Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez talk_about85 » 12 sie 2014, 23:38

Radze sie przyjrzec kierownicy i galce zmiany biegow zostaly obszyte. Przebieg zatem moze byc podejrzany ale wnetrze ladnie wyglada. Naklejka na masce oszpecenie auta w czystej postaci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez mornet » 15 sie 2014, 01:24

Cześć wszystkim,

zastanawiam się nad kupnem Mazdy 3.0 z silnikiem 2.0 (sedan). Chciałbym wydać coś w okolicy 23 tys, ale w czym rzecz. W tej cenie są ogłoszenia z 2006/2007. Te z 2006 roku są przed face liftingiem.
Wiem, że zmieniły się reflektory, zderzaki i wnętrze.

Ktoś się orientuje czy nastąpiły jakieś zmiany inne niż wizualne?
1) Czy nastąpiły jakieś poprawki mechaniczne?
2) Czy została poprawiona konserwacja samochodu?
3) Czy te zmiany Twoim zdaniem są znaczące i nie warto kupować auta sprzed faceliftingu?

Dodatkowe pytanie:
4) Ceny na mobile.de idą od 21 tyś zł do 40 tyś zł. Raczej są dużo droższe niż na polskim otomoto.pl
Ktoś wie o co tu chodzi? Nasi handlarze tak dobrze negocjują? :–)
http://www.mobile.de/pl/kategoria/samoc ... ,dmg:false
mornet
 

Postprzez marcin255 » 15 sie 2014, 05:57

mornet napisał(a):Ktoś wie o co tu chodzi?

Poszukaj rozbitych to będziesz wiedział .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 15 sie 2014, 11:38

marcin255 napisał(a):
mornet napisał(a):Ktoś wie o co tu chodzi?

Poszukaj rozbitych to będziesz wiedział .

Możesz też poszukać tych sciuchanych przez niedbalucha co woził w nim słomę, zamęczonych, zalanych po kierownice, kopciuchów z wyciekami, które po umyciu myjką ciśnieniową całej komory silnika i wyprania środka idealnie się sprzedają.

PS: Poza wizualnymi elementami, zwykle przy takich liftach zmienia się inne bolączki wieku dziecięcego danego modelu o których często producent nie chwali się by ludzie nie buntowali się domagając akcji serwisowych starszych wersji. W moim dieslu zmieniono filtr paliwa z plastikowego na metalowy. Możliwe, że były jakieś przesłanki do takiej zmiany a może tylko po to by ludzie tak myśleli i kupowali poliftowe części bo przecież zmienił się ich kod.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez orzel111_0 » 17 sie 2014, 22:29

WItam serdecznie.

zamierzam kupić mazdę 3 w benzynie z zamiarem przerobienia na gaz i w związku z tym mam pytanie na temat spalania:
czy może ktoś użytkował ten model z dwoma silnikami, i może się wypowiedzieć czy tak naprawdę jest duża różnica w spalaniu jak i w dynamice jazdy?
, i czy silnik dużo traci na mocy jeżeli go "zagazuje" ?

Miłego dnia. :)
orzel111_0
 

Postprzez Przemek323c » 18 sie 2014, 08:55

orzel111_0 napisał(a):i czy silnik dużo traci na mocy jeżeli go "zagazuje" ?


Przy zagazowaniu zgodnie ze sztuka roznic nie poczujesz.

orzel111_0 napisał(a):óżnica w spalaniu jak i w dynamice jazdy?


Dynamika oczywiscie na plus dla wiekszego silnika. Spalanie przy jezdzie na trasie z predkosciami ~120km/h bardzo podobne.
Przemek323c
 

Postprzez some1 » 19 sie 2014, 13:21

Najbardziej zauważalna zmiana mechaniczna to sześciobiegowa skrzynia. Poza tym jest też trochę zmian w silniku, doszły zmienne fazy rozrządu, przepustnica jest elektroniczna więc często na wyposażeniu jest tempomat itd.

W tym dokumencie masz wszystkie różnice:
http://www.hot.ee/minivans/Mazda3_FL_English.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Ślonski_dizajn » 20 sie 2014, 22:27

orzel111_0 napisał(a):WItam serdecznie.

zamierzam kupić mazdę 3 w benzynie z zamiarem przerobienia na gaz i w związku z tym mam pytanie na temat spalania:
czy może ktoś użytkował ten model z dwoma silnikami, i może się wypowiedzieć czy tak naprawdę jest duża różnica w spalaniu jak i w dynamice jazdy?
, i czy silnik dużo traci na mocy jeżeli go "zagazuje" ?

Miłego dnia. :)


MIałem możliwość jeżdżenia 3 BK i z silnikiem 1.6 i z silnikiem 2.0 i wszystko jest na plus dla większego silnika, spalanie o dziwo wychodzi mniej na większym silniku ale może to zasługa 6-ciu biegów, jeżdżę bardzo dynamicznie i raczej po mieście, w 1.6 brakowało mi trochę tych koników przy przyspieszaniu ale wraz z prędkością dynamika silnika zbliża się do 2.0.
Co do gazu to niestety się nie mogę wypowiadać, bo nie ładowałem to 1.6 a i do 2.0 nie mam zamiaru :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2014, 14:33
Posty: 66 (1/1)
Skąd: Chorzów->Bestensee
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 150 KM 2006 TOP Aurora Blue
Było:
Mazda 323F BJ 1.5 ZL 88 KM 1998 Exclusive

Postprzez Przemek323c » 21 sie 2014, 08:21

Na zdjeciach to kazda jest igla z salonu.
Przemek323c
 

Postprzez macvas » 21 sie 2014, 09:36

hexis napisał(a): Na naszym rynku jest przeważająca liczba aut z
silnikiem 1.6 diesel lecz lepiej poszukać z 2.0.1.6 ma zbyt mało mocy i męczy się
w mieście jak i na dłuższych trasach. Nie wspominając już gdy w aucie jest 3 – 4 osoby
i nie daj boże bagażnik załadowany.


"Każda sroczka swój ogonek chwali"

O ile zgodzę się z bolączkami 2.0 to myślę, że zbyt krzywdzącą laurkę wystawiłeś w odniesieniu do 1.6.
Nie neguję, że 2.0 będzie dawał więcej satysfakcji z jazdy, ale..
Ze względu na FAP a nie DPF to akurat w mieście 1.6 się męczy mniej niż 2.0, a po wywaleniu FAP (jak mój egzemplarz) właściwie już się nie męczy.
W kwestii mocy w 1.6 (czy 2.0) to jak komuś mało zawsze może zrobić program.
Zresztą rzecz chyba bardziej się rozchodzi o elastyczność na górnych biegach. Tutaj w 1.6 mz-cd nie jest tak tragicznie – przy odpowiednim podejściu idzie to rozbujać. No chyba, że mowa o wyeksploatowanych egzemplarzach z banem na 3k rpm ;)

i w ostatniej kwestii, jestem zdania, że niezależnie czy to silnik 1.6 czy 2.0 to jak zapakujesz obydwa po brzegi to we właściwym sobie stopniu je zamulisz. Takie rzeczy są na tyle oczywiste, że raczej nie robiłbym z tego wady – trzeba je wkalkulować w wybór.

Damian84 napisał(a):Obecnie posiadam Peugeot 206 1.4 HDI 2006r. (diesel) i jestem po prawie półrocznej walce z gasnącym silnikiem, więc mam dość tego samochodu.


Może pukasz do złych fachowców? Z jakiej części kraju jesteś? Silniki HDI to raczej nie jest nowość na rynku, żeby nie móc zdiagnozować o co kaman? Dobry warsztat i po sprawie.
A swoją drogą, to mając 20k budżetu (pytanie czy skalkulowałeś to już z odsprzedażą 206'tki czy bez?) raz jeszcze zastanowiłbym się nad racjonalnością przesiadki na diesla od M3. Większość egzemplarzy, (a mówimy tu zapewne o rocznikach od 04 do 06/07 w przedziale cenowym 17-20 tyś. zł) będzie wymagała w niedługim czasie wyłożenia dodatkowych funduszy na serwisowanie.
Nie wiem ile pieniążków już umoczyłeś w naprawę Peugota, ale zastanów się dwa razy nim wybierzesz używanego diesla. Może się okazać studnią bez dna.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Marianek » 21 sie 2014, 15:45

Zakładając ze ta Mazda jest bezwypadkowa i nie ma nic na sumieniu w DE musiała kosztować maximum 7500eur, spróbuj coś takiego znaleźć, albo lepiej znaleźć takiego Niemca co za tyle sprzeda ;)
http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype= ... tate=N%2CU
Ten sprzedawca już się kiedyś przewinął przez forum ale nie pamietam w jakim kontekście. Kolejne ze jak zajmuje się Mazdami od 10 lat to słabo znany u nas jest wiec :> Większość co sprzedaje same porządne Mazdy jest nam znana.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Gibek » 21 sie 2014, 20:24

Witam wszystkich Forumowiczów. Planuję kupić swoje pierwsze auto i moim faworytem jest Mazda 3 2.0 PB po FL, (hatchback lub sedan). Mam do wydania około 25k. Czy myślicie, że jest możliwe wyhaczyć coś w dobrym stanie w tej cenie? Znam ceny z otomoto i wg nich bez problemu powinienem coś znaleźć. Ale patrząc na mobile.de, to tam przeważają ceny +30k i stąd moje obawy co do stanu tych wystawionych w Polsce. Czy mój target jest realny, aby nabyć taką trójeczkę?
Gibek
 

Postprzez Marianek » 21 sie 2014, 22:14

Dobrze kalkulujesz :) to teraz pomyśl gdzie umkła ta różnica a i jeszcze się da zarobić. Oto moto od dawna odbiega od rzeczywistości jeśli ktoś szuka auta z pewnym przebiegiem, sprawnego bezwypadkowego/kolizyjnego.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Przemek323c » 22 sie 2014, 10:08

W aso czesto mniej potrafia niz w warsztacie u pana Miecia. Przeczytaj posty wyzej, gdzies ta roznica w cenie musiala uciec, okazji nie ma. Do kazdego auta warto zalozyc gaz jesli po obliczeniu amortyzacji zwroci sie w sensownym czasie.
Przemek323c
 

Postprzez nemi » 22 sie 2014, 10:12

Przemek323c napisał(a):Do kazdego auta warto zalozyc gaz jesli po obliczeniu amortyzacji zwroci sie w sensownym czasie.

Szczególnie warto do aut, które po 40-50.000 km wymagają kompensacji luzu zaworowego na szklankach za 2.000 zł :).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Przemek323c » 22 sie 2014, 11:24

Prosta matematyka.

Zakladajac spalanie 8l benzyny i 10l gazu.
Na dystansie 45000km

19800zl benzyna
11700zl gaz
3000zl max instalka do typowego r4
2000zl regulacja zaworow (raczej za tyle nie w typowym r4)

19800-11700-3000-2000=3100

Odliczajac drozsze przeglady i ewentualny serwis dalej jestes minimum 2500zl do przodu, a im wiecej auto pali benzyny tym oszczednosci rosna. Taki przebieg mozna bez problemu nabic w 1-1,5 roku.
Przemek323c
 

Postprzez nemi » 22 sie 2014, 12:25

Przemek323c napisał(a):Taki przebieg mozna bez problemu nabic w 1-1,5 roku.

Ale większość ludzi nabija go w ciągu ponad 2 lat (czyli ~20.000 km rocznie). Czyli aż 100 zł miesięcznie kosztem mniejszego bagażnika i większego zawracania <dupa> z jeżdżeniem co pół roku do warsztatu gazowników i co chwilę na stację benzynową ;).
Ja bym akurat dla tych 100 zł nawet nie pomyślał o takim kroku.

Niemniej jednak akurat w Mazdzie nie ma takiego problemu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Przemek323c » 22 sie 2014, 12:26

nemi napisał(a):większego zawracania z jeżdżeniem co pół roku do warsztatu gazowników i co chwilę na stację benzynową .


Z tym to nie jest az tak zle jak to opisujesz ale wszystko zalezy od konkretnego przypadku. Dla niektorych i 100zl miesiecznie to dobry pieniadz.
Przemek323c
 

Postprzez tomek-waw » 22 sie 2014, 12:46

mornet napisał(a):Czy została poprawiona konserwacja samochodu?

U mnie nie widać oznak "typowych" ognisk korozji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez widmo82 » 22 sie 2014, 14:13

Bo Tomku masz dwa lata młodsze auto niż przedlift z np. 04.2006-produkcja :) Masz je już kilka lat, jesteś rozsądnym kierowcą i dbasz o swoje cztery... koła, więc rdzy też ...mniej :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Moto