Jakość paliwa na stacjach paliw
Poczytałem troszkę tu i ja osobiście tankuję zawsze na Shellu i autko sprawuje się poprawnie i nie mam nigdy problemów, tankowałem też na innych stacjach i nie zauważyłem większej różnicy co do np osłabienia silnika czy tez mniejszej mocy pod pedałem. Prawda jest taka że tankujemy wszędzie tą samą benzynę tylko pod inną nazwą. Jedno co doradzam omijac stacje benzynowe pod szyldami o nie znanej nazwie a na pewno małych stacji gdzie widzimy 2 dystrybutory w tym jeden od ON a drugi od np 95 i z ceną niższą np o 10gr bo nic nie zaoszczędzimy a może się okazac że coś się zepsuje.
Pozdrawiam,
radar88
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Jedno co doradzam omijac stacje benzynowe pod szyldami o nie znanej nazwie a na pewno małych stacji gdzie widzimy 2 dystrybutory w tym jeden od ON a drugi od np 95 i z ceną niższą np o 10gr bo nic nie zaoszczędzimy a może się okazac że coś się zepsuje.
Dyskusyjne. Tacy wlasnie musza sie starac, a nie SHELL.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Dyskusyjne. Tacy wlasnie musza sie starac, a nie SHELL.
Czy ja wiem. Podam przykład: 2 lata temu pożyczyłem samochód marki FSO Polonez Caro '92 1500 LPG, zatankowałem gaz na takiej małej stacji, okazało się że samochód nie miał siły jechac po zatankowaniu i dusił. Po zatankowaniu na stacji BP 15L gazu samochód zaczął się zachowywac tak jak przed tankowaniem na " małej stacji". Przyznam rację że Shell,BP itp może nie muszą się starac tylko zauważmy że jak by się nie starali to by mieli mało klientów
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Ja się zraziłem na małych stacjach i nie zatankuje nic na nich.
Bo z malymi jest po prostu wiekszy rozrzut – albo bardzo zle, albo bardzo dobrze – za to z duzymi jest zawsze srednio
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
No to się zgodzę. Różnie bywa. Nie chce skreślac wszystkich małych stacji benzynowych ale niestety niektórzy ludzie żeby zarobic robią różne mieszanki i różnie się to może skonczyc.
Pozdrawiam,
radar88
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
niestety różnice są nie wiem czy zależy od jakości paliw.mieszania czy innych rzeczy ale u mnie jest tak tankuje na orlenie statoilu jet'cie to jadąć 80km/h (5bieg) i dodając gazu szarpie a jak zatankuje na shellu mogę jechać i 70 km/h dodaję gazu i płynnie śmiga do przodu
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
- Od: 13 paź 2008, 18:29
- Posty: 76
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda MX-3 K8 93r
Ja 70 km/h na V biegu nie pojadę ani po shellu, ani po Orlenie
Przy okazji sprawdź wyprzedzenie zapłonu i wysokie napięcie.
Jak byś podał, że na konkretnej stacji jest źle. ale skoro wymieniasz trzy wielkie sieci i na wszystkich jest źle
Przy okazji sprawdź wyprzedzenie zapłonu i wysokie napięcie.
Jak byś podał, że na konkretnej stacji jest źle. ale skoro wymieniasz trzy wielkie sieci i na wszystkich jest źle
xijaro – jak wyżej – sprawdź zapłon – pewnie masz źle wyregulowany.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja zauważyłam, że jestem w stanie przejechać więcej na takiej samej ilości paliwa w zależności od tego na jakiej stacji zatankuję. Tankowałam na statoil, bp, arge i orlen. Po moich spostrzeżeniach tankuję na jednym orlenie (dla krakusów – Jerzmanowskiego przy Wielickiej – taka stara stacja).
- Od: 14 wrz 2009, 15:10
- Posty: 62
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 165 km 2014r.
Suzuki SX4 1.6 120km 2010r.
orlenie (dla krakusów – Jerzmanowskiego przy Wielickiej – taka stara stacja).
A ja właśnie unikam takich starych Orlenów. Skoro wygląda staro, tym bardziej ma stare niezbyt szczelne zbiorniki. A wtedy benzyna szybko się starzeje. Te zbiorniki najczęściej nie są hermetyczne, a co jest na ich dnie i kiedy ostatni raz były czyszczone, to lepiej nie wiedzieć.
Lukano napisał(a):A ja właśnie unikam takich starych Orlenów. Skoro wygląda staro, tym bardziej ma stare niezbyt szczelne zbiorniki. A wtedy benzyna szybko się starzeje. Te zbiorniki najczęściej nie są hermetyczne, a co jest na ich dnie i kiedy ostatni raz były czyszczone, to lepiej nie wiedzieć.
W takim razie na co powinnam zwracać uwagę? Jak zachowuje się auto, kiedy benzyna jest kiepskiej jakości? Nic specjalnego nie zauważyłam (ale ja młodym kierowcą jestem więc mogę nie dostrzegać).
- Od: 14 wrz 2009, 15:10
- Posty: 62
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 165 km 2014r.
Suzuki SX4 1.6 120km 2010r.
hello_kate napisał(a):W takim razie na co powinnam zwracać uwagę? Jak zachowuje się auto, kiedy benzyna jest kiepskiej jakości?
Tak niestety zbyt dobrze tego nie sprawdzimy
Składu benzyny na szybko nie sprawdzimy, a odczucia mogą być mylne, w tym problem.
Nawet przeliczenia przejechanych kilometrów mogą być mylne. Nigdy nie jeździmy tak samo, po tych samych trasach.
hello_kate napisał(a):kiedy benzyna jest kiepskiej jakości?
Kiedyś zatankowałem na dosyć starej stacji Orlenu na moim osiedlu. musiało być dno zbiornika
Bo samochód szarpał, nie miał mocy, nie chciał jeździć. Po dolaniu na innym Orlenie objawy zniknęły.
Chyba przesadzacie z tym wybrzydzaniem benzyny. Seryjny, nie wysilony silnik, o niskim stopniu sprężania (takie jak mazdowskie silniki benzynowe) zniesie każdy rodzaj paliwa. Ja, dopóki miałem seryjny silnik, zawsze lałem benzynę tam gdzie było najtaniej. I nigdy nie zauważyłem żadnych problemów, tak samo jak nie zauważyłem różnicy jak czasami zatankowałem na jakieś drogiej, renomowanej stacji.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
To teraz ja mam pytanie (wiem, że jakiś geniusz zaraz napisze, że ten temamt był wałkowany juz milion razy, pozdrawiam Paweł....
[PS myśle, że powinniśmy sobie pomagać a nie pisać ciągle, że ten temat już był...] Jak się odświerzy stary temat to nic się nie stanie [chyba..].)
Mam moją kochaną Madzinę Z5 (i i tak jest fajna
) i od kąd ją kupiłem leje do niej PB 98 (gółwnie Orlen na 1 stacji, która jest przy dość ruchliwej drodze, więc są częste dostawy paliwa) I mam pytanie co do tego czy jest sens lać 98 czy 100 V-Power Racing do takiego samochodu ?
Słyszałem już wiele teorii na ten temat... Nawet nie będe mówił jakich... Chciałbym usłyszeć wasze opinie. Nie posty typu "jak masz kase to lej" tylko konkretne wypowiedzi...
Odnośnie moich odczuć, może to efekt placebo ale kiedyś jak nalałem na Shell'u 100 V-Power Racing to wydawało mi się, że mogłem przejechać więcej km (stan licznika :p) niż na Verv'ie '98 z Orlenu

Mam moją kochaną Madzinę Z5 (i i tak jest fajna
Słyszałem już wiele teorii na ten temat... Nawet nie będe mówił jakich... Chciałbym usłyszeć wasze opinie. Nie posty typu "jak masz kase to lej" tylko konkretne wypowiedzi...
Odnośnie moich odczuć, może to efekt placebo ale kiedyś jak nalałem na Shell'u 100 V-Power Racing to wydawało mi się, że mogłem przejechać więcej km (stan licznika :p) niż na Verv'ie '98 z Orlenu
323F BA '97
Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice
http://www.restauracja-sorrento.eu/
lub pw
Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice
http://www.restauracja-sorrento.eu/
lub pw
- Od: 22 sty 2009, 22:59
- Posty: 34
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
h4x napisał(a):I mam pytanie co do tego czy jest sens lać 98 czy 100 V-Power Racing do takiego samochodu ?
Absolutnie nie ma sensu.
Lanie benzyny wysokooktanowej ma sens jedynie w silnikach wyposażonych w czujnik spalania stukowego, którego ECU potrafi przyspieszać/opóźniać zapłon w zależności od jakości zalanego paliwa (to tyczy się większości silników turbodoładowanych lub wysilonych silników N/A) lub jeśli masz wysoki stopień sprężania lub jeśli twój ECU ma odpowiednie mapy dostosowane do takiego paliwa.
V-power Racing to nawet ja nie leje bo jest za droga (pomimo, że mam stopień sprężania ok. 11:1 i Madzi używam sporadycznie do poprawienia sobie humoru
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
no pytam własnie,bo już kiedyś słyszałem opinię, że wysokooktanową bęzyne warto lać tylko do silników z turbodoładowaniem
thx, czekam oczywiśxcie na inne opinie 
323F BA '97
Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice
http://www.restauracja-sorrento.eu/
lub pw
Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice
http://www.restauracja-sorrento.eu/
lub pw
- Od: 22 sty 2009, 22:59
- Posty: 34
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Nie ma sensu lać PB 98, a co dopiero inne vervy, v-powery i inne dziwactwa.
Różnica jest odczuwalna, ale w kieszeni użytkownika. Bo silnikowi 1,5 o mocy 88 koni bez czujnika spalania stukowego jest to całkowicie obojętne. Na pewno nic nie doda, jak już to przy fabrycznie ustawionym zapłonie zmniejszy moc.
Producent zaleca 95 i taka powinna być lana.
A co do początku pytania, jest taki cały kilkunastostronicowy temat w eksploatacji.
Turbodoładowanie nic do tego raczej nie ma.
Ja mam turbo doładowany silnik, a instrukcja zaleca 95 i taką leję.
Tu chodzi raczej o bardzo wysilone silniki i o dużym stopniu sprężania.
Różnica jest odczuwalna, ale w kieszeni użytkownika. Bo silnikowi 1,5 o mocy 88 koni bez czujnika spalania stukowego jest to całkowicie obojętne. Na pewno nic nie doda, jak już to przy fabrycznie ustawionym zapłonie zmniejszy moc.
Producent zaleca 95 i taka powinna być lana.
A co do początku pytania, jest taki cały kilkunastostronicowy temat w eksploatacji.
h4x napisał(a):wysokooktanową bęzyne warto lać tylko do silników z turbodoładowaniem
Turbodoładowanie nic do tego raczej nie ma.
Ja mam turbo doładowany silnik, a instrukcja zaleca 95 i taką leję.
Tu chodzi raczej o bardzo wysilone silniki i o dużym stopniu sprężania.
Lukano napisał(a):Tu chodzi raczej o bardzo wysilone silniki i o dużym stopniu sprężania.
Dokładnie. Często ludzie sprowadzają wysilone silniki w japońskiej wersji za grube pieniądze a potem leja 95 i dziwią się, że ma nie wiele większy albo mniejszy power od wersji europejskiej

Właśnie do silników J-spec należy lać TYLKO V-powera 100
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
u mnie na "klapce" od baku pisze, że MIN 95 a nie TYLKO 95 :p Ale teraz już wiem 
323F BA '97
Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice
http://www.restauracja-sorrento.eu/
lub pw
Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice
http://www.restauracja-sorrento.eu/
lub pw
- Od: 22 sty 2009, 22:59
- Posty: 34
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości