od benzyny.

sprawa dyskusyjna – bardziej zalezna od doboru przelozen w skrzyni biegow

JohnnyB napisał(a):Ja byłem zatwardziałym zwolennikiem diesla, teraz preferuje silniki benzynowe, prostsze, tańsze w utrzymaniu, bezobsługowe....

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2010, 18:17

Właśnie jestem po kilku tysiącach kilometrów, jak zwykle głównie po Bałkanach. I powiem tak, na autostradzie betonowej powyżej 150-160km/h, a na asfaltowej powyżej 180-190m/h wyłączam radio – po prostu nie ma sensu kopać się z koniem. Tzn. silnika nie słychać – szumy opływającego powietrza zagłuszają silnik kompletnie. A silnik benzynowy pewnie będzie głośniejszy, gdy się korzysta z pełni jego skali obrotomierza.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez nemi » 5 wrz 2010, 13:59

Maciej Loret napisał(a):Tzn. silnika nie słychać – szumy opływającego powietrza zagłuszają silnik kompletnie.

Heh, lata mijają, a Mazda nic z tym nie zrobiła... Ta sama przypadłość trapiła moją 626 – huk powietrza + huk opon (nawet nowiutkich, które w testach są ciche...) przy większych prędkościach to była zmora :|. Mogliby w końcu kupić jakieś używane Audi A4 chociaż i sprawdzić, jak wygłuszają samochody Niemcy i ich w tym względzie naśladować <lol>. Czytając różne fora i opinie, to Japończycy ogólnie mają z tym kłopot, nie wiedzieć czemu.

Raz na kilka dni mam "kaca", że nie kupiłem Szóstki – wystarczy, że przejedzie jakiś ładny egzemplarz. Mazda jest moim zdaniem ładniejsza od Mondeo, więc pewien żal jest. Ale to co czytam tu i ówdzie o hałasie wewnątrz trochę ociera mi łzy :].
Po zakupie demonstrowałem auto... teściowej i jadąc 170 km/h zwracałem jej uwagę jak jest fajnie i cichutko, że możemy porozumiewać się normalnym tonem głosu. A w końcu autem jeździ się w środku, a nie na zewnątrz <lol>.

Myjk napisał(a):No właśnie... zależy co kto lubi.

Ja wolę słuchać na wysokich obrotach krzyku "ty brutalu", jak zdaje się wołać obciążony benzyniak, niż być beznamiętnie wybuczany przez silnik, jak robią to zwolennicy PiSu w stosunku do prezydenta Komorowskiego hahaha
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Maciej Loret » 5 wrz 2010, 14:31

nemi napisał(a):Po zakupie demonstrowałem auto... teściowej i jadąc 170 km/h zwracałem jej uwagę jak jest fajnie i cichutko, że możemy porozumiewać się normalnym tonem głosu. A w końcu autem jeździ się w środku, a nie na zewnątrz <lol>.


Żeby była jasność – jadąc jednostajnym tempem na ostatnim biegu po asfalcie nie jest źle – dzieciarnia spokojnie śpi i rozmawiać się da bez krzyku (ale na pewno nie szeptem). Jak jest w innych autach tej klasy trudno mi powiedzieć, bo takowymi nie jeździłem nigdy dłużej. OIDP z testów, to moje auto było raczej dobrze wyciszone w swojej klasie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez nemi » 5 wrz 2010, 14:46

Mi trudno zawyrokować, mogę tylko powiedzieć, że u mnie jest dobrze i po moich wszystkich poprzednich autach oraz wszystkich jakimi kiedykolwiek miałem okazję jeździć jestem zadowolony. Może nie jest jak w Audi S8 4.2, ani jak w Seacie Exeo, ale radio zawsze słyszę :). Nie wiem jak przy 200 km/h, bo jechałem tylko raz i tylko kilkaset metrów i nie zwracałem uwagi <lol>.

A tak nawiasem mówiąc na forum Octavii jest człowiek, który sprzedaje Fordy (nowe, w salonie) i ostatnio pisał, iż zauważył zupełnie inny trend niż dotychczas – coraz więcej ludzi przychodzi i pyta o silniki benzynowe i sprzedaje się ich coraz więcej. Ciekawe, czy to ogólny trend we wszystkich markach, czy też po prostu ludzie wiedzą, że Ford produkuje normalne benzyniaki i psujliwe Diesle...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2010, 14:40

Ja mam 323bj w dieslu i muszę powiedzieć że jest głośny (ale znośny ) mi to nie przeszkadza. Mój ojciec ma vivaro CDTI 2.0 i tam silniczek chodzi jak benzyna, cichutko bez telepania. Ładuje towaru po dach i często przeciąża auto ale spalanie jest śmieszna bo około 7 litrów. Ja przede wszystkim kierowałem się względami ekonomicznymi i dlatego diesel jakbym miał kasę to na pewno wybrał bym benzynę.
2.0 DITD a 2.0 FS różnica w spalaniu jest ogromna. To samo tyczy się nowszych silników. Lubie czasem przycisnąć a diesel oferuje i ekonomię i zadowalające osiągi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez palmak » 28 paź 2010, 13:10

Panowie ....
Trochę oderwę temat od poziomu hałasu ....
Jeżdziłem dieslem(136KM) w Mazdzie 6 z 2004 roku w kombi i powiem szczerze że przyśpieszenie nie wywarło na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia , mimo katalogowo dobrych osiągów. Stad moje pytanie do Was ... jak jest z 2.0 benzyną? Potrzebuję opinii osoób którę taką miały przyjemność jeździć :)
palmak
 

Postprzez Barthez » 2 lis 2010, 15:43

palmak napisał(a):Panowie ....
Trochę oderwę temat od poziomu hałasu ....
Jeżdziłem dieslem(136KM) w Mazdzie 6 z 2004 roku w kombi i powiem szczerze że przyśpieszenie nie wywarło na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia , mimo katalogowo dobrych osiągów. Stad moje pytanie do Was ... jak jest z 2.0 benzyną? Potrzebuję opinii osoób którę taką miały przyjemność jeździć :)

bedzie podobnie (od 0 do 100) w elastycznosci troche gorzej

ps
czego sie spodziewales po aucie wielkosci stodoly z silnikiem ponizej 150KM? wszystkie tego typu konstrukcje jada podobnie. Jesli chcesz lepszych przyspieszen (w takiej budzie) szukaj czegos powyzej 200KM (grubo ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez neizd » 3 lis 2010, 12:57

Witam,

To bedzie moj pierwszy post, przymierzam sie do zakupu Mazdy 6, przed przeczytaniem tego tematu do konca, z kazdym dniem bardziej i bardziej chcialem M6.
Obecnie jedyne moje zmartwienie to... gdzie kupic dobrze. Czy ktos jest w stanie poradzic mi na co zwracac uwage w przypadku obu slinikow jak bede auta ogladal?
Moim podstawowym problemem jest fakt, ze auto musze kupic w Czechach, gdzie obecnie mieszkam.

Moje zrozumienie watku (jestem laikiem, do tej pory jezdzilem tylko escortem z zetec`iem 1.6, silnik bardzo przyjemny, ale na trasie meczacy).
Biorac pod uwage, ze w rok escortem zrobilem 35kkm szukam czegos na trase, (glownie E75 i Czeska D1). Ponad 130 zdarzalo mi sie escorta popchac, ale nie bylo to juz przyjemne – czy rzeczywiscie przy predkosciach 150-160 diesel bedzie lepszy?

Dyskusja nie dala jednoznacznej odpowiedzi, wiec moze ja zadam glowne pytanie troche inaczej:
Dla kogo Diesel dla kogo Benzyniak?

Pozdrawiam
Grzesiek
neizd
 

Postprzez Grzyby » 3 lis 2010, 16:39

neizd napisał(a):Dla kogo Diesel dla kogo Benzyniak?

Niestety, odpowiedź jest ... trudna :)
Można generalizować i powiedzieć że w trasy diesel a w miasto benzyna ale ... tak naprawdę nie da się udzielić dokładnej odpowiedzi.
Jednym będzie przeszkadzała "krótka" skrzynia w dieslu podczas jazdy po mieście, inni nie zwrócą na to uwagi bo np. lubią klekot.
Jeszcze inni w trasy wybiorą benzynę bo ... nie lubią diesla :)

Ja przy takich parametrach jazdy jak piszesz wybrałbym diesla (mimo wszystko) :)
Albo dużą benzynę (2.3 lub 3.0) :)

Coś wyjaśniłem? ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bartosz51 » 3 lis 2010, 17:18

Ja w pełni podzielam powyższą opinię. Na Twoim miejscu kupiłbym diesla. U mnie np. zmiana poszła w drugą stronę i dyktowana była małymi względnie przebiegami i to "robionymi" głównie w mieście, gdzie diesel mnie trochę męczył.
Pozdro
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Barthez » 5 lis 2010, 11:18

neizd napisał(a):szukam czegos na trase

diesel ;)
sam na trasy uzywam diesla (focusa) i jestem zadowolony – spalanie (w niemczech ) ok 5,5 -6l gdzie podrozuje z v=140 – 150
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez neizd » 5 lis 2010, 13:21

Witam ponownie,

Dziekuje slicznie za wszystkie odpowiedzi na moja nie do konca poprawnie zlozona prozbe ;)
Czy jest ktos w stanie nagrac mi jakos wyraznie dzwiek dobrego klekotu silnika M6?
Milo byloby dostac tez dzwiek sprawnego silnika benzynowego :)

Pozdrawiam
Grzesiek
neizd
 

Postprzez Myjk » 5 lis 2010, 16:22

bartezm napisał(a):sam na trasy uzywam diesla (focusa)

Nie padło jeszcze turbo? Koleżance się niedawno silnik "rozbiegał" po walnięciu turbiny. :(

neizd napisał(a):Czy jest ktos w stanie nagrac mi jakos wyraznie dzwiek dobrego klekotu silnika M6?

Porannego? Lepiej tego nie nagrywać, bo potem będzie, że cały czas tak chodzą. <lol>
Przedliftowe M6 chodzą jakoś zdecydowanie ciszej niż polifotowe (po rozgrzaniu).
Turbina w poliftach wydaje inny dźwięk (bardziej świszczy, czy też gwiżdże).

Mogę nagrać, ale nie wiem co Ci to da w sumie ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez neizd » 5 lis 2010, 16:34

Bede niezmiernie wdzieczny,
Chcialbym wiedziec jak to brzmi, zeby moc ew. wylapac jakies nieporzadane dzwieki – jak sie nigdy nie slyszalo takiego silnika, to tez nie bede mogl ocenic jesli beda jakies swisty itp. czy sa nieporzadane.
neizd
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto